Dividendaandelen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Dividendaandelen
Inderdaad je zou kunnen overwegen om te gaan voor AT&T ipv LUMN. Maar je kan net zo goed kiezen voor Belgische telecom of Britse telecom aandelen, zit je niet met dubbele bronbelasting. De investering in LUMN is naast dividend ook de gok dat ze ook groei maken waardoor naast een mooi dividend ook de koers kan stijgen.
Wallgreens Boots Alliance is inderdaad ook een goede dividendbetaler, heb ik opgepikt toen ze 37 dollar noteerden.
Volgende dividend aandelen momenteel in portefeuille:
LUMN, WBA, TINC, GSK, Sanofi, Eutelsat, Shell.
Wallgreens Boots Alliance is inderdaad ook een goede dividendbetaler, heb ik opgepikt toen ze 37 dollar noteerden.
Volgende dividend aandelen momenteel in portefeuille:
LUMN, WBA, TINC, GSK, Sanofi, Eutelsat, Shell.
Bestaat (maar) sinds een paar maanden.Popkwiskampioen schreef: ↑6 januari 2021, 18:39 Heeft er iemand ervaring met de ETF WQDA?
Focus op mooie dividendbetalers, spreiding over 301 bedrijven, herbeleggend, te kopen in Amsterdam en TER 0,38%.
Volgt zijn index MSCI World High Dividend Yield getrouw.
Men kan verwachten dat het indexfonds zijn index zal blijven volgen, met een 0.38%/jaar afwijking.
Hieronder is het verloop van de index de laatste 10 jaar, afgezet tov de neutrale index.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Bedankt, B7! Verschil is groot. Stof tot nadenken.
Ik kan enkel mezelf herhalen:
"Er is niet magisch aan dividendaandelen, er is niets magisch aan high-dividendaandelen"
Als je de gegevens bekijkt is dit direct duidelijk.
De "helft" van de beleggingen doet het op elke periode beter dan de algemene wereldaandelenindex MSCI World; de laatste 10 jaar waren dit wereldwijd duidelijk niet de "high dividend yield" aandelen.
(nota: de MSCI World High Dividend Yield geeft het verloop aan alsof je geen Belgische RV moet betalen)
"Er is niet magisch aan dividendaandelen, er is niets magisch aan high-dividendaandelen"
Als je de gegevens bekijkt is dit direct duidelijk.
De "helft" van de beleggingen doet het op elke periode beter dan de algemene wereldaandelenindex MSCI World; de laatste 10 jaar waren dit wereldwijd duidelijk niet de "high dividend yield" aandelen.
(nota: de MSCI World High Dividend Yield geeft het verloop aan alsof je geen Belgische RV moet betalen)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik kan ook maar herhalen, er is niets magisch aan een accumulatie etf, dat is gewoon een gemiddelde van een samengevoegde groep aandelen die evengoed belasting moeten betalen op hun inkomende dividenden en daar bovenop een beheersvergoeding vragen aan hun aandeelhouders.
Veilig is het wel, althans veiliger dan individuele aandelen.
Veilig is het wel, althans veiliger dan individuele aandelen.
Het is niet omdat je het herhaald dat het de waarheid word.Mattia schreef: ↑6 januari 2021, 21:24 Ik kan ook maar herhalen, er is niets magisch aan een accumulatie etf, dat is gewoon een gemiddelde van een samengevoegde groep aandelen die evengoed belasting moeten betalen op hun inkomende dividenden en daar bovenop een beheersvergoeding vragen aan hun aandeelhouders.
Belgische beleggers betalen geen Belgische RV in het geval van accumulerende fondsen.
Accumulerende fondsen betalen de laagste tarieven voor de bronbelasting ( bvb 15% voor US, gelijkaardige lage % voor andere landen).
Als individuele belegger kan je dit heel moeilijk evenaren.
B7H4long schreef: ↑6 januari 2021, 22:19Het is niet omdat je het herhaald dat het de waarheid word.Mattia schreef: ↑6 januari 2021, 21:24 Ik kan ook maar herhalen, er is niets magisch aan een accumulatie etf, dat is gewoon een gemiddelde van een samengevoegde groep aandelen die evengoed belasting moeten betalen op hun inkomende dividenden en daar bovenop een beheersvergoeding vragen aan hun aandeelhouders.
Belgische beleggers betalen geen Belgische RV in het geval van accumulerende fondsen.
Accumulerende fondsen betalen de laagste tarieven voor de bronbelasting ( bvb 15% voor US, gelijkaardige lage % voor andere landen).
Als individuele belegger kan je dit heel moeilijk evenaren.
Je mag wel niet vergeten te vertellen dat je bij aankoop en verkoop van accumulerende etf's een beurstax van telkens 1,32% aan vadertje staat mag afgeven wat meteen het rendement naar beneden haalt. Dat ziet ge ook niet in uw grafiek.
0,12% maar als je niet dom kiest, maar terug on topic, als ETF-koper lust ik tussendoor ook wel eens een (dividend)aandeel, moet toch kunnen?
Natuurlijk moet dat kunnen, alles moet eigenlijk kunnen maar info moet volledig en correct zijn.
0,12% is voor distributie etf's die geregistreerd zijn in Belgie.
Voor kapitalisatie etf's die geregistreerd zijn in Belgie is het wel degelijk 1,32%
https://www.vfb.be/vfb/tob-of-taks-op-b ... -beurstaks
Ik vergeet dit niet omdat het verkeerd is.
De beurstaks voor accumulerende fondsen die niet geregistreerd zijn in België is 0.12%.
Het iShares MSCI World Quality Dividend UCITS ETF - WQDA is niet in Belgie geregistreerd.
De Belgische beurstaks voor individuele aandelen is 0.35%, plus eventueel nog de buitenlandse taksen/belastingen.
Bedankt om nog een extra voordeel van accumulerende fondsen aan te halen.
(( als er minder fake news, onjuistheden en onzin in deze thread komt, zullen er minder reacties komen ))
B7H4long schreef: ↑6 januari 2021, 23:30Ik vergeet dit niet omdat het verkeerd is.
De beurstaks voor accumulerende fondsen die niet geregistreerd zijn in België is 0.12%.
Het iShares MSCI World Quality Dividend UCITS ETF - WQDA is niet in Belgie geregistreerd.
De Belgische beurstaks voor individuele aandelen is 0.35%, plus eventueel nog de buitenlandse taksen/belastingen.
Bedankt om nog een extra voordeel van accumulerende fondsen aan te halen.
(( als er minder fake news, onjuistheden en onzin in deze thread komt, zullen er minder reacties komen ))
Inderdaad, u heeft gelijk, ik had over het hoofd gezien dat deze in het buitenland geregistreerd is.
Mijn exuses.
Het zou een goed idee zijn indien je de referenties die deze thread jou aanreikt grondig analyseert.
Vele leden op dit forum hebben een enorme kennis. Achter vele zin zit dikwijls een volledige diepgaande set van feiten.
Toets deze grondig af met jouw ideen: er bestaan vele hardnekkige mythes ivm dividenden die je resultaten hard beïnvloeden.
Als je vragen hebt, zullen ik, en ongetwijfeld meerdere anderen, de diepe informatie delen.
Wie die bij zijn volle verstand is belegd nu om belastingen te vermijden ? Dat leid naar slechte investeer beslissingen en naar minder rendement !
Moest je apple bijvoorbeeld dumpen omdat het dividend begon uit te keren ?
Als je dat hebt gedaan mis je honderden procenten winst .
Als Amazon volgende week verklaart dat het dividend begint uit te keren zal jij dan verkopen omdat je ettelijke Euro's belastingen moet betalen ?
Vind het eigenlijk een teken van onkunde en bewijs dat er hier veel mensen zitten die beter hun geld onder hun matras zouden steken .
Typisch belgen die liever tientallen procenten koerswinst zien verloren gaan dan 1 € belastingen te moeten betalen .
Echt kleinzielig
Ik betaal met veel plezier mijn belastingen en dat is een bedrag met 5 cijfers . En hopelijk mag ik er nog veel meer betalen in de toekomst .
Moest je apple bijvoorbeeld dumpen omdat het dividend begon uit te keren ?
Als je dat hebt gedaan mis je honderden procenten winst .
Als Amazon volgende week verklaart dat het dividend begint uit te keren zal jij dan verkopen omdat je ettelijke Euro's belastingen moet betalen ?
Vind het eigenlijk een teken van onkunde en bewijs dat er hier veel mensen zitten die beter hun geld onder hun matras zouden steken .
Typisch belgen die liever tientallen procenten koerswinst zien verloren gaan dan 1 € belastingen te moeten betalen .
Echt kleinzielig
Ik betaal met veel plezier mijn belastingen en dat is een bedrag met 5 cijfers . En hopelijk mag ik er nog veel meer betalen in de toekomst .
En wie zegt dat je dividenden moet vermijden?
Het wel of niet uitkeren van dividenden is irrelevant voor het kiezen van "goede" aandelen.
En hoe hoog is de dividend yield van Apple?
Het wel of niet uitkeren van dividenden is irrelevant voor het kiezen van "goede" aandelen.
En hoe hoog is de dividend yield van Apple?
Waarom dan een hele discussie over iets wat totaal er niet toe doet . Bijna alle grote gevestigde bedrijven betalen namelijk dividend uit .
Het zijn alleen maar de small caps en de bedrijven die in volle ontwikkeling zijn die dat niet doen .
Alleen maar investeren in zulke bedrijven brengt meer risico met zich mee .
Dit kan zowel positief als negatief zijn .
Maar voor stabiliteit kijk je beter naar gevestigde bedrijven .
Het zijn alleen maar de small caps en de bedrijven die in volle ontwikkeling zijn die dat niet doen .
Alleen maar investeren in zulke bedrijven brengt meer risico met zich mee .
Dit kan zowel positief als negatief zijn .
Maar voor stabiliteit kijk je beter naar gevestigde bedrijven .