Verkiezingen in de VS 2020
Re: Verkiezingen in de VS 2020
Zo onschuldig was het veteraantje blijkbaar niet.
https://www.hln.be/buitenland/doodgesch ... ~acbab28a/
https://www.hln.be/buitenland/doodgesch ... ~acbab28a/
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
En de meeste rubrieken op Spaargids zouden er maar leeg uitzien.
De dame in kwestie heeft het echter verder gedreven dan alleen maar dom zijn.
#relschoppenisnietcool
Laatst gewijzigd door haelewyn op 7 januari 2021, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten we even een verwarring wegnemen...haelewyn schreef: ↑7 januari 2021, 15:18Fan van Trump en zich voor zijn kar laten spannen : Dat is gewoon dom... Maar als we alle domme mensen zouden moeten toewensen dat het hen zo verloopt... Dan zou er veel meer volk sneuvelen dan in een pandémie.
En de meeste rubrieken op Spaargids zouden er maar leeg uitzien.
Dom zijn is NIET hetzelfde als het niet met jou eens zijn...
Dat weet ik al langer. Jij niet.
Slim zijn is ook niet : beweren dat je een ingenieursdiploma hebt.
Maar dit gaat voor mij wel door als een voorbeeld van dom zijn (zie zowel hierboven als hieronder).
Dom dus.. tot het tegendeel bewezen is. Zoals die vele dingen die jij hier al verteld hebt daar ook een voorbeeld van waren.
Dat je het er niet mee eens bent : daar ga ik geen minuut minder lang voor slapen.
""""Babbitt, een uitgesproken tegenstander van het coronabeleid, zat 14 jaar bij de Amerikaanse luchtmacht en was gedurende haar loopbaan ‘een hooggeplaatste veiligheidsfunctionaris’. Babbitt was een groot fan van Trump. “Hij is een van God’s grootste strijders”, twitterde de vrouw recent nog over haar grote voorbeeld. “Trump leidt de weg voor ons patriotten om zonder angst op te staan tegen alles waarmee we worden geconfronteerd.”""""
"""""Babbitt plaatste een dag vóór de bestorming een bericht op Twitter waarin ze beloofde dat ‘niemand hen nog kan tegenhouden’. “Ze kunnen proberen en proberen en proberen, maar de storm is hier en hij daalt in minder dan 24 uur neer op DC. We gaan vanuit het donker naar het licht”, twitterde de Trump-aanhanger onder meer."""""
Volgens een aanwezige : """""Er was een jonge vrouw die naar het raam liep en een aantal agenten en leden van de geheime dienst riepen om achteruit te gaan, neer te gaan liggen en uit de weg te gaan”, ging hij verder. “Ze luisterde niet en terwijl we mensen achteruit probeerden te trekken, schoten ze haar in de hals. Ze viel op mij neer en vertelde: het is goed zo, het is cool.""""
Slim zijn is ook niet : beweren dat je een ingenieursdiploma hebt.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Maar dit gaat voor mij wel door als een voorbeeld van dom zijn (zie zowel hierboven als hieronder).
Dom dus.. tot het tegendeel bewezen is. Zoals die vele dingen die jij hier al verteld hebt daar ook een voorbeeld van waren.
Dat je het er niet mee eens bent : daar ga ik geen minuut minder lang voor slapen.
""""Babbitt, een uitgesproken tegenstander van het coronabeleid, zat 14 jaar bij de Amerikaanse luchtmacht en was gedurende haar loopbaan ‘een hooggeplaatste veiligheidsfunctionaris’. Babbitt was een groot fan van Trump. “Hij is een van God’s grootste strijders”, twitterde de vrouw recent nog over haar grote voorbeeld. “Trump leidt de weg voor ons patriotten om zonder angst op te staan tegen alles waarmee we worden geconfronteerd.”""""
"""""Babbitt plaatste een dag vóór de bestorming een bericht op Twitter waarin ze beloofde dat ‘niemand hen nog kan tegenhouden’. “Ze kunnen proberen en proberen en proberen, maar de storm is hier en hij daalt in minder dan 24 uur neer op DC. We gaan vanuit het donker naar het licht”, twitterde de Trump-aanhanger onder meer."""""
Volgens een aanwezige : """""Er was een jonge vrouw die naar het raam liep en een aantal agenten en leden van de geheime dienst riepen om achteruit te gaan, neer te gaan liggen en uit de weg te gaan”, ging hij verder. “Ze luisterde niet en terwijl we mensen achteruit probeerden te trekken, schoten ze haar in de hals. Ze viel op mij neer en vertelde: het is goed zo, het is cool.""""
Je vergeet deze nog
"Hij vertelt hoe hij samen met andere Trump-supporters het Capitool binnen was gedrongen via een deel van het gebouw dat in de stellingen staat. “We gooiden flitsgranaten en traangas en drongen zo naar binnen. We wilden duidelijk maken dat er een onderzoek moet komen.”
Benieuwd wat Tootall in dat geval zou doen. Je bent toch militair? Zou je ze doorlaten omdat het Trump supporters zijn en jij ook? Ik denk dat je ook wel zou knallen als je flitsgranaten en traangas naar je hoofd krijgt gesmeten.
Trouwens, voor een militair die geld ontvangt van de overheid ga je nogal flink tekeer tegen de overheid die je betaalt. Mag dat wel van de kolonel?
"Hij vertelt hoe hij samen met andere Trump-supporters het Capitool binnen was gedrongen via een deel van het gebouw dat in de stellingen staat. “We gooiden flitsgranaten en traangas en drongen zo naar binnen. We wilden duidelijk maken dat er een onderzoek moet komen.”
Benieuwd wat Tootall in dat geval zou doen. Je bent toch militair? Zou je ze doorlaten omdat het Trump supporters zijn en jij ook? Ik denk dat je ook wel zou knallen als je flitsgranaten en traangas naar je hoofd krijgt gesmeten.
Trouwens, voor een militair die geld ontvangt van de overheid ga je nogal flink tekeer tegen de overheid die je betaalt. Mag dat wel van de kolonel?
-
- Verbannen Gebruiker
Is deze kaart niet misleidend? In de rode gebieden wonen heel weinig mensen.TooTall schreef: ↑7 januari 2021, 10:22 Gevaarlijk als je 50% (of 49,99999999%) van de kiezer marginaal noemt inderdaad...
Wij zitten hier misschien met teveel regeringen , maar het electoral system in Amerika met hun kiesmannen laat ook veel te wensen over...en de tendens is nu al dat alle 'blauwe' staten waar de democraten al jaren de plak zwaaien nu een exodus zien van de middle class (ze stemmen voor democratisch bestuur, lees: welvaartsstaat met hopen steuntrekkers en zware belastingen) waarna ze naar de volgende staat trekken omdat het niet meer leefbaar is. Zo is de 'blauwe' staat California nu al verantwoordelijk voor New Mexico en Arizona. Maar ook andere 'Conservative Sun Belt' states zoals Florida, Texas, North Carolina etc hebben hier de laatste decennia al last van.
Met andere woorden, mensen stemmen voor een falend beleid, maar dan ontvluchten ze de miserie die ze zelf gecreëerd hebben, en de kanker kan zo uitzaaien over het hele land.
Trump had 46,9% van de uitgebrachte stemmen. Er was een opkomst van 66,9%.
Trump heeft dus maar 31% stemmen behaald van de stemgerechte kiezers, dus heel ver van de 49,9999...% kiezers die je vermeldt.
Onbegrijpelijk dat zelfs nu nog Trump hier zijn fans heeft.
Ik ben in ieder geval blij dat die blaaskaak van een Trump uit mijn gezichtsveld verdwijnt !!! Biden for president ...go go Joe !!!!!! En voor de rest ga ik hier niet verder op reageren !!!!! Oprotten vuile arrogante kloothommel !!!!TooTall schreef: ↑7 januari 2021, 13:48Ja dat geloof ik meteen...Het is zo dat er bij de verkiezingen plotsklaps voor Biden grote brokken stemmen bijkwamen (blijkt uit rauwe datadumps van de Staten zelf) waar 100% van de stemmen naar Biden ging, en dat waren dan allemaal "absentee ballots" (waar men makkelijker mee kan sjoemelen). Statistisch gezien is het gewoon onmogelijk dat er 10/20/30k stemmen ineens aan 1 kandidaat worden toegevoegd, als die van dezelfde bron komen. Ik heb ze zo zelf gezien, dat was een brok van 35000 stemmen die in een county ineens naar Biden gingen...en dat dan ook allemaal in strijdstaten, en ook net genoeg om de marge in de richting van Biden te duwen, en dan ook nog eens vlak voor een deadline, en dan ook nog eens nadat de onafhankelijke toezichthouders naar huis werden gestuurd...Vandaar ook veel achterdocht over de verkiezingen...
Als er voor ELKE Amerikaanse militair in Zutendaal een stembiljet voor Biden is geteld, kan dat nooit correct zijn, sorry...
Dit dus.
Euh neen. Onze taak is het beschermen van mensen, niet van gebouwen. Cru gezegd toen ik aan het justitiepaleis stond, of het Europees parlement, dat mochten ze tijdens een betoging in brand steken met molotovcocktails, en wij zouden niet tussenkomen. Moesten ze die brandbom naar een persoon smijten, dan wel. En mij maakt het geen bal uit voor wie ze stemmen, voor mij is iedereen gelijk voor de wet...
Nu, moest die persoon een Drumpf supporter zijn dan mogen ze die uiteraard wel in brand steken. Untermenschen zijn dat.
Laatst gewijzigd door anonymous7 op 7 januari 2021, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Prima... Het gevoel zal wel wederzijds zijn zeker ?
Heb jij een passende en politiek correcte benaming om zoiets te benoemen ? Ik kan er iets van leren he...
Dom mag je dat niet noemen hoor.. dat is niet cool.MoreOrLess schreef: ↑7 januari 2021, 16:21 Onbegrijpelijk dat zelfs nu nog Trump hier zijn fans heeft.
Heb jij een passende en politiek correcte benaming om zoiets te benoemen ? Ik kan er iets van leren he...
-
- Verbannen Gebruiker
De laatste keer dat het Capitool 'bezet' is geweest, was bij de hoorzittingen over de benoeming van Kavanaugh als Supreme Court Judge. Opgeroepen door Democraten kwamen ze toen om het gebouw te bezetten. Dus onbegrijpelijk dat er nog fans zijn van Democraten hier....MoreOrLess schreef: ↑7 januari 2021, 16:21 Onbegrijpelijk dat zelfs nu nog Trump hier zijn fans heeft.
![Afbeelding](https://i.ibb.co/cTSRnC2/EB6-A848-E-25-C2-4-BCB-A6-D4-BE79-F802-FA67.jpg)
U bent demagogisch. Ik heb het over één persoon, Trump, in het hier en nu. U veralgemeent naar een ganse partij en 15 jaar geleden. Verder nog melden dat ik zelf republikeinse sympathieën heb, maar absoluut niet voor een 'figuur' zoals Trump.TooTall schreef: ↑7 januari 2021, 16:48 De laatste keer dat het Capitool 'bezet' is geweest, was bij de hoorzittingen over de benoeming van Kavanaugh als Supreme Court Judge. Opgeroepen door Democraten kwamen ze toen om het gebouw te bezetten. Dus onbegrijpelijk dat er nog fans zijn van Democraten hier....
-
- Verbannen Gebruiker
Geen enkele daarvan heeft toch ruiten ingeslagen om binnen te dringen?TooTall schreef: ↑7 januari 2021, 16:48De laatste keer dat het Capitool 'bezet' is geweest, was bij de hoorzittingen over de benoeming van Kavanaugh als Supreme Court Judge. Opgeroepen door Democraten kwamen ze toen om het gebouw te bezetten. Dus onbegrijpelijk dat er nog fans zijn van Democraten hier....MoreOrLess schreef: ↑7 januari 2021, 16:21 Onbegrijpelijk dat zelfs nu nog Trump hier zijn fans heeft.
![]()
Geen enkele daarvan is zelfs niet via de deur binnengegaan?
Geen enkele daarvan heeft met wapens gezwaaid?
Ze hebben geen enkel congreslid moeten evacueren?
Ze hebben geen vernielingen en geen brand gesticht?
Ze hebben de vice president niet moeten evacueren?
Ze hebben de voorzitter van het congres niet moeten evacueren?
Er zijn 0 doden gevallen ipv vier gisteren?
Wat was ook weer de vergelijking die je wou maken?