Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in Bitcoins?
Aangezien dit topic nog maar net terug actief geworden is ga ik er vanuit dat de huidige Bull run nog wel even gaat duren.
Bitcoin komt weer in het nieuws en veel mensen willen de trein niet missen.
Als je nog bitcoin wilt kopen kan je nu best even wachten tot de volgende dip. We zitten nu aan het dubbele van de vorige ATH, dus ik verwacht wel weerstand. Daarna ligt de weg open naar 52k USD.
En verder zijn stop loss orders jouw vriend. Sell high, buy the dips![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dat bitcoin binnenkort niets meer waard zou zijn zoals een aantal mensen hier denken geloof ik niets van. Dat wordt al jaren geroepen, maar tot nu toe hebben die mensen al veel rendement gemist.
Maar zoals bij alle andere investeringen mag je je eieren niet in 1 mandje leggen en moet je tijdig jouw portefeuille herbalanceren. Een deel van de winsten gebruiken om aandelen of ETF´s te kopen, hypotheek af lossen,... is wel aangewezen.
Je moet wel 33÷ afgeven aan de fiscus, maar dat is peanuts in vergelijking met de rendementen die mogelijk zijn.
Bitcoin komt weer in het nieuws en veel mensen willen de trein niet missen.
Als je nog bitcoin wilt kopen kan je nu best even wachten tot de volgende dip. We zitten nu aan het dubbele van de vorige ATH, dus ik verwacht wel weerstand. Daarna ligt de weg open naar 52k USD.
En verder zijn stop loss orders jouw vriend. Sell high, buy the dips
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dat bitcoin binnenkort niets meer waard zou zijn zoals een aantal mensen hier denken geloof ik niets van. Dat wordt al jaren geroepen, maar tot nu toe hebben die mensen al veel rendement gemist.
Maar zoals bij alle andere investeringen mag je je eieren niet in 1 mandje leggen en moet je tijdig jouw portefeuille herbalanceren. Een deel van de winsten gebruiken om aandelen of ETF´s te kopen, hypotheek af lossen,... is wel aangewezen.
Je moet wel 33÷ afgeven aan de fiscus, maar dat is peanuts in vergelijking met de rendementen die mogelijk zijn.
het heeft enkele dagen geleden afgekoeld, van $34k naar $28k dacht ik. dat was de dip, hoor.
Raoul Pal tweette onlangs een overlay van de ether grafiek nu met de bitcoin grafiek van 4 jaar geleden. Hij denkt dat de ether naar $20k gaat, net zoals bitcoin enkele jaren geleden...![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Raoul Pal tweette onlangs een overlay van de ether grafiek nu met de bitcoin grafiek van 4 jaar geleden. Hij denkt dat de ether naar $20k gaat, net zoals bitcoin enkele jaren geleden...
![Cool 8)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cool.gif)
Mijns inziens kunnen de koerstijgingen ook nog wat aanhouden. Het zogezegde smart money is aan het instappen ( of is ingestapt). Als je dan kijkt naar chart op googletrends zie je dat zoeken naar bitcoin nog lang niet zijn vorige piek heeft bereikt. Pas als we deze piek bereiken denk ik dat er nadien wel eens een serieuze dip kan volgen, maar ik heb natuurlijk geen glazen bol.
Zelf heb ik maar een klein gedeelte van mijn vermogen in crypto( overwegend bitcoin, en dan beetje ethereum en cardano). Stel dat het op termijn toch zou zakken naar 0, scheur ik mijn broek er niet aan. Gaat het x2 of x3 ( of meer) heb ik toch een mooie frank drinkgeld verdient.
Mvg,
Geblin
Zelf heb ik maar een klein gedeelte van mijn vermogen in crypto( overwegend bitcoin, en dan beetje ethereum en cardano). Stel dat het op termijn toch zou zakken naar 0, scheur ik mijn broek er niet aan. Gaat het x2 of x3 ( of meer) heb ik toch een mooie frank drinkgeld verdient.
Mvg,
Geblin
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dit gaat nog wel wat weken/maanden doorgaan met ups en downs volgens mij.
De berichten van de stijging beginnen ook "het volk" te bereiken (vandaag telefoon van schoonbroer om te vragen hoeveel winst ik al heb, want hij had ergens gehoord "dat bitcoin weer serieus aan't stijgen is", wellicht gehoord op het VRT nieuws gisterenavond?)
Bitcoin gaat weer vlammen zoals 3 jaar geleden, duurt vermoedelijk nog 10-12 maanden. De altcoins volgen gewoon mee op de histerie volgens mij, dus dat nemen we dan ook gewoon mooi mee ;-)
De berichten van de stijging beginnen ook "het volk" te bereiken (vandaag telefoon van schoonbroer om te vragen hoeveel winst ik al heb, want hij had ergens gehoord "dat bitcoin weer serieus aan't stijgen is", wellicht gehoord op het VRT nieuws gisterenavond?)
Bitcoin gaat weer vlammen zoals 3 jaar geleden, duurt vermoedelijk nog 10-12 maanden. De altcoins volgen gewoon mee op de histerie volgens mij, dus dat nemen we dan ook gewoon mooi mee ;-)
Op naar de 100K!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Alé... nu verklap je wanneer ze moeten uitstappen! ;-)
Niet alleen de waardering van cryptomunten is belachelijk. Ook hun aantal: 7800 + 1984 inmiddels 'overleden' cryptomunten, althans volgens de website : https://currency.com/how-many-cryptocur ... -are-there.
De waarde van Bitcoin is actueel ongeveer 40.000 USD, volgende maand misschien 400.000 USD en volgend jaar misschien 1.000.000.000.000 USD, wie weet ... of gewoon 0 USD.
Trouwens hoe zou je de intrinsieke waarde van een Bitcoin kunnen bepalen? Ik zou het echt niet weten.. Het is niet omdat de onderliggende blockchain technologie vernieuwend is, dat Bitcoin op zichzelf waarde heeft. In geval van een tulp kan men misschien nog haar schoonheid bewonderen maar dit is nog een gradatie erger. Bitcoin wordt louter gekocht in de hoop dat een grotere gek een nog hogere prijs wil betalen.
Anderszijds, als je een gokje wil wagen met een heel beperkte inzet heb je mogelijk meer kans op winst dan de lotto. Maar zie het aub niet als een serieuze belegging.
Grote gokkers kunnen in Bitcoin futures handelen. 1 contract correspondeert met 5 Bitcoin, dus actueel ongeveer 200.000 USD en 1% koersverandering correspondeert dus met 2000 USD. Je kan dan ook op een prijsdaling speculeren, al lijkt dit voorlopig geen winstgevende strategie. Ook heb je met futures geen Bitcoin wallet nodig, enkel een flink gespijsde USD margin rekening.
Succes! Maar kom achteraf niet klagen, dit is geen beleggingsadvies.
De waarde van Bitcoin is actueel ongeveer 40.000 USD, volgende maand misschien 400.000 USD en volgend jaar misschien 1.000.000.000.000 USD, wie weet ... of gewoon 0 USD.
Trouwens hoe zou je de intrinsieke waarde van een Bitcoin kunnen bepalen? Ik zou het echt niet weten.. Het is niet omdat de onderliggende blockchain technologie vernieuwend is, dat Bitcoin op zichzelf waarde heeft. In geval van een tulp kan men misschien nog haar schoonheid bewonderen maar dit is nog een gradatie erger. Bitcoin wordt louter gekocht in de hoop dat een grotere gek een nog hogere prijs wil betalen.
Anderszijds, als je een gokje wil wagen met een heel beperkte inzet heb je mogelijk meer kans op winst dan de lotto. Maar zie het aub niet als een serieuze belegging.
Grote gokkers kunnen in Bitcoin futures handelen. 1 contract correspondeert met 5 Bitcoin, dus actueel ongeveer 200.000 USD en 1% koersverandering correspondeert dus met 2000 USD. Je kan dan ook op een prijsdaling speculeren, al lijkt dit voorlopig geen winstgevende strategie. Ook heb je met futures geen Bitcoin wallet nodig, enkel een flink gespijsde USD margin rekening.
Succes! Maar kom achteraf niet klagen, dit is geen beleggingsadvies.
Ik zeg het nog eens: digitaal goud. Meeste goud gebruikt men niet, is puur als "store of value" omdat mensen zeggen dat het waarde heeft. M.a.w. het is een social construct. Waardering $12tn wereldwijd. Bitcoin staat $750bn; 16x lager.
Waar ligt de waarde op lange termijn? Waarschijnlijk tussen de 12tn en 750bn.
Terwijl ik deze post geschreven heb heeft men nog een paar miljard dollar bijgedrukt in de VS. Hoera geldontwaarding!
Ik had er in oktober 2019 een paar duizend euro in gestoken, als non-believer.
Intussen een mooi bedrag geworden, beetje surrealistisch. Maar dat is de waardering van Tesla ook zeker?
Vorig weekend mijn inzet verkocht waardoor de netto winst er nog staat.
Mijn huidige strategie is dat wanneer BTC op 80% staat van zijn hoogste waarde ik 80% van mijn BTC verkoop. Zo heb ik dat al zeker in handen. De andere 20% blijft lopen.
Intussen een mooi bedrag geworden, beetje surrealistisch. Maar dat is de waardering van Tesla ook zeker?
Vorig weekend mijn inzet verkocht waardoor de netto winst er nog staat.
Mijn huidige strategie is dat wanneer BTC op 80% staat van zijn hoogste waarde ik 80% van mijn BTC verkoop. Zo heb ik dat al zeker in handen. De andere 20% blijft lopen.
Hoe bewaren jullie bitcoins veilig? Op de exchange, softwarewallet, hardwarewallet?
Ik vind het een beetje ironisch dat de basis voor bewaring van een digitale online cryptomunt, een papier is waarop je 12-24 woorden moet schrijven.
Als je huis in brand staat, dan ben je alles kwijt (seed+wallet). Er zijn metalen plaatjes waar je de woorden in kan kerven, dat zou daarvoor een oplossing kunnen zijn. Wat als er ingebroken wordt? Als een dief toevallig een papier ziet met 12-24 woorden op, dan zal deze ook wel weten wat het is en ben je ook alles kwijt. Seed ergens anders bewaren? Misschien in een bankkluis?
Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe bewaren jullie bitcoins veilig?
Ik vind het een beetje ironisch dat de basis voor bewaring van een digitale online cryptomunt, een papier is waarop je 12-24 woorden moet schrijven.
Als je huis in brand staat, dan ben je alles kwijt (seed+wallet). Er zijn metalen plaatjes waar je de woorden in kan kerven, dat zou daarvoor een oplossing kunnen zijn. Wat als er ingebroken wordt? Als een dief toevallig een papier ziet met 12-24 woorden op, dan zal deze ook wel weten wat het is en ben je ook alles kwijt. Seed ergens anders bewaren? Misschien in een bankkluis?
-
- Full Member
- Contacteer:
Die digitale munt, die blijft eigenlijk altijd online, op de blockchain. Het zijn enkel de sleutels (private keys) om aan die munten de geraken, die je idd het veiligst in een offline wallet bewaart.
Je eigen bank spelen heeft voor- en nadelen.
Als je schrik hebt om je seed phrase (wat dan weer de loper is) aan inbrekers of brand te verliezen, dan denk ik dat een bankkluis idd het veiligste is. Desnoods beitel je ze in steen.
Je eigen bank spelen heeft voor- en nadelen.
Als je schrik hebt om je seed phrase (wat dan weer de loper is) aan inbrekers of brand te verliezen, dan denk ik dat een bankkluis idd het veiligste is. Desnoods beitel je ze in steen.
Op de exchange bewaren heeft het risico dat die gehackt word of deze in de toekomst niet meer bestaat.WV86 schreef: ↑9 januari 2021, 14:36 Hoe bewaren jullie bitcoins veilig? Op de exchange, softwarewallet, hardwarewallet?
Software wallet is afgeraden tenzij het coldstorage is:
– Airgaip laptop
– Linux live usb(of externe hardeschijf) zonder internet
Om transacties af te tekenen en deze vervolgens te versturen met een toestel wat wel met internet verbonden is.
Eigenlijk hetzelfde principe als een hardware wallet.
Alleen een hardware wallet maakt dit gebruiksvriendelijk.
Dus het simpelste en veilig is dus een hardware wallet.
Ik zelf heb een 24 woord seed met een extra woord.
Op de 24 woorden heb ik een klein bedrag staan en op de 25 al de rest.
Reden hiervoor is voor als al de aml/kyc gegevens van een exchange gestolen worden en criminelen hiervoor voor jou deur staan, ze alleen de eerste kunnen krijgen.
De 24 woorden en het 25ste woord worden apart maar wel dicht bijeen bewaren.
Dit is ook voor inbrekers aangezien ze waarschijnlijk al opgeven als ze iets vinden op de 24 woorden.
Voor het geval je huis kan afbranden kun je dit op een rvs plaat graveren.
Ofwel papier geplastificeerd goed ingepakt en begraven in jou tuin.
Ik heb mijn seed ook goed versleuteld op een airgaip laptop.
En het versleutelde bestand staat ze wat op elk toestel(laptop,gsms,…),usb stick en hardeschijf.
Dus als mijn huis afbrand mijn gsm heb ik toch altijd opzak.
Zorg dus dat je jou geld op verschillende manier kan herstellen.
En controleer dit ook allemaal één keer per jaar als alles er nog is of nog werkt.
Je zou niet de eerste zijn die dit verliest of naderhand er niet meer aan uit kunt hoe je het hersteld als je jou setup te ingewikkeld maakt.
Alleen heb je nog het probleem wat er gebeurt als je overlijd.
Ik had gezorgd dat erfgenamen deze kunnen herstellen.
Alleen verloren ze mijn herstel methoden de hele tijd.
Dus neem ik ze mijn graf mee in.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
M.a.w.: Kraken account openen, EUR overschrijven, XBT kopen, over 6 maaden XBT verkopen = 300% winst.
Ik heb ook nog een paar cassettes liggen, helaas vind ik mijn cassettespeler niet meer.Cowboy_Bebop schreef: ↑9 januari 2021, 17:20 Die digitale munt, die blijft eigenlijk altijd online, op de blockchain.
Ik heb ook nog een paar V2000-videotapes liggen, alleen jammer dat die videospeler nergens te vinden is.
Ik heb ook nog een paar floppydisks liggen waarmee ik op geen enkele computer meer kan.
Binnen 100 jaar ... mijn overgrootvader heeft voor mij 1000 bitcoins staan, ik ben miljardair, helaas vind ik nergens nog een toestel om ze "af te spelen" ...
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)