Onterecht roerende voorheffing afgehouden van rekening
Onterecht roerende voorheffing afgehouden van rekening
Bij het nazien van mijn MeDirect Fidelity Sparen rekening viel me op dat er onterecht roerende voorheffing werd afgehouden.
In 2020 is de eerste schijf van € 990 intresten per persoon op een spaarrekening vrijgesteld van roerende voorheffing. Nochtans heeft Medirect toch roerende voorheffing aangerekend op mijn rekening.
In 2020 is de eerste schijf van € 990 intresten per persoon op een spaarrekening vrijgesteld van roerende voorheffing. Nochtans heeft Medirect toch roerende voorheffing aangerekend op mijn rekening.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Onterecht roerende voorheffing afgehouden van rekening
Ben je zeker van het type rekening ?
Best dan melden aan MeDirect zodat ze het kunnen rechtzetten ...
Best dan melden aan MeDirect zodat ze het kunnen rechtzetten ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Is het geen MeDirect ME3 Spaarrekening?
Ik ben heel zeker van het type rekening, het is een MeDirect Fidelity Spaarrekening. Ik heb inmiddels ook al telefonisch contact opgenomen op MeDirect. Aan de lijn zeiden ze mij dat ik niet de enige was waarbij onterecht roerende voorheffing was afgehouden. Er waren bij hun gedurende de dag al heel wat meldingen binnengekomen hierover. Ze gingen een intern onderzoek opstarten en het zo spoedig mogelijk rechtzetten.
Wel vond ik het eigenaardig dat ze niet naar mijn gebruikersnaam (inlognummer) of rekeningnummer gevraagd hebben.
Wel vond ik het eigenaardig dat ze niet naar mijn gebruikersnaam (inlognummer) of rekeningnummer gevraagd hebben.
Ik kreeg vandaag de volgende reactie van Medirect:
Vriendelijk bedankt voor uw bericht.
We hebben weet van dit voorval en zijn bezig om dit terug te draaien aangezien dit onterecht werd aangerekend. Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect Team
Vriendelijk bedankt voor uw bericht.
We hebben weet van dit voorval en zijn bezig om dit terug te draaien aangezien dit onterecht werd aangerekend. Onze excuses voor het ongemak.
Uw MeDirect Team
Lang geleden heeft rabobank.be dat ook eens gedaan.
Ze zijn er dezelfde dag nog op het vtm- journaal geweest, in prime-time op 01 januari
Toen was er nog een rabobank.be moderator op spaargids die ook op 1 januari werkte
Ze zijn er dezelfde dag nog op het vtm- journaal geweest, in prime-time op 01 januari
Toen was er nog een rabobank.be moderator op spaargids die ook op 1 januari werkte
Vandaag het volgende bericht in mijn mailbox gekregen:
Geachte heer, mevrouw, Bij de berekening en de daaropvolgende betaling van de rente op uw Fidelity Spaarrekening op 01/01/2021, werd ten onrechte roerende voorheffing ingehouden. De ingehouden belasting is aan u terugbetaald.
Houd er rekening mee dat uw rekeningoverzicht voor 2021 daardoor twee extra boekingen bevat, één voor de aftrek en één voor de teruggaaf van de roerende voorheffing.
Onze excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.
Mocht u nog verdere vragen hebben, kan u ons steeds contacteren
- per beveiligd bericht op uw online platform of
- per mail via info@medirect.be (”mailto:info@medirect.be”) of
- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00.
Uw MeDirect Team
Alles werd inmiddels rechtgezet.
Geachte heer, mevrouw, Bij de berekening en de daaropvolgende betaling van de rente op uw Fidelity Spaarrekening op 01/01/2021, werd ten onrechte roerende voorheffing ingehouden. De ingehouden belasting is aan u terugbetaald.
Houd er rekening mee dat uw rekeningoverzicht voor 2021 daardoor twee extra boekingen bevat, één voor de aftrek en één voor de teruggaaf van de roerende voorheffing.
Onze excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.
Mocht u nog verdere vragen hebben, kan u ons steeds contacteren
- per beveiligd bericht op uw online platform of
- per mail via info@medirect.be (”mailto:info@medirect.be”) of
- telefonisch op het nummer 02 518 0000. Onze lijnen staan voor u open van maandag tot vrijdag van 09u00 tot 20u00 en op zaterdag van 09u00 tot 14u00.
Uw MeDirect Team
Alles werd inmiddels rechtgezet.