nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Zelfs als die de kiesdrempel niet halen gaan die Rutten en heel haar klik nog steeds denken dat ze het voort zeggen hebben.
Zou hare smoel dan nog wel eens willen zien. Samen met Almaci en Groen onder de kiesdrempel.![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Zou hare smoel dan nog wel eens willen zien. Samen met Almaci en Groen onder de kiesdrempel.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Geen 5 seconden kan ik dat mens verdragen. Ik zap zo snel mogelijk weg als ik haar toot op tv zie.
Alle lof voor mevrouw Rutten. Toch tenminste iemand die de rechts extremistische Adolf Annemans van repliek gaf.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik was wel te vinden voor Rutten toen ze op het toneel kwam. Was een nieuwe wind met rationaliteit ipv emotionaliteit.
Echter over de loop der tijden is dat helemaal omgekeerd en heeft Rutten voor mij volledig afgedaan.
Het opnemen tegen extreem rechts heeft voor mij een negatief effect.... ik zou liever horen wat ze ertegenover zetten.
Het OpenVLD alternatief Lachaert heeft mij ook niet echt bekoord, dus voor mij is tot nader order OpenVLD een volledig afgeschreven zaak.
Voor mij is CD&V weer aan relevantie aan het winnen (zolang ze Arco stuff e.d. mijden), maar absolute cliffhanger blijft toch nog altijd NVA, zeker nu een deal met PS in het verschiet zit.
Echter over de loop der tijden is dat helemaal omgekeerd en heeft Rutten voor mij volledig afgedaan.
Het opnemen tegen extreem rechts heeft voor mij een negatief effect.... ik zou liever horen wat ze ertegenover zetten.
Het OpenVLD alternatief Lachaert heeft mij ook niet echt bekoord, dus voor mij is tot nader order OpenVLD een volledig afgeschreven zaak.
Voor mij is CD&V weer aan relevantie aan het winnen (zolang ze Arco stuff e.d. mijden), maar absolute cliffhanger blijft toch nog altijd NVA, zeker nu een deal met PS in het verschiet zit.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het probleem is dat ze zo vol is van haar eigen gelijk en haar eigen morele superioriteit.
Ik ben geen fan van Annemans maar die manier waarop ze hem niet liet uitspreken was ergerlijk.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Gezien ik over de taalgrens woon heb ik gisteren uit eerste hand mogen ervaren wat Magnette & co onder herverdeling begrijpen en welke autoritaire maatregelen ze daar voor nemen. Mijn zonnepanelen hebben een contract dat duidelijk stipuleert dat er 15 jaar groenestroomcertifikaten betaald worden, in casu tot mei 2027. Nu heeft de regering Magnette hier blijkbaar onlangs een ingewikkelde formule ingevoerd waarbij een zekere factor K van 100% naar 0% gaat na 10 jaar certificaten. Dus hebben ze gewoon eenzijdig dit contract veranderd en betalen ze nu nog maar tot mei 2022. Schade voor de burger : 5 jaar certificaten foetsie, ca. 10.000 euro
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Groenestroomcertifikaten werden overigens ingevoerd opdat ze hun target aan hernieuwbare energie zouden halen om torenhoge bijbehorende Europese boetes te ontlopen (betaalbaar door alle belastingbetalers).
StrafArdennois schreef: ↑10 januari 2021, 11:48Gezien ik over de taalgrens woon heb ik gisteren uit eerste hand mogen ervaren wat Magnette & co onder herverdeling begrijpen en welke autoritaire maatregelen ze daar voor nemen. Mijn zonnepanelen hebben een contract dat duidelijk stipuleert dat er 15 jaar groenestroomcertifikaten betaald worden, in casu tot mei 2027. Nu heeft de regering Magnette hier blijkbaar onlangs een ingewikkelde formule ingevoerd waarbij een zekere factor K van 100% naar 0% gaat na 10 jaar certificaten. Dus hebben ze gewoon eenzijdig dit contract veranderd en betalen ze nu nog maar tot mei 2022. Schade voor de burger : 5 jaar certificaten foetsie, ca. 10.000 euro![]()
!! Mooi nieuwjaarscadeau
. Extra daar bovenop is ook de prosumertaks maar dat is nog een andere discussie. Wellicht zullen dergelijke politici dan niet begrijpen waarom de burger de overheid steeds minder vertrouwd
.
Groenestroomcertifikaten werden overigens ingevoerd opdat ze hun target aan hernieuwbare energie zouden halen om torenhoge bijbehorende Europese boetes te ontlopen (betaalbaar door alle belastingbetalers).
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik blijf er bij. De aftrek van hypothecaire leningen (voor contracten van voor 2020 natuurlijk)gaan ze ook extra aan zitten na corona! Reken de besparing maar uit... Paar miljoen mensen die geen +/- 1500 eur per jaar belastingvermindering meer krijgen.
Alles om de luie zakken te pamperen en de werkende mens met een lening voor een eigen woning te kl*ten...
Alles om de luie zakken te pamperen en de werkende mens met een lening voor een eigen woning te kl*ten...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Tja, niet enkel de werkende mensen ambeteren ze. Ze gaan ook de makkelijkste slachtoffers wat ambeteren.
Deel gepensioneerden krijgt voortaan netto iets minder geld
En ze durven dat dan nog verkopen alsof ze het voor hun bestwil doen. Anders komen die gepensioneerden het jaar erop klagen dat ze bij de afrekening nog moeten bijbetalen.
Deel gepensioneerden krijgt voortaan netto iets minder geld
En ze durven dat dan nog verkopen alsof ze het voor hun bestwil doen. Anders komen die gepensioneerden het jaar erop klagen dat ze bij de afrekening nog moeten bijbetalen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
De totale belasting op het pensioen verhoogt niet , er wordt enkel wat meer afgehouden. Met de huidige rentevoeten lijkt het opzeggen van een renteloze door de staat mij niet echt een groot probleem. Ik betaal ook liever bij dan dat ik moet terug trekken van de belastingen maar een mens kan niet alles hebben...
door die paar euro méér af te houden, bezorgen ze enkel maar ongerustheid, ze hadden het beter gewoon zo gelaten
Maar goed dat er nog schapen zoals Brembos bestaan die alles van deze regering blind geloven en steunen. Maar hijzelf heeft overal het volste vertrouwen in. Goed voor jou Brembos !!Brembos schreef: ↑10 januari 2021, 19:21 De totale belasting op het pensioen verhoogt niet , er wordt enkel wat meer afgehouden. Met de huidige rentevoeten lijkt het opzeggen van een renteloze door de staat mij niet echt een groot probleem. Ik betaal ook liever bij dan dat ik moet terug trekken van de belastingen maar een mens kan niet alles hebben...
De woonbonus is een vlaamse bevoegdheid en het afschaffen ervan zou de federale begroting niet vooruit helpen.Sebastiaan1985 schreef: ↑10 januari 2021, 13:03 Ik blijf er bij. De aftrek van hypothecaire leningen (voor contracten van voor 2020 natuurlijk)gaan ze ook extra aan zitten na corona! Reken de besparing maar uit... Paar miljoen mensen die geen +/- 1500 eur per jaar belastingvermindering meer krijgen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het viel nog mee deze keer. Meestal dankt hij zijn meesters nog eens expliciet...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Verbannen Gebruiker
Maar hij had wel voltrekt gelijk in wat hij schreef.
Hij gaf gewoon de feiten weer. Geen kwestie van blind geloven en steunen.
Op dezelfde bladzijden zijn er dan personen die fulimeren tegen iets wat ze in de toekomst gaan verwachten wat zou kunnen gebeuren. Het tegengestelde van een feit.
Ze zetten zich dan nog eens af tegen de verkeerde overheid.
Ze verwachten een toekomstig nadeel dat zou kunnen worden uitgevoerd worden door het gewest waarvan ze anderzijds hopen dat die het goed met hen voorheeft. Dat is eerder het blind geloven en steunen van de kant waarvan ze denken dat het beter zou worden.
Wie is dan het grootste schaap?