Total excelium en Assistance pech verhelping
- Renteshopper
- Jr. Member
- Contacteer:
Total excelium en Assistance pech verhelping
Iemand ervaring met de "gratis" pechverhelping voor 30 dagen na elke tankbeurt bij Total (als je ingeschreven bent op Total Excelium)
Laatst gewijzigd door Renteshopper op 28 mei 2009, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Total excelium
beste,
excelium is een pak duurder dan gewone brandstof.
er is al bewezen dat het minder verbruik niet opweegt tegen de meerprijs,
ook al krijg je gratis pechverhelping.
pechverhelping heel europa met vervangwagen bij Fortis kost slechts 74 €
ik weet wel van vrienden dat deze pechverhelping van Total goed werkt.
Mvg
Benjamin
Mvg
Benjamin
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Renteshopper
- Jr. Member
- Contacteer:
Stel dat je elke 4 weken (13 keer per jaar) 30 l tankt die 12 cent per liter meer kost dan bij Q8 EASY dan betaal je nog maar : 46.8 €benjamin998 schreef: beste,
Mvg
Benjamin
tank je steeds 25.1 liter dan betaal je geen 40 € op jaarbasis
De pechverhelping zou van touring zijn en dit in 37 landen
Graag jullie ongezouten mening...
25 of 30l per maand is wel redelijk weinig
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- Renteshopper
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik dacht niet dat men verplicht was om telkens bij Total te gaan tanken, met onze 2e wagen tanken we nu gemiddeld niet elke maandcp1234 schreef: 25 of 30l per maand is wel redelijk weinig
Graag jullie ongezouten mening...
Total Excellium is eerder een marketing stunt dat echte realiteit. Immers Total Excellium haalt niet beter dan de andere brandstoffen. Enkel in 1 test kon men een verschil opmerking. Het goedkoopste blijft om te tanken bij de goedkoopste pomp in de buurt. Ik tank ofwel bij Oeral (in limburg) of Dats en Esso Express. Beetje waar ik het dichtste ben. Ze geven allemaal 15 cent korting per liter. Tel maar eens uit op jaarbasis!
Het zal zeker wel aan mijn auto liggen... Maar met total euro 95 rij ik zelfs iets minder lang dan met de benzine van DATS24! Begrijpen wie begrijpen kan.
ikzelf heb zo'n total-kaart, echter nog niet getankt bij total.
hier nog paar feiten die ook meespelen:
* om recht te hebben op de 30 dagen gratis pechverhelping, moet men maar 25 liter tanken. Je hoeft hem dus niet vol te tanken. Als je dan prijsverschil gaat berekenen met een pechverhelpingsverzekering tov de meerprijs per liter kom je wel voordeliger uit. Verder mag je bij die meerprijs ook er nog wel vanuit gaan dat je de beste kwaliteit tankt, ook al weet ik dus niet of je effectief minder verbruikt.
* wat wel belangrijk is om te weten, is dat je auto wanneer die in panne is, gesleept wordt naar de dichtsbijzijnde garage. Stel je hebt nog garantie ofzo bij je dealer (of je wilt hem laten herstellen bij je vertrouwde garagist), dan gaat dit volgens het reglement niet. ze slepen hem dus enkel naar de dichtsbijzijnde garage in de buurt. Misschien dat er in de praktijk wel iets te regelen valt als het maar om een paar km verschil gaat. Anderzijds zou ik het persoonlijk wel prettig vinden dat wanneer ik bv bij een daguitstap van Limburg naar de zee rijd en daar in panne val, dat mijn auto terug naar mijn garage van keuze in Limburg gesleept wordt. Anders ben je immers verplicht om daar te blijven of om je auto terug aan de zee te gaan halen als herstel een dag of 2 duurt. Bij de gewone verzekeringen kan je wel kiezen naar welke garage je auto gesleept wordt, dacht ik.
hier nog paar feiten die ook meespelen:
* om recht te hebben op de 30 dagen gratis pechverhelping, moet men maar 25 liter tanken. Je hoeft hem dus niet vol te tanken. Als je dan prijsverschil gaat berekenen met een pechverhelpingsverzekering tov de meerprijs per liter kom je wel voordeliger uit. Verder mag je bij die meerprijs ook er nog wel vanuit gaan dat je de beste kwaliteit tankt, ook al weet ik dus niet of je effectief minder verbruikt.
* wat wel belangrijk is om te weten, is dat je auto wanneer die in panne is, gesleept wordt naar de dichtsbijzijnde garage. Stel je hebt nog garantie ofzo bij je dealer (of je wilt hem laten herstellen bij je vertrouwde garagist), dan gaat dit volgens het reglement niet. ze slepen hem dus enkel naar de dichtsbijzijnde garage in de buurt. Misschien dat er in de praktijk wel iets te regelen valt als het maar om een paar km verschil gaat. Anderzijds zou ik het persoonlijk wel prettig vinden dat wanneer ik bv bij een daguitstap van Limburg naar de zee rijd en daar in panne val, dat mijn auto terug naar mijn garage van keuze in Limburg gesleept wordt. Anders ben je immers verplicht om daar te blijven of om je auto terug aan de zee te gaan halen als herstel een dag of 2 duurt. Bij de gewone verzekeringen kan je wel kiezen naar welke garage je auto gesleept wordt, dacht ik.
Inderdaad, om over de reparatiekosten nog te zwijgen.
Ne garagist die weet dat het maar een eenmalige herstelling is, zal ofwel goed doorrekenen ofwel de tijd nemen eer hij er aan begint en als je pech hebt de beide.
Ne garagist die weet dat het maar een eenmalige herstelling is, zal ofwel goed doorrekenen ofwel de tijd nemen eer hij er aan begint en als je pech hebt de beide.
Met Excelium vebruikt mijn wagen minder maar niet zoveel minder dat de meerprijs daarmee gerechtvaardigd is, het gaat slechts om enkele tienden van een liter per 100km... De grootste besparing op het vlak van brandstof doe je nog steeds met je rechtervoet/hand en met je hersenen.
Als je echter voor de goedkoopste brandstof gaat dan zal je wagen een stuk meer verbruiken en je motor zal minder lang meegaan...
Als je echter voor de goedkoopste brandstof gaat dan zal je wagen een stuk meer verbruiken en je motor zal minder lang meegaan...
Is niet juist. Esso express, Q8 easy kunnen tot 15 euro cent korting geven. Het blijf diesel. Er zijn al genoeg testen geweest over de verschillende brandstoffen. Er werd ofwel geen verschil ofwel een zeer marginaal verschil vastgesteld. Zuinigheid heeft te maken met het motormanagement niet zozeer met brandstof. Het goedkoopste blijft om te tanken bij onbemande goedkope tankstations. Voorts wordt diesel en benzine zeer streng gecontroleerd door de staat. Ik zie geen verschil tussen Oeral diesel, dats diesel, total diesel etc... Mijn verbruik blijft 5,4l/100kmWook schreef: Met Excelium vebruikt mijn wagen minder maar niet zoveel minder dat de meerprijs daarmee gerechtvaardigd is, het gaat slechts om enkele tienden van een liter per 100km... De grootste besparing op het vlak van brandstof doe je nog steeds met je rechtervoet/hand en met je hersenen.
Klopt totaal niet, elke garagist zal dat kunnen bevestigen.Wook schreef:
De diesel bij Esso Express is identiek dezelfde als bij een bemand Esso station. Bij Esso Express is het goedkoper omdat het niet bemand is en dus geen loon moet uitgegeven worden aan 1 (meestal 2) bediende(n) in een bemand station.Wook schreef: Met Excelium vebruikt mijn wagen minder maar niet zoveel minder dat de meerprijs daarmee gerechtvaardigd is, het gaat slechts om enkele tienden van een liter per 100km... De grootste besparing op het vlak van brandstof doe je nog steeds met je rechtervoet/hand en met je hersenen.
Even ter info, ik ga altijd tanken bij de witte pomp in de buurt bij mijn ouders in LImburg "Vatana". Ze geven 10 cent korting op diesel. En raad eens van waar de diesel komt? Iedere keer zie ik er een esso tankwagen staan. Is dus gewoon esso diesel. Waarom 10 cent per liter (5 euro per tankbeurt) meer betalen voor dezelfde brandstof? Die zogenaamde "betere" brandstof is gewoon marketing. Niets van geloven!
Re: Total excelium en Assistance pech verhelping
pechverhelping via depannage.be= 49 € per jaar en je tankt waar je zelf wil,
even goede service als touring en vtb
aub
even goede service als touring en vtb
aub