nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Sinds wanneer worden wij bestuurd door de Poolse overheid ?
-
- Verbannen Gebruiker
Oei, een cursus elementaire politiek is hier aan de orde.
Ooit al gehoord van de EU? Dat ding waar het VK onlangs is uitgestapt?
De wetgeving van de EU primeert boven de Belgische wetgeving. Nadat het Europese wet is geworden, moet het in Belgische wet worden omgezet.
De EU beslist bij consensus, en niet bij meerderheid.
Dus ja, Polen beslist mee over de Belgische wetgeving.
En ja, Polen houdt de Europese begroting tegen omdat de rest van de EU (behalve Hongarije dat in hetzelfde bedje ziek is, en ook mee beslist over de Europese en dus de Belgische wetten) vindt dat het met de Poolse vrije meningsuiting en de censuur en de greep van de regering op het rechtssysteem de verkeerde kant uitgaat.
Het kan nooit kwaad je eerst te informeren, en dan pas een mening te vormen.
Ik weet het, het kost allemaal zoveel moeite, en googelen is zo ingewikkeld, maar je zult je er beter bij voelen.
Kan je ook eens proberen om niet naast de kwestie te antwoorden ? Gegeven je historiek hier weten we dat dat moeilijk is, want dan wordt het duidelijk dat je geen punt hebt.amturingas schreef: ↑12 januari 2021, 12:02 Oei, een cursus elementaire politiek is hier aan de orde.
De wetgeving van de EU primeert boven de Belgische wetgeving. Nadat het Europese wet is geworden, moet het in Belgische wet worden omgezet.
En ja, Polen houdt de Europese begroting tegen omdat de rest van de EU (behalve Hongarije dat in hetzelfde bedje ziek is, en ook mee beslist over de Europese en dus de Belgische wetten) vindt dat het met de Poolse vrije meningsuiting en de censuur en de greep van de regering op het rechtssysteem de verkeerde kant uitgaat.
Ik weet het, het kost allemaal zoveel moeite, en googelen is zo ingewikkeld, maar je zult je er beter bij voelen.
Er wordt een opmerking gemaakt over onze linkse regering, en jij verwijst onmiddellijk naar de rechtse regering in een ander land. Voor mij is die link alleszins niet duidelijk, maar ik ben waarschijnlijk niet goed genoeg geïnformeerd over hoe de Poolse regering onze Belgische regering rechts maakt.
Ik kijk uit naar je volgende ontwijkende antwoord. Misschien N-VA of de nazi's er eens bijsleuren ? Dat kan altijd op wat bijval rekenen hier.
-
- Verbannen Gebruiker
foopah schreef: ↑12 januari 2021, 12:13Kan je ook eens proberen om niet naast de kwestie te antwoorden ? Gegeven je historiek hier weten we dat dat moeilijk is, want dan wordt het duidelijk dat je geen punt hebt.amturingas schreef: ↑12 januari 2021, 12:02 Oei, een cursus elementaire politiek is hier aan de orde.
Er wordt een opmerking gemaakt over onze linkse regering, en jij verwijst onmiddellijk naar de rechtse regering in een ander land. Voor mij is die link alleszins niet duidelijk, maar ik ben waarschijnlijk niet goed genoeg geïnformeerd over hoe de Poolse regering onze Belgische regering rechts maakt.
Ik kijk uit naar je volgende ontwijkende antwoord. Misschien N-VA of de nazi's er eens bijsleuren ? Dat kan altijd op wat bijval rekenen hier.
Het is zeer doorzichtig van jouw om jouw eigen mail weg te laten, waarop ik reageerde:
Wie is hier naast de kwestie aan het antwoorden?
PS: Ik ga niet mee in jouw obsessie voor NVA en de nazi's. Maar van mij mag je hoor. Ik ben voor de vrije meningsuiting.
Zoals Voltaire zei: « Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’à la mort pour que vous ayez le droit de le dire »
Het gemeenschappelijke aan Polen en Hongaren is dat het beiden patriotten zijn.
Zo moesten er meer zijn, zodat men volksvijandige wetten niet kan goedpraten met 'Het is de EU die ons dat oplegt meneer !'.
Klein voorbeeld: de Vlamingen worden teruggedrongen op perceeltjes van 2 tot 4 are. De Vlamingen kennen nochtans geen natuurlijke bevolkingsaangroei. Reden: de 1 tot 2 mio vreemdelingen die ons in de strot zijn geramd. Die moeten ook een dak boven hun hoofd hebben !
Zo moesten er meer zijn, zodat men volksvijandige wetten niet kan goedpraten met 'Het is de EU die ons dat oplegt meneer !'.
Klein voorbeeld: de Vlamingen worden teruggedrongen op perceeltjes van 2 tot 4 are. De Vlamingen kennen nochtans geen natuurlijke bevolkingsaangroei. Reden: de 1 tot 2 mio vreemdelingen die ons in de strot zijn geramd. Die moeten ook een dak boven hun hoofd hebben !
-
- Verbannen Gebruiker
Melikan Kucam (46) heeft zich schuldig gemaakt aan mensensmokkel. Hij liet zich door Syrische christenen grof geld betalen in ruil voor een humanitair visum. Dat zegt de Antwerpse rechtbank van eerste aanleg. Kucam is ook schuldig aan passieve omkoping.SparSpaar schreef: ↑12 januari 2021, 13:32 Het gemeenschappelijke aan Polen en Hongaren is dat het beiden patriotten zijn.
In zijn hoedanigheid als tussenpersoon van het kabinet van Asiel en Migratie ontving Kucam van de slachtoffers geld voor zijn diensten. De rechtbank acht het bewezen dat Kucam grote geldbedragen van 2.150 tot 7.500 euro vroeg voor zijn rol als ‘bemiddelaar’, terwijl de aanvraagprocedure gratis was op een administratieve kost van 350 euro na.
De rechter legde Kucam een celstraf van acht jaar op en een boete van 696.000 euro. Het parket had tien jaar geëist. Ook zijn zoon en echtgenote werden veroordeeld, respectievelijk tot vier jaar en 40 maanden cel en boetes van 216.000 en 32.000 euro. De rechtbank verklaarde 522.000 euro aan geld en bezittingen van de familie Kucam verbeurd.
In totaal kwamen volgens de rechtbank 219 Assyrische christenen met de hulp van Kucam ons land binnen met een humanitair visum. Een aantal van hen vroeg nooit asiel aan in België en reisde gewoon door naar een ander Europees land. Dat is tegen de wettelijke bepalingen voor het uitreiken van een humanitair visum.
Melikan Kucam had de vrijspraak gevraagd. Hij beweert tot op vandaag dat hij zich nooit heeft laten betalen. Volgens Kucam - N-VA- gemeenteraadslid in Mechelen - werd de zaak opgezet ‘om de N-VA in diskrediet te brengen’. Zowel Kucam als zijn zoon en echtgenote tekenen beroep aan.
Theo Francken
De arrestatie van Kucam, begin 2019, bracht Theo Francken (N-VA) in grote verlegenheid. Hij was het die als toenmalig staatssecretaris voor Asiel en Migratie toegelaten had dat tussenpersonen zoals Kucam lijsten mochten indienen met namen van Syrische christenen wier leven in gevaar was en die een visum konden krijgen om naar ons land te komen. ‘Het systeem-Francken is ontspoord’, zei zijn opvolgster Maggie De Block (Open VLD) daarover later in de Kamer.
Naast de gebruikelijke 'reductio at Hitlerum', nu dus ook 'guilt by association'?
Als we die weg opgaan, meen ik mij ook te herinneren dat een huidig vice-premier die tegenwoordig nogal graag de les leest aan iedereen die er nog maar aan durft te denken om zijn wegkwijnende (groot)ouders toch eens de (klein)kinderen terug te laten zien na meer dan 3 maanden van verplichte isolatie, zelf ooit aan het hoofd stond van een georganiseerde misdaadorganisatie (gekend onder de toenmalige naar SP, daarna sp.a en binnenkort Vooruit) net op het ogenblik dat een aantal zeer prominente leden van deze partij strafbare feiten pleegden in de nasleep van een huurmoord gepleegd in pure maffiastijl, feiten waarvoor al deze personen achteraf ook veroordeeld zijn door het Hof van Cassatie.
Voor wie dat vonnis nog eens integraal zou wensen te herlezen:
https://juportal.be/content/ECLI:BE:CAS ... cpxCx#text
"He's back, bitches".![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Als we die weg opgaan, meen ik mij ook te herinneren dat een huidig vice-premier die tegenwoordig nogal graag de les leest aan iedereen die er nog maar aan durft te denken om zijn wegkwijnende (groot)ouders toch eens de (klein)kinderen terug te laten zien na meer dan 3 maanden van verplichte isolatie, zelf ooit aan het hoofd stond van een georganiseerde misdaadorganisatie (gekend onder de toenmalige naar SP, daarna sp.a en binnenkort Vooruit) net op het ogenblik dat een aantal zeer prominente leden van deze partij strafbare feiten pleegden in de nasleep van een huurmoord gepleegd in pure maffiastijl, feiten waarvoor al deze personen achteraf ook veroordeeld zijn door het Hof van Cassatie.
Voor wie dat vonnis nog eens integraal zou wensen te herlezen:
https://juportal.be/content/ECLI:BE:CAS ... cpxCx#text
"He's back, bitches".
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is het juist. Overal heb je profiteurs en mensen die het goed menen en er wat tussen in.Krikke schreef: ↑11 januari 2021, 17:09 Gaat dit over zelfstandigen die gedwongen gesloten zijn en slechts 10% van hun omzet uitgekeerd krijgen?
Als ze mij morgen verplicht thuiszetten met slechts 10% van mijn loon maak ik ook van mijnen tak hoor.
Ik ga niet zeggen dat er geen profiteurs zullen tussenzitten maar dat heb je ook bij de overheid en in de prive dus ik vind dat je toch wel flink aan het veralgemenen bent.
Daar zijn we het al volledig over eens.
Het leek me nogal duidelijk dat mijn reactie louter ging over de quote:
amturingas schreef: ↑11 januari 2021, 15:35 Een zelfstandige moet niet zo gepamperd worden. Ze weten dat ze zelf voorafbetalingen moeten doen. Zij zitten niet te janken dat de overheid het niet doet voor hen.
-
- Verbannen Gebruiker
Waarom maak jij er dan zo'n probleem van?
Als de mogelijke gedupeerden er geen groot probleem van maken is er niet echt een probleem.
Of je zou het weer als een gelegenheid kunnen aangrijpen om aan anti-politiek te doen.
Maar dat kan je wel van ieder onderwerp.
-
- Verbannen Gebruiker
Je hebt gelijk. Maar half.
De Polen en Hongaren doen op hun eigen grondgebied wat ze niet laten kunnen.
Maar ze waren zelf vragende partij om tot het Europese clubje te mogen toetreden.
Als je lid wil zijn gedraagt men zich beter naar de voorwaarden van het lidmaatschap.
Als ze het niet eens zijn met volksvijandige wetten kunnen ze hun lidmaatschap opzeggen.
Ze genieten dan ook niet meer van de ruime banketten van die club.
En ook niet meer van de libertijnse feestjes in de hellhole die ze in eigen land zo graag veroordelen en aan eigen volk bij wet opleggen.
En daar wringt hun schoentje. Wel de ruime voordelen. Maar niet de beperkingen van de club aanvaarden.
Aan zo'n volkje moet je echt een voorbeeld nemen.
In eigen land wetten opleggen aan eigen volk en ze vervolgens buiten het zicht van eigen volk met de voeten treden.
-
- Verbannen Gebruiker
Het Ministerie van de Waarheid heeft hier nog veel werk aan ...
Maar gelukkig is er migratie.De Vlamingen kennen nochtans geen natuurlijke bevolkingsaangroei.
Wie zou anders de pensioenen betalen?
Wie zou in de bouw werken?
Wie zou met de vuilkar rijden?
Wie zou schoonmaken?
Het ministerie van de Waarheid heeft hier nog veel werk aan ...Reden: de 1 tot 2 mio vreemdelingen die ons in de strot zijn geramd.
“Aanzetten tot geweld kan natuurlijk niet en daar moet tegen opgetreden worden”, zegt N-VA-Kamerfractieleider Peter De Roover, “maar eigenlijk zou de overheid net meer moeten doen om de vrijheid van meningsuiting toe te laten. Met een agentschap tegen fake news bijvoorbeeld zou ze richting een ministerie van de Waarheid evolueren.”
Ernstige vraag: zijn er cijfers beschikbaar van wat "nieuwe Belgen" jaarlijks incasseren aan allerhande vergoedingen, wat de hoogte van het bedrag is dat ze jaarlijks (via Western Union etc) uit onze economie lozen, en wat ze daar tegenover bijbrengen?amturingas schreef: ↑12 januari 2021, 18:48 Maar gelukkig is er migratie.
Wie zou schoonmaken?
Dus concreet: werken zij voor 'ons' pensioen (ik heb nog wel 'n jaar of 25 te gaan, maar goed), of werk ik voor hun kindergeld en familie "in den vreemde"?
De vraag blijkt niet zo eenvoudig en het antwoord zeker niet eenduidig positief:
https://trends.knack.be/economie/beleid ... 50969.html
https://www.gva.be/cnt/aid868912
https://www.hln.be/binnenland/immigrati ... r~aee0db2b
https://www.n-va.be/nieuws/studie-natio ... onomie-aan
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is nog altijd minder dan de "Oude Belgen" die naar het buitenland zijn gaan wonen na het pensioen.Fakkel schreef: ↑12 januari 2021, 20:07Ernstige vraag: zijn er cijfers beschikbaar van wat "nieuwe Belgen" jaarlijks incasseren aan allerhande vergoedingen, wat de hoogte van het bedrag is dat ze jaarlijks (via Western Union etc) uit onze economie lozenamturingas schreef: ↑12 januari 2021, 18:48 Maar gelukkig is er migratie.
Wie zou schoonmaken?
Ze hebben hun hele vermogen aan de de Belgische economie onttrokken, en uiteraard ook hun pensioen.
De Rijksdienst voor Pensioenen publiceert elk jaar een uitgebreid rapport van al hun statistieken. Op 1 januari 2018 werd aan maar liefst 51.369 Belgen in het buitenland een pensioen uitbetaald. 80 % van hen blijft binnen de Europese Unie, een vijfde trekt verder weg. De overduidelijke nummer één bestemming is Frankrijk, waar maar liefst 20.828 gepensioneerde Belgen wonen.
"objectieve" cijfers over de nieuwe Belgen kan je opvragen bij de studiedienst van het Vlaamsch Blok of bij Filiberke van Schoten.
Bedankt om mijn beide punten te bewijzen:amturingas schreef: ↑12 januari 2021, 13:28
Het is zeer doorzichtig van jouw om jouw eigen mail weg te laten, waarop ik reageerde:
Wie is hier naast de kwestie aan het antwoorden?
1/ continue naast de kwestie antwoorden
2/ N-VA er onterecht bij sleuren in een (weeral zielige) poging om ze in diskrediet te brengen, deze keer in de zaak van Kucam (letterlijk je volgende post na bovenstaande).
Voor 5 cent mag je nog eens proberen !