Corona-virus.
Re: Corona-virus.
David_DeWa schreef: ↑12 januari 2021, 16:01Ik knip nu al een 3 maanden elke week zelf een stukske van mijn haar. Mits een kleine onkostenvergoeding van 5 euro wil ik het haar van andere mensen ook wel bijknippen bij de heropening der kappers. Dit om hen te ontlasten gedurende de eerste weken.Charlesvdw schreef: ↑9 januari 2021, 09:00 E?
Als de cijfers op hetzelfde niveau blijven zou je hier over een veertien dagen al terug naar de kapper mogen.
Als je je tenminste tijdig inschrijft want de inschrijvingen zijn de eerste 14 dagen al volzet.
Nederland verlengt lockdown tot 9 januari
De Nederlandse premier Mark Rutte en minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge hebben tijdens een persconferentie aangekondigd dat de lockdown, die aanvankelijk zou duren tot 19 januari, met drie weken wordt verlengd uit vrees voor de Britse coronavariant. “De cijfers uit Engeland en Ierland zijn alarmerend”, klinkt het. Bovendien is het aantal nieuwe besmettingen nog steeds “gevaarlijk hoog”.
kv 12-01-21, 19:22 Bron: Belga, ANP
De Nederlandse premier Mark Rutte en minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge hebben tijdens een persconferentie aangekondigd dat de lockdown, die aanvankelijk zou duren tot 19 januari, met drie weken wordt verlengd uit vrees voor de Britse coronavariant. “De cijfers uit Engeland en Ierland zijn alarmerend”, klinkt het. Bovendien is het aantal nieuwe besmettingen nog steeds “gevaarlijk hoog”.
kv 12-01-21, 19:22 Bron: Belga, ANP
Gidsland Nederland krijgt het ook niet opgelost zonder Lockdown.
Het zal dan toch de gids-oplossing zijn zeker ?
België is al zeker van 12,5 miljoen Pfizer vaccins. Daar komen er waarschijnlijk nog 2,5 miljoen bij.
Goed voor 7,5 miljoen landgenoten.
De eerste Moderna vaccins zijn aangekomen.
Aantal dosissen nog niet bekend.
Zouden er nog andere merken dicht bij Europese goedkeuring staan ?
Heeft er nog iemand prentjes om te zeggen dat het in de rest van de wereld beter gaat ? Of leest iemand ook al eens een Nederlandse krant om vast te stellen dat er daar evenveel geklaagd wordt dan hier ?
Het zal dan toch de gids-oplossing zijn zeker ?
België is al zeker van 12,5 miljoen Pfizer vaccins. Daar komen er waarschijnlijk nog 2,5 miljoen bij.
Goed voor 7,5 miljoen landgenoten.
De eerste Moderna vaccins zijn aangekomen.
Aantal dosissen nog niet bekend.
Zouden er nog andere merken dicht bij Europese goedkeuring staan ?
Heeft er nog iemand prentjes om te zeggen dat het in de rest van de wereld beter gaat ? Of leest iemand ook al eens een Nederlandse krant om vast te stellen dat er daar evenveel geklaagd wordt dan hier ?
In de Noord-Koreaanse kranten wordt er NOOIT geklaagd....
Dus het gaat TOCH beter daar dan hier!
PS: nu geen zin om jullie een update te geven over Gidsland Noord-Korea, er valt nochtans wel het een en ander te zeggen
Dus het gaat TOCH beter daar dan hier!
PS: nu geen zin om jullie een update te geven over Gidsland Noord-Korea, er valt nochtans wel het een en ander te zeggen
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/14 ... eldoorlog/Aerolla schreef: ↑12 januari 2021, 16:56Mja, maar volgens mij doodde WO2 ook meer mensenSparSpaar schreef: ↑12 januari 2021, 14:04
'De Aziatische griep uit 1957-58 doodde minimaal 1 miljoen mensen.'
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aziatische_griep
Maar denk veel meer. Was zelf op de rand. In onze klas met 33 leerlingen waren er 3 griepvrij.
Het zou me zelfs niet verbazen mocht 2020 de top 10 niet eens halen, en zeker niet als je het gaat schalen volgens de hele bevolking.
(Het is immers fout om 10.000 doden nu te vergelijken met 10.000 doden vroeger als de bevolking maar 200.000 was)
Oversterfte 2020 15.000 personen. Maar februari 1960 was de dodelijkste maand, 15.000 griepdoden.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Neen hoor.
De Belgische biostatistici hebben de gids-oplossing al gegeven: geen bezoek. Enfin, 1 knuffelcontact...
De Nederlandse regel is: maximum twee gasten per dag. Maar dat zijn elke dag wel andere gasten. De Belgische voorspelling van de biostatistici was dat als 1/5 van het Belgisch volk dat uitvreet tijdens Kerst en Nieuwjaar de derde golf erger zou zijn dan de tweede. En de ziekenhuizen overspoeld.
En zie daar... bij de placebo-populatie hebben zij hun gelijk bewezen !
Niet dat die lummels zich daar wat van aantrekken...
Tja man... Gij zijt geobsedeerd door dat land toch he.
Ik sprak ooit over aziatische landen. Er zijn er nog een pak meer die het beter doen / deden.
Kijk eens naar Thailand, nu in de shit nadat ze uit noodzaak hun grenzen openden en maatregelen schrappen.
Vietnam... China..
Noord Korea is jouw eigen lieveling. Je kan er niet over zwijgen. Je denkt anderen belachelijk te maken maar je zet alleen maar jezelf te kakken. Ik verwacht niet van jou dat je dat begrijpt.
Awel ja, ik vind Noord-Korea een fascinerend land.
Ik zou er wel graag eens heen gaan en rondkijken, het probleem is dat je dat misschien niet overleeft...
Maar het is een land die perfect jouw visie uitvoert, dus het is het perfecte land om te kijken wat er gebeurt als we naar jou luisteren. Dus hoe kan je er tegen zijn?
Dus we moeten dat wel opnemen in de discussie...
Ik zou er wel graag eens heen gaan en rondkijken, het probleem is dat je dat misschien niet overleeft...
Maar het is een land die perfect jouw visie uitvoert, dus het is het perfecte land om te kijken wat er gebeurt als we naar jou luisteren. Dus hoe kan je er tegen zijn?
Waarom zou je dat niet overleven ?
Er zijn Belgische reisorganisaties die reizen aanbieden naar Noord-Korea.
https://koningaap.be/rondreis-china-noo ... loten-land
Wie zegt dat ik ergens tegen ben ?Aerolla schreef: ↑12 januari 2021, 22:29 Awel ja, ik vind Noord-Korea een fascinerend land.
Waarom moet ik er voor zijn ?
Niet ieder land waar ze lekkere gerechtjes maken op straat aan een deftige prijs is een land waar ik een fan van moet zijn.
Neem gerust op in de discussie wat je zelf wil.
Er naartoe reizen : ik zou met je meegaan maar ik denk dat we niet lang genoeg gaan overeenkomen om die reis vol te houden.
Wie weet kunnen we daar nog een tv programma van maken : Jij en ik in een oldtimer naar Azie.
Als het goed betaald wordt..
Myanmar is ook nog redelijk authentiek denk ik en je kan er iets makkelijker binnen raken.
Minder kans dat ze je beschuldigen van spionage gewoon omdat je er bent..
Wel als je zo nieuwsgierig bent als ik en dus ook gaat kijken waar ze niet willengeebee schreef: ↑12 januari 2021, 22:33Waarom zou je dat niet overleven ?
Ik heb daar eens een docu over gezien.. Meer weet ik er niet over.
Meer dan het vastgelegde parcours met een veiligheidsagent naast je en fake ziekenhuizen tot zelfs fake luchthavens kreeg de betrokken journalist niet te zien.
En een speech (vertaald) dat het daar allemaal zo fantastisch is.. en de leider nog meer fantastisch.
Moet wel een saaie reis zijn.
Niemand zal met je willen praten, niemand zal zeggen wat hij denkt. Niemand durft te denken wat hij zou denken als hij enige vrijheid had.
Aan de andere kant : als je wil weten hoe het er daar echt aan toegaat kan je naar Zuid Korea waar veel 'vluchtelingen' redelijk graag vertellen wat het verschil is tussen zuid en noord.
Meer dan het vastgelegde parcours met een veiligheidsagent naast je en fake ziekenhuizen tot zelfs fake luchthavens kreeg de betrokken journalist niet te zien.
En een speech (vertaald) dat het daar allemaal zo fantastisch is.. en de leider nog meer fantastisch.
Moet wel een saaie reis zijn.
Niemand zal met je willen praten, niemand zal zeggen wat hij denkt. Niemand durft te denken wat hij zou denken als hij enige vrijheid had.
Aan de andere kant : als je wil weten hoe het er daar echt aan toegaat kan je naar Zuid Korea waar veel 'vluchtelingen' redelijk graag vertellen wat het verschil is tussen zuid en noord.
Er zijn veel landen waar je je "nieuwsgierigheid" wel eens niet zou kunnen overleven hoor, dat is niet specifiek voor Noord-Korea. Ik moet zeggen dat mocht ik de tegenwaarde van Noord-Koreaanse wons in Euro op overschot zou hebben dat ik het graag eens zou bezoeken, zelfs al is het aan het handje van je gids, net zoals bv. Naypyidaw, de "hoofdstad" van Myanmar, dystopische samenlevingen lijken me fascinerend om als buitenstaander eens te bezoeken.Aerolla schreef: ↑13 januari 2021, 08:34Wel als je zo nieuwsgierig bent als ik en dus ook gaat kijken waar ze niet willengeebee schreef: ↑12 januari 2021, 22:33
Waarom zou je dat niet overleven ?
Ik denk dat het interessant kan zijn om eens te volgen wat er in Israël gaat gebeuren:
* Welke maatregelen zijn er nog actief in Israël nu ze daar al meer dan 25% gevaccineerd hebben?
* Zijn die vaccinaties zichtbaar in de cijfers? En zo ja, hoeveel weken vertraging?
* Wanneer worden maatregelen daar versoepeld/afgeschaft?
* Welke maatregelen zijn er nog actief in Israël nu ze daar al meer dan 25% gevaccineerd hebben?
* Zijn die vaccinaties zichtbaar in de cijfers? En zo ja, hoeveel weken vertraging?
Die 25% is het eerste vaccin, die moeten nog een 2e krijgen dus ik vermoed dat we nog enkele weken geduld zullen moeten hebben om iets te zien.anonymous schreef: ↑13 januari 2021, 10:23 Ik denk dat het interessant kan zijn om eens te volgen wat er in Israël gaat gebeuren:
Hier zal het nog minstens 2 maanden duren volgens Van Ranst