nieuwe federale regering
-
- Verbannen Gebruiker
Re: nieuwe federale regering
De VRT maakt dezelfde denkfout als jij (de VRT van niet beter weten, jij uit manipulatie-doeleinden): het mengen van migranten met kinderen die hier geboren zijn uit ouders waarvan er één in het buitenland is geboren.inquirer schreef: ↑13 januari 2021, 11:31Ik kan niet voor hem spreken, maar ik vrees dat hij momenteel woedend op weg is naar de VRT om daar te gaan zeggen dat ze het -net als ik- bij het compleet foute eind hebben met al hun cijfers!
Die 1/3de van de ondertussen wijdgekende 11 miljoen, dat is toch ongeveer 3.6 miljoen, me dunkt, of niet?
Boenks erop dus, maw.![]()
als je dan even dit herleest:De échte cijfers dus, volgens Amturingas en helaas zo ongeveer hij alleen...amturingas schreef: ↑13 januari 2021, 09:46 De echte cijfers zijn: Zowat één op de vijf inwoners (19,7 procent) is Belg met een buitenlandse afkomst, in absolute cijfers gaat het om 2.259.912 inwoners. in plaats van de 3.690.355 van Inquirer.![]()
Een Vlaams kind dat hier geboren is uit een Vlaamse vader of moeder, en een Spaanse moeder of vader die in Spanje geboren is, is volgens jouw kromme redenering (en die van de VRT) een kind met migratie achtergrond.
En dus minderwaardig gezien jouw afkeer van alles dat een migratie achtergrond heeft.
Mijn cijfers zijn trouwens een letterlijk citaat uit De Morgen .... waaruit je zelf een minutieuze selectie hebt gemaakt om hier te posten, maar waarvan je dus mijn citaat "over het hoofd gezien hebt" om ze dan verkeerd te interpreteren
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 11:40 En om de admins te verschalken moet hij toch telkens weer een emailadres aanmaken ook?
Als je je eigen domeinnaam met gekoppelde emailhosting hebt is een extra adres meestal heel weinig moeite hoor
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
De "andere Belgen" sturen per jaar een half miljard euro naar het buitenland.Fakkel schreef: ↑13 januari 2021, 10:16Dus 51.000 Belgische gepensioneerden in het buitenland sluizen méér geld uit het land dan alle migranten samen naar hun thuisland opsturen? En dat kan je staven met cijfers?amturingas schreef: ↑13 januari 2021, 09:50
Als je de voorgaande berichten zou lezen, dan zou je het begrijpen. Ik weet het, het is moeilijk, het is lastig, maar toch.
Ik had gereageerd op de cijfers die zeggen dat mensen die hier wonen (hij noemde ze "nieuwe Belgen"), geld naar het buitenland sturen, naar hun familie.
De persoon die die cijfers hier had gezet, zei dat het slecht is voor de economie als geld aan onze economie wordt onttrokken.
Daarop heb ik gereageerd dat de "Oude Belgen" die na hun pensioen naar het buitenland verhuizen, een veelvoud van dat bedrag aan onze economie onttrekken.
Daarop
Die 51.000 moeten nogal een pensioen hebben, zeg.
51.000 Belgen met elk netto 1200 € pensioen per maand = 734 miljoen per jaar.
Om het voor jou duidelijk te maken, ik weet het, het is allemaal zo lastig en allemaal zo moeilijk:
Een half miljard = 500 miljoen.
734 is meer dan 500.
Daarom is 734 miljoen meer dan 500 miljoen.
Daarnaast heb ik ook gezegd dat ze hun vermogen overbrengen naar het buitenland.
Het zijn meestal de beter verdienenden of zelfstandigen die hun vennootschap hebben verkocht of geliquideerd.
Voorzichtig gerekend: 2000 personen die per jaar elk een vermogen van 500.000 naar het buitenland brengen. Veel zelfstandigen zitten nu te monkelen. Maar goed. Ik schat te laag in want anders is het weer niet goed. 2000 maal een half miljoen is 1 miljard per jaar.
1 miljard is duizend miljoen.
1000 miljoen is nog meer dan 724 miljoen.
Het zou kunnen dat jouw gezwets en demagogie in je hoofd de waarheid en de correctheid der dingen overstijgt.CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 11:36Jij hebt naast je dyscalculie natuurlijk ook last van je dyslexie.
Check deze historiek van de Belgische belastingschijven en zie hoe de personenbelasting is gedaald onder Michel I ( dat jij daar weer je horrorpartij wil bij betrekken laat ik volledig voor jouw rekening). Het is natuurlijk zo dat het dalen van de personenbelasting vooral ten goede komt van het werkende deel van de bevolking. Het zou kunnen dat jij daar niet veel van gemerkt hebt ...![]()
Correctie : het is zeker zo.
Met cijfers bewijs je altijd een hoop gelul en leugens.
Je vergeet aan te vullen met : wat de ene hand geeft, neemt de andere weer dubbel terug.
Gaat het voordeel naar de hard werkende Belg man ? Niet naar jou dus want echt hard werken doe jij toch niet ?
Hard Lullen, dat wel.
Trouwens ... Wie zegt dat, omdat ik in de zomer niet beroepsactief was, dat ik dat nu niet ben ? Weet jij veel. Ik vertel je niet alles hoor.
Hahahahaha.. Charlie Babbit made a joke.
Kan je je echt niet meer weren met argumenten jongen ? Of snap zelfs jij dat je maar wat kwaakt als een eend ?Onmacht ? Sukkeltje toch..
Zelfs bij Gmail of Proximus kan je adressen wissen en opnieuw toevoegen. Er zijn wel nog een hoop domeinen waar dat kan.azerty_123 schreef: ↑13 januari 2021, 11:48CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 11:40 En om de admins te verschalken moet hij toch telkens weer een emailadres aanmaken ook?
Als je je eigen domeinnaam met gekoppelde emailhosting hebt is een extra adres meestal heel weinig moeite hoor![]()
Een HALF miljard???amturingas schreef: ↑13 januari 2021, 11:58De "andere Belgen" sturen per jaar een half miljard euro naar het buitenland.
Om het voor jou duidelijk te maken, ik weet het, het is allemaal zo lastig en allemaal zo moeilijk:
734 is meer dan 500.
Ik kende de cijfers niet, dus even Google, en dan "transfer geld thuisland" en dan krijg je de VRT als bron.
490 miljard op 1 jaar tijd, ik viel van m'n stoel. Maar da's niet het Belgische cijfer.
Daarvan in België: tussen de 2 en de 5 miljard. Dus 4 tot 10 maal méér dan wat jij inschat.
Ik herhaal: die 51.000 gepensioneerden moeten nogal een pensioen hebben als die méér kosten dan dat migranten naar hun thuisland opsturen.
bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/06/16 ... naar-fami/VRT schreef:Uit eerder onderzoek blijkt dat de geldtransfers van mensen met een migratieachtergrond in België naar ontwikkelingslanden schommelen tussen 2 en 5 miljard euro
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het staat je vrij zelf met een link voor de dag te komen die deze cijfers tegenspreekt. Maar behalve wat ad hominems en veel gedans rond de hete brij zal ik weer niet veel moeten verwachten zeker?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Neen man. Wie niet snapt dat enkel met jouw cijfers de waarheid niet benaderd wordt maar dat daar bv een indexsprong, aanpassing van de biv en wegenbelasting, etc etc tegenover staan beschouw ik verstandelijk en inhoudelijk als verloren. Net als jij trouwens.
Dus : ik ga niet in de stijl van CN statistiekjes met een homeopathische verdunning van de werkelijkheid posten.
Dus : ik ga niet in de stijl van CN statistiekjes met een homeopathische verdunning van de werkelijkheid posten.
Sshhtt, weverke heeft niet graag dat je hem op zijn totaal van de pot gerukte stellingen/getallen/interpretaties wijst. Hij is nu reeds aan het googelen naar informatie over een N-VA'er die eens geld gestuurd heeft naar het buitenland.
-
- Verbannen Gebruiker
Grappig. Dezelfde VRT schreef in 2017:Fakkel schreef: ↑13 januari 2021, 12:30Een HALF miljard???amturingas schreef: ↑13 januari 2021, 11:58
De "andere Belgen" sturen per jaar een half miljard euro naar het buitenland.
734 is meer dan 500.
Ik kende de cijfers niet, dus even Google, en dan "transfer geld thuisland" en dan krijg je de VRT als bron.
490 miljard op 1 jaar tijd, ik viel van m'n stoel. Maar da's niet het Belgische cijfer.
Daarvan in België: tussen de 2 en de 5 miljard. Dus 4 tot 10 maal méér dan wat jij inschat.
Ik herhaal: die 51.000 gepensioneerden moeten nogal een pensioen hebben als die méér kosten dan dat migranten naar hun thuisland opsturen.
VRT schreef:Uit eerder onderzoek blijkt dat de geldtransfers van mensen met een migratieachtergrond in België naar ontwikkelingslanden schommelen tussen 2 en 5 miljard
Meer dan half miljard euro gaat vanuit België naar buitenland
Vanuit België is vorig jaar voor 514 miljoen euro naar het buitenland gestuurd, vaak naar familieleden. Iets minder dan de helft, 255 miljoen euro, blijft wel binnen de Europese Unie. De transfers vanuit België schommelen al jaren rond de half miljard euro. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Europees statistisch bureau Eurostat.
-
- Verbannen Gebruiker
Veel beter: ze gaan het persoonlijk brengen
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
De Wever naar burgemeesterscongres in Colombia
Van vandaag tot volgend weekend trekt de Antwerpse burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever, die ook de onderhandelingen voor een Vlaamse regering leidt, naar het Zuid-Amerikaanse Colombia.
06/07/2019 om 06:30
Binnenland
Het bezoek verandert weinig aan de Vlaamse formatie, aangezien die hoe dan ook stilligt. De N-VA verzekert dat partijgenoten verder kunnen werken aan de teksten.
Eerst gaat De Wever naar de hoofdstad Bogota en de havenstad Cartagena, voor bezoeken aan Belgische bedrijven zoals Deme en Katoennatie. In Bogota ontmoet hij ook mensen van het lokale ministerie van Handel, Industrie en Toerisme.
Waarlijk fantastisch hoe jij daarvan maakt dat hij geld gaat brengen.
Zo verblind door haat en je weg-met-ons mentaliteit dat je gewoon ziet wat je wil zien. Moet heerlijk zijn om zo te kunnen leven. Hypocriet wel, maar ook heerlijk.
Zo verblind door haat en je weg-met-ons mentaliteit dat je gewoon ziet wat je wil zien. Moet heerlijk zijn om zo te kunnen leven. Hypocriet wel, maar ook heerlijk.
-
- Verbannen Gebruiker
Het was geen zinloze reis van Bart De Wever trouwens. Tijdens dit verblijf (in 2019) is De Wever erachter gekomen dat er drugs van Colombia via Antwerpen naar België verscheept worden.
De Wever fier als een pauw
In een interview met de Colombiaanse krant El Tiempo blikt De Wever tevreden terug op zijn verblijf in Bogota. “Dit is mijn eerste keer in Latijns-Amerika. Geen van mijn voorgangers heeft ooit zo’n reis gemaakt.Ik ben blij vast te stellen dat er een duidelijk connectie is tussen Antwerpen en Bogota, tussen België en Colombia.”
De Wever fier als een pauw
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
In een interview met de Colombiaanse krant El Tiempo blikt De Wever tevreden terug op zijn verblijf in Bogota. “Dit is mijn eerste keer in Latijns-Amerika. Geen van mijn voorgangers heeft ooit zo’n reis gemaakt.Ik ben blij vast te stellen dat er een duidelijk connectie is tussen Antwerpen en Bogota, tussen België en Colombia.”
-
- Verbannen Gebruiker
Het allerabsurdste is dat Bart De Wever, volgens de kromme redenering van Inquirer en de VRT, zelf getrouwd is met een persoon die een migratie achtergrond heeft. Zijn vrouw is immers het kind van Nederlandse ouders die naar België gemigreerd zijn.
Zijn vrouw heeft de Nederlandse nationaliteit, en dus hebben de kinderen van Bart De Wever ook een migratie achtergrond. Nog steeds volgens de redenering van Inquirer en de VRT.
Ik wil maar zeggen tot welke vreemde uitspraken je komt als je de redenering van Inquirer en de VRT verder analyseert dan je neus lang is.
Voor Inquirer is dit niet zo, maar geen haar aan mijn hoofd zou eraan denken om de vrouw en de kinderen van Bart De Wever "personen met een migratie achtergrond" te noemen. Het mag dan wel een politiek correcte term zijn; ik walg ervan.
Zijn vrouw heeft de Nederlandse nationaliteit, en dus hebben de kinderen van Bart De Wever ook een migratie achtergrond. Nog steeds volgens de redenering van Inquirer en de VRT.
Ik wil maar zeggen tot welke vreemde uitspraken je komt als je de redenering van Inquirer en de VRT verder analyseert dan je neus lang is.
Voor Inquirer is dit niet zo, maar geen haar aan mijn hoofd zou eraan denken om de vrouw en de kinderen van Bart De Wever "personen met een migratie achtergrond" te noemen. Het mag dan wel een politiek correcte term zijn; ik walg ervan.
Het is niet nodig om je analytisch vermogen in ieder antwoord tentoon te stellen, we kennen het ondertussen wel en het wordt eerlijk gezegd een beetje beschamend.amturingas schreef: ↑13 januari 2021, 13:47 Het was geen zinloze reis van Bart De Wever trouwens. Tijdens dit verblijf (in 2019) is De Wever erachter gekomen dat er drugs van Colombia via Antwerpen naar België verscheept worden.
De Wever fier als een pauw![]()
Groetjes, een trouwe fan die uitkijkt naar je volgende antwoord naast de kwestie en met zelfverzonnen conclusies.