nieuwe federale regering
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik ben nooit te beroerd om bij te leren. Zeg mij eens hoe je twee fictieve voorbeelden anders behandeld gaan worden wat personenbelasting betreft?
Of doel je op het belastingsvrije minimum?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- Haelewyn is van mening dat de belastingen door de Zweedse regering teveel verhoogd zijn.
- CN is van mening dat de belastingen door de zweedse regering verlaagd zijn maar nog steeds te hoog zijn.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Correctie: de personenbelasting is verlaagd, en dat is niet mijn mening maar een feit.
Dat klopt dan weer als een zwerende vinger
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
En ondertussen ben ik aan het aftellen tot er hier weer een onverlaat één of andere beroepscategorie aanduidt die volgens hem best wel wat meer mag uitgemolken worden.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Het kan niet anders dan dat bij jou een ander artikel wordt getoond als je op die link klikt. Buiten de indexsprong staat er over "geld uit je zakken halen" enkel de verhoging van roerende voorheffing (die weinig mensen voelen), en ik kan nog wel een aantal keer een indexsprong verdragen om die €100 netto per maand van de taxshift teniet te doen.haelewyn schreef: ↑13 januari 2021, 16:14 Grappig dat jij zo 'slim' bent om de rest niet te lezen dat zegt : en die andere dingen halen geld uit je zak. Het was maar een zeer beperkte lijst want er is meer in werkelijkheid.
Werkelijk zeer grappig dat je ZO dom was om alles wat er bij stond niet te lezen en te vergelijken.
Grappig dat andere idioten zeggen : de personenbelasting is lager heb ik gezegd. Alle andere belastingen en andere zaken die duurder werden tellen niet mee.
Alternatieve Selectieve werkelijkheid he...
Iemand met een pensioen van minder dan 1250 euro ongeveer en uit mijn hoofd zit bijna aan bruto = netto en betaalt zeker geen 25 procent belastingen op de eerste schijf.CarpeNoctem schreef: ↑13 januari 2021, 16:27 Ik ben nooit te beroerd om bij te leren. Zeg mij eens hoe je twee fictieve voorbeelden anders behandeld gaan worden wat personenbelasting betreft?
En dat op een financieel forum.
Tsssssss.,
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt gelijk hierover. Ik had niet goed opgelet en niet opgemerkt dat je het over een gepensioneerde had. En voor de laagste pensioenen gelden soms andere regels.
No worries ... Kan de beste overkomen.
Voorbeeld van de gepensioneerde was gewild omdat ik een paar aangiftes invul (2) die onder Michel1 ongunstiger uitvielen dan voordien onder Di Rupo.
Dus op de een of andere manier worden zij wel ongunstiger behandeld ook tov de werkende met zijn 3200 die 100 euro per maand winst zou maken.
Voorbeeld van de gepensioneerde was gewild omdat ik een paar aangiftes invul (2) die onder Michel1 ongunstiger uitvielen dan voordien onder Di Rupo.
Dus op de een of andere manier worden zij wel ongunstiger behandeld ook tov de werkende met zijn 3200 die 100 euro per maand winst zou maken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 januari 2021, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Kris Peeters verlaat politiek voor job als bankier: “22.000 euro per maand. Ik weet dat daar kritiek op zal komen”.
Kritiek? Hoe? Wat?
Peeters volgde een opleiding als kandidaat in de rechten aan het UFSIA, licentiaat in de rechten aan het UIA en kandidaat in de wijsbegeerte aan het UFSIA. Hij heeft ook het diploma van 'Speciale licentie in fiscaliteit en boekhoudkundig onderzoek' aan de Vlerickschool voor management van de Rijksuniversiteit Gent.
Peeters kent dus niets van bankieren. Kritiek? Hoe? Wat?
Ze gaan het nooit leren. Toen Ethias ten onder was gegaan en door de staat gered moest worden, zei wijlen Steve Stevaert, voorzitter van Ethias: ja maar, ik ken niets van financien. Ik kan dus niet verantwoordelijk zijn voor het debacle van Ethias.
Kritiek? Hoe? Wat?
Peeters volgde een opleiding als kandidaat in de rechten aan het UFSIA, licentiaat in de rechten aan het UIA en kandidaat in de wijsbegeerte aan het UFSIA. Hij heeft ook het diploma van 'Speciale licentie in fiscaliteit en boekhoudkundig onderzoek' aan de Vlerickschool voor management van de Rijksuniversiteit Gent.
Peeters kent dus niets van bankieren. Kritiek? Hoe? Wat?
Ze gaan het nooit leren. Toen Ethias ten onder was gegaan en door de staat gered moest worden, zei wijlen Steve Stevaert, voorzitter van Ethias: ja maar, ik ken niets van financien. Ik kan dus niet verantwoordelijk zijn voor het debacle van Ethias.
Geldwolf Peeters
Peeters lijkt op het eerste zicht meer geschikt voor het ambt dan Stevaert, gewezen cafébaas.
Aan de andere kant : moet de grote baas van de VRT noodzakelijk in de media gewerkt hebben ? Het kan ook iemand zijn die voordien succesvol BPost hervormd heeft. Tenzij het Johnny Thijs is uiteraard. Die zet je best in de carwash aan de wielen en stofzuigers.
Aan de andere kant : moet de grote baas van de VRT noodzakelijk in de media gewerkt hebben ? Het kan ook iemand zijn die voordien succesvol BPost hervormd heeft. Tenzij het Johnny Thijs is uiteraard. Die zet je best in de carwash aan de wielen en stofzuigers.
22 000 euro per maand, dat is amper 100 euro per uur.
Een fiscaal advocaat vraagt 400,00 euro per uur + 21 % btw , zou dat misschien nog iets voor Kris Peeters zijn, 88 000 euro per maand
"Meester Kris Peeters,fiscaal advocaat"
Een fiscaal advocaat vraagt 400,00 euro per uur + 21 % btw , zou dat misschien nog iets voor Kris Peeters zijn, 88 000 euro per maand
"Meester Kris Peeters,fiscaal advocaat"
Dat hij dan maar fiscaal advocaat van de Arco gedupeerden wordt, met de eventuele schadeloosstelling kunnen ze al een klein stukje van zijn loon betalen
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Elke dag is er wel een andere grap met deze regering:
"In de Kamercommissie Justitie kondigde minister Van Quickenborne (Open VLD) gisteravond onverwacht aan dat de nieuwe wet niet meer gebruikt zal worden voor de huidige coronacrisis. ‘Het is niet de bedoeling om deze pandemiewet van toepassing te laten zijn op de huidige pandemie’, antwoordde hij op een vraag van Kamerlid Sophie De Wit (N-VA)."
"In de Kamercommissie Justitie kondigde minister Van Quickenborne (Open VLD) gisteravond onverwacht aan dat de nieuwe wet niet meer gebruikt zal worden voor de huidige coronacrisis. ‘Het is niet de bedoeling om deze pandemiewet van toepassing te laten zijn op de huidige pandemie’, antwoordde hij op een vraag van Kamerlid Sophie De Wit (N-VA)."
en de domme belgen keurden het goed want we zijn 1 ploeg van 11 miljoen? Proficiat quickie.
-
- Verbannen Gebruiker