Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Hoe je het ook noemt, Beste Carpe Bedriegt den Boer, Je blijft een zeveraar en een lulkoekverkoper.
Er zijn zeker nog zekerheden aan beide kanten van de Vlaanders.
Re: tekort aan spuiten...
In mijn jonge jaren werd iedereen tijdens een vaccinatieactie op school met eenzelfde grote spuit ingespoten.
En dat ging vooruit. Niemand die erbij stilstond dat het gevaarlijk zou zijn, het was tenslotte het vaccin uit hetzelfde potje dat iedereen kreeg.
Waarom dan niet de spuiten meerdere keren gebruiken, denk ik dan, na ontsmetten van de naaldbuitenkant.
Nu komt het vaccin toch ook uit hetzelfde potje!
Ook nog geweten dat vaccinatie in de fabriek met een soort hoge drukpistool werd gedaan zonder naald.
In mijn jonge jaren werd iedereen tijdens een vaccinatieactie op school met eenzelfde grote spuit ingespoten.
En dat ging vooruit. Niemand die erbij stilstond dat het gevaarlijk zou zijn, het was tenslotte het vaccin uit hetzelfde potje dat iedereen kreeg.
Waarom dan niet de spuiten meerdere keren gebruiken, denk ik dan, na ontsmetten van de naaldbuitenkant.
Ook nog geweten dat vaccinatie in de fabriek met een soort hoge drukpistool werd gedaan zonder naald.
Door jezelf geroemde talenkennis.... Een hoop 'shite' op zijn Carpe's alweer. Carpe BB.CarpeNoctem schreef: ↑16 januari 2021, 12:39
Tja, je door jezelf zo geroemde talenkennis laat je andermaal in de steek. Het is duidelijk dat je niet weet wat een superlatief is.
Gratis : beperk je tot talen waar je toch een basiskennis van hebt ...
Veronderstelling en overdrijving opgehemeld tot absolute waarheid.. Er zijn altijd wel mensen dom genoeg om daar in te trappen. Of om het geveinsd intelligent te posten.
Omdat de liefde wederzijds is ook deze tip gratis voor jou : als je alleen zou lullen over dingen waar je toch een klein beetje van begreep zou je niet veel vertellen. Komaan : doe ons allebei een plezier en hou je daar aan !
Te veel nadelen.aossa schreef: ↑16 januari 2021, 12:45 Re: tekort aan spuiten...
Dat is niet veilig. Dan ga je binnen voor je vaccin en kom je misschien buiten met hepatitis of HIV.
Zo'n jet injector pistool is ook een pak pijnlijker dan een injectie.
Onaanvaardbare vertraging bij Pfizer schrijven ze nu in de krant
Eerlijk gezegd : ik vind dat belachelijk.
Als je ziet hoeveel onaanvaardbaars er hier nu al gebeurd is kan dat er wel nog bij.
Als Pfizer maar begonnen was met produceren in februari hadden we dat ook moeten aanvaarden.
Dan kregen we nu gewoon die andere vaccins met mondjesmaat binnen en dat was alles (Moderna).
DAT is nog eens snertjournalistiek en de hete patat van zich afduwen als de politiek daarover iets zou zeggen..
Als je ziet hoeveel onaanvaardbaars er hier nu al gebeurd is kan dat er wel nog bij.
Als Pfizer maar begonnen was met produceren in februari hadden we dat ook moeten aanvaarden.
Dan kregen we nu gewoon die andere vaccins met mondjesmaat binnen en dat was alles (Moderna).
DAT is nog eens snertjournalistiek en de hete patat van zich afduwen als de politiek daarover iets zou zeggen..
Helemaal mij eens
Het is gewoon een manier van onze regering om de schuld op iemand anders te steken...
Toevallig komt het tesamen met onze tekorten aan naalden, dus de vertraging ligt dus niet aan die naalden...
Pfizer zou gewoon moeten zeggen: foert, jullie maken onze prijzen openbaar, zoek het zelf dan maar uit met een ander, we exporteren wel naar de rest van de wereld, die zullen blij zijn.
Het is gewoon een manier van onze regering om de schuld op iemand anders te steken...
Toevallig komt het tesamen met onze tekorten aan naalden, dus de vertraging ligt dus niet aan die naalden...
Pfizer zou gewoon moeten zeggen: foert, jullie maken onze prijzen openbaar, zoek het zelf dan maar uit met een ander, we exporteren wel naar de rest van de wereld, die zullen blij zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vinden jullie het niet merkwaardig dat er geen piek is tgv kerst ? Ik had een stijging in de besmettingscijfers verwacht rond 7 januari en dan een stijging van de ZH-opnames nu ongeveer.
Maar voorlopig OK. Zouden we ons dan toch beter aan de regels gehouden hebben dan verwacht ?
Maar voorlopig OK. Zouden we ons dan toch beter aan de regels gehouden hebben dan verwacht ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ergens een goeie tegengekomen vandaag:Ik zeg u: zo zal er in de hemel meer vreugde zijn over één zondaar die zich bekeert, dan over negenennegentig rechtvaardigen die geen bekering nodig hebben.
Geen artikel over het tekort aan materiaal waardoor de vaccinatie traag verloopt, en meer mensen zullen sterven. Dat Pfizer minder vaccins levert de volgende twee weken, zorgt er alleen voor dat er niet te weinig diepvriezers zullen zijn.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Een dik weekske minder bijwerkingen voor de fanatieke antivaxers en tijd voor de Belgen om wat achterstand in te halen. Er gaat geen spuit minder gezet worden en over een week of over een paar weken zitten we in een hogere versnelling.
De Clio hybride heeft er vijftien. Wij zitten tegenwoordig in 1 of 2 ?
@ Charles : wel een piek na de vakantie en besmettingen door reizen. Er zijn nog zekerheden in het leven.
Met meer dan 2000 besmettingen per dag doen ze nog altijd of alles zeer goed gaat terwijl dat cijfer eerder slecht dan goed te noemen is. Nog een zekerheid : dat niet alleen de bevolking Corona gewend raakt.
Minder vaccins maar de groepsimmuniteit komt toch elke dag een stap dichter op die manier.
De Clio hybride heeft er vijftien. Wij zitten tegenwoordig in 1 of 2 ?
@ Charles : wel een piek na de vakantie en besmettingen door reizen. Er zijn nog zekerheden in het leven.
Met meer dan 2000 besmettingen per dag doen ze nog altijd of alles zeer goed gaat terwijl dat cijfer eerder slecht dan goed te noemen is. Nog een zekerheid : dat niet alleen de bevolking Corona gewend raakt.
Minder vaccins maar de groepsimmuniteit komt toch elke dag een stap dichter op die manier.
Toch nog ergens 26500 vaccins gevonden ineens ...
Mss ook gelijk oproepen om iets aan de staatsschuld te doen. Misschien valt er ergens een brandkast uit de lucht met 500 miljard euro in.
Mss ook gelijk oproepen om iets aan de staatsschuld te doen. Misschien valt er ergens een brandkast uit de lucht met 500 miljard euro in.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
""""De woordvoerster van de vaccinatietaskforce corrigeert eerder bevestigde informatie: in totaal worden maandag 86.500 doses geleverd.
Vrijdagavond werd gemeld dat België slechts 60.000 dosissen van het Pfizer-vaccin zou krijgen in plaats van de beloofde 100.000. Zaterdagavond meldde de taskforce dat er toch 93.000 dosissen zouden geleverd worden, maar dat werd later gecorrigeerd naar 86.500.""""
(Nieuwsblad)
Wie zei iets over tellen ?
Vrijdagavond werd gemeld dat België slechts 60.000 dosissen van het Pfizer-vaccin zou krijgen in plaats van de beloofde 100.000. Zaterdagavond meldde de taskforce dat er toch 93.000 dosissen zouden geleverd worden, maar dat werd later gecorrigeerd naar 86.500.""""
(Nieuwsblad)
Wie zei iets over tellen ?
De besmettingsgraad is gezakt in Belgie van 7,2 naar 5,2% na het testen van de reizigers dus procentueel zijn er net minder besmettingen. We zien er nu meer omdat we plots 50% extra testen doen.
Ik had hier al een paar keer gelezen dat je niet goed was met cijfers, binnenkort ga ik het nog moeten geloven
Wie had dit nu verwacht zeg?
Binnenkort komen we dat toch weer diepvriezers tekort.
https://www.hln.be/buitenland/noorwegen ... ~a2738421/De Noorse gezondheidsdienst stuurt een opvallende waarschuwing de wereld in: wie heel oud én doodziek is, kan zich beter niet laten vaccineren tegen het coronavirus. Het risico zou in dat geval te groot zijn. 23 hoogbejaarden zijn overleden kort nadat ze hun eerste dosis van een coronavaccin gekregen hadden.
Binnenkort komen we dat toch weer diepvriezers tekort.
Nooit gedacht dat ik 100% akkoord zou gaan met haelewijn maar ziehier dan toch.haelewyn schreef: ↑16 januari 2021, 19:42 Onaanvaardbare vertraging bij Pfizer schrijven ze nu in de krant
Of zijn we richting groepsimmuniteit aan het gaan?Charlesvdw schreef: ↑16 januari 2021, 20:00 Vinden jullie het niet merkwaardig dat er geen piek is tgv kerst ? Ik had een stijging in de besmettingscijfers verwacht rond 7 januari en dan een stijging van de ZH-opnames nu ongeveer.