Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
@MoreOrLess
Heel erg bedankt voor die uitleg, ook een interessant artikel om wat verder zoekwerk mee te verrichten.
Ik vraag me na wat te lezen op de website die iets hoger werd vermeld (bv. https://spintwig.com/spy-wheel-45-dte-c ... -backtest/ ) wel af of puts schrijven een winstgevende strategie is. Het lijkt alsof het voordeliger is om gewoon lange termijn te beleggen...
Heel erg bedankt voor die uitleg, ook een interessant artikel om wat verder zoekwerk mee te verrichten.
Ik vraag me na wat te lezen op de website die iets hoger werd vermeld (bv. https://spintwig.com/spy-wheel-45-dte-c ... -backtest/ ) wel af of puts schrijven een winstgevende strategie is. Het lijkt alsof het voordeliger is om gewoon lange termijn te beleggen...
Ik vraag het me ook af. Vandaar dat ik hier ergens schreef of het niet eenvoudiger zou zijn gewoon de trackers per 100 aan te kopen en er dan calls op te schrijven. Bij dat laatste heeft men meer zekerheid om wel extra winstgevend te zijn - daar bestaat genoeg onderzoek over. Maar ik wil wel absoluut een tracker met wereldwijde aandelen en een optiemarkt en dan is Puts schrijven door het keurslijf van de Europese wetgeving de enige manier om die in handen te krijgen. Ik bekijk je link zeker later.
Maar is calls schrijven dan wel winstgevend? Volgens backtests op diezelfde website, zou ook dat slechter presteren dan gewoon de S&P500 volgen... Maar ik zou dit nog in een andere bron moeten kunnen dubbelchecken, om te zien of het werkelijk zo is. Wel grappig hoe je Amerikaanse ETFs toch kan bemachtigen door er puts op te schrijven, alleen heb je dan jammer genoeg altijd een uitkerende ETF en geen kapitaliserende voor zover ik weet, maar een leuke omweg heb je zo zeker gevonden!
Ik ben ook benieuwd. Ik lees je bevindingen dan graag hier. Voor alle duidelijkheid: het gaat wel over gedekte calls.
Men kan dat maar beperkt toepassen. Van zodra je broker door bijv datamining in de gaten krijgt dat je dit systematisch doet, worden alle posities in Amerikaanse trackers automatisch geliquideerd. Het is dansen op een slappe koord en hopen dat je niet te ver gaat. Als mijn positie te groot wordt zal ik op zoek moeten gaan naar een Europese variant en de opties blijven schrijven op de Amerikaanse ACWI. Dat zal dan wel meer transactiekosten met zich meebrengen en die zouden niet teveel het rendement mogen verminderen. Zoniet stopt de strategie daar.
Nee, heb me ingesteld op LT aandelen. Geen zin om dagelijks bokkensprongen te volgen om eventueel te moeten ingrijpen. Ben tevreden met huidige portefeuille. Ga ervan uit in 2021niet op knoppen te moeten drukken.
Al die transacties hebben me achteraf ook veel kosten opgeleverd. Kan na 3 jaar experimenteren zeggen dak de weg gevonden heb
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC - KBC Ancora - Montea - Nvidia - Shell - Shurgard - Solvay - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
j&j koop je en vergeet je , heb destijds gekocht aan 80$pukkie007 schreef: ↑23 december 2020, 20:57 Ik heb het aandeel en een obligatie van J&J.
Obli gekocht aan 96, nu rond de 110.
Aandeel dobbert al een tijdje rond de 150. Bij 130 koop ik bij, bij 165 gaat het de verkoop in. Maar ik heb echt geen idee wat het de volgende maanden gaat doen. Stijgen zou logisch zijn ... maar ...
Voor snelle winst te halen moet je dit niet kopen .
Momenteel zijn er beter gewaardeerde aandelen te koop dan J&J
GD , ADM , MMM , HRL , KMB alle 5 top aandelen op lange termijn net zoals JNJ .
AMGN , HD , TRV , CMCSA , AMT , AOS beetje meer risico dan de andere .
Wanneer heb je J&J gekocht? Ik maak jaarlijks minstens 1 ritje van 10%. Als ik dan nog eens kan combineren met valutawinst (tijdens de maanden dat ik het aandeel niet bezit) is mijn beleg ruim betaald.lop schreef: ↑17 januari 2021, 17:50j&j koop je en vergeet je , heb destijds gekocht aan 80$pukkie007 schreef: ↑23 december 2020, 20:57 Ik heb het aandeel en een obligatie van J&J.
Obli gekocht aan 96, nu rond de 110.
Aandeel dobbert al een tijdje rond de 150. Bij 130 koop ik bij, bij 165 gaat het de verkoop in. Maar ik heb echt geen idee wat het de volgende maanden gaat doen. Stijgen zou logisch zijn ... maar ...
In bezit van 2014 , rendement niet slecht 90% koerswinst + het dividend , dividend yield op mijn investering is nu 5%pukkie007 schreef: ↑17 januari 2021, 21:15Wanneer heb je J&J gekocht? Ik maak jaarlijks minstens 1 ritje van 10%. Als ik dan nog eens kan combineren met valutawinst (tijdens de maanden dat ik het aandeel niet bezit) is mijn beleg ruim betaald.lop schreef: ↑17 januari 2021, 17:50
j&j koop je en vergeet je , heb destijds gekocht aan 80$
ik koop kwaliteit om te vergeten , ik koop brol om in te handelen
J&j heb ik binnen 30 jaar nog steeds .
Alfen beheer - koopwaardig ?
Ik volg het aandeel al een tijdje maar had het gevoel dat de koers overgewaardeerd was.
De laatste dagen verlies het aandeel sterk aan waarde.
Investtech: “Het aandeel is niet meer op één dag gedaald sinds 12 maart 2020, toen de daling 12,24% bedroeg. De afgelopen week is het aandeel 14,97% gedaald. Technisch ziet het er echter goed uit. Het aandeel is trendmatig positief op de middellange termijn, heeft steun rond 62,00 euro en een verdere stijging is waarschijnlijk.”
Ik overweeg om in te stappen rond de 68 EUR. Wat denken jullie?
Ik volg het aandeel al een tijdje maar had het gevoel dat de koers overgewaardeerd was.
De laatste dagen verlies het aandeel sterk aan waarde.
Investtech: “Het aandeel is niet meer op één dag gedaald sinds 12 maart 2020, toen de daling 12,24% bedroeg. De afgelopen week is het aandeel 14,97% gedaald. Technisch ziet het er echter goed uit. Het aandeel is trendmatig positief op de middellange termijn, heeft steun rond 62,00 euro en een verdere stijging is waarschijnlijk.”
Ik overweeg om in te stappen rond de 68 EUR. Wat denken jullie?
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Ik kijk ook al een tijdje naar Alfen, maar ik vrees dat het aandeel voorlopig nog niet koopwaardig is. Het is moeilijk om een correcte prijs op dit soort aandelen te plakken, maar ik denk dat het aandeel nog steeds duur is. Dwz het is zéker duur volgens alle klassieke maatstaven, maar waarschijnlijk ook nog nu met de groene aandelenhype. Misschien dat we hier eens een aparte topic over zouden moeten starten. Het aandeel lijkt wel een stuk koopwaardiger dan Fastned.
Voor de context:
In juni 2020 heeft Alfen met succes een kapitaalverhoging van 1,75 miljoen aandelen tegen 29,00 euro per aandeel doorgevoerd.
Ik had toevallig een order geplaatst voor €67 of €68, maar die is zonder succes verlopen. Ik denk dat ik het nog eens ga proberen, want dit is wel een aandeel met toekomst waar ik meer van in mijn port zou willen hebben.
Edit: het aandeel gaat wild op en neer vandaag, tussen €74 en €80.20.
Ik had het destijds bij de IPO aan 11€ gekocht, toen dat iedereen je nog voor gek verklaarde als je het kocht.
Maar bon, nu vind ik het niet koopwaardig meer, het vet is van de soep en de manier van groeien van Alfen staat me ook gewoon niet aan.
Ik zou ze liever eventjes organisch zien groeien, in plaats van dure overnames.
Maar bon, nu vind ik het niet koopwaardig meer, het vet is van de soep en de manier van groeien van Alfen staat me ook gewoon niet aan.
Ik zou ze liever eventjes organisch zien groeien, in plaats van dure overnames.
Ik zie alleen de overname van Elkamo in 2018, waarbij de financiële details van de transactie niet bekend zijn gemaakt.
FD, juni 2020:
Financieel topman (van Alfen) Jeroen van Rossen: 'De focus is altijd geweest op autonome groei. Maar we kunnen fusies en overnames nooit uitsluiten. Ook nu niet. Natuurlijk worden we wel eens benaderd, maar het is niet zo dat we hier een m&a-afdeling hebben.'
Originele link van het artikel: https://fd.nl/ondernemen/1347996/met-51 ... nale-groei
Voor mij focust het management zich te veel op omzet (zeker toen ik het nog in het bezit had, misschien nu verandert?)
Het is al een tijdje geleden dat ik Alfen nog deftig bekijk, maar was Elkamo toen niet groter dan Alfen bij de overname?
En ik heb ooit een commentaar gelezen op Alfen destijds die me nog steeds beetje dwarszit: ze installeren gewoon, ze doen niks wat niemand anders ook kan.
Ik weet niet wat ik erover moet denken, maar het houdt steek, het is geen high-tech...
Het is al een tijdje geleden dat ik Alfen nog deftig bekijk, maar was Elkamo toen niet groter dan Alfen bij de overname?
En ik heb ooit een commentaar gelezen op Alfen destijds die me nog steeds beetje dwarszit: ze installeren gewoon, ze doen niks wat niemand anders ook kan.
Ik weet niet wat ik erover moet denken, maar het houdt steek, het is geen high-tech...
Ik volg ze ook, maar nog niet geneigd om in te stappen. Dit is zo een aandeel waar je binnen een paar maanden +30% mee kan staan, maar evengoed -40 of -50%. Heb dan toch liever iets meer zekerheid. Wie weet dat ik ze toch eens op pik als ze verder zakken.dreamy schreef: ↑18 januari 2021, 16:05Ik kijk ook al een tijdje naar Alfen, maar ik vrees dat het aandeel voorlopig nog niet koopwaardig is. Het is moeilijk om een correcte prijs op dit soort aandelen te plakken, maar ik denk dat het aandeel nog steeds duur is. Dwz het is zéker duur volgens alle klassieke maatstaven, maar waarschijnlijk ook nog nu met de groene aandelenhype. Misschien dat we hier eens een aparte topic over zouden moeten starten. Het aandeel lijkt wel een stuk koopwaardiger dan Fastned.
Voor de context:
In juni 2020 heeft Alfen met succes een kapitaalverhoging van 1,75 miljoen aandelen tegen 29,00 euro per aandeel doorgevoerd.
Ik had toevallig een order geplaatst voor €67 of €68, maar die is zonder succes verlopen. Ik denk dat ik het nog eens ga proberen, want dit is wel een aandeel met toekomst waar ik meer van in mijn port zou willen hebben.
Edit: het aandeel gaat wild op en neer vandaag, tussen €74 en €80.20.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)