De Beurs vandaag
TIP
-
- Verbannen Gebruiker
Re: De Beurs vandaag
Het is gebaseerd op de S&P 500 aangezien er weinig andere referenties zijn.B7H4long schreef: ↑17 januari 2021, 16:06Kun je daar de referentie van geven?amturingas schreef: ↑17 januari 2021, 16:01 Niemand leeft op lange termijn.
Bijvoorbeeld: tussen 1955 en 1985: rendement 0%.
Inclusief inflatie. Je verloor dus de helft van je vermogen.
-
- Verbannen Gebruiker
S&P 500. Dus niet wereldwijd, maar het is moeilijk iets te vinden dat zo lang teruggaat.MoreOrLess schreef: ↑17 januari 2021, 16:03Zijn dit cijfers wereldwijd?amturingas schreef: ↑17 januari 2021, 16:01
Bijvoorbeeld: tussen 1955 en 1985: rendement 0%.
Inclusief inflatie. Je verloor dus de helft van je vermogen.
Het lijkt dat je informatie verkeerd is:amturingas schreef: ↑17 januari 2021, 17:59Het is gebaseerd op de S&P 500 aangezien er weinig andere referenties zijn.
het totale rendement van de SP500 op die periode is 10%
Starting Month: January 1955
Ending Month: December 1985
Total S&P 500 Return : 482.303%
Annualized S&P 500 Return : 5.864%
Total S&P 500 Return (Dividends Reinvested) : 1805.365%
Annualized S&P 500 Return (Dividends Reinvested) : 10.002%
aangepast voor inflatie blijft er nog steeds 5.1% over
Total S&P 500 Return : 42.246%
Annualized S&P 500 Return: 1.146%
Total S&P 500 Return (Dividends Reinvested): 365.446%
Annualized S&P 500 Return (Dividends Reinvested): 5.100%
((ref: https://dqydj.com/sp-500-return-calculator/))
Bijkomend het is nooit goed om de resultaten van 1 regio te extrapoleren naar een goed gediversifieerde portefeuille.
Hieronder een grafiek van de evolutie van de aandelenmarkten; merk op hoe de VS heel sterk achteruitgaat op de periode tussen 1955 en 1988.
![Afbeelding](https://i.imgur.com/uo1mukCh.jpg)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb een vraagje over TSMC, een ADR op nyse te koop, momenteel 125 usd waard.
Als ik naar de waarde op de Taiwanese beurs kijk' dan kost deze 601 TWD, omgerekend naar USD is het 21,36 usd waard.
Van waar komt dit groot verschil per aandeel eigenlijk?
Als ik naar de waarde op de Taiwanese beurs kijk' dan kost deze 601 TWD, omgerekend naar USD is het 21,36 usd waard.
Van waar komt dit groot verschil per aandeel eigenlijk?
ADR 's zijn herverpakte aandelen, waarschijnlijk zal dat een pakje van 5 of 6 aandelen zijn, zou je normaal moeten terugvinden op de website van het aandeel.
-
- Verbannen Gebruiker
Janet Yellen, President-elect Joe Biden’s pick for Treasury secretary, will tell lawmakers to “act big” to avoid a longer, more painful recession. She will deliver the remarks in a hearing before the Senate Finance Committee on Tuesday, one day before Biden and Vice President-elect Kamala Harris ’ inauguration.
Yellen is also expected to detail her approach to a market-determined exchange rate, in which the U.S. would not seek a weaker dollar for competitive advantages, The Wall Street Journal reported, citing sources familiar with the nominee’s thinking.
Yellen is also expected to detail her approach to a market-determined exchange rate, in which the U.S. would not seek a weaker dollar for competitive advantages, The Wall Street Journal reported, citing sources familiar with the nominee’s thinking.
Komt goed uit voor de dollars op mijn rekening
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
-
- Verbannen Gebruiker
The COVID-19 earnings recession is expected to remain, but an end may be in sight
Earnings Watch: Holiday results about to begin, with Netflix, Intel and United Airlines among the reports expected in the week ahead
United Airlines will give an early indication of the total hit airlines took in 2020 when it reports earnings this week.
After the holiday quarter last year snapped an earnings recession, the same is not expected this year — but it isn’t impossible, and may happen three months late.
Quarterly profits for the S&P 500 SPX, -0.72% are expected to drop as fourth-quarter results roll in during the coming weeks, after declining in each of the first three quarters of 2020. Analysts predict an upswing throughout 2021, though, as well as fourth-quarter numbers that beat their average expectations.
Earnings Watch: Holiday results about to begin, with Netflix, Intel and United Airlines among the reports expected in the week ahead
United Airlines will give an early indication of the total hit airlines took in 2020 when it reports earnings this week.
After the holiday quarter last year snapped an earnings recession, the same is not expected this year — but it isn’t impossible, and may happen three months late.
Quarterly profits for the S&P 500 SPX, -0.72% are expected to drop as fourth-quarter results roll in during the coming weeks, after declining in each of the first three quarters of 2020. Analysts predict an upswing throughout 2021, though, as well as fourth-quarter numbers that beat their average expectations.
Gilead lijkt uit het dal te kruipen.
YTD +15%.
YTD +15%.
Berichtje uit De Tijd, speciaal voor B7H4long en alle andere etf-lovers die indexbeleggen superieur vinden:
Belgische aandelenfondsen kloppen Bel20 in 2020
Het gemiddelde Belgische aandelenfonds heeft in het coronajaar 2020 een verlies van 5,6 procent geleden. Dat is beter dan het verlies van de Bel20-index, die inclusief dividenden 7,2 procent verloor. Van de elf fondsen deden negen beter dan de Bel20.
Is puur gewoon door de val van AB Inbev en financials te verklaren. Daarmee heb je waarschijnlijk al 50% van het BEL20 gewicht, terwijl fondsen nooit zo geconcentreerd zitten.
Ben geen Boglehead, maar dat is gewoon een heel slechte vergelijking.
Ben geen Boglehead, maar dat is gewoon een heel slechte vergelijking.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Ben ik blij dat ik in een wereldwijde ETF zit in plaats van de Bel20 of één van die fondsen.Yaris schreef: ↑20 januari 2021, 08:33 Berichtje uit De Tijd, speciaal voor B7H4long en alle andere etf-lovers die indexbeleggen superieur vinden:
Het gemiddelde Belgische aandelenfonds heeft in het coronajaar 2020 een verlies van 5,6 procent geleden. Dat is beter dan het verlies van de Bel20-index, die inclusief dividenden 7,2 procent verloor. Van de elf fondsen deden negen beter dan de Bel20.
Een brede index zorgt er inderdaad voor dat je het gemiddelde van de markt behaalt. Je hebt dus zowel de winnende landen in portefeuille als de verliezende. Dat gaf ook in 2020 weer een mooi rendement.
Bovendien heb ik me de extra kosten van een fonds bespaard.
Ik vind het niet terug, maar er was in trends zeer recent een geweldig artikel over hoe mensen in die etf's de speelbal zijn van het trio MSCI, S&P Dow Jones en FTSE Russell.
Vergelijkbaar met:
https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/beleg ... 02288.html
Maar het artikel dat ik in mijn hoofd had ging nog veel verder dan dit.
Vergelijkbaar met:
https://www.tijd.be/nieuwsbrieven/beleg ... 02288.html
Maar het artikel dat ik in mijn hoofd had ging nog veel verder dan dit.
Wie koopt er nu ook Belgische aandelenfondsYaris schreef: ↑20 januari 2021, 08:33 Berichtje uit De Tijd, speciaal voor B7H4long en alle andere etf-lovers die indexbeleggen superieur vinden:
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)