Holdings
TIP
Re: Holdings
Update
6/01/2021 10:27:11
Beursblik: Credit Suisse verhoogt koersdoel Prosus
(ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft woensdag het koersdoel voor Prosus verhoogd van 126,00 naar 133,00 euro met een onveranderd Outperform advies.
Tencent blijft het favoriete Aziatische internetbedrijf van Credit Suisse, en daarin heeft Prosus een groot belang. Tencent is volgens de analisten goed gepositioneerd en volgens hen zijn de risico's van strengere regelgeving relatief klein. De bank verhoogde het koersdoel voor Tencent van 683 naar 735 Hongkong dollar.
Prosus wordt verhandeld tegen een korting van 33 procent ten opzichte van de intrinsieke waarde. Dit is zelfs 47 procent ten opzichte van de beoogde intrinsieke waarde, benadrukten de analisten. Prosus wil deze korting wegwerken.
6/01/2021 10:27:11
Beursblik: Credit Suisse verhoogt koersdoel Prosus
(ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft woensdag het koersdoel voor Prosus verhoogd van 126,00 naar 133,00 euro met een onveranderd Outperform advies.
Tencent blijft het favoriete Aziatische internetbedrijf van Credit Suisse, en daarin heeft Prosus een groot belang. Tencent is volgens de analisten goed gepositioneerd en volgens hen zijn de risico's van strengere regelgeving relatief klein. De bank verhoogde het koersdoel voor Tencent van 683 naar 735 Hongkong dollar.
Prosus wordt verhandeld tegen een korting van 33 procent ten opzichte van de intrinsieke waarde. Dit is zelfs 47 procent ten opzichte van de beoogde intrinsieke waarde, benadrukten de analisten. Prosus wil deze korting wegwerken.
Gimv verkoopt OTN systems aan Belden inc
Vandaag al bois sauvages verkocht.
Ze hebben opgebracht en dat is het belangrijkste
Ze hebben opgebracht en dat is het belangrijkste
Ik verplicht mezelf elke maand bij te kopen in een holding. Welke zouden jullie vandaag (zeker niet / wel) kopen?
Indien louter Belgisch zou ik momenteel opteren voor AvH (zie mijn eerder bericht omtrent intrinsieke waarde)
Buitenlandse holdings weet ik weer minder van
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Beperk je u dan tot een aantal holdings of koop je gewoon ieder maand een andere holding?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik zit momenteel met een 10 tal verschillende items in portefeuille
Helft zijn brede ETFs en andere helft holdings, meeste daarvan Belgisch.
Wil niet perse nog meer verschillende items, maar het mag ook wel als er een koopje te rapen valt.
Meer dan 20 verschillende items zou ik niet gaan.
Bedoeling is enkel bijkopen en houden.
Mezelf verplichten kopen = niet proberen timen.
"time in market" dus
Verkooporderboek SOCFIN staat LEEG! Dringend verkopers gevraagd.
Merci voor de input. Deze maand is het Quest For Growth geworden, had ik nog niet.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Sofina nieuwsbrief #7 is uit.
Het eerste waar ik naar zocht was de NAV om meer zicht te krijgen op de premie waartegen SOF noteert:
Het eerste waar ik naar zocht was de NAV om meer zicht te krijgen op de premie waartegen SOF noteert:
Slotkoers eind 2020 was 277 € wat een premie van 8,63% betekent. De slotkoers vandaag lag iets lager (272,5 €), bij een gelijkgebleven NAV een premie van 6,86 %.As at 31 December 2020, based on preliminary and unaudited data, we estimate that Sofina’s shareholders’ equity amounts to €8.6 Bn1, i.e. €255/share2.
1 Rounded amount. Since 1 January 2018, Sofina has adopted the status of investment entity in accordance with IFRS 10. As from then, its shareholders’ equity, also referred to as net asset value, is equal to the fair value of its portfolio companies, direct subsidiaries and their portfolio companies and other assets and liabilities.
2 Rounded amount. On the basis of 33.638.472 shares on 31 December 2020.
straks een dipje, of stijging ?
ben benieuwd
ben benieuwd