Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het was in feite maar voorzien voor februari, dus geen man overboord.
Er was nu een kleine levering voor de Coviddiensten beloofd die vroeger zouden komen. Dat is nu onzeker.
De ZH doen daar nu een beetje dramatisch over, imho wat overdreven. Zoals gezegd was initieel de bedoeling de ZH pas in februari te vaccineren.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Jij hebt echt ergens in een droom of trance gefantaseerd dat ik een militair was eh ? Ik heb absoluut maar dan ook absoluut niets te maken met het leger, en ik heb dat hier laatst trouwens nog eens geantwoord op hetzelfde verzinsel van jou. Moet straf spul zijn dat jij rookt als je opeens denkt te weten wat wildvreemden hun beroep is.haelewyn schreef: ↑19 januari 2021, 20:38 @Foopah : post maar gauw nog wat feiten van jouw slag.. je middagmaal in de mess rekruten en een foto van een handvuurwapen kan een feit zijn maar dan eentje van het slag dat niets met de zaak te maken heeft. Of vertel ons nog wat van jouw feiten die ieder mens die niet in een psychiatrische inrichting pijn doen aan zijn verstand.
Zeer verstandig argument jongen ! Ga maar gauw soldaatje spelen en zorg dat ge uw broek niet verliest onderweg !
Meneer 'ik ben de verdediger van vrijheid van mening' en 'ik heb je zonet gemeld'.![]()
![]()
![]()
![]()
Verder heb ik ook totaal geen idee waar je dat van die foto met een wapen haalt. Dat heb je na die 2de dosis van de ochtend waarschijnlijk verzonnen want dat is nog ongelooflijker dan het eerste verzinsel. Mja, als je niet bijdraagt aan de samenleving en diens kosten dan heb je natuurlijk tijd voor wat mentale verkenning.
Nu zouden we dit allemaal kunnen uitklaren als je ook maar 1 uitspraak van mij kon bovenhalen waar ik beweer militair te zijn, maar laat me raden: je bent mijn knecht niet ?

Geen argumenten. Vaag gewauwel. Geen feiten. Geen cijfers. Must be haelewyn.
Och ja .. je hebt gelijk.
Foopah en TooTall zijn 2 verschillende warhoofden met een redelijk gelijke stijl en avatar... en ik gooi dat misschien onterecht wel eens op 1 hoop.
Je hebt gelijk. Gewoon warhoofd*. Geen militair. Misschien geen 2 Nicks voor 1 persoon.
My mistake. Misschien.
Welke argumenten wil je eerst gecounterd zien ?
Wat heb jij nog bijgedragen aan de gemeenschap de laatste tijd ? Laat eens horen of het minder is dan ikzelf.
Want jij schijnt wel te weten (of te doen alsof) wat ik wel of niet bijdraag precies.*
Dat lijkt wel erg veel op de NVA blabla uiteraard.
Foopah en TooTall zijn 2 verschillende warhoofden met een redelijk gelijke stijl en avatar... en ik gooi dat misschien onterecht wel eens op 1 hoop.
Je hebt gelijk. Gewoon warhoofd*. Geen militair. Misschien geen 2 Nicks voor 1 persoon.
My mistake. Misschien.
Welke argumenten wil je eerst gecounterd zien ?
Wat heb jij nog bijgedragen aan de gemeenschap de laatste tijd ? Laat eens horen of het minder is dan ikzelf.
Want jij schijnt wel te weten (of te doen alsof) wat ik wel of niet bijdraag precies.*
Dat lijkt wel erg veel op de NVA blabla uiteraard.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wat een land. Het blijft maar flaters regenen:
Flater kost België tijdelijk 2,5 miljoen coronavaccins

Flater kost België tijdelijk 2,5 miljoen coronavaccins
Zou FVDB een man van zijn woord zijn?Een kleine maand later, op 15 december, licht de Commissie een bijkomende aankoopoptie van 100 miljoen vaccins. Xavier De Cuyper, topman van het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG) en verantwoordelijke voor de Belgische vaccinaankopen in de Europese Unie, geeft te kennen dat België opnieuw wil meedoen.
Maar het loopt mis. Het FAGG vergeet om een deelnamedocument tijdig te ondertekenen. De gevolgen dringen laat door. Te laat. Omstreeks de jaarwisseling loopt de Europese aankoopprocedure af. België kan zich niet meer inschrijven en ziet 2,5 miljoen dosissen aan haar neus voorbij gaan. Net op het moment dat er twijfel bestaat of het leveringstempo wel zal volstaan, dreigt er door die vergissing een tekort aan beschikbare vaccins.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Och.. Je zo geroemde en geliefde vaderland doet het niet zo goed maar tegelijk ook weer niet slechter dan een ander.
In Nederland lees je regelmatig stemmen als :
''''''Zoveelste coronablunder: er is nog geen belscript voor prikafspraken''''' al was dat wel een voorbeeld uit december.
In USA is iedereen die niet blind is voor de politieke praatjes ook niet tevreden en ze hebben er redenen toe.
In UK gaan er ook kritische stemmen op en rond .. Kan het anders ?
Als je het op een gegeven moment aan het volk overlaat, gaat het mis. Dat is wel uitgebreid bewezen.
In Nederland lees je regelmatig stemmen als :
''''''Zoveelste coronablunder: er is nog geen belscript voor prikafspraken''''' al was dat wel een voorbeeld uit december.
In USA is iedereen die niet blind is voor de politieke praatjes ook niet tevreden en ze hebben er redenen toe.
Als je het op een gegeven moment aan het volk overlaat, gaat het mis. Dat is wel uitgebreid bewezen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nationalisme is niet echt zo mijn ding. Maar je hoeft het voor mij zeker niet te laten.
Wel, dat is net mijn grootste ergernis. In je aangehaalde landen doet de pers wel haar job, nl kritisch het beleid doorlichten ipv zoals hier de politiekers en TV-virologen vol idolatrie napapegaaien.haelewyn schreef: ↑20 januari 2021, 10:28 In Nederland lees je regelmatig stemmen als :
Maar ondertussen zijn zowel de VS als het VK veel verder gevorderd met het vaccineren van hun bevolking:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
De noodzaak laat zich duidelijker voelen ook he.
In UK worden mensen op parkings behandeld. In New York bv ook. Je kan geen ambulance meer bellen rond London omdat er te veel voertuigen met patient erin op een parking uren staan te wachten tot men hun patient kan opnemen.
Dus ja ... Statistiekjes volgen is één ding. Het gehele plaatje negeren is iets anders.
Als het hier op die manier zou branden, zouden ze dan ook desnoods geen vaccins uit China of Rusland bestellen en er een goed bod op doen ?
Mja..normaal gezien wel. Maar dit is Vlaanderen. Jambon zou zeggen : het kot staat niet in brand.
In UK worden mensen op parkings behandeld. In New York bv ook. Je kan geen ambulance meer bellen rond London omdat er te veel voertuigen met patient erin op een parking uren staan te wachten tot men hun patient kan opnemen.
Dus ja ... Statistiekjes volgen is één ding. Het gehele plaatje negeren is iets anders.
Als het hier op die manier zou branden, zouden ze dan ook desnoods geen vaccins uit China of Rusland bestellen en er een goed bod op doen ?
Mja..normaal gezien wel. Maar dit is Vlaanderen. Jambon zou zeggen : het kot staat niet in brand.
Hier is vele duidelijke info te vinden
https://www.zeit.de/wissen/gesundheit/2 ... hlen-karte
De teller loopt wel wat achter, zo had de USA gisteren reeds 16 miljoen vaccinaties toegediend
https://www.zeit.de/wissen/gesundheit/2 ... hlen-karte
De teller loopt wel wat achter, zo had de USA gisteren reeds 16 miljoen vaccinaties toegediend
-
- Verbannen Gebruiker
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je blijkt gelijk te halen. In Israël - waar ze het verstgevorderd zijn met hun vaccinaties - beginnen de resultaten binnen te sijpelen. En het blijkt dat de eerste inenting minder bescherming biedt dan gehoopt. De tweede daarentegen haalt wel de vooropgestelde resultaten.
Single Covid vaccine dose in Israel 'less effective than we thought'
In remarks reported by Army Radio, Nachman Ash said a single dose appeared “less effective than we had thought”, and also lower than Pfizer had suggested.
By contrast, those who had received their second dose of the Pfizer vaccine had a six- to 12-fold increase in antibodies, according to data released by Sheba Medical Center in Tel Hashomer on Monday.
The issue of some vaccines being less effective after a single dose rather than two is well known, as well as the fact that protection is not immediate. While the first dose can take several weeks to promote an effective antibody response, the second dose can trigger different responses, supercharging the protection. Pfizer itself says a single dose of its vaccine is about 52% effective.
Waar blijf je dit toch halen man ? Kan je aub even vertellen op welk vlak we het NIET slechter doen ? Aantal vaccinaties of aantal doden per capita ? Beide officiële cijfers hieronder.

FWIW, totaal geen nationalist hier. Tot nu toe nog geen zinnig argument gehoord om onze failed state verder kunstmatig in leven te houden.
https://www.hln.be/hamont-achel/gevacci ... ~ab1ea650/CarpeNoctem schreef: ↑20 januari 2021, 11:44Je blijkt gelijk te halen. In Israël - waar ze het verstgevorderd zijn met hun vaccinaties - beginnen de resultaten binnen te sijpelen. En het blijkt dat de eerste inenting minder bescherming biedt dan gehoopt. De tweede daarentegen haalt wel de vooropgestelde resultaten.
Single Covid vaccine dose in Israel 'less effective than we thought'In remarks reported by Army Radio, Nachman Ash said a single dose appeared “less effective than we had thought”, and also lower than Pfizer had suggested.
By contrast, those who had received their second dose of the Pfizer vaccine had a six- to 12-fold increase in antibodies, according to data released by Sheba Medical Center in Tel Hashomer on Monday.
The issue of some vaccines being less effective after a single dose rather than two is well known, as well as the fact that protection is not immediate. While the first dose can take several weeks to promote an effective antibody response, the second dose can trigger different responses, supercharging the protection. Pfizer itself says a single dose of its vaccine is about 52% effective.
https://www.hln.be/heusden-zolder/ondan ... a00a8552f/
Scenario 1: 52% van 200 mensen is 104.
Scenario 2: 95% van 100 mensen is 95.
Ik vind het nog zo geen dom idee, zeker als je die 200 mensen daarna uiteindelijk toch nog een tweede dosis geeft.
Scenario 2: 95% van 100 mensen is 95.
Ik vind het nog zo geen dom idee, zeker als je die 200 mensen daarna uiteindelijk toch nog een tweede dosis geeft.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt waarschijnlijk dit gemist?
Nachman Ash said a single dose appeared “less effective than we had thought”, and also lower than Pfizer had suggested.
Ja, ik vind het altijd verbazingwekkend en zelfs lichtelijk ergerlijk, dat allerlei beleidsmakers (en medici) precies niet door hebben wat voor industrie de pharma-industrie is. Het voornaamste principe: RTFM !
Drie complexe studiefasen. Duizenden menselijke proefkonijnen. Zware statistische analyses. Het antwoord: TWEE spuitjes.
"Ah, neen... misschien volstaat eentje ook wel."
Idem voor de productie. Dat is geen koekjesfabriek ! Incidentjes waar de gemiddelde Spaargidser van zou zeggen "En dan ? Gewoon doorgaan !" kunnen een lijn plat leggen net zo lang tot is uitgezocht waarom het is gebeurd en wat er moet worden gedaan zodat het nooit meer voorkomt. Dus ja... stockbreuken zijn te verwachten.
Enfin... stockbreuken... bij Pfizer, niet bij vlaanderen. Die rakkers hebben immers genoeg vaccins in de freezers gehamsterd.
Pfizer maakt vials met 5 dosissen. Vlaanderen zei: "Wij krijgen er 6 uit. Want wij hebben de beste naalden !". Planning aangepast. Twintig procent meer vlamingen in de rij voor hun prik.
Hop... deze speciale naalden op.
Terug naar het standaardmodel. Waarmee je vijf dosissen uit een vial krijgt.
En die twintig procent extra vlamingen hebben het nakijken...
Told you so...
Drie complexe studiefasen. Duizenden menselijke proefkonijnen. Zware statistische analyses. Het antwoord: TWEE spuitjes.
"Ah, neen... misschien volstaat eentje ook wel."
Idem voor de productie. Dat is geen koekjesfabriek ! Incidentjes waar de gemiddelde Spaargidser van zou zeggen "En dan ? Gewoon doorgaan !" kunnen een lijn plat leggen net zo lang tot is uitgezocht waarom het is gebeurd en wat er moet worden gedaan zodat het nooit meer voorkomt. Dus ja... stockbreuken zijn te verwachten.
Enfin... stockbreuken... bij Pfizer, niet bij vlaanderen. Die rakkers hebben immers genoeg vaccins in de freezers gehamsterd.
Pfizer maakt vials met 5 dosissen. Vlaanderen zei: "Wij krijgen er 6 uit. Want wij hebben de beste naalden !". Planning aangepast. Twintig procent meer vlamingen in de rij voor hun prik.
Hop... deze speciale naalden op.
Terug naar het standaardmodel. Waarmee je vijf dosissen uit een vial krijgt.
En die twintig procent extra vlamingen hebben het nakijken...
Told you so...