Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als je niet beseft op welke vlakken we het niet slechter doen mankeert er meer aan je brein dan ik al dacht.
En ik had daar al geen goede indruk over.
Overrompeling van de gezondheidszorg is 1 zaak waar Italië, Spanje, UK, USA, Nederland,... ons zeker niet het goede voorbeeld geven.
Staat niet in jouw statistiek zeker ? Je leest ook alleen maar het weerbericht van maandag in de Ardennen zeker he ?
De rest : als je ooit een open geest hebt komt het vanzelf wel. Dat wordt een zoektocht voor jezelf. Niet voor mij.
Je zoekt misschien gewoon wat je kan afkeuren aan het beleid om te kunnen pretenderen dat anderen het beter zouden doen ? Of wat is jouw insteek ?
We zijn blijkbaar aan een complete vaccinramp ontsnapt vorige maand!
https://www.knack.be/nieuws/belgie/flat ... 90461.html
De regering heeft eind vorig jaar dus domweg 2,5 miljoen vaccins vergeten te bestellen by Pfizer!
En ze wisten dat dus haast meteen, maar hebben wekenlang niemand ingelicht terwijl ze achter de rug van iedereen om zijn gaan shoppen om deze kemel recht te zetten.. dat lukte hen niet, maar de Europese Commissie heeft het bij haar 2de bestelling die toevallig begin deze maand moest gebeuren dan maar extra veel dosissen voor ons land gereserveerd.
VDB is nogal ne kerel zenne... "Pietje Precies" vergeet de bestelbon te laten tekenen en licht vervolgens wekenlang het parlement niet in over deze bestuurlijke kemel!
https://www.knack.be/nieuws/belgie/flat ... 90461.html
De regering heeft eind vorig jaar dus domweg 2,5 miljoen vaccins vergeten te bestellen by Pfizer!
En ze wisten dat dus haast meteen, maar hebben wekenlang niemand ingelicht terwijl ze achter de rug van iedereen om zijn gaan shoppen om deze kemel recht te zetten.. dat lukte hen niet, maar de Europese Commissie heeft het bij haar 2de bestelling die toevallig begin deze maand moest gebeuren dan maar extra veel dosissen voor ons land gereserveerd.
VDB is nogal ne kerel zenne... "Pietje Precies" vergeet de bestelbon te laten tekenen en licht vervolgens wekenlang het parlement niet in over deze bestuurlijke kemel!
Nog een geluk dat hij niet dacht dat het kot niet in brand stond..
Wat je zelf doet doe je beter (lokaal bestuursniveau)... En als er een probleem is zeggen we dat het niet waar is.
Tweede in rang bij NVA ... Woehahahahaha
Minister president schele Vanderlinde ! Zoe ne pompier als die van Lier godde nieverans nie vinden !
Wat je zelf doet doe je beter (lokaal bestuursniveau)... En als er een probleem is zeggen we dat het niet waar is.
Tweede in rang bij NVA ... Woehahahahaha
Minister president schele Vanderlinde ! Zoe ne pompier als die van Lier godde nieverans nie vinden !
Je moet niet altijd geloven wat onze pers daarover schrijft. Die overgieten lokale microproblemen met een forse saus overdrijving en maken daar den spectaculaire kop van.
Nederland nu VS Nederland in wave 1:
Italië: geen vuiltje aan de lucht momenteel. Wave 1 absoluut wel, maar ook erg lokaal.
Omgekeerd, blijkbaar schrijft de buitenlandse pers weinig over België, want die Kafkajaanse toestanden hier zijn telkens weer een verrassing voor m´n collega´s. Dat van die vaccins die ze vergeten bestellen (ondertekenen) zijn ga ´k maar niet vertellen.
Dát soort fratsen, dat hoor je toch in geen enkel ander land???
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Verbannen Gebruiker
Misschien omdat je ook niet altijd moet geloven wat hun pers daar over schrijft? Of niet schrijft?
Zo een grote overrompeling in al die landen, die er niet was in België. En toch veel meer doden in België. Tis maar wat je er zelf van maakt in je eigen realiteit zeker.
Ja man. Jij leeft in je eigen werkelijkheid die verschillend is van de mijne. Laat ons het daar op houden - geen bezwaar.
Ik denk niet dat 1 van ons beiden een expert is over de cijfers in Italië en Spanje, rond Londen bv.. of de juistheid van de cijfers of de oorzaken van het verschil tussen die landen.
Probeer vooral dat niet te omvatten en begin met een doos Lego. Dat heeft al menig kind inzichten opgebracht die later nuttig zijn gebleken.
@Fakkel : jouw relaas over de feiten in Italië kan ik niet onjuist noemen maar wel zeker een understatement. :-)
Ik denk niet dat 1 van ons beiden een expert is over de cijfers in Italië en Spanje, rond Londen bv.. of de juistheid van de cijfers of de oorzaken van het verschil tussen die landen.
Probeer vooral dat niet te omvatten en begin met een doos Lego. Dat heeft al menig kind inzichten opgebracht die later nuttig zijn gebleken.
@Fakkel : jouw relaas over de feiten in Italië kan ik niet onjuist noemen maar wel zeker een understatement. :-)
Laatst gewijzigd door haelewyn op 20 januari 2021, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie kan nog volgen wat in de media komt. s'Avonds is het mogelijk dat je iets totaal anders leest dan s' morgens.David_DeWa schreef: ↑20 januari 2021, 17:13Misschien omdat je ook niet altijd moet geloven wat hun pers daar over schrijft? Of niet schrijft?
Misschien bekijk ik het te simplistisch, maar hoe zou het zitten met ons fameuze contacttracing (is waarschijnlijk niet van de grond gekomen, al zal er wel iemand aan verdienen) welke (volgens mij) eerst en dringend deze moeten volgen welke opgenomen worden in de kliniek om alzo de haarden (?) te lokaliseren.
En ondertussen, meer dan één tandje bijsteken in de snelheid van vaccineren. Het is toch zielig steeds geconfronteerd te worden met één of ander euvel, die besluiteloosheid is ongehoord.
Ik hou me niet bezig met al die gazetten te lezen. Ik ga af op wat m´n collega´s in internationale calls zeggen. Zou kunnen dat ze de zaken minimaliseren, natuurlijk. En dat ik een natuurlijke neiging heb om België in het belachelijke te trekken.David_DeWa schreef: ↑20 januari 2021, 17:13Misschien omdat je ook niet altijd moet geloven wat hun pers daar over schrijft? Of niet schrijft?
Al die landen hebben tov België het verschil dat de bevolkingsdichtheid er gans anders is. 1 regio kan zwaar getroffen worden en 200km verder merken ze nauwelijks wat. Kijk eens naar de verschillen per regio in Duitsland.
Maar een snelle Google search vanmiddag leerde me dat in Italië momenteel de bezetting rond 30% draait op intensieve.
https://www.unionesarda.it/articolo/new ... 05224.html
Addendum: feit is wel dat er een enorme nervositeit heerst rond die Britse variant. Zie de Nederlandse avondklok versus heel laag aantal bezette hospitaalbedden.
Men is er duidelijk nergens gerust in. En terecht. Qua mortaliteit blijft covid een ´ouwe venten probleem´, maar qua beheersbaarheid en vermijden van collapse van de gezondheidszorg gaat het breder.
Men is er duidelijk nergens gerust in. En terecht. Qua mortaliteit blijft covid een ´ouwe venten probleem´, maar qua beheersbaarheid en vermijden van collapse van de gezondheidszorg gaat het breder.
Wacht wacht wacht.haelewyn schreef: ↑20 januari 2021, 17:43 Ja man. Jij leeft in je eigen werkelijkheid die verschillend is van de mijne. Laat ons het daar op houden - geen bezwaar.
- Ik geef officiële cijfers waaruit blijkt dat België op ongeveer alle resultaten het slechtste scoort.
- Jij beweert dat dat leugens zijn (zonder argumenten), en noemt "overrompeling" als die ene parameter waarin België het beter zou doen.
- Ondanks dat zogezegd beter doen in "overrompeling" hebben we op 1 na het meeste doden per capita ter wereld. Goede prestatie voor ons team van 11 miljoen: geen overrompeling maar het meeste doden. Misschien moeten we in golf 3 weer niet gaan voor weinig doden maar voor de kortste wachttijd voor een coronatest, nog zo een nutteloze parameter. Als er dan nog extra doden vallen, vindt haelewyn dat we het toch zeker niet zo slecht doen, want wie kijkt er nu naar het aantal doden ? Het zijn de nutteloze parameters die tellen !
Ik beweer trouwens nergens dat ik een expert ben over de cijfers van andere landen. Dat moet ook niet om ze te vermelden. De oorzaken zijn ook niet relevant, je hebt hier nooit naar oorzaken gevraagd en ik heb ze nooit vermeld.
Dat je gewoon niet kan toegeven dat België bijna het slechtst scoort op alle relevante indicatoren, is gewoon hallucinant. Velen op dit forum wachten nog altijd op jouw cijfers waaruit je stelling zou blijken, maar helaas.
Hola, da´s een bijwerking die ik niet bijzonder zou op prijs stellen.
https://www.out.tv/nieuws/israelische-r ... 86c019aac0

https://www.out.tv/nieuws/israelische-r ... 86c019aac0
Wacht wacht wacht ...
Neen.. jij geeft detailcijfers over 1 van de 1000 aspecten van deze crisis.
Om het makkelijk te maken : jij leest het weerbericht voor van maandag voor de Hoge Venen. En je denkt dat je alles verteld hebt voor heel België en voor de hele week.
DAT is jouw probleem.
Ik zeg niet en nooit dat België het goed doet.
Ik zeg al een keer of 100 dat het hier met alles too little too late is.
Ook zeg ik dat het in andere landen op sommige vlakken slechter gaat (of net beter) dan hier en dat we niet op ieder vlak het slechtste scoren.
En dat het verder overal wat is, dat in Europa geen enkel land zonder kritiek blijft van de eigen bevolking of kan pretenderen dat ze het algemeen of op elk vlak schitterend gedaan hebben.
Gidsland Nederland... Woehahahahaha. My ass !
En ook zeg ik graag nog eens dat de bleitertjes die willen beweren dat het alleen in België slecht gaat of slechter dan elders op eender welk vlak (etc) eigenlijk maar een bende domme eikeltjes en kleutertjes zijn met veel pretentie, een grote smoel en een klein verstand.
Dooooncccc...haelewyn schreef: ↑20 januari 2021, 10:28 Och.. Je zo geroemde en geliefde vaderland doet het niet zo goed maar tegelijk ook weer niet slechter dan een ander.
In Nederland lees je regelmatig stemmen als :
''''''Zoveelste coronablunder: er is nog geen belscript voor prikafspraken''''' al was dat wel een voorbeeld uit december.
Aan de ene kant: Nederland. Probleem: er is geen belscript voor prikafspraken.
Aan de andere kant: la Belgique. Probleem: de geplaagde Belgische bevolking wordt niet op tijd gevaccineerd, want de Staat pist naast TWEE EN EEN HALF MILJOEN vaccins. Ah ja... want de een of andere ambetantenaar is zijn handtekening vergeten.
Er is wel een duidelijke winnaar in de strijd voor le plus grand lapin crétin.
Hint, haelewyn: als je geen prikken hebt, dan hoef je ook geen belscript voor prikafspraken.
Wel ... als je het leest zoals het er staat : we pakken er niet naast, .. die inspuitingen.
Het Nederlands is misschien anders in Vlaanderen maar ik help je om het te begrijpen.
De Morgen schreef : """Door een vergeten handtekening liep België even 2,5 miljoen vaccins van BioNTech/Pfizer mis. Dat schrijft Knack. Die zijn intussen gerecupereerd, maar de kwestie is kwalijk voor het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG).""""
Dat we die kwijt zijn mag je niet vertellen tenzij je graag theorieën verkondigt over onwaarheden (wat we in Vlaanderen ook wel leugens noemen).
Ze krijgen de spuiten al niet gezet die ze WEL gekregen hebben op tijd... Komaan, doe niet onnozel !
Ze zijn even van Oostende langs Lille, Calais en Roubaix rond gereden om in Brussel aan te komen, maar ze zijn er wel geraakt.
Verder : This is Belgium. De fout was er. Ze is hersteld. In the end : niets gebeurd eigenlijk. Het is gewoon op de Belgische manier gegaan. Too little, too late of allebei !
Nederland : Oei man. Je vergeet even dat ze het daar niet veel beter of sneller doen en dat ze NOG later begonnen zijn dan Belgie om te vaccineren. Jaja .. het gaat fantastisch in Gidsland ! En als je dat gelooft krijg je zeker een extra postuurke van Sinterklaas ook. Ze hebben daar echt wel meer problemen dan hun belscript hoor. Dat dat op zich een probleem is, is al belachelijk genoeg ook. Dat kan ieder weldenkend mens zelf wel verzinnen.
Dixitje toch... Nederland doet het ongetwijfeld beter zegt 'em... Woehahahahahahahaha
Het Nederlands is misschien anders in Vlaanderen maar ik help je om het te begrijpen.
De Morgen schreef : """Door een vergeten handtekening liep België even 2,5 miljoen vaccins van BioNTech/Pfizer mis. Dat schrijft Knack. Die zijn intussen gerecupereerd, maar de kwestie is kwalijk voor het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten (FAGG).""""
Dat we die kwijt zijn mag je niet vertellen tenzij je graag theorieën verkondigt over onwaarheden (wat we in Vlaanderen ook wel leugens noemen).
Ze krijgen de spuiten al niet gezet die ze WEL gekregen hebben op tijd... Komaan, doe niet onnozel !
Ze zijn even van Oostende langs Lille, Calais en Roubaix rond gereden om in Brussel aan te komen, maar ze zijn er wel geraakt.
Verder : This is Belgium. De fout was er. Ze is hersteld. In the end : niets gebeurd eigenlijk. Het is gewoon op de Belgische manier gegaan. Too little, too late of allebei !
Nederland : Oei man. Je vergeet even dat ze het daar niet veel beter of sneller doen en dat ze NOG later begonnen zijn dan Belgie om te vaccineren. Jaja .. het gaat fantastisch in Gidsland ! En als je dat gelooft krijg je zeker een extra postuurke van Sinterklaas ook. Ze hebben daar echt wel meer problemen dan hun belscript hoor. Dat dat op zich een probleem is, is al belachelijk genoeg ook. Dat kan ieder weldenkend mens zelf wel verzinnen.
Dixitje toch... Nederland doet het ongetwijfeld beter zegt 'em... Woehahahahahahahaha