Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Zal 't gaan ja met al je superlatieven? Je weet dat haelewyn daar slecht op reageert

haelewyn zijn dierbare vaderland scoort toch in één iets het best:
België wereldwijd nummer 1 wat betreft aantal vaccins in vriezer per 1000 inwoners
De Belgische aanpak van de coronacrisis heeft al heel wat kritiek te verduren gekregen. Niet onterecht, als we terugdenken aan het debacle met de vernietigde mondmaskers of de moeizame opstart van de contact tracing. Veel waarnemers hielden daarom hun hart vast toen de regering een vaccinatiestrategie op poten zette. Vandaag blijkt echter dat België absolute wereldtop is met haar aanpak: geen enkel land ter wereld heeft meer vaccins in de diepvriezers zitten.
Om landen te kunnen vergelijken wordt er gekeken naar het aantal gestockeerde vaccins per 1000 inwoners. Op dit moment heeft België met 16 vaccins per 1000 inwoners een ruime voorsprong op de rest van de wereld. Frank Vandenbroucke verscheen glunderend voor de VRT-camera’s: “Andere landen verspillen hun stock door hun burgers snel te vaccineren. Op die manier kan je natuurlijk nooit goed scoren in deze ranking. Met de aangekondigde leveringen van Pfizer in het achterhoofd houden we het huidige vaccinatietempo nog een tijdje aan, om onze positie verder te versterken.”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Maar nee...
https://www.hln.be/wetenschap/hoe-belgi ... ~a5e80d51/
Serieus, als jullie nu nog de cijfers van Sciensano blijven geloven, dan heb je toch echt wel een slag van de molen gekregen...
Is er 1 cijfer die ze NIET vervalsen?
Serieus, als jullie nu nog de cijfers van Sciensano blijven geloven, dan heb je toch echt wel een slag van de molen gekregen...
Tja... Ik vraag hem wat hij eerst bewezen wil zien maar ik hoor geen antwoord. Morgen heb ik geen tijd om veel te komen spelen hoor.CarpeNoctem schreef: ↑20 januari 2021, 22:49Zal 't gaan ja met al je superlatieven? Je weet dat haelewyn daar slecht op reageert![]()
Superlatieven.. ik zag er geen :-)
Meest vaccins in de diepvriezer : allee dan. Ik geloof je.

Ik zeg nergens dat we het best doen in Europa of de wereld. Wel dat we niet de slechtste zijn in alles. Zeker weten ! ;-)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan u me link geven waar degelijke FFP2 on line (internetapotheek) kunnen gekocht worden aub?
Met geldig certificaat of TAPE NOSE getest in Belgisch Lab volgens ATP.
In heb er een speciaal onderwerp op dit Forum voor geopend.
PM mag ook.
Dank op voorhand.
Ooh wil meneer haelewyn het opeens toch duidelijk en concreet maken ? Met veel plezier. Jij beweert dat we niet de slechtste zijn "in alles". Die "in alles" kan je tot nu toe niet concreet maken. Het is altijd: "andere aspecten", "andere zaken". We zijn in blijde verwachting wat die "andere aspecten" en "andere zaken" dan zijn. Als je helemaal los wil gaan, kan je voor die "andere zaken" misschien ook officiële cijfers vinden ? Of gaat het blijven bij "mijn bomma vindt wel dat ze vriendelijk behandeld is, waarschijnlijk vriendelijker dan iemand anders zijn bomma in Frankrijk" ?

Op het dashboard van sciensano staat duidelijk en ondubbelzinnig aangegeven dat het gaat om het percentage van de meerderjarige bevolking. Er is dus geen sprake van stiekem gefoefel of vervalsing.Aerolla schreef: ↑20 januari 2021, 22:56 Maar nee...
De bevoegde overheden hebben trouwens beslist om enkel de aan de meerderjarige bevolking een vaccin te geven. Dus in die context is het zelfs een logische keuze om het percentage van die doelgroep te gebruiken.
@foopah : Je vraagt naar wat al eerder is beantwoord. Vragen twee keer beantwoorden doe ik niet graag. Als het publiek het niet snapt van de eerste keer ligt dat niet aan mij maar aan hun grijze massa.
Ik ga niet helemaal los...
Roeptoeter gerust voort dat België in alles het slechtste is. Je bevestigt alleen maar dat je wel hard kan roepen maar dat er niets verstandig uit je komt. Ik heb keukenrollen met meer verstand erin zien liggen in de Lidl.
Komaan man. Ga maar helemaal los, zoals je dat zelf noemt. Zet jezelf maar ten toon als de slimste van de hoop hier. Make my day !
Jij bent misschien van een andere planeet, de beelden van de ziekenhuizen staan op mijn netvlies wel gebrand. Niet op het jouwe blijkbaar....
Ah neen. Op zo'n moment zet jij je tv af en loop je als een kleuter te zagen : en TOCH is alles slechter in België !!
Als je patiënten (Londen) 6 uren in een ambulance laat wachten : slechter dan het hier ooit geweest is.
Als mensen buiten op het gras liggen (Marrakech)
Als je de hulp van het leger nodig hebt om kisten aan te voeren en weg te brengen (Spanje)
Als mensen op de vloer op een deken liggen (Italië)
Als je reusachtige tentenkampen in plaats van ziekenhuizen moet oprichten en andere staten smeken om verpleegkundigen (USA)
Als je nog later begint met vaccineren en het ook redelijk fout loopt (Nederland)
Of als je meer patiënten al sneller niet kunt opvangen en beroep moet doen op de ziekenhuizen van omliggende landen (Nederland)
moet het voor een mier duidelijk zijn dat niet alles slechter is in België dan ergens anders.
Het zou al erg zijn want het is hier en overal elders zo al erg genoeg. Nergens slaagt men er in om dit perfect op te vangen en wij doen er dan nog een sausje communautair gelul bovenop en 22 niveaus van bevoegdheden plus een oppositie die politieke spelletjes op de kap van de bevolking speelt omdat dat best uitkomt.... Spaar ons ervan dat we ALLES slechter zouden doen.
Nog nieuws uit een paar andere uithoeken van de wereld ?
https://arifnews.com/news/marokkaanse-g ... instorten/
https://www.pulsmagazine.be/2020/08/28/ ... heidszorg/
https://www.theportugalnews.com/nl/nieu ... taat/57786
Post jij gerust maar prentjes en cartoons. We zouden niet willen dat je niveau overstijgt.
Ik ga niet helemaal los...
Roeptoeter gerust voort dat België in alles het slechtste is. Je bevestigt alleen maar dat je wel hard kan roepen maar dat er niets verstandig uit je komt. Ik heb keukenrollen met meer verstand erin zien liggen in de Lidl.

Komaan man. Ga maar helemaal los, zoals je dat zelf noemt. Zet jezelf maar ten toon als de slimste van de hoop hier. Make my day !
Jij bent misschien van een andere planeet, de beelden van de ziekenhuizen staan op mijn netvlies wel gebrand. Niet op het jouwe blijkbaar....
Ah neen. Op zo'n moment zet jij je tv af en loop je als een kleuter te zagen : en TOCH is alles slechter in België !!
Als je patiënten (Londen) 6 uren in een ambulance laat wachten : slechter dan het hier ooit geweest is.
Als je de hulp van het leger nodig hebt om kisten aan te voeren en weg te brengen (Spanje)
Als je reusachtige tentenkampen in plaats van ziekenhuizen moet oprichten en andere staten smeken om verpleegkundigen (USA)
Als je nog later begint met vaccineren en het ook redelijk fout loopt (Nederland)
Of als je meer patiënten al sneller niet kunt opvangen en beroep moet doen op de ziekenhuizen van omliggende landen (Nederland)
moet het voor een mier duidelijk zijn dat niet alles slechter is in België dan ergens anders.
Het zou al erg zijn want het is hier en overal elders zo al erg genoeg. Nergens slaagt men er in om dit perfect op te vangen en wij doen er dan nog een sausje communautair gelul bovenop en 22 niveaus van bevoegdheden plus een oppositie die politieke spelletjes op de kap van de bevolking speelt omdat dat best uitkomt.... Spaar ons ervan dat we ALLES slechter zouden doen.
Nog nieuws uit een paar andere uithoeken van de wereld ?
https://arifnews.com/news/marokkaanse-g ... instorten/
https://www.pulsmagazine.be/2020/08/28/ ... heidszorg/
https://www.theportugalnews.com/nl/nieu ... taat/57786
Post jij gerust maar prentjes en cartoons. We zouden niet willen dat je niveau overstijgt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ja dus

Weer een halve pagina rond-de-pot-draaierij zonder één enkel cijfer.
haelewyn in een notedop:

Best dat je niet veel tijd hebt of het was een hele pagina zonder concrete vergelijkende cijfers geworden zeker?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
'Carpe bedriegt den boer' is er ook al... De dag begint maar pas.
Als jij cijfers hebt in het thema : algemene aanpak van de coronacrisis , post ze gerust.
Of : landen waar het het slechtst gaat in ALLES van de hele wereld ? Post maar !
Als je zelf wil volhouden dat het hier slechter gaat dan op een ander.... Dan post je één grafiekje dat je goed uitkomt en al de rest telt niet mee. Mo vent toch.. wa zie je toch een broekskijter.
Hier zijn er een paar (cijfers) als je dat graag wil lezen... Is het veelbetekenend ? Woehahahahaha..
Zoals jouw statistiekjes waarvan je beweert dat ze ALLES vertellen terwijl het altijd maar een klein stukje van de waarheid is.. en waarmee je je grote leugen probeert te bewijzen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201218_95608775
Zeg het met prentjes ? Voor grote wijzen CN en Foopah :
Als jij cijfers hebt in het thema : algemene aanpak van de coronacrisis , post ze gerust.
Of : landen waar het het slechtst gaat in ALLES van de hele wereld ? Post maar !
Als je zelf wil volhouden dat het hier slechter gaat dan op een ander.... Dan post je één grafiekje dat je goed uitkomt en al de rest telt niet mee. Mo vent toch.. wa zie je toch een broekskijter.
Hier zijn er een paar (cijfers) als je dat graag wil lezen... Is het veelbetekenend ? Woehahahahaha..
Zoals jouw statistiekjes waarvan je beweert dat ze ALLES vertellen terwijl het altijd maar een klein stukje van de waarheid is.. en waarmee je je grote leugen probeert te bewijzen.
Zeg het met prentjes ? Voor grote wijzen CN en Foopah :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel, je wordt hier al bijn een jaar lang uitgedaagd door meerdere posters om ook met cijfers af te komen. Maar eilaas, het wil blijkbaar niet zo best lukken.
Mist spuiten daarentegen kan je als de beste. Ik zal ook eens een haelewyntje doen:
Luik wil Defensie veldhospitaal laten opzetten. Legerleiding: “Welk hospitaal?”
Mechelse arts coördineert Belgische corona-opvang in Duitsland
Dat is natuurlijk allemaal klein bier tegenover een Marokkaan die op het gras ligt maar kom, you get the picture.
Moest je het niet gemerkt hebben: deze draad gaat over "Coronavaccinaties en de cijfers", dus hier posten we daarover. Als jij een draad wil starten waar je geliefde vaderland er wel in slaagt hoog te scoren ga je gang.
Ik wil je zelfs aan een titel helpen: Vaccins in de vriezer en de cijfers. Ik beloof dat ik daar met je ga komen spelen

Het aantal vastgestelde besmettingen? Durf je daar echt mee afkomen? Je bent nog wanhopiger dan ik al dacht.haelewyn schreef: ↑21 januari 2021, 09:49Hier zijn er een paar (cijfers) als je dat graag wil lezen... Is het veelbetekenend ?

Ik denk dat die 20.000 doden heel tevreden zijn dat we weinig besmettingen vaststelden...
Net zoals die doden achter de hogere cijfers dan bij ons in Madrid, Noord Italië, new York, London etc niet aantonen dat het niet alleen hier slecht gaat.. .
Negeren dat dat maar een klein stuk van het verhaal is...
Uitdagen met cijfers, blind zijn voor wat niet in je kraam past. En alle cijfers die het omgekeerde doen vermoeden of bewijzen van wat jij beweert tellen niet mee.
Woehahahahaha.. idioten !!!!
Negeren dat dat maar een klein stuk van het verhaal is...
Uitdagen met cijfers, blind zijn voor wat niet in je kraam past. En alle cijfers die het omgekeerde doen vermoeden of bewijzen van wat jij beweert tellen niet mee.
Woehahahahaha.. idioten !!!!
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Moet ik echt aan dat gewauwel een touw vastknopen?
Je hebt er dan toch?
Laat maar komen, of gaat het weer bij wat mist spuiten blijven?
Amai, en dat doen ze allemaal met als resultaat minder doden dan in België. Misschen moeten we dat dan ook allemaal gaan kopiëren, want dat blijkt levens te redden.haelewyn schreef: ↑21 januari 2021, 08:48 Als je patiënten (Londen) 6 uren in een ambulance laat wachten : slechter dan het hier ooit geweest is.
Qua doden per minister van volksgezondheid zijn we dan weer bij de beste
Als je dom genoeg bent om dat te geloven... Doe dat dan maar op jouw stukje van de planeet.
Als je niets begrijpt of kan omvatten man, ga dan gewoon schoenen poetsen. Dat zal zeker moeilijk genoeg zijn.
Wel ... Slimste leerling van de klas ... Het is eenvoudig hoor.
Londen heeft 10 miljoen inwoners en dat nemen we als voorbeeld. Als er daar een grote uitbraak is verdelen ze de cijfers van 10 miljoen Londenaars wel over 60 miljoen inwoners van de UK.
Daar waar Belgie eigenlijk maar zo groot is als Londen.. geen 50 miljoen anderen die mee onze cijfers dragen.
Dat is één ding.
Hier klagen ze altijd dat iedereen die gehoest heeft binnen de x maanden voor zijn overlijden als coronadode meegeteld wordt. In andere landen klagen ze steen en been (FR, NL, ...) dat mensen bijna nooit als coronadode geteld worden.
In je oneindige wijsheid heb je voor jezelf al lang beslist dat BE slechter doet op alle mogelijke vlakken en alle mogelijke disciplines. En je zal toch nooit iets anders overwegen.
Zaag tegen je soortgenoten man. Dat moet voor jou veel plezanter zijn, om tussen mensen te zijn met een gelijkaardig IQ.
Ga maar lekker in groep wat over MVR zitten lullen, dat die zo slecht is, ... Anders Tegnell zoveel wijzer (woehahahahaha).
En jullie natuurlijk slimmer dan beide tesamen.
Carpe : snap je de parabel van de trams en de kogels al man ? Na 8 maanden denken nog altijd niet vermoedelijk ?
Ligt niet aan mij hoor. Selectief slecht verstaander... daar ligt het aan.