Verklaring m.b.t. verfijning van klantbeeld
Verklaring m.b.t. verfijning van klantbeeld
Hierin worden vragen gesteld naar totaal eigen vermogen, en dan nog gespecifieerd. Dit is toch een ongelooflijke schending van pivacy en bankgeheim. Er wordt als reden voor dit soort vragen opgegeven het overschrijven van 'grotere' bedragen.
Maar als je van spaarbank verandert om meer rente te krijgen schrijf je automatisch een 'groter' bedrag over.
Kortom: wat geeft NIBC het recht om zo de privacy van haar klanten te schenden?
Maar als je van spaarbank verandert om meer rente te krijgen schrijf je automatisch een 'groter' bedrag over.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Verklaring m.b.t. verfijning van klantbeeld
Ondanks het feit dat er constant gecommuniceerd wordt over de wet tegen het witwassen van geld en de financiering van het terrorisme, blijk je hiervan niet op de hoogte. Jammer. Op internet vind je nochtans heel veel informatie.ccvann schreef: ↑20 januari 2021, 10:55 Hierin worden vragen gesteld naar totaal eigen vermogen, en dan nog gespecifieerd. Dit is toch een ongelooflijke schending van pivacy en bankgeheim. Er wordt als reden voor dit soort vragen opgegeven het overschrijven van 'grotere' bedragen.
Als het gaat over de wet van de privacy. In het Belgisch recht (en elders ook) bestaat een hiërarchie van wetten. Er bestaat de wet op de privacy. Er bestaat de wet tegen het witwassen van geld en de financiering van het terrorisme. Als ze botsen, dan primeert de meest belangrijke.
De wet van de privacy is ondergeschikt aan de wet tegen het witwassen van geld en de financiering van het terrorisme.
Jij maakt je hierover druk. In welke situatie bevind je je:
- je weet dat allemaal niet (op welke planeet heb je de voorbije 10 jaar geleefd?)
- je hebt iets te verbergen (zwart geld? Bomaanslag aan het voorbereiden?)
- je bent een rasechte Vlaming: altijd zagen en klagen, compleet verzuurd.
Wat is het in jouw geval?
Als de bank niet zeker is van de afkomst van het geld zal zij het aangeven als mogelijk verdacht.ccvann schreef: ↑20 januari 2021, 10:55 Hierin worden vragen gesteld naar totaal eigen vermogen, en dan nog gespecifieerd. Dit is toch een ongelooflijke schending van pivacy en bankgeheim. Er wordt als reden voor dit soort vragen opgegeven het overschrijven van 'grotere' bedragen.
De onderzoeken die daar op volgen zullen jou veel grotere moeilijkheden/werk vragen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat een flauwekul-reacties hier zeg. We leven nog altijd in een rechtsstaat en recht op privacy is nog altijd een van je grondrechten.
Natuurlijk weet ik dat er wetten zijn tegen witwassen en financiering van terrorisme. Dat ze algemene vragen stellen over je beroep, en zelfs over je inkomen kan ik nog begrijpen. Maar vragen over je totale vermogen, en dan nog gespecifieerd, daar heeft een bank als prive-instelling echt geen zaken mee.
Natuurlijk weet ik dat er wetten zijn tegen witwassen en financiering van terrorisme. Dat ze algemene vragen stellen over je beroep, en zelfs over je inkomen kan ik nog begrijpen. Maar vragen over je totale vermogen, en dan nog gespecifieerd, daar heeft een bank als prive-instelling echt geen zaken mee.
Als je meerdere banken hebt waar je geld zit zou ik gewoon aangeven dat je geen ander geld meer hebt (of enkel dat vermelden dat je misschien ooit eens zou overschrijven naar die bank).
Ik zie ook niet goed waarom je verplicht zou zijn aan één bank een opgave van je totaal vermogen zou moeten aangeven ... dat hun geen zak aan, witwassen of niet.
amturingas schreef: ↑20 januari 2021, 13:15Ondanks het feit dat er constant gecommuniceerd wordt over de wet tegen het witwassen van geld en de financiering van het terrorisme, blijk je hiervan niet op de hoogte. Jammer. Op internet vind je nochtans heel veel informatie. (..)
Jij maakt je hierover druk. In welke situatie bevind je je:
- je weet dat allemaal niet (op welke planeet heb je de voorbije 10 jaar geleefd?)
- je hebt iets te verbergen (zwart geld? Bomaanslag aan het voorbereiden?)
- je bent een rasechte Vlaming: altijd zagen en klagen, compleet verzuurd.
Wat is het in jouw geval?
TS ccvann heeft ook nog altijd niet de algemene voorwaarden doorgenomen .. daarin staat dat de bank dit kan doen ;-)
Kan me niet schelen wat er in hun algemene voorwaarden staat, ze hebben er geen zaken mee. Punt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom heb je ze dan ondertekend, als je er niet akkoord mee bent?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Dan heb je de keuze om ergens anders te gaan.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
En met je loonbriefje op te sturen en te zeggen hoeveel je totaal vermogen is geef je wel duidelijk aan wat de afkomst van je geld is ... komaan, get real.
Je kan ieder bedrag in vraag stellen, bewijs maar eens dat je geld afkomstig is van jaren te sparen en niet van een eenmalige grote drugtrafiek die je organiseerde.
-
- Verbannen Gebruiker
Als ze alleen maar een loonbrief vragen, dan zal het over een klein bedrag gaan. Als het over een groot bedrag ging, zouden ze andere bewijzen vragen ivm de herkomst van je vermogen.
Ze gaan het dus niet erg vinden als je elders gaat.
Maar elders ga je soortgelijke vragen krijgen. Alle banken moeten jou vragen stellen.
Ik heb ook de indruk dat de banken er wat van profiteren om alle mogelijke info uit je los te peuteren. Info (data) over mensen in het algemeen (en zeker financiële data) is goud waard tegenwoordig. Voor henzelf of voor andere firma's.ccvann schreef: ↑20 januari 2021, 16:21 Wat een flauwekul-reacties hier zeg. We leven nog altijd in een rechtsstaat en recht op privacy is nog altijd een van je grondrechten.
Ik vul altijd maar een deel in, wat ik nog een beetje redelijke vragen vind. Nog nooit gehad dat er problemen kwamen. Ik zie ook niet in hoe ons totale vermogen hen 1 f**k aangaat.
Zonder de banken willen te verdedigen, dat is nu toch niet moeilijk é. vraag van klant: 'ik wil 5000 eur beleggen.' Hel ander verhaal en opties in case hij
A/ die 5000 moet lenen
B/ 5000 al is wat hij heeft
C/ dit 50% van zijn vermogen is
D/ dit 1% van zijn vermogen is
E/ hoe de rest verdeeld en belegd is
... etcetera