Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Is Retail Estates geen betere keuze? En ook een zeer aantrekkelijk dividend.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ha,poldermol.Bakken kritiek op Seeking Alpha met het beperken tot 3à5 gratis artikelen per maand.Hoe staan jullie als bijdrager tegenover die nieuwe maatregel? Ik ga ze moeten opsparen om uw nest-egg (dividenportfolio) te volgen....
Achtste aankoop voor 2021; Ship Finance International Limited aan 6.90$.
https://uk.finance.yahoo.com/quote/SFL?p=SFL
http://www.sflcorp.com
https://uk.finance.yahoo.com/quote/SFL?p=SFL
http://www.sflcorp.com
Ik sta er ronduit negatief tegenover. Van wat oorspronkelijk een 'helemaal gratis' site was zijn ze die nu in sneltempo aan het uitmelken. En om eerlijk te zijn, zo'n jaarlijks abonneegeld van, wat is het nu, $200-300 lijkt me hoog gegrepen voor een website waar eigenlijk jan en alleman artikeltjes kan posten en waar je best alle feiten zelf nogmaals checkt en niemand op face value moogt geloven.
Ik denk dat ze fameus in hun eigen voet aan het schieten zijn voor het snelle geldelijk gewin. Het enige wat ik me kan inbeelden is dat ze proberen het bedrijf te verkopen en willen aantonen dat er mee te verdienen valt? Als contributor zie ik inderdaad ook een forse terugval van het aantal lezers, dat is een feit.
Afin, als ge ooit een artikel nodig hebt en je wil er geen free view aan verspillen, zend maar een DM. Niet elke dag hé. Af en toe
Heb de moeite gedaan om (een deel) van de vele reviews te lezen.Vele lezers van seeking alpha vonden de opmerkingen onder de artikels het leerrijkst (mini forum)!Die vallen nu zwaar terug.Maar de zwaarste slachtoffers zijn de bijdragers die een betalende service aanbieden via SA.Krijgen nu plots veel minder kanidaat-abonnees over de vloer.
Ben benieuwd voor hun toekomst en die van SA.
En hoe zie jij je eigen SA loopbaan tegemoet?
Bedankt voor je aanbod,trouwens
Ben benieuwd voor hun toekomst en die van SA.
En hoe zie jij je eigen SA loopbaan tegemoet?
Bedankt voor je aanbod,trouwens
Goh voor mij verandert er niet veel, het is eerder een hobbietje dan iets anders. Als ik wat tijd over heb op een dag of in een week schrijf ik er een artikeltje voor, dus een loopbaan zou ik het niet noemen. Ook die marketplace is gene vetten natuurlijk, weinig interesse in Europese stocks. Ik denk dat mijn maandomzet daar zo'n 500 dollar is. Dus eerder beer money dan wat anders (zeker nadat je er nog eens de belastingen aftrekt).
De vergoeding voor artikelen voor de open website die op 1 november veranderde had een grotere impact. Nu is er geen minimumbetaling meer voor tickers tenzij ze én undercovered zijn én er minstens 1000 page views op een ticker pagina waren in de laatste 90 dagen. Wat dus betekent dat het zeker het sop de kolen niet meer waard zal zijn om voor de open website over Europese dingen te schrijven. Wat dan op zich, en daar heb je gelijk in, dan weer nefast is voor de marketplace service.
Maar ik laat er mijn slaap niet voor. Het is zeker geen hoofdbron van inkomen. Eerder een leuk toemaatje waarbij ik de tijd die ik in research steek lichtjes kan compenseren door er een artikeltje over te schrijven.
De vergoeding voor artikelen voor de open website die op 1 november veranderde had een grotere impact. Nu is er geen minimumbetaling meer voor tickers tenzij ze én undercovered zijn én er minstens 1000 page views op een ticker pagina waren in de laatste 90 dagen. Wat dus betekent dat het zeker het sop de kolen niet meer waard zal zijn om voor de open website over Europese dingen te schrijven. Wat dan op zich, en daar heb je gelijk in, dan weer nefast is voor de marketplace service.
Maar ik laat er mijn slaap niet voor. Het is zeker geen hoofdbron van inkomen. Eerder een leuk toemaatje waarbij ik de tijd die ik in research steek lichtjes kan compenseren door er een artikeltje over te schrijven.
Voor zij die Franse aandelen hebben of willen:
de tijd:
de tijd:
Roerende voorheffing op Franse dividenden daalt fors
Belangrijk voor beleggers in bijvoorbeeld Engie: de totale belastingdruk op Franse dividenden zakt van 40,5 naar 27,75 procent. Dat is lager dan de roerende voorheffing op Belgische dividenden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In elk geval het bekijken waard, ik probeer toch her en der wat dividend mee te pikkenJhn schreef: ↑21 januari 2021, 09:14 Voor zij die Franse aandelen hebben of willen:
de tijd:Roerende voorheffing op Franse dividenden daalt fors
Belangrijk voor beleggers in bijvoorbeeld Engie: de totale belastingdruk op Franse dividenden zakt van 40,5 naar 27,75 procent. Dat is lager dan de roerende voorheffing op Belgische dividenden.
Is dit correct? Bovenop de Franse bronheffing betaal je als Belg toch nog 30%RV?Jhn schreef: ↑21 januari 2021, 09:14 Voor zij die Franse aandelen hebben of willen:
de tijd:Roerende voorheffing op Franse dividenden daalt fors
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zeker het bekijken waard.Maar Frankrijk lijkt mij nu niet HET land om zwaar in te beleggen... Het zal zeker stockpicking worden!
In Frankrijk zal er een bronheffing zijn van 15% & vervolgens opnieuw een Belgische RV van 15%
Voorbeeld (van de Tijd):
Als een particuliere belegger een Frans brutodividend van 100 euro ontvangt, betaalt hij in Frankrijk 15 euro roerende voorheffing. Het in België belastbaar dividend bedraagt dus 85 euro. Tot nu betaalde de belegger in België 30 procent roerende voorheffing of 25,5 euro. Hij ontving netto dus slechts 59,5 euro.
Vanaf nu moet de belegger in België slechts 15 procent roerende voorheffing betalen op 85 euro of 12,75 euro. Daardoor stijgt zijn nettodividend naar 72,25 euro. Puur fiscaal wordt een Frans dividend aantrekkelijker dan een Belgisch dividend. Van een Belgisch brutodividend van 100 euro ontvangt een belegger netto slechts 70 euro.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Mits invullen van het juiste formulier dat je dan overmaakt aan je broker kan je de Franse bronheffing nog laten dalen tot 12,8%
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Is dit een precedent voor andere landen? Of is dit een unieke situatie met Frankrijk?
Let wel, er is reeds een akkoord tussen de belastingauthoriteiten om vanaf ten vroegste 2022 het gangbare stelsel terug toe te passen. Zal dus weer 30% Belgische RV zijn + 15% (verminderd dmv dubbelbelastingverdrag) Franse RV.
Iets waar buy-and-hold beleggers best rekening mee houden
Iets waar buy-and-hold beleggers best rekening mee houden