Wanneer een goede huisvader?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Wanneer een goede huisvader?
Wanneer je in België je cryptowinsten op je bankrekening zet, wordt je verplicht hierop 33% belastingen te betalen.
Hier en daar lees ik dat dit niet zo het geval is wanneer je handelde als een goede huisvader.
Sommigen zeggen dat je je crypto minstens 3 tot 6 maanden moet bewaard hebben zonder te traden.
Sommige bronnen zeggen dat de munt niet te volatiel mag zijn.
Ook lees ik dat het initieel geïnvesteerde bedrag niet te hoog mag zijn.
Wanneer ben je nu dus echt een goede huisvader als het om crypto-beleggingen gaat?
Bedankt!
Hier en daar lees ik dat dit niet zo het geval is wanneer je handelde als een goede huisvader.
Sommigen zeggen dat je je crypto minstens 3 tot 6 maanden moet bewaard hebben zonder te traden.
Wanneer ben je nu dus echt een goede huisvader als het om crypto-beleggingen gaat?
Bedankt!
Re: Wanneer een goede huisvader?
Ik dacht dat er gekeken werd naar het aantal transacties vooral.
Koop en verkoop je vaak dan valt dit niet onder het normaal beheer als een goed huisvader, maar ben je een trader.
Blijft een feitenkwestie die geval per geval zal beoordeeld worden vrees ik...
Koop en verkoop je vaak dan valt dit niet onder het normaal beheer als een goed huisvader, maar ben je een trader.
Blijft een feitenkwestie die geval per geval zal beoordeeld worden vrees ik...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Niet "op de bankrekening". Op moment van de transactie. Regelmatig aankopen (bv. 1x kopen, 1x verkopen op pakweg één maand) is m.i. al genoeg om als speculatief aanzien te worden.
Goede huisvader = pakweg 3-5 jaar geleden kopen (desnoods tijdens de jaren nog bijgekocht) en vandaag verkopen met meerwaarde. En daarna niet opnieuw instappen.
Goede huisvader = pakweg 3-5 jaar geleden kopen (desnoods tijdens de jaren nog bijgekocht) en vandaag verkopen met meerwaarde. En daarna niet opnieuw instappen.
Iedereen is goede huisvader , tot een rechter beslist ja of nee.JCout schreef: ↑21 januari 2021, 11:01 Wanneer je in België je cryptowinsten op je bankrekening zet, wordt je verplicht hierop 33% belastingen te betalen.
Bedankt!
En sommige zaken horen op een forum niet thuis.
Denk niet dat men hier anoniem echt iets kan posten.
Wie leest er allemaal mee he.
Estate Guru believer.
Waarom zou mijn vraag hier niet thuishoren? Ik informeer me naar wat mag en niet mag en probeer zeker niet illegaal mijn belasting te ontduiken.
Erg dat men die vraag moet stellen. Typisch Belgisch, systeem in Nederland is veel duidelijker.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het principe van goede huisvader is een feitenkwestie en geen duidelijk afgelijnde omschrijving ( idem voor de kwalificatie voor vastgoedhandel ivm meerwaarde ) .
Bij crypto zal men vooral kijken naar de hoeveelheid transacties en of deze ook in verhouding staan tot het vermogen en de inkomsten van andere bronnen ( bvb uw beroepsinkomen ) . Koopt u en verkoopt u op korte termijn ( bvb 6 maanden tot 1 jaar ) zal dit waarschijnlijk wel onder 33% vallen .
Jammer genoeg bestaat er in de rechtspraak tot op heden nog geen uitspraak over deze materie .
Bij crypto zal men vooral kijken naar de hoeveelheid transacties en of deze ook in verhouding staan tot het vermogen en de inkomsten van andere bronnen ( bvb uw beroepsinkomen ) . Koopt u en verkoopt u op korte termijn ( bvb 6 maanden tot 1 jaar ) zal dit waarschijnlijk wel onder 33% vallen .
Jammer genoeg bestaat er in de rechtspraak tot op heden nog geen uitspraak over deze materie .
Eigenlijk als je je stukken voor meer dan 1 jaar bijhoud kunnen ze je nooit wat maken.