Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Wanneer de overheid maatregelen tegen corona neemt is het niet goed en wanneer ze geen maatregelen neemt is het ook niet goed.
De mening van artsen i.v.m. de aanpak van de crisis in België.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210122_94154191
Hoeft verder niks aan toegevoegd te worden.
Ook Nederland laat zes weken tijd tussen inentingen met Pfizer-vaccin om sneller te kunnen inenten
Pfizer (en andere farmabedrijven) komt op de markt met een vaccin waarvan getest werd dat het 90% bescherming biedt als men 3 weken ha het eerste vaccin een tweede dosis toedient, andere intervallen werden niet getest.
Wat besluiten verschillende regeringen in Europa nu : we gaan zes weken tussen de twee dosissen laten ... blijkbaar zijn ministers slimmer dan producenten. Zo krijgen meer mensen hun eerste prik zonder dat er een "dode" voorraad vaccins in de vriezers zitten is de redenering.
Als de dokter tegen mij zegt : iedere ochtend één pilleke voor het ontbijt en doosje volledig leegnemen en ik besluit eigenhandig van halverwege het doosje een week of twee te wachten om dan de rest uit te nemen dan zou het wel eens kunnen zijn dat ik een week na het stoppen weer ziek wordt en dat mijn half doosje dat ik nog over heb niet voldoende zal zijn om mijn herval in het ziek zijn te helpen te boven te komen.
https://www.hln.be/wetenschap/ook-neder ... ~a2a19350/
Pfizer (en andere farmabedrijven) komt op de markt met een vaccin waarvan getest werd dat het 90% bescherming biedt als men 3 weken ha het eerste vaccin een tweede dosis toedient, andere intervallen werden niet getest.
Wat besluiten verschillende regeringen in Europa nu : we gaan zes weken tussen de twee dosissen laten ... blijkbaar zijn ministers slimmer dan producenten. Zo krijgen meer mensen hun eerste prik zonder dat er een "dode" voorraad vaccins in de vriezers zitten is de redenering.
Als de dokter tegen mij zegt : iedere ochtend één pilleke voor het ontbijt en doosje volledig leegnemen en ik besluit eigenhandig van halverwege het doosje een week of twee te wachten om dan de rest uit te nemen dan zou het wel eens kunnen zijn dat ik een week na het stoppen weer ziek wordt en dat mijn half doosje dat ik nog over heb niet voldoende zal zijn om mijn herval in het ziek zijn te helpen te boven te komen.
https://www.hln.be/wetenschap/ook-neder ... ~a2a19350/
Strontvervelend inderdaad. Er staat gelukkig onderaan je stukje:
Ondertussen ben ik er trots op te vermelden, dat ik effectief mee ga doen met ENSEMBLE-2, de studie waarin Jansens gaat testen of het vaccin uit Leiden toch effectiever is als er 2 shots in plaats van 1 shot worden gegeven. Ik dacht eerst "Nogal mosterd na de maaltijd". Maar het is precies wel een uiterst actuele onderzoeksvraag.
Het zijn niet alleen de politiekers die wat uit hun frak hebben geslagen. Het EMA houdt zich er ook mee bezig.Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) stelt dan weer dat er maximaal 42 dagen of zes weken mogen zitten tussen de eerste en tweede dosis. Die termijn moet worden gerespecteerd om volle bescherming te bieden, aldus het agentschap.
Ondertussen ben ik er trots op te vermelden, dat ik effectief mee ga doen met ENSEMBLE-2, de studie waarin Jansens gaat testen of het vaccin uit Leiden toch effectiever is als er 2 shots in plaats van 1 shot worden gegeven. Ik dacht eerst "Nogal mosterd na de maaltijd". Maar het is precies wel een uiterst actuele onderzoeksvraag.
Bij deze studie worden er 2 spuiten gegeven met een tussentijd van 57 dagen. Doel is om te kijken hoe lang je effectief bent beschermd. De studie loopt over 2 jaar en 3 maand.Dixit schreef: ↑22 januari 2021, 22:41 Strontvervelend inderdaad. Er staat gelukkig onderaan je stukje:
Het zijn niet alleen de politiekers die wat uit hun frak hebben geslagen. Het EMA houdt zich er ook mee bezig.Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) stelt dan weer dat er maximaal 42 dagen of zes weken mogen zitten tussen de eerste en tweede dosis. Die termijn moet worden gerespecteerd om volle bescherming te bieden, aldus het agentschap.
Ik heb mijn eerste spuit 10 dagen geleden gekregen.
Heb je het over Janssen? Ik heb net gelezen dat hun single-shot beter uit de verf zal komen dan hetgene nu op de markt is. The final countdown zou al ingezet zijn. Maar verras me nog maar eens.
Toch maar doen !Fakkel schreef: ↑22 januari 2021, 13:48 De mening van artsen i.v.m. de aanpak van de crisis in België.
De titel begint al slecht : ons land was onvoorbereid.
Ieder land was dat... Mijn vertrouwen in het artikel zakt zo erg dat ik de rest laten liggen heb voor later.
Het verbaast me dat mensen vaak nog altijd niet nadenken bij wat ze lezen.
Of voor sommigen : jammer genoeg wel.
België doet het niet goed... Enkel een paar bananenrepublieken deden overtuigend beter.
Bij alle anderen ontbreekt de drastische aanpak van in het begin en daarna is het aanmodderen van de ene blunder naar de andere flater.
Haelewyn, je leest dingen die er niet staan. Die man maakt geen enkele vergelijking met een ander land. Hij zegt alleen dat ze het hier slecht aangepakt hebben.haelewyn schreef: ↑23 januari 2021, 08:56Toch maar doen !Fakkel schreef: ↑22 januari 2021, 13:48 De mening van artsen i.v.m. de aanpak van de crisis in België.
De titel begint al slecht : ons land was onvoorbereid.
Ieder land was dat...
Het verbaast me dat mensen vaak nog altijd niet nadenken bij wat ze lezen.
België doet het niet goed...
Bij alle anderen ontbreekt de drastische aanpak van in het begin en daarna is het aanmodderen van de ene blunder naar de andere flater.
En zet de feiten op ´n rij, en hij heeft gelijk.
- hebben ze veel te lang gewacht om iets te doen? Ja.
- hebben ze het geminimaliseerd? Ja. Zelfs Van Ranst zei dat het maar een griepje was.
- hebben ze gefaald ivm mondmaskers? Ja, verschillende keren. Historische stock vernietigd, gepruts met bestellingen, eerst verboden, dan niet aangeraden, dan overmatig verplicht (zelfs in lege parken) etc.
- hebben die versnipperde bevoegdheden ons parten gespeeld? Ja.
- hadden ze al een jaar geleden kunnen weten dat ze ooit spuiten gingen nodig hebben? Ja
- zijn ze een handtekening vergeten zetten? Ja
- hebben ze er een zooi van gemaakt met altijd maar andere en gekke regeltjes ivm bubbels etx? Ja.
...
Allez, ik kan zo nog even door gaan. De brave man zegt NIET ´´Nederland deed dat allemaal veel beter´´, hij zegt dat er hier veel fouten zijn gemaakt.
Addendum, even herlezen: hij maakt wel een vergelijking met andere landen. Namelijk dat zij in de zomer aan hun vaccinatiestrategie zijn begonnen, wij in december. En toen vergeten ´we´ nog een handtekening te zetten.
Daar moet je even bij stilstaan... zonder de welwillendheid van de EU hadden wij nu als enig westers land quasi geen vaccin! Laat dat even doordringen.
En de regering is daar niét over gevallen...
Daar moet je even bij stilstaan... zonder de welwillendheid van de EU hadden wij nu als enig westers land quasi geen vaccin! Laat dat even doordringen.
En de regering is daar niét over gevallen...
Ja ... Ok. Ik zei al in mijn comment : de titel alleen al neemt me de zin weg om het te lezen en ik leg het opzij voor later.
IK zal het straks lezen. Effe aan het werk hierna eerst !
Als dit niet kon rechtgezet worden, hadden we dan GEEN vaccin ? Er zijn meerdere bestellingsrondes geweest...
Maar het is wel rechtgezet...
Al gelezen waarom het hier ZO gaat en niet anders ?
Wat men op een ander doet ?
In Nederland bv zal men de pauze tussen twee vaccins op zes weken brengen, dan gaat het sneller.
Als dat op advies van de producent zou zijn, waarom dan alleen in NL ?
Een ander artikel zegt dat de vaccins net in de frigo blijven liggen om zeker over drie weken genoeg vaccins te hebben voor mensen die een tweede spuit moeten krijgen..
Ik kan het effe niet volgen maar ik heb de leveringsplanning van Pfizer niet gezien.
IK zal het straks lezen. Effe aan het werk hierna eerst !
Als dit niet kon rechtgezet worden, hadden we dan GEEN vaccin ? Er zijn meerdere bestellingsrondes geweest...
Maar het is wel rechtgezet...
Al gelezen waarom het hier ZO gaat en niet anders ?
Wat men op een ander doet ?
In Nederland bv zal men de pauze tussen twee vaccins op zes weken brengen, dan gaat het sneller.
Als dat op advies van de producent zou zijn, waarom dan alleen in NL ?
Een ander artikel zegt dat de vaccins net in de frigo blijven liggen om zeker over drie weken genoeg vaccins te hebben voor mensen die een tweede spuit moeten krijgen..
Ik kan het effe niet volgen maar ik heb de leveringsplanning van Pfizer niet gezien.
Lees straks op je gemak eerst het artikel ;-).
Want die feiten worden benoemd. Vooral de versnipperde bevoegdheden. Dat werkt gewoon niet.
Die ganse Belgische politieke constructie is veel te log.
Daarom, en niet omdat ik iets tegen Walen heb, pleit ik voor een splitsing (en aanhechting bij Nl?): dit systeem gaat nooit werken.
Het is een lelijke vergelijking, maar toen Dutroux ging lopen voor een paar uur, viel de regering. Toen waren niet onmiddellijk mensenlevens in gevaar, al waren er uiteraard al doden gevallen en zou hij later mogelijks herbeginnen.
Elle dag zonder vaccin eist aantoonbaar een 100-tal doden.
We zijn enkel gered door de solidariteit onder de Europese landen, of we hadden het vlaggen.
Ik vind dat men daar heel licht over gaat.
De ontsnapping van Dutroux heeft indertijd niet geleid tot de val van de regering, enkel tot het vervangen van 2 ministers.
Maar voor de rest heb je gelijk, we zitten momenteel met een kliek politici die zich zodanig verheven voelen dat ze zelfs niet overwegen zich te verontschuldigen voor hun opeenstapeling van flaters.
Het gedrag van deze regering is wellicht een eye-opener voor een deel van de bevolking, hopelijk levert dat iets op bij toekomstige verkiezingen.
En dan is de vraag natuurlijk...
Wat zijn de alternatieven..?
Als ik het politieke landschap bekijk, zeg ik... Geen.
Dat is eigenlijk nog het ergste van al.
Noch op Vlaams niveau, noch op federaal niveau is er momenteel een ´groep´ samen te stellen waarvan ik zeg ´waw, nu hebben we een sterke regering van capabele mensen´.
Van de 1e tot de laatste zijn ze waardeloos. Ofwel uit incompetentie, ofwel uit rottigheid, postjespakkerij, gehuichel. ´t Zijn leugenaars, hypocrieten, dieven en zakkenvullers.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Weg met het numerus clausus (fixus). Laat ze maar eens goed zweten.Fakkel schreef: ↑22 januari 2021, 13:48 De mening van artsen i.v.m. de aanpak van de crisis in België.
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Eerst lezen en dan commentaar geven ipv alleen op de titel : het ware niet slecht geweest. Zeg ik tegen mezelf..Fakkel schreef: ↑23 januari 2021, 09:21Lees straks op je gemak eerst het artikel ;-).
Want die feiten worden benoemd. Vooral de versnipperde bevoegdheden. Dat werkt gewoon niet.
Die ganse Belgische politieke constructie is veel te log.
Daarom, en niet omdat ik iets tegen Walen heb, pleit ik voor een splitsing (en aanhechting bij Nl?): dit systeem gaat nooit werken.
Elle dag zonder vaccin eist aantoonbaar een 100-tal doden.*
Dat we GEEN vaccins zouden gehad hebben klopt imho niet.
Er waren meerdere bestellingsrondes. We hebben ook andere hoeveelheden besteld bij Pfizer en bij andere leveranciers.
En zelfs nadien is er nog een aantal aan de bestelling toegevoegd en verdeeld over de Europese landen.
Ok, het is allemaal niet zoals we van onze vetbetaalde politici zouden verwachten maar op het einde van het verhaal zouden we geen spuit tekort gehad hebben als men naast die groep van 2,5 miljoen grepen. Eerder alleen vertraging.
*Daar ben ik het mee eens en oneens (misschien niet per se met het cijfer) omdat we niet meer aan 100 doden per dag zitten. Hoe kunnen het er dan 100 meer zijn ? Niet op dit moment maar in the long run bedoel je misschien.
Een beetje meer (of het zesvoud daarvan) gas geven zou zeker geen kwaad kunnen.