Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Wat wil je. Ze moeten voor het grootste deel uit de Vlamingen gekozen worden ...Fakkel schreef: ↑23 januari 2021, 10:11En dan is de vraag natuurlijk...
Wat zijn de alternatieven..?
Als ik het politieke landschap bekijk, zeg ik... Geen.
Dat is eigenlijk nog het ergste van al.
Noch op Vlaams niveau, noch op federaal niveau is er momenteel een ´groep´ samen te stellen waarvan ik zeg ´waw, nu hebben we een sterke regering van capabele mensen´.
Van de 1e tot de laatste zijn ze waardeloos. Ofwel uit incompetentie, ofwel uit rottigheid, postjespakkerij, gehuichel. ´t Zijn leugenaars, hypocrieten, dieven en zakkenvullers.
Die zullen dan ook wel van de 1e tot de laatste waardeloos zijn zeker? Ofwel uit incompetentie, ofwel uit rottigheid, postjespakkerij, gehuichel. ´t Zijn leugenaars, hypocrieten, dieven en zakkenvullers.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik heb even wat cijfers opgezocht.Fakkel schreef: ↑23 januari 2021, 10:11En dan is de vraag natuurlijk...
Wat zijn de alternatieven..?
Als ik het politieke landschap bekijk, zeg ik... Geen.
Dat is eigenlijk nog het ergste van al.
Noch op Vlaams niveau, noch op federaal niveau is er momenteel een ´groep´ samen te stellen waarvan ik zeg ´waw, nu hebben we een sterke regering van capabele mensen´.
Van de 1e tot de laatste zijn ze waardeloos. Ofwel uit incompetentie, ofwel uit rottigheid, postjespakkerij, gehuichel. ´t Zijn leugenaars, hypocrieten, dieven en zakkenvullers.
Er zijn in Vlaanderen 7.398 gemeenteraadsleden (per 1 januari 2019). Daarnaast zetelen nog 398 personen in de provincieraden in België. Er zijn ook de honderden parlementsleden in België. Ik weet niet, misschien 800 samen. En ook nog duizenden gemeenteraadsleden in Brussel en Wallonië. Geen idee hoeveel, laat ons zeggen 6000.
En dus van die 14.000 of 15.000 mensen zeg jij: "Van de 1e tot de laatste zijn ze waardeloos. Ofwel uit incompetentie, ofwel uit rottigheid, postjespakkerij, gehuichel. ´t Zijn leugenaars, hypocrieten, dieven en zakkenvullers".
Dat is redelijk arrogant van jouw kant, is het niet?
Iets zegt me dat jij een kaderlid bent. Dat is het soort mensen dat tussen het hoger management en de uitvoerders van het werk zit.
Het soort mensen waarvan veel bedrijven dankzij Corona tot de conclusie gekomen zijn, dat ze er gerust 2/3 kunnen ontslaan. Ze gaan niet alleen rechtstreeks kosten uitsparen; ze gaan ook enorm winnen aan efficiëntie.
Ik ben Plant Manager. Maar verder een kus van de juf en een bank vooruit, hoor.amturingas schreef: ↑23 januari 2021, 10:56
Iets zegt me dat jij een kaderlid bent.
Het soort mensen waarvan veel bedrijven dankzij Corona tot de conclusie gekomen zijn, dat ze er gerust 2/3 kunnen ontslaan. Ze gaan niet alleen rechtstreeks kosten uitsparen; ze gaan ook enorm winnen aan efficiëntie.
Jouw band met de postjespakkers was anders allang duidelijk vanuit je vorige ´leven´ hier.
Duidelijk ook erg makkelijk misbaar en even vervangbaar als een username op een forum.
Maak je maar geen illusies Fakkel, je hebt het hier over "vervangbaar" - in deze zaak een username op een forum - maar denk vooral niet dat jij onvervangbaar bent op je werk. Een kus van je werkgever (als het een schone madam is) en je ligt ook buiten hoor.Fakkel schreef: ↑23 januari 2021, 10:59Ik ben Plant Manager. Maar verder een kus van de juf en een bank vooruit, hoor.amturingas schreef: ↑23 januari 2021, 10:56
Jouw band met de postjespakkers was anders allang duidelijk vanuit je vorige ´leven´ hier.
Duidelijk ook erg makkelijk misbaar en even vervangbaar als een username op een forum.
De merendeel van de politiekers bedoelt het goed en zijn geen cliché, cliché "zakkenvullers" (als je alles herleidt ben je tenslotte ook een zakkenvuller) ... je zal vanuit je functie toch ook wel al gemerkt hebben dat het leiden van een "plant" niet evident is, awel vermenigvuldig jouw "problemen" even maal honderdduizend (of nog meer) en dat zal je zien wat het leiden van een "land" is ... een aantal van die politiekers is slimmer dan jij maar de merendeel niet ... het zijn tenslotte geen supermensen.
Neem me niet kwalijk maar ik heb weer een momentje van empathie ... ik heb de indruk dat "plantmanagers" dat minder hebben, wellicht is dat ook één van de voorwaarden om zo'n functie te hebben.
De meesten zijn geen schop tegen hun gat waard. Enkelen net wel... en nog enkele menen het goed;amturingas schreef: ↑23 januari 2021, 10:31
Die zullen dan ook wel van de 1e tot de laatste waardeloos zijn zeker? Ofwel uit incompetentie, ofwel uit rottigheid, postjespakkerij, gehuichel. ´t Zijn leugenaars, hypocrieten, dieven en zakkenvullers.
De ene partij zoekt wat meer naar postjespakkers en stemmentrekkers of tv vedetten.
Een andere partij neemt al eens iemand binnen die capaciteiten heeft.
De netto ontvangers van vadertje staat :
Wie haat je nou het meest ? Die ene die 1000 euro per maand vangt en er weinig of niets voor terug doet.
Of die andere die 8000 euro en nog vele extra voordelen vangt; zelfs nog 20 jaren na 'de job van zijn leven' , links en rechts nog een extra vette afscheidspremie en meer kwaad dan goed doet voor zijn land ?
Hoe moet je die noemen ?
De nutteloze geldzuigers van dit systeem ?
TuinierFakkel schreef: ↑23 januari 2021, 10:59Ik ben Plant Manager.amturingas schreef: ↑23 januari 2021, 10:56
Ok , dat vond ik echt grappig ^^
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Dat 1e denk ik absoluut niet. Zeker niet in een sector (productie) die concurreert met China. Zie m´n post van gisteren. Deze race to the bottom gaan we niet winnen.geebee schreef: ↑23 januari 2021, 11:52
Maak je maar geen illusies Fakkel, je hebt het hier over "vervangbaar" - in deze zaak een username op een forum - maar denk vooral niet dat jij onvervangbaar bent op je werk (...)
Neem me niet kwalijk maar ik heb weer een momentje van empathie ... ik heb de indruk dat "plantmanagers" dat minder hebben, wellicht is dat ook één van de voorwaarden om zo'n functie te hebben.
Ik ben (in een US multinational) goed zolang m´n site haar cijfers goed zijn. En momenteel blij dat containers uit China tot een maand vertraging hebben. Is positief voor ons cijfer. Het jaar is nog jong, maar we zitten al ruim 30% boven het cijfer van dezelfde periode vorig jaar. Kan echter snel gaan. Winkels weer dicht en ons cijfer halveert.
Intern heb ik een goeie band met de vakbonden en ben ik altijd voor iedereen bereikbaar en aanspreekbaar. Maar uiteraard horen daar soms minder leuke beslissingen bij. The needs of the many outway the needs of the few. Ik denk dat ik probeer naar het grotere plaatje te kijken en te beslissen in het belang van de site en niet specifiek persoon A of B.
Over politici en het feit of ze goed of slecht zijn...
Kijk, zonder enige politieke achtergrond ben ik al 2x gevraagd (en heb ik geweigerd) om op een lijst te gaan staan.
Reden? ´bekend persoon´: actief bij de lokale voetbalclub als begeleider en bestuurslid en ook bij de profclub wat verderop. Zonder enige vraag naar uw politieke ideeën is zoiets blijkbaar genoeg voor een plaats op de lijst. En niet nummer 19 of zo, he, net buiten de top 5.
Nu, federaal of Vlaams zijn ze ALLEMAAL in hetzelfde bedje ziek: ze dansen naar de pijpen van het partijbestuur dat niet verder denkt dan de volgende verkiezingen.
Onze CEO z´n loon is makkelijk te vinden op internet.
Dik 5 miljoen dollar per jaar.
I´m a loooooong way from that.
I´d settle for a Porsche Panamera 4S ;-)
Alweer mooi gezegd. You´re on a roll.haelewyn schreef: ↑23 januari 2021, 12:19
De meesten zijn geen schop tegen hun gat waard. Enkelen net wel... en nog enkele menen het goed;
De ene partij zoekt wat meer naar postjespakkers en stemmentrekkers of tv vedetten.
Een andere partij neemt al eens iemand binnen die capaciteiten heeft.
De netto ontvangers van vadertje staat :
Wie haat je nou het meest ? Die ene die 1000 euro per maand vangt en er weinig of niets voor terug doet.
Of die andere die 8000 euro en nog vele extra voordelen vangt; zelfs nog 20 jaren na 'de job van zijn leven' , links en rechts nog een extra vette afscheidspremie en meer kwaad dan goed doet voor zijn land ?
Hoe moet je die noemen ?
De nutteloze geldzuigers van dit systeem ?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Is idd een betere keuze.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Bij ons heeft de grote baas een Aston Martin Superleggera, ook wel een zeer mooie auto
Bij ons komt de grote baas met de fiets