MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Typisch klagen maar actie nemen ho maar onder voorwendsel covid en op een ander rekenen om de kastanjes uit het vuur te halen.
Typische Vlaamse mentaliteit over wat kan men anders nog kankeren op een forum.
Klagen klagen ..... wat moeten we anders nog doen op een forum.
Maar heb wel een oplossing , hopelijk lossen ze het bij jullie op enkel maar na een klacht.
Typische Vlaamse mentaliteit over wat kan men anders nog kankeren op een forum.
Klagen klagen ..... wat moeten we anders nog doen op een forum.
Maar heb wel een oplossing , hopelijk lossen ze het bij jullie op enkel maar na een klacht.
Estate Guru believer.
Mag ik hopen dat deze reactie niet voor mij bedoeld is?
Ik ben namelijk iemand die niet klaagt; maar op een forum naar oplossingen zoekt, vragen stelt, eigen ervaringen deelt, en probeert om vragen van anderen te beantwoorden.
En ik probeer zoveel mogelijk om positief te blijven.
Wie het schoentje past trekke het zich aan.
En is positief bedoeld voor de anderen.
En is positief bedoeld voor de anderen.
Estate Guru believer.
Hier ook een klacht ingediend. Sinds vandaag is het zelfs niet meer zichtbaar dat de bedragen ooit op de Fidelity Rekening hebben gestaan. En bij de Maandsparen Max staat de transfer als een nieuwe boeking sinds 04-01-2021.platin schreef: ↑5 januari 2021, 09:27 Heb al een klacht ingediend bij Me klachtendienst. complaints@medirect.be
Zou voorstellen kaart dit ook aan.
Is al een hele tijd aanslepend probleem.
Bij een belletje lossen ze het op.
De maand of paar maanden is het nog steeds van het zelfde.
Naargelang reactie Me wordt het iets voor ombudsman banken.
Natuurlijk hoe meer het aankaarten ..... hoe sneller de oplossing .
Getrouwheids premie op rekening waar afgehaald daalt wel degelijk hoor.
Alleen op nieuwe rekening wordt dit niet zichtbaar , storting en premie in overzicht.
Ben benieuwd.
Na 14 dagen nog geen antwoord van hun klantendienst. Ze geraken er waarschijnlijk niet uit. Ik begrijp niet dat ze die getrouwheidspremie niet juist kunnen simuleren. Ook zie je nergens dat je drie overboekingen per jaar kan maken van minstens 500 euro tussen hun spaarrekeningen zonder verlies van opgebouwde rente. Dat is toch wettelijk?
Zelf bij een grootbank een ander probleem.(kbc)DCM78 schreef: ↑22 januari 2021, 18:29 Na 14 dagen nog geen antwoord van hun klantendienst. Ze geraken er waarschijnlijk niet uit. Ik begrijp niet dat ze die getrouwheidspremie niet juist kunnen simuleren. Ook zie je nergens dat je drie overboekingen per jaar kan maken van minstens 500 euro tussen hun spaarrekeningen zonder verlies van opgebouwde rente. Dat is toch wettelijk?
Daar spreken ze van maanden alvorens aangepast.
En bij Me Direct zou het dan op een paar dagen moeten in orde zijn.
Het voornaamste is dat het opgelost geraakt.
En op tijd bij een overschrijving tussen getrouwheids premie rekeningen , een print screen nemen.
Voor en na overboeking is uw eigen bewijs.
Estate Guru believer.
Ik heb een antwoord gekregen dat het probleem werd rechtgezet. Maar dat is helemaal niet het geval. Ik ga me eerstdaags aan het werk zetten met printscreens om alles te bewijzen. Niet leuk inderdaad.
Ondertussen heb ik al gemerkt dat de bedragen die ik vorig jaar eind januari en begin februari had gestort op de MeFidelityrekening, nu ook verdwenen zijn op de berekening van de getrouwheidspremie van deze rekening. Die zouden dus eerstdaags op hun vervaldatum komen, maar zijn nergens meer terug te vinden. Vorige week daar een klacht over ingediend maar daar nog geen antwoord op gekregen.
Ondertussen heb ik al gemerkt dat de bedragen die ik vorig jaar eind januari en begin februari had gestort op de MeFidelityrekening, nu ook verdwenen zijn op de berekening van de getrouwheidspremie van deze rekening. Die zouden dus eerstdaags op hun vervaldatum komen, maar zijn nergens meer terug te vinden. Vorige week daar een klacht over ingediend maar daar nog geen antwoord op gekregen.
Misschien dat dit iets kan helpen:
Toen ik geld overschreef van de Fidelity rechtstreeks naar de Maandsparen Max, werden de bedragen enkel bij die tweede weergegeven in de lijst van getrouwheidsdata, met een soort van gemiddeld rentepercentage tussen de twee rekeningen (zoals het volgens mij hoort). Er was bij mij alleszins niets vergeten en op 1 januari was alles netjes uitbetaald (ook nog een deeltje op de Fidelity die ze nu uit het rekeningoverzicht verborgen hebben).
Toen ik geld overschreef van de Fidelity rechtstreeks naar de Maandsparen Max, werden de bedragen enkel bij die tweede weergegeven in de lijst van getrouwheidsdata, met een soort van gemiddeld rentepercentage tussen de twee rekeningen (zoals het volgens mij hoort). Er was bij mij alleszins niets vergeten en op 1 januari was alles netjes uitbetaald (ook nog een deeltje op de Fidelity die ze nu uit het rekeningoverzicht verborgen hebben).
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De weergave is inderdaad niet alles, maar de berekeningen lijken mij wel correct.
Je kan er ook voor kiezen om je geld te verhuizen via de zichtrekening, dan heb je dit "probleem" niet.
Je kan er ook voor kiezen om je geld te verhuizen via de zichtrekening, dan heb je dit "probleem" niet.
Het "probleem" is precies ontstaan door het overzetten van een bedrag van de FIdelityrekening naar de Maandsparen Max, om de getrouwheidspremie te kunnen meenemen. Via de geldrekening gaat dat niet hoor.EarthNvstr1 schreef: ↑23 januari 2021, 17:46 Je kan er ook voor kiezen om je geld te verhuizen via de zichtrekening, dan heb je dit "probleem" niet.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Je kan je getrouwheidspremie niet meenemen. Je kan enkel je getrouwheids*periode* "meenenem".Lila B schreef: ↑23 januari 2021, 22:11Het "probleem" is precies ontstaan door het overzetten van een bedrag van de FIdelityrekening naar de Maandsparen Max, om de getrouwheidspremie te kunnen meenemen. Via de geldrekening gaat dat niet hoor.EarthNvstr1 schreef: ↑23 januari 2021, 17:46 Je kan er ook voor kiezen om je geld te verhuizen via de zichtrekening, dan heb je dit "probleem" niet.
Het zou inderdaad handiger zijn als ze die "meeneembaarheid" zouden afschaffen.
-
- Jr. Member
Ik stort maandelijks van de fidelity naar de maand. Op eerste gezicht nog geen probleem met rentes.
Een bank die maanden nodig heeft om een dergelijk probleem op te lossen en dan ongetwijfeld goed kosten door rekent, zou toch beter in eigen boezem zien. Ik he b niks tegen onkosten bij een bank, als ze hun werk ook voor ernstig nemen. En een klein mailtje dat ze het zouden bekijken zou al beleefd zijn maar tegenwoordig moet je echt alles zelf doen... Ik weet het niet. De klant is hier geen Jonagoldman, maar iemand die beleefd uitleg vroeg.platin schreef: ↑23 januari 2021, 10:34Zelf bij een grootbank een ander probleem.(kbc)DCM78 schreef: ↑22 januari 2021, 18:29 Na 14 dagen nog geen antwoord van hun klantendienst. Ze geraken er waarschijnlijk niet uit. Ik begrijp niet dat ze die getrouwheidspremie niet juist kunnen simuleren. Ook zie je nergens dat je drie overboekingen per jaar kan maken van minstens 500 euro tussen hun spaarrekeningen zonder verlies van opgebouwde rente. Dat is toch wettelijk?
Daar spreken ze van maanden alvorens aangepast.
En bij Me Direct zou het dan op een paar dagen moeten in orde zijn.
Het voornaamste is dat het opgelost geraakt.
En op tijd bij een overschrijving tussen getrouwheids premie rekeningen , een print screen nemen.
Voor en na overboeking is uw eigen bewijs.
Ik bedoelde dan ook getrouwheidsperiode. Te vlug gereageerd, mijn excuses.EarthNvstr1 schreef: ↑23 januari 2021, 22:32Je kan je getrouwheidspremie niet meenemen. Je kan enkel je getrouwheids*periode* "meenenem".
Het zou inderdaad handiger zijn als ze die "meeneembaarheid" zouden afschaffen.
En alle getrouwheid premie's van alle stortingen zijn zichtbaar op de maand spaar , denk het niet.telewerken schreef: ↑23 januari 2021, 22:41 Ik stort maandelijks van de fidelity naar de maand. Op eerste gezicht nog geen probleem met rentes.
Uw getrouwheid op de fidelity is ook niet gedaald ?
Laat staan dat de verworven getrouwheid op de fidelity zichtbaar is op de maand spaar.
Gedurende 3 stortingen op een jaar van fidelity naar maand spaar is getrouwheidperiode verworvenen overdraagbaar.
Klik maar eens op details getrouwheid bij de maand spaar .
zouden al minsten alle stortingen van fidelity zichtbaar moeten zijn , dat zelfs bij mij niet.
Estate Guru believer.