Coronavaccinaties en de cijfers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
En het is niet enkel met tellen dat we blijven problemen hebben. We zorgen er ook voor dat de cijfers moeilijk te achterhalen zijn.
Mijn achterdochtige ik denkt daar iets van
Lees hier het relaas van een wetenschapper. Moest je er nog nooit van gehoord hebben: er zijn dus echt ook wel wetenschappers die niet van media exposure hun handelsmerk maken.

Mijn achterdochtige ik denkt daar iets van

Lees hier het relaas van een wetenschapper. Moest je er nog nooit van gehoord hebben: er zijn dus echt ook wel wetenschappers die niet van media exposure hun handelsmerk maken.

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Persiflage op ons vaccinatiedebacle met een mix met onze West-Vlaming van de week 

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Bedankt, je hebt hier net veel opzoekwerk verricht om toch maar te laten zien dat er geen enkele post is waarin ik stel dat we in alles de slechtste zijn. Waarschijnlijk wel frustrerend om mijn posts 1 voor 1 te moeten nalezen en iedere keer te moeten vaststellen dat het weer niet prijs was.haelewyn schreef: ↑22 januari 2021, 17:09foopah schreef: ↑21 januari 2021, 18:07 Ik heb gereageerd op bepaalde personen die beweerden dat België het helemaal niet slechter doet dan andere landen. Ik heb nergens gezegd dat andere landen in het algemeen, laat staan UK specifiek, .......
Als mensen zoals jij niet continu zouden stellen dat ik bepaalde dingen gezegd zou hebben, die ik totaal niet gezegd heb, dan moest ik niet iedere post vragen om aan te tonen waar ik dat dan wel gezegd zou hebben. ......
Antwoord :
Als we het op geen enkel vlak NIET slechter doen, doen we het op elk vlak wel slechter.
Of wil je daar ook een 'paling draait zich 10 keer rond' uitleg over geven ?
Dat was gelogen he brave jongen. Eén statistiek heb je gegeven. Over één cijfer. De rest was in je dromen.
Hier beweer je nog altijd dat ik het niet concreet kan maken dat we NIET IN ALLES de slechtste zijn.
Voila Foopah ... Ik voel me niet meer verplicht om de komende maanden voor jou op zoek te gaan naar een antwoord op je vragen. Ik wijt het voortaan aan geheugenverlies (al dan niet opzettelijk) en beginnende seniliteit of slechte bedoelingen.
Hierboven ben je al je krediet voor 2021 kwijtgespeeld hoor..
Ikke niets gezegd , ikke braaf manneke, ikke alleen andere dingen gezegd, ikke de slimste van de klas ?
Ben je tot inzicht gekomen dat je aan het zeveren was eigenlijk. Goed hoor. Komt in de beste families voor. En in de slechtste eerst natuurlijk. Kan geen kwaad.
Ik heb trouwens 2 cijfers vermeld ipv 1, nl aantal doden en aantal vaccinaties per capita. Volgens zowat iedereen ter wereld de enige 2 cijfers die het continu vermelden waard zijn. Op beiden zijn we bijna laatste. Dus ik wacht even op je excuses om me onterecht van leugens te beschuldigen.
Voor de rest zie ik hierboven veel gedraai zoals een worm in de modder die zijn jongen probeert te beschermen (of een andere onverstaanbare haelewyn vergelijking (spreekwoord?)).
Dat gaat redelijk snel en met de zoekfunctie naar woorden zoekend uit posts die ik me nog herinner. Ik had er eens zin in jongen.
Maar je strooit weer mist.
Wie is er de lul in het verhaal ?
Diegene die de nonsens verzamelt in een rijtje of die andere die ze eerst uit zijn frak slaat ?
Je zou beter ophouden foopah. Je bent een trumpje aan het doen.
Maar : een lul die niet lult is er geen.
Ik mij verontschuldigen tegen jou ? Grootheidswaanzin heb je ook al.
Je bent geen weerwoord meer waard. Tegen een slak zou ik een vriendelijk woord kunnen spreken. Tegen jou echt niet.
Je mag nog eens een laatste keer los gaan en daarna sta je in de groep van leden die geen seconde van mijn tijd meer waard zijn wegens te dom om mee over straat te lopen of mee gezien te worden of een trap onder hun reet te geven.
Cheerio and have a nice life !
Diegene die de nonsens verzamelt in een rijtje of die andere die ze eerst uit zijn frak slaat ?
Je bent geen weerwoord meer waard. Tegen een slak zou ik een vriendelijk woord kunnen spreken. Tegen jou echt niet.
Je mag nog eens een laatste keer los gaan en daarna sta je in de groep van leden die geen seconde van mijn tijd meer waard zijn wegens te dom om mee over straat te lopen of mee gezien te worden of een trap onder hun reet te geven.
Spanje overweegt geen internationale toeristen meer toe te laten tot 70 procent van de bevolking gevaccineerd is.
https://www.preferente.com/noticias-tur ... 06542.html
https://www.preferente.com/noticias-tur ... 06542.html
Volgens mij is het geen overwegen maar een aankondiging
https://www.spanjevandaag.com/22/01/202 ... ineerd-is/
https://www.spanjevandaag.com/22/01/202 ... ineerd-is/
haelewyn schreef: ↑23 januari 2021, 09:04 Dat gaat redelijk snel en met de zoekfunctie naar woorden zoekend uit posts die ik me nog herinner. Ik had er eens zin in jongen.

Genetische code wijst uit: reizigers hebben turbo gezet op import van Britse variant in BelgiëNipo schreef: ↑17 januari 2021, 16:24Ik twijfel of reizen op zich een probleem vormt, in de zomermaanden kabbelde het aantal besmettingen op een relatief laag niveau voort, het is pas nadat het schooljaar hervatte dat er een stijging vastgesteld is, die nog eens versnelde toen ook het academiejaar herbegonnen was.
We zijn ondertussen twee weken na de kerstvakantie, en zoals in mijn vorige bericht reeds aangegeven, lijkt het erop dat er in die groep geen hoger aantal besmettingen is vastgesteld.
Tijdens de voorbije kerstvakantie hebben reizigers tientallen versies van de Britse variant van het coronavirus binnengebracht in ons land. Dat blijkt uit gegevens van het onderzoeksplatform Nextstrain waaruit De Standaard citeert. "Dit is niet per se terug naar af, maar we moeten de maatregelen wel volhouden."
(Bron VRT)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja, en daar hadden we een onderzoek voor nodig ... ;-)
Dat men tientallen versies van die Britse variant in ons land heeft vastgesteld, ga ik aanvaarden als een wetenschappelijk feit.
Maar de conclusie dat het dus de schuld moet zijn van de reizigers tijdens de kerstvakantie vind ik toch wat zwak.
Volgens dit Artikel (Euronews) is die variant beginnen circuleren in het VK vanaf september, en was die in de week van 9 december (ruim voor de kerstvakantie dus) al verantwoordelijk voor 62% van de besmettingen in de regio Londen.
Herinner u dat er in de laatste paar maanden van 2020 enorm veel verkeer is geweest tussen Europa en het VK, in voorbereiding op de Brexit. Geen vakantiegangers, maar transporteurs, werknemers, zakenmensen, politici enz...
Het lijkt me dus aannemelijk dat die Britse variant voor het begin van de kerstvakantie al ruim de gelegenheid had gekregen om zich over heel europa te verspreiden, en dan zeker in België, dat door de geografische nabijheid, de sterke economische banden en de aanwezigheid van de EU in BXL nog meer contacten met het VK heeft dan andere landen.
Er zullen ongetwijfeld reizigers zijn die tijdens de kerstvakantie in het buitenland besmet zijn geraakt, en ook bij de thuisblijvers zullen er gevallen geweest zijn. Maar, men heeft op het einde van de kerstvakantie extra getest, met een sterke focus op terugkeerders uit het buitenland, en het % positieve tests was niet hoger dan in de weken ervoor.
Maar de conclusie dat het dus de schuld moet zijn van de reizigers tijdens de kerstvakantie vind ik toch wat zwak.
Volgens dit Artikel (Euronews) is die variant beginnen circuleren in het VK vanaf september, en was die in de week van 9 december (ruim voor de kerstvakantie dus) al verantwoordelijk voor 62% van de besmettingen in de regio Londen.
Herinner u dat er in de laatste paar maanden van 2020 enorm veel verkeer is geweest tussen Europa en het VK, in voorbereiding op de Brexit. Geen vakantiegangers, maar transporteurs, werknemers, zakenmensen, politici enz...
Het lijkt me dus aannemelijk dat die Britse variant voor het begin van de kerstvakantie al ruim de gelegenheid had gekregen om zich over heel europa te verspreiden, en dan zeker in België, dat door de geografische nabijheid, de sterke economische banden en de aanwezigheid van de EU in BXL nog meer contacten met het VK heeft dan andere landen.
Er zullen ongetwijfeld reizigers zijn die tijdens de kerstvakantie in het buitenland besmet zijn geraakt, en ook bij de thuisblijvers zullen er gevallen geweest zijn. Maar, men heeft op het einde van de kerstvakantie extra getest, met een sterke focus op terugkeerders uit het buitenland, en het % positieve tests was niet hoger dan in de weken ervoor.
nipo , volledig akkoord
Maar politiek duidt hier in belgie altijd iemand aan om op te schieten en volk volgt gewoon. Om eigen falen te camoufleren.
Maar politiek duidt hier in belgie altijd iemand aan om op te schieten en volk volgt gewoon. Om eigen falen te camoufleren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De EU slaat in het algemeen een mal figuur wat vaccinaties betreft, Denemarken doet het nog het minst slecht van dat zootje.
Een artikel in De Tijd.

Een artikel in De Tijd.
De snelle uitrol van centra als dit maakt dat Denemarken aan de Europese top staat van het aantal gevaccineerden per inwoner. Donderdag stond de teller op 179.000 vaccinaties, goed voor 3,07 procent van de bevolking. Ter vergelijking: Vlaanderen, dat 700.000 inwoners extra telt, klokte een dag eerder af op 79.000, of 1,2 procent van de bevolking. En dat terwijl Denemarken pro rato niet meer vaccins aangeleverd krijgt dan Vlaanderen en Europa.
In Denemarken zette de jonge sociaaldemocratische premier Mette Frederiksen van meet af aan de toon. ‘De positie van de regering is duidelijk: het moment waarop de vaccins op Deense bodem aankomen, moeten ze gebruikt worden.’ Het gevolg: terwijl in de Vlaamse vriezers nog tienduizenden dosissen liggen te wachten, zijn de Deense vriezers leeg.
Oppassen met cijfers CN. Voor je het weet word je een leugenaar genoemd
.

Vooral als je die cijfers van haar of pluim begrijpt. Of er mensen gewoon een rad mee voor de ogen wil draaien.
Dan ben je niet enkel een leugenaar maar een domme kl*
Een vergelijking van Denemarken en Belgie zegt bv zeeeer weinig.
Maar je kan altijd wel van jezelf denken dat je de slimste bent.. Anderen zullen het wel doorprikken voor jou
Dat is hier de laatste tijd al vaak gebeurd.
Als je nou werkelijk informatief zou willen bezig zijn, zijn deze tabellen veel duidelijker...
Hierse Herr Dumkopf : cijfers !
Dan ben je niet enkel een leugenaar maar een domme kl*

Een vergelijking van Denemarken en Belgie zegt bv zeeeer weinig.
Maar je kan altijd wel van jezelf denken dat je de slimste bent.. Anderen zullen het wel doorprikken voor jou

Dat is hier de laatste tijd al vaak gebeurd.
Als je nou werkelijk informatief zou willen bezig zijn, zijn deze tabellen veel duidelijker...
Hierse Herr Dumkopf : cijfers !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ha ja? Dat spreekt integendeel boekdelen.
Maar ik zie dat je al tevreden bent als we beter scoren dan de zwaksten van de klas. Jouw zesjescultuur heeft spijtig genoeg het plus est en vous vervangen.
Dit hoort het na te streven ideaal te zijn: