Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Je hebt goeie en minder goeie wetenschappers, de goeie ken je pas als ze postuum een Nobelprijs krijgen, de minder goeie zie je elke dag op TV of in de gazetten
Weyts in het nieuws daarnet.
"We moeten ook overleggen met de minister van sport. Ah dat ben ik ook"
Ze hebben me moeten oprapen, wat een oen.
"We moeten ook overleggen met de minister van sport. Ah dat ben ik ook"
Ze hebben me moeten oprapen, wat een oen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hij heeft een punt(je): 50 scholen op 4000, op zich is dat een marginale fractie.
Maar ik vrees dat het nu snel zal gaan.
En als het vaccin inderdaad niet helpt tegen de Zuid-Afrikaanse variant, wel, dan zijn we nog niet aan de nief patatjes...
Dan moet je eens beginnen nadenken over een samenleving 2.0 waarbij Covid (zonder vaccin ertegen) een gegeven blijft...
Maar ik vrees dat het nu snel zal gaan.
En als het vaccin inderdaad niet helpt tegen de Zuid-Afrikaanse variant, wel, dan zijn we nog niet aan de nief patatjes...
Dan moet je eens beginnen nadenken over een samenleving 2.0 waarbij Covid (zonder vaccin ertegen) een gegeven blijft...
"Het schoolse leven is duidelijk een bron van verspreiding" ... allee, ondergetekende heeft zo ongeveer negen/tien maanden geleden hetzelfde al gezegd ... (zoek het gerust op) maar nee, scholen waren vooral geen bron van verspreiding (het merendeel van de besmettingen gebeurden binnen het gezin : tja, een besmetting komt wel van ergens het gezin binnengewaaid ) ... wetenschappers beginnen nu ook stilletjesaan hun kar te keren ... nu nog opperclown Weyts.anonymous schreef: ↑24 januari 2021, 17:58 https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210124_95579463
De enige die het nog niet door heeft is Weyts.
Let wel, ik heb er totaal geen plezier in om gelijk te krijgen, sluiten van scholen en activiteiten voor de jeugd, enzovoorts, is niet iets waar we naar moeten uitkijken maar ik heb het vooral moeilijk (gehad) met de stijging/nivelering van de cijfers altijd op iets of iemand te steken : reizigers, lockdownparties, het zogezegd niet houden aan de regeltjes, de allochtone gemeenschappen, enzovoorts ... terwijl er dagelijks overal te lande Tomorrowlandfestivals bezig waren en zijn (ik heb het over de hoeveelheid volk die op een kleine oppervlakte samen zit op kleine speelplaatsen, kleine klaslokalen en volgestampte bussen) ... zelfs al doen de scholen hun uiterste best om alles te doen zoals het hoort.
België doet het voorlopig nog eventjes goed maar als die laatste stap - sluiting scholen - niet wordt genomen dan zal de derde golf ons overspoelen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom spreekt iedereen over 3rde golf?
Ik kan er niet bij maar deze 2de golf is nog niet gestopt. De eerste was redelijk goed gestopt maar ook niet ideaal.
Ik kan er niet bij maar deze 2de golf is nog niet gestopt. De eerste was redelijk goed gestopt maar ook niet ideaal.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het is maar wat je belangrijker vind hé ...
Ik vind in ieder geval onderwijs belangrijker dan amusement.
Ik vind in ieder geval onderwijs belangrijker dan amusement.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat men vreest dat er een 3de golf aankomt.Timoootjex schreef: ↑24 januari 2021, 19:56 Waarom spreekt iedereen over 3rde golf?
Als we het nodige doen dan kunnen we dat vermijden.
Voorlopig zijn we redelijk goed bezig, me dunkt.
@Geebee: ik ben dat met je eens en heb dat zelf ook al eerder gezegd, hoewel ik zelf 2 middelbare scholieren heb die zouden getroffen worden.
Laat ons wel een kat een kat noemen: als ze nu dicht gaan, gaan ze dit schooljaar niet meer open. Zeker niet, opnieuw, als die vaccins niet blijken te werken tegen de Z-Af variant.
Er is nu al een serieuze achterstand op het leerprogramma merk ik. Vorig jaar 3 maanden waarbij ´bepaalde groepen´ moeilijk bereikbaar waren en de facto gewoon een attest gekregen hebben dat niet altijd terecht of verdiend was. Dit jaar nog een keer?
Eigenlijk moet je doen zoals in het voetbal: seizoen annuleren en volgend seizoen (september) iedereen herbeginnen in hetzelfde leerjaar. Maar dát gaat rel geven.
Echter, ik zie het niet gebeuren dat ze op afdoende wijze in alle klassen alle leerstof verwekt krijgen. En dat weet Weyts drommels goed.
Laat ons wel een kat een kat noemen: als ze nu dicht gaan, gaan ze dit schooljaar niet meer open. Zeker niet, opnieuw, als die vaccins niet blijken te werken tegen de Z-Af variant.
Er is nu al een serieuze achterstand op het leerprogramma merk ik. Vorig jaar 3 maanden waarbij ´bepaalde groepen´ moeilijk bereikbaar waren en de facto gewoon een attest gekregen hebben dat niet altijd terecht of verdiend was. Dit jaar nog een keer?
Eigenlijk moet je doen zoals in het voetbal: seizoen annuleren en volgend seizoen (september) iedereen herbeginnen in hetzelfde leerjaar. Maar dát gaat rel geven.
Echter, ik zie het niet gebeuren dat ze op afdoende wijze in alle klassen alle leerstof verwekt krijgen. En dat weet Weyts drommels goed.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat politici mediageil zijn is een open deur intrappen. De nationale politici vertrappelen elkaar om hun tronie op TV te krijgen, onze lokale burgervader doet zijn best om De Weekbode te halen.
Maar wetenschappers die opdraven in de idiootste programma's of op de markt reclame lopen te maken voor een brouwer?
En zo'n sujetten zouden we serieus moeten nemen? Van die boer geen eieren.
Exactly.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
In theorie is dat inderdaad een optie maar dat betekent ook een jaar geen instroom in universiteiten/hogescholen, geen instap in de arbeidswereld, enzovoorts.
Er is geen goed antwoord in dit hele verhaal omtrent onderwijs.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Onderwijs is heel belangrijk.
België heeft geen grondstoffen, we gaan het met onze grijze massa moeten doen.
Dus buitenschoolse activiteiten ook stoppen voor -12-jarigen, daar worden kinderen uit verschillende klassen "gemengd".
Ondanks veel druk van de VRT-journalist bleef Weyts gelukkig bij zijn standpunt.
Onderwijs sluiten moet echt het allerlaatste zijn.
Trouwens, als het lager onderwijs dichtgaat moeten ofwel de ouders thuisblijven (rampzalig voor de economie) ofwel moeten de grootouders oppassen (en dat is net wat we niet willen).
België heeft geen grondstoffen, we gaan het met onze grijze massa moeten doen.
Dus buitenschoolse activiteiten ook stoppen voor -12-jarigen, daar worden kinderen uit verschillende klassen "gemengd".
Ondanks veel druk van de VRT-journalist bleef Weyts gelukkig bij zijn standpunt.
Onderwijs sluiten moet echt het allerlaatste zijn.
Trouwens, als het lager onderwijs dichtgaat moeten ofwel de ouders thuisblijven (rampzalig voor de economie) ofwel moeten de grootouders oppassen (en dat is net wat we niet willen).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Ter info : Nobelprijzen worden niet postuum toegekend, de enige uitzondering wasin 2011 toen iemand die de Nobelprijs was toegekend, overleed tussen de toekenning en de prijsuitreiking.
Volledig akkoord MAAR welke opties zijn er nog over ?
Trouwens, niet enkel in België geldt die regel van die grijze massa, ook de ons omringende landen moeten het niet van hun grondstoffen hebben en daar liggen de school wel al plat. Zijn wij nu de slimsten van de klas door deze optie niet te overwegen of zijn we domsten die weeral eens te lang te wachten ? Het is bedoeld als vraagstelling en discussiepunt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.