Verklaring m.b.t. verfijning van klantbeeld
Re: Verklaring m.b.t. verfijning van klantbeeld
Ik denk niet dat intelligentie er veel mee te maken heeft. Genoeg mensen die een pak intelligenter zijn dan ik, en toch geloven in de vreemdste samenzweringen. Zelfs Einstein wees sommige van zijn eigen (correcte) theorieën af omdat ze niet pasten in zijn 'geloof''.geebee schreef: ↑25 januari 2021, 11:47 Begrijp me niet verkeerd, er zijn VEEL mensen die gemakkelijk te beïnvloeden zijn - in Amerika zijn er bv. een dikke 70 miljoen die het bewezen hebben ... maar er is ook een (misschien beperkte ?) groep die zich daar weinig van aantrekt, meestal heeft dat wel iets met intelligentie van doen
Die complotdenkers zijn er even van overtuigd als jijzelf dat zij tot die beperkte groep horen die 'vrij' en 'kritisch' denkt, en zien ons als de naïeve, makkelijk te beïnvloeden schapen. Het is maar hoe je het bekijkt.
Door jezelf tot de moeilijk beïnvloedbare mensen te rekenen, maak je jezelf er extra kwetsbaar voor. Je gaat er immers van uit dat er op dat vlak geen probleem kan zijn. Net zoals die complotdenkers ...
Graag gedaan! En ik vraag maar de helft van een psycholoog
De meest redelijke reactie op mijn post tot nu toe !mver schreef: ↑24 januari 2021, 18:36 Ik heb ook de indruk dat de banken er wat van profiteren om alle mogelijke info uit je los te peuteren. Info (data) over mensen in het algemeen (en zeker financiële data) is goud waard tegenwoordig. Voor henzelf of voor andere firma's.
Ik vul altijd maar een deel in, wat ik nog een beetje redelijke vragen vind. Nog nooit gehad dat er problemen kwamen. Ik zie ook niet in hoe ons totale vermogen hen 1 f**k aangaat.
Een artikel over dit onderwerp in de tijd: Wat als uw bank te veel over u wil weten?
Met zelfs een paragraaf: "weerbarstige klanten" :-)
Dit gaat over gelden die bij de ene bank toekomen,... Niet over je gelden wat je op andere banken hebt staan..el perro schreef: ↑25 april 2021, 20:11 Een artikel over dit onderwerp in de tijd: Wat als uw bank te veel over u wil weten?
Wat je totaal vermogen is heeft je bank geen zaken mee.
Als daar twijfels over bestaan, zal het GAP je daarover wel vragen komen stellen..
De bank kan vragen wat ze willen, niemand verplicht je op erop te antwoorden... Is louter uit commercieel oogpunt om je produkten aan te smeren dat ze dat willen weten..
= gelden die toekomen, die vragen triggeren.
In de praktijk krijgen banken de PLICHT om vanalles en nog wat op te sporen,
De bank meer en meer de rol van politieagent/recherche dus.
Nog zo een geval:
https://www.tijd.be/ondernemen/banken/a ... p/10300588
Geen actieve opsporing door bank via computeralgoritmes = boete, en beterschap beloven.