MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: MeDirect Maandsparen Max (0,70%)
Voor de eerste 3 van het jaar zal je getrouwheidsperiode dan meegenomen worden, daarna niet meer.telewerken schreef: ↑23 januari 2021, 22:41 Ik stort maandelijks van de fidelity naar de maand. Op eerste gezicht nog geen probleem met rentes.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk...
Ik schrijf over van Fidelity naar zicht en van daar naar MS-Max zodat het overzichtelijk blijft.
Ik ben nl. niet geïnteresseerd om de getrouwheidsperiode mee te nemen ;-)
Waarom dan overschrijven.EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2021, 12:42
Ik ben nl. niet geïnteresseerd om de getrouwheidsperiode mee te nemen ;-)
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Is heel duidelijk ge zijt niet mee.EarthNvstr1 schreef: ↑24 januari 2021, 15:51Om een nieuwe getrouwheidsperiode te starten op een rekening met hogere getrouwheidsrente.
Uiteraard nadat de vorige period voorbij is.
Dat "meenemen" kan je maar 3 kaar per jaar doen, dus daar baseer ik mijn strategie niet op.
Waar het over gaat hier rekening x is een premie lopende , die 3 per jaar is dan som van rekening x naar y , en waar blijft heden dan de premie van x die moet worden overgedragen.
Als men via een geldrekening gaat klopt uw redenering.
Probleem is rechtstreeks van x met getrouwheid naar y met getrouwheid.
Getrouwheid x mindert is logisch
Maar op y is de som + premie niet zichtbaar.
Gaat men via geldrekening is sowieso getrouwheid foetsie.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, ik weet het, en dat wordt niet correct weergegeven door MeDirect, dat weet ik ook ;-)
Ik vind dat knipoogje niet leuk.EarthNvstr1 schreef: ↑25 januari 2021, 09:59 Ja, ik weet het, en dat wordt niet correct weergegeven door MeDirect, dat weet ik ook ;-)
Het is niet ok dat er fouten gemaakt worden in de prognose van de overdracht van de eerste driemaal getrouwheid van spaar 1 naar spaar 2. Het is niet ok dat klanten moeten bewijzen dat ze wel recht hebben op hun getrouwheid.
Dat verdient geen knipoogje.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat is "de prognose van de overdracht" ?
De berekening bij uitkering zal wel kloppen hoor... het is gewoon de weergave die niet klopt volgens mij.
Kaart het aan bij MeDirect als het je stoort.
Kijk eens naar je transactie historiek. Als dat niet klopt, dan heb je inderdaad een probleem.
En sorry voor het knipoogje als dat je stoort. :-(
Earth, prognose betekent dat MeDirect voorspelt wat er zal meegenomen worden in de berekening van de getrouwheid. Jij hebt dat probleem niet, want je werkt niet met de meeneembaarheid van de getrouwheid. Jouw strategie is anders. Je haalt je bedrag op de Fidelity af, zet het op de geldrekening en gaat dan naar de Max.
Ik heb het al aangekaart bij MeDirect, hun antwoorden kloppen niet, daarom verwittig ik jullie hier.EarthNvstr1 schreef: ↑25 januari 2021, 17:41 Kaart het aan bij MeDirect als het je stoort.
Kijk eens naar je transactie historiek. Als dat niet klopt, dan heb je inderdaad een probleem.
En sorry voor het knipoogje als dat je stoort. :-(
Mijn transactiehistoriek heb ik ook bekeken. Alles klopt. Er is inderdaad een probleem en daarom kaart ik het hier aan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, ik snap wat je bedoelt hoor. Ik heb ook zo 1 transactie van Dynamic naar MS-Max.
De weergave laat inderdaad te wensen over.
Ze hebben ook een "rekenmachine" waar je een afhaling kan simuleren.
Normaal zou je dan ook de details van die berekening moeten kunnen opvragen, maar laatste keer dat ik gechecked heb, ging dat niet.
Normaal zou je dan ook de details van die berekening moeten kunnen opvragen, maar laatste keer dat ik gechecked heb, ging dat niet.
Yep! Ik ben hierover al een tijdje over aan het onderhandelen met de klantendienst. Ze snappen het daar niet zo heel goed. Maar dit terzijde. Misschien past een knipoogje hier in jouw beeldvorming? En het is gecheckt, sorry.EarthNvstr1 schreef: ↑25 januari 2021, 18:27 Ja, ik snap wat je bedoelt hoor. Ik heb ook zo 1 transactie van Dynamic naar MS-Max.
Ook ik heb medirect hierover aangesproken maar het is stil aan de overkant. Het is duidelijk dat het niet aan de klant is om alles te moeten bewijzen. Dit getuigt niet van goede smaak bij Medirect... Ik volg daarin heel wat mensen hier die volkomen gelijk hebben
Medirect en hun spaarrekeningen.
Ze lokken je met hoge rente naar rekening x. Dan verzinnen ze rekening y en verlagen rente op rekening x, dan verzinnen ze rekening z en verlagen ze rente op rekening x en y.
Wie wil daar nog in meegaan...
Ze lokken je met hoge rente naar rekening x. Dan verzinnen ze rekening y en verlagen rente op rekening x, dan verzinnen ze rekening z en verlagen ze rente op rekening x en y.
Wie wil daar nog in meegaan...
De Fidelity zakt ook vanaf 1 februari
Daar voor een stuk gelijk.
Maar bij de grootbanken moeten zelfstandigen nu hun spaargeld aanspreken voor ze nog uitstel krijgen.
Spaar geld kost geld aan de grootbanken , dus nieuwe strategie zeker.
En bij Me nog steeds iets hogere opbrengst.
De dag dat gelijk aan elders zoeken we wel iets anders.
En Me is eigenlijk een fondsen bank en geen spaarbank.
Estate Guru believer.