Ontex - nieuwe CEO en door velen getipt als veelbelovend voor 2021
TIP
Re: Ontex - nieuwe CEO en door velen getipt als veelbelovend voor 2021
Van incontinentieluiers?
Had hier nog niet op gereageerd maar ik wil u bij deze van harte bedanken voor de feedback.tc83 schreef: ↑5 januari 2021, 16:38Oh heilige MoreOrLess, vervul ons met uw wijsheden. Wij zullen u eeuwig dankbaar zijn....MoreOrLess schreef: ↑2 januari 2021, 12:28
Mijn bericht was niet voor jou bedoeld maar voor andere forumleden om geen tijd meer te steken in het je waarschuwen voor jouw manier van 'beleggen' (lees: al gokkend speculeren). Je luistert toch niet.
En Blancaut, ik ga het u 2 keer toestaan om niet naar de allesomvattende wijsheid van M.O.L. te luisteren.
1 - Parming als je nu op winst staat is er geen reden voor paniek, wel een sector die om aandacht vraagt want het kan snel gaan.
2 - Ontex is een bedrijf met producten die altijd zullen verkopen, hier zal de koers wel stijgen samen met het vertrouwen in het management.
Voor je overige beslissingen, daar neem je inderdaad wel risico, dat is je volste recht met je eigen verdiende centen. Jij begrijpt ongetwijfeld dat je risico loopt.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Ik had een pakketje gekocht begin januari aan 10,75 en heb nu bijgekocht aan 9.65 EUR.
Denk niet dat paniek hier nu op zijn plaats is. Ik geloof dat dit een bijkoopmoment was!
Mja, pas op. DRYLOCK, het bedrijf opgericht door hun ex topman Bart Van Malderen, doet hen pijn hoor.
Afgelopen jaar is Drylock 100 miljoen gestegen, ´organische groei´, zonder overnames.
Zoek op Google op ´private label diaper Van Malderen´, dan kom je oa bij een pdf waar dit in staat
Afgelopen jaar is Drylock 100 miljoen gestegen, ´organische groei´, zonder overnames.
Zoek op Google op ´private label diaper Van Malderen´, dan kom je oa bij een pdf waar dit in staat
Last year, the diaper company posted sales of 514 million. That is a record and about a hundred
million more than in 2018. Drylock achieved that turnover growth without acquisitions.
Toch terug een tikje naar beneden vandaag (voorlopig)...
Er is voor dit aandeel momenteel geen licht aan het einde van de tunnel. Het is een klote-aandeel geworden waar je beter van afblijft als belegger. Is een aandeel geworden voor speculanten.
Hoewel ik gisteren al aangaf dat Ontex hinder ondervindt van Drylock, ben ik het met de stelling van Agnetha wel grondig oneens.
Feit is dat Drylock en Ontex beiden vissen in de markt van private labels. Die markt is niet oneindig en de 100 miljoen extra omzet die Drylock heeft gegenereerd heeft Ontex niet kunnen oprapen.
MAAR. Het is een groeiende markt. Met name incontinentiemateriaal voor ouderen is echt booming business.
Ontex heeft fors geïnvesteerd en heeft z'n site te Eeklo omgevormd van een kneusje tot "factory of the future".
Drylock van z'n kant zit tegen de limieten van wat ze aankunnen qua groeitempo.
Er is genoeg koek om te verdelen. Hoewel ik Ontex geen sexy aandeel vind, zou ik het zeker ook geen "klote-aandeel" noemen.
De uitbreiding naar de USA zou ook interessant kunnen zijn, erop gelet dat private equity eerder deze maand de personal hygiene-tak van Domtar overnam, een divisie waar Ontex ook interesse in had (maar te duur was). Ik denk nog altijd dat Private Equity terug op de deur komt kloppen binnen de 24 maanden. En ik denk ook nog steeds dat het vorig bod met beide handjes aanvaard moest worden.
Ik weet alleszins uit directe bron dat Drylock gaat uitbreiden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Aha, dat had ik nog niet gehoord.
Dat kan zeker de onrustige / ongunstige evolutie ivm Ontex z´n beurskoers verklaren.
Dat kan zeker de onrustige / ongunstige evolutie ivm Ontex z´n beurskoers verklaren.
Ik ben benieuwd naar de komende dagen/weken. Hopelijk raken we terug boven 10 EUR.
Op de middellange termijn zie ik het aandeel wel herstellen (vandaar ook mijn motivatie om bij te kopen afgelopen week).
Op de middellange termijn zie ik het aandeel wel herstellen (vandaar ook mijn motivatie om bij te kopen afgelopen week).
Gaat voorlopig toch niet echt de goede kant uit. Benieuwd waar de bodem ligt.
Het is een ziek bedrijf waarvan vooral het middlemanagement waardeloos is. Als de nieuwe CEO hier korte metten mee kan en wil maken dan heeft het bedrijf nog een toekomst. Het ontbreken van een innovatie-cultuur/R&D moet ook aangepakt worden en er is de toegenomen concurrentie met o.a. Drylock.
Ik blijf er alvast kilometers ver van weg.
Ik blijf er alvast kilometers ver van weg.
Het is exact hier dat Ontex faalt. Drylock plukt nu de vruchten van jaren geleden te investeren in R&D, en heeft nu een veel beter product ontwikkeld. Ontex weet in deze markt niet van welk hout pijlen te snijden.
misschien geen positive signalen maar de cijfers over Q4 gaan wel goed zijn.
Ik zie weinig risico naar beneden toe momenteel.
Ik zie weinig risico naar beneden toe momenteel.