Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
De EU heeft nog geen goedkeuring gegeven aan het Astrazeneca vaccin. Die zal waarschijnlijk pas vrijdag worden gegeven.Fakkel schreef: ↑25 januari 2021, 19:49 De EU ´stelt de vraag waar de vaccins naartoe zijn´ nu zowel Pfizer als Astra Zeneca onvoldoende kunnen leveren.
Gisteren las ik dat Israël een veelvoud betaalt van wat Europa betaalt.
Waar dénk je dan dat die vaccins zitten..?
Ze zijn daar al 16-jarigen aan het inenten.
Het is dus zeker dat die goedkeuring er komt, maar ze hebben nog 4 dagen nodig om dat formeel te bevestigen... Is dat dan geen onnodige vertraging?
En kan je het AZ kwalijk nemen als ze ondertussen leveren aan landen die het wel al goedkeurden en een goede prijs betalen?
Ja, omdat ze een contract hebben getekend met de EU.
Als jij een auto hebt besteld en ze leveren aan een andere omdat die een betere prijs wil betalen dan is dit contractbreuk.
Dat hangt af van wat er precies in het contract staat, helaas is dat geen publieke informatie.
Maar ik kan me niet inbeelden dat AZ gebonden zou zijn om leveringen te garanderen op een moment dat hun vaccin nog niet is goedgekeurd door de EMA.
Maar ik kan me niet inbeelden dat AZ gebonden zou zijn om leveringen te garanderen op een moment dat hun vaccin nog niet is goedgekeurd door de EMA.
De EU moet toch beseffen dat AZ net als de andere de enorme vraag naar vaccins niet kunnen bijhouden en dat AZ en de anderen niet meteen kunnen voorzien zijn om enorme aantallen op korte termijn te leveren (bvb. alles op 3 à 6 maanden tijd).Nipo schreef: ↑25 januari 2021, 21:21De EU heeft nog geen goedkeuring gegeven aan het Astrazeneca vaccin. Die zal waarschijnlijk pas vrijdag worden gegeven.Fakkel schreef: ↑25 januari 2021, 19:49 De EU ´stelt de vraag waar de vaccins naartoe zijn´ nu zowel Pfizer als Astra Zeneca onvoldoende kunnen leveren.
Gisteren las ik dat Israël een veelvoud betaalt van wat Europa betaalt.
Waar dénk je dan dat die vaccins zitten..?
Ze zijn daar al 16-jarigen aan het inenten.
Het is dus zeker dat die goedkeuring er komt, maar ze hebben nog 4 dagen nodig om dat formeel te bevestigen... Is dat dan geen onnodige vertraging?
En kan je het AZ kwalijk nemen als ze ondertussen leveren aan landen die het wel al goedkeurden en een goede prijs betalen?
En het VK is de EU voor geweest en daar dient AZ nu waarschijnlijk al een groot deel van zijn huidige capaciteit, in afwachting van uitbreiding ervan, voor in te zetten.
-
- Verbannen Gebruiker
De statistiek die je hier gebruikt, is totaal waardeloos. De conclusies die je eruit trekt, tja, ...CarpeNoctem schreef: ↑25 januari 2021, 20:53 Zoals gewoonlijk veel blabla, maar ook weer een totaal gemis aan data.
To hit Commission target, EU vaccine rollout should be 5 times faster
Het best presterende EU-land (Malta) zou - bij ongewijzigd tempo- op het einde van de zomer nog maar aan de helft van het vooropgestelde doel zitten. Ik hoef je niet te vertellen wat die in de bezemwagen dan zouden verwezenlijkt hebben (...)
De statistiek mengt landen die vroeger begonnen zijn, met landen die later begonnen zijn. Landen die op kruissnelheid gekomen zijn, en landen die niet op kruissnelheid gekomen zijn.
Even waardeloos als een "statistiek" genomen na 1 sekonde tijdens de 200 meter sprint. En daaruit besluiten dat Usain Bolt, een trage starter, 40 meter achterstand zal hebben wanneer de winnaar de 200 meter bereikt heeft.
Erbij zeggen "bij ongewijzigd tempo" van alle lopers, maakt niet dat het wel een zinnige statistiek is.
Maar alles is goed voor jou, als het maar "bewijst" dat België het slechtste land ter wereld is.
In welke bovenkamer is het het ergste gesteld ?
In die die zo'n gelul verkopen als waarheid.
Of bij de armen van geest die dan zeggen : hij heeft het hem toch weer eens goed verteld - de andere heeft weer klappen gekregen.
Arm Vlaanderen !
In die die zo'n gelul verkopen als waarheid.
Of bij de armen van geest die dan zeggen : hij heeft het hem toch weer eens goed verteld - de andere heeft weer klappen gekregen.
Arm Vlaanderen !
Neen te druk met werken en geld verdienenDavid_DeWa schreef: ↑25 januari 2021, 16:34Dit is je kans man. Grijp ze.
Het volk zit te wachten op kundige verlichte leiders.
Wat denk je? Geen tijd? Te druk de toestand te evalueren op sociale media?

The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
- Verbannen Gebruiker
Toch nog tijd genoeg over om op sociale media commentaar te geven op anderen die er voor zorgen dat je nog een beetje veilig kan leven? Als dat je streven is toch maar een beperkte vooruitgang in je leven.
Er zijn weinig mensen die door eerlijk hard werk en eerlijk geld te verdienen veel vooruitgang in hun leven hebben geboekt.
Tenslotte gaat voor iedereen het leven in dezelfde richting.
Er zijn er ook maar weinig overgebleven die echt denken dat ze na dat einde al dat opgepot geld kunnen meenemen.
Door corona heb ik geleerd dat ik al mijn geld niet eens meer opkrijg.
Werken voor geld is er dus niet meer bij. Het geld werkt nu voor mij. Iedere beschikbare minuut is dus nu een vrij beschikbare minuut geworden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou eerder zeggen dat er massa's zo'n mensen zijn?David_DeWa schreef: ↑26 januari 2021, 13:59Er zijn weinig mensen die door eerlijk hard werk en eerlijk geld te verdienen veel vooruitgang in hun leven hebben geboekt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

haelewyn be like:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Nee CN daar heb je het verkeerd (zoals zo vaakCarpeNoctem schreef: ↑26 januari 2021, 14:50Ik zou eerder zeggen dat er massa's zo'n mensen zijn?David_DeWa schreef: ↑26 januari 2021, 13:59Er zijn weinig mensen die door eerlijk hard werk en eerlijk geld te verdienen veel vooruitgang in hun leven hebben geboekt.

Uiteraard kan je van een klein huisje met één badkamer en twee slaapkamers "opklimmen" naar een huis met twee badkamers en vier slaapkamers maar denk dan vooral niet dat je veel "vooruitgang" hebt geboekt ... de merendeel van ons zijn in die situatie, je begint je leven als 20'er met een klein spaarboekje en dan ga je traagjes vooruit ... maar aan het einde van de rit sta je uiteindelijk even ver als waar je ouders stonden en voor je kinderen zal net hetzelfde gelden.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je wijzigt slinks de premisse van "Er zijn weinig mensen die door eerlijk hard werk en eerlijk geld te verdienen veel vooruitgang in hun leven hebben geboekt." naar "het grote deel van de mensen blijft hun hele leven lang in dezelfde "sociale" klasse ondanks het vele werken."
En da's natuurlijk een heel andere discussie. Ikzelf ben uit een werkmansbroek geschud en ben ook niet veranderd van "sociale klasse". Dat neemt niet weg dat als ik mijn leven vergelijk met dat van mijn ouders hebben wij onmetelijke vooruitgang geboekt. Niet enkel materieel, maar ook wat tijd voor geestelijke ontplooiing betreft. Mijn vader werkte lange dagen om dan net genoeg te verdienen om zijn vrouw en kroost een werkmanshuis met buitenschijtkot en pissijn, maar zonder badkamer te verwerven, wel met lochting. In het weekeinde werd er daar dan in gewroet. En net door het jaren hard wroeten kon hij op het einde van zijn leven doorbrengen in zijn eigen huis, waar ondertussen een badkamer en WC binnen was.
Mijn start was al iets beter, en als ik zie hoe het de jonge mensen vergaat kan ik enkel concluderen dat er nog steeds vooruitgang wordt geboekt. Gelukkig maar.
Misschien ben jij de uitzondering op de regel maar ik ken eigenlijk niemand die niet beter eindigt dan zijn ouders.
Ik heb en had niet de intentie om iets "slinks" te wijzigen ... los daarvan is jouw beeld van voortuigang blijkbaar niet hetzelfde als mijn beeld ... ook mijn grootouders hadden een pissijn en een buitenschijtkot buiten en was het wc-papier gemaakt van versneden kranten ... maar guess what, dat was bij iedereen zo ... ik zou er vreemd van kijken als je zou zeggen dat je grootouders allebei een smartphone en een kleurentelevisie hadden ... die waren er niet ... je verwart persoonlijke vooruitgang met algemene "vooruitgang" ... iedereen heeft tegenwoordig een smartphone (ik niet) tot welke sociale klasse ze ook behoren ... dat is de maatschappij die vooruitgaat ... en ja, jouw kinderen en mijn kinderen starten in die maatschappelijke context maar je blijft wel - ondanks het eerlijk verdienen van je geld door al dan niet veel te wroeten - rondhangen in je zelfde sociale klasse ... ik neem aan dat we daar toch hetzelfde over denken ? Er zijn er weinigen die hun sociale klasse "ontgroeien" door op een eerlijke, hardwerkende manier hun leven te "beteren". Dat is het punt dat ik en David_de_wa (of wat zijn vorige en volgende nickname ook moge wezen) proberen te maken.CarpeNoctem schreef: ↑26 januari 2021, 16:06Je wijzigt slinks de premisse van "Er zijn weinig mensen die door eerlijk hard werk en eerlijk geld te verdienen veel vooruitgang in hun leven hebben geboekt." naar "het grote deel van de mensen blijft hun hele leven lang in dezelfde "sociale" klasse ondanks het vele werken."
En da's natuurlijk een heel andere discussie. Ikzelf ben uit een werkmansbroek geschud en ben ook niet veranderd van "sociale klasse". Dat neemt niet weg dat als ik mijn leven vergelijk met dat van mijn ouders hebben wij onmetelijke vooruitgang geboekt. Niet enkel materieel, maar ook wat tijd voor geestelijke ontplooiing betreft. Mijn vader werkte lange dagen om dan net genoeg te verdienen om zijn vrouw en kroost een werkmanshuis met buitenschijtkot en pissijn, maar zonder badkamer te verwerven, wel met lochting. In het weekeinde werd er daar dan in gewroet. En net door het jaren hard wroeten kon hij op het einde van zijn leven doorbrengen in zijn eigen huis, waar ondertussen een badkamer en WC binnen was.
Mijn start was al iets beter, en als ik zie hoe het de jonge mensen vergaat kan ik enkel concluderen dat er nog steeds vooruitgang wordt geboekt. Gelukkig maar.Misschien ben jij de uitzondering op de regel maar ik ken eigenlijk niemand die niet beter eindigt dan zijn ouders.
Ik ken nogal wat families die het van arbeidersgezin in de jaren '60, tot multimiljonairs heden zijn verworden. Al zijn er ook die terug naar bijna af zijn vergleden door verkeerde beslissingen te nemen na 2010. Er is/was een algemene vooruitgang alhoewel ik vrees dat de generatie die na 1990 geboren is die vooruitgang niet verder zal/kan zetten. En het heeft dan niets met een wc of een smartphone te maken, maar alles met kapitaal.