Corona-virus.
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Corona-virus.
Al gehoord van voortschrijdend inzicht?
Veel respect voor mensen welke na het verwerven van nieuwe kennis hun mening durven bij te stellen en inspelen op nieuwe ontwikkelingen.
Als je natuurlijk aan het begin van een crisis een mening naar voor brengt en uit onwetendheid of een verstarde geest steeds maar hetzelfde blijft herhalen ben je niet geschikt voor veldwerk maar pas je beter in het veilig rondjes blijven draaien op sociale media.
Ja, dat is inderdaad een verschil.
Nu heb ik een abonnement op Le Soir en 's avonds kijk ik het JT van 19h30.
Soms staat de vlaamse radio op in de huiskamer. MNM. Vinden de kinderen leuk.
En dan vang ik af en toe een flard vlaams nieuws op.
En elke keer is het weer van: heu... ik heb precies weer wat gemist.
Sterker nog: Herman Goossens kwam ook op antenne. MET mondmasker natuurlijk.
En die klonk ook heel beheerst en genuanceerd.
Nu zitten de RTBF en de VRT nog steeds samen in één gebouw. Door slechts 1 gang gescheiden.
Maar jongens toch... wat zit er in de lucht in die gang ? Zo gauw Herman of dokter Erika door die gang oversteken... hoppa... mondmasker af en toeteren maar !
Nu heb ik een abonnement op Le Soir en 's avonds kijk ik het JT van 19h30.
Soms staat de vlaamse radio op in de huiskamer. MNM. Vinden de kinderen leuk.
En dan vang ik af en toe een flard vlaams nieuws op.
En elke keer is het weer van: heu... ik heb precies weer wat gemist.
Sterker nog: Herman Goossens kwam ook op antenne. MET mondmasker natuurlijk.
En die klonk ook heel beheerst en genuanceerd.
Nu zitten de RTBF en de VRT nog steeds samen in één gebouw. Door slechts 1 gang gescheiden.
Maar jongens toch... wat zit er in de lucht in die gang ? Zo gauw Herman of dokter Erika door die gang oversteken... hoppa... mondmasker af en toeteren maar !
Ik verzamel oude kranten en krijg oude kranten van collega's die ik dan op m'n beurt aan m'n vader geef die dan bepaalde artikelen uitknipt als hobby.
Als je ziet welke uitspraken Van Ranst de voorbije 11 maanden heeft gedaan, dan moet je tot de conclusie komen dat deze man niet bekwaam is om een land door een gezondheidscrisis te loodsen. Covid-19 is een nieuw virus, daarom is enige voorzichtigheid geboden. Als een professor virologie dat niet weet tja ..
Als je ziet welke uitspraken Van Ranst de voorbije 11 maanden heeft gedaan, dan moet je tot de conclusie komen dat deze man niet bekwaam is om een land door een gezondheidscrisis te loodsen. Covid-19 is een nieuw virus, daarom is enige voorzichtigheid geboden. Als een professor virologie dat niet weet tja ..
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Dat van dat voortschrijdend inzicht klopt uiteraard ... dat MVR nog altijd wordt afgerekend op "het is maar een griepje" is tenenkrullend ... zegt veel over hoe weinig mensen snappen van "trial and error" in de wetenschap.David_DeWa schreef: ↑26 januari 2021, 15:21Al gehoord van voortschrijdend inzicht?
Veel respect voor mensen welke na het verwerven van nieuwe kennis hun mening durven bij te stellen en inspelen op nieuwe ontwikkelingen.
Als je natuurlijk aan het begin van een crisis een mening naar voor brengt en uit onwetendheid of een verstarde geest steeds maar hetzelfde blijft herhalen ben je niet geschikt voor veldwerk maar pas je beter in het veilig rondjes blijven draaien op sociale media.
Los daarvan heeft GroupB - wat mij betreft - wel een punt over de kinderen. Zo vaak heb ik hier en IRL al gezegd dat kinderen/scholen (en daaraan gekoppeld hun hobby's/sport) een motor (deelmotor of grote motor, daar valt over te discussiëren) zijn van deze hele pandemie. De eerste golf is verminderd na het sluiten van de scholen, in de grote vakantie was het kalme zee, de vakantie was nauwelijks twee/drie weken voorbij en daar was golf twee ... en het lijkt dat golf drie ook weer zal starten in scholen.
Wetenschappers hadden zogezegd geen reden om aan te nemen dat kinderen een/de motor waren van de pandemie ... de besmettingen gebeurden vooral binnen de gezinnen (hallo ! van waar kwamen die besmettingen denk je ?) en kinderen werden niet of nauwelijks getest (vandaag stellen ze vast dat er een grote stijging is bij de jeugd - niet moeilijk vroeger werden ze niet getest dus is het logisch dat er een stijging is ... die getallen liggen wellicht al heel lang heel hoog).
In niet-coronatijden zijn virale en bacteriële uitbraken ook altijd te herleiden naar scholen. Hoeveel kinderen hebben een verkoudheid in september en januari ... juist ja, omdat ze daar van elkaar rapen ... waarom zou het anders zijn bij dit uiterst besmettelijk beestje.
Dé reden : ECONOMIE ... scholen gesloten = ouders thuis om voor hun kinderen te zorgen. DAT is de reden waarom er zolang al gepalaverd wordt over de rol van kinderen in deze pandemie. Het was en is nog steeds eenvoudiger om het op andere zaken te steken : reizigers, met twee naar de winkel gaan, geen mondmasker aan, lockdownfeestjes, enzovoorts ... zullen allemaal wel een deel van de besmettingen veroorzaken maar onmogelijk de cijfers waarop we nu zitten ... waar ziten er tegenwoordig nog veel mensen op kleine ruimtes verzameld voor meerdere uren ? Juist ja, in scholen en nergens anders.
Onderwijs is belangrijk maar DURF een paard een paard noemen ! Kort en krachtig ingrijpen in plaats van de lange processie naar Echternach waarmee we nu bezig zijn. Kijk in China daar is telkens kort en krachtig ingegrepen en daar is het leven bijna weer zoals het was. Hier moeten er zeventien vergaderingen gehouden worden en binnen een week of drie zal men er eens over nadenken of ze een maand later misschien eventueel een sluiting van iets zullen doen. Daar : een besmetting ! Boem, stad onmiddellijk hermetisch afgesloten, iedereen testen.
Daar heb ik zeker al van gehoord, maar Van Ranst is gewoon een mediageile blaaskaak met een obsessie voor extreem-rechts en het voeren van allerhande Twitter-oorlogjes.David_DeWa schreef: ↑26 januari 2021, 15:21Al gehoord van voortschrijdend inzicht?
Die man mag een mening hebben, maar in een globale gezondheidscrisis moet er eenheid zijn.
De Amerikaanse Topviroloog Fauci was het ook verre van eens met Donald Trump, op een steek na hoor je die man niet backbenchen tegen z'n ex-baas. Dat kan van een stoker zoals Van Ranst niet gezegd worden.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa ...
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
En waar is die eenheid ? Het ene land gaat in complete lockdown, het andere zet zijn grenzen open, het ene stelt een nachtklok in, een andere niet, de ons omringende landen sluiten de scholen, wij niet ... en dat ook allemaal op basis van meningen en conclusies van wetenschappers.
De dag dat wetenschappers "eenheid" vertonen is de dag dat de wetenschappelijke vooruitgang stil valt.
Geef gewoon eerlijk toe dat je het niet voor MVR hebt en dat je mening volledig daardoor (mis)(ge)vormd is.
Ik durf bv. eerlijk toegeven dat ik het bv. niet voor opperclown B.Weyts heb ... als ik die zijn kop zie krijg ik kotsneigingen en een spastisch colon ... die vent zal ooit wel eens iets goeds gedaan hebben maar ik zie het niet en wil het niet zien ... zo ook voor jou betreffende MVR.
Interessant artikel over de verhouding tussen Trump en Fauci (waarin ook nog eens heel duidelijk wordt gemaakt wat voor oelewapper Trump wel is) :
https://www.demorgen.be/nieuws/topimmun ... ~bc865201/
Daar hebben we inderdaad al van gehoord ja. Op zijn minst opmerkelijk dat je als professor viroloog blijkbaar evenveel zinnigs over dit virus kon zeggen aan het begin van de pandemie als die 11 miljoen andere teamleden. Sterker zelfs, je voortschrijdend inzicht loopt parallel met dat van die andere 11 miljoen. Waarom vragen we het dan telkens aan hem ?David_DeWa schreef: ↑26 januari 2021, 15:21 Al gehoord van voortschrijdend inzicht?
Dat een zeer groot aantal mensen hem dan niet meer geloofwaardig vindt, daar moet je dan niet verontwaardigd over zijn. Je hebt er natuurlijk altijd die hem blijven idoliseren, wat voor onzin of welke algemene waarheden hij ook verkondigt.
Ja, oproepen tot protest onderzoeken, dat is echt wat de politie moet doen.Bij Radio 2 meldt Paul Van Miert, burgemeester voor de N-VA in Turnhout, een stad die dicht bij de grens met Nederland ligt, dat de politie de oproep tot protest in zijn stad ernstig neemt en onderzoekt.
Is dit niet de facto ondemocratisch??
Mensen verhinderen om te protesteren, lijkt me nog maar eens een stap naar de droomdictatuur van sommigen.
Protesteren mag en moet kunnen, dat is niet het probleem, het probleem is dat er in 99% van die gevallen geweld als "afsluiter" wordt gebruikt en dat het zogezegde "protest" louter en alleen maar wordt gebruikt om eens vandalenstreken uit te halen. Het zal jouw auto of winkel maar zijn die door de "democraten" wordt vernield.Aerolla schreef: ↑26 januari 2021, 17:20Ja, oproepen tot protest onderzoeken, dat is echt wat de politie moet doen.Bij Radio 2 meldt Paul Van Miert, burgemeester voor de N-VA in Turnhout, een stad die dicht bij de grens met Nederland ligt, dat de politie de oproep tot protest in zijn stad ernstig neemt en onderzoekt.
Is dit niet de facto ondemocratisch??
Mensen verhinderen om te protesteren, lijkt me nog maar eens een stap naar de droomdictatuur van sommigen.
Als ik het goed voorheb moeten protestacties trouwens aangevraagd worden, een oproep op facebook om onaangekondigd te demonstreren is aldus al niet "wettelijk".
Het gaat niet over protesten organiseren, het gaat over oproepen tot protest, dat is de stap ervoor...
Voor je kan protesteren, moet je eerst wat volk verzamelen...
Pas op: ik ben over het algemeen tegenstander van protesteren, ik vind dat nogal zever...
Maar het oproepen tot protesten moet wel onvoorwaardelijk kunnen, via welk medium dan ook
Voor je kan protesteren, moet je eerst wat volk verzamelen...
Pas op: ik ben over het algemeen tegenstander van protesteren, ik vind dat nogal zever...
Maar het oproepen tot protesten moet wel onvoorwaardelijk kunnen, via welk medium dan ook
-
- Verbannen Gebruiker
geebee schreef: ↑26 januari 2021, 17:09Interessant artikel over de verhouding tussen Trump en Fauci (waarin ook nog eens heel duidelijk wordt gemaakt wat voor oelewapper Trump wel is) :
https://www.demorgen.be/nieuws/topimmun ... ~bc865201/
Helaas geen abo.
Als je moet oproepen om te protesteren dan heb ik de indruk dat er weinig reden is om te protesteren. Dit is goedkope copy-cat van wat een bende "schuim der aarde" in Nederland doen. Dit is geen oproep tot protest, dit is een oproep om vernielingen aan te richten en dat weet je ook maar al te goed.
Ik denk niet dat de politie me zou ambeteren als ik een oproep zou doen om een protestactie te organiseren om Katje Lee te redden ... of is die intussen gered
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)