Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ah, dus de politie is nu ook al bevoegd om te oordelen over wat je mag protesteren en wat niet?geebee schreef: ↑26 januari 2021, 21:39
Als je moet oproepen om te protesteren dan heb ik de indruk dat er weinig reden is om te protesteren. Dit is goedkope copy-cat van wat een bende "schuim der aarde" in Nederland doen. Dit is geen oproep tot protest, dit is een oproep om vernielingen aan te richten en dat weet je ook maar al te goed.
Ik denk niet dat de politie me zou ambeteren als ik een oproep zou doen om een protestactie te organiseren om Katje Lee te redden ... of is die intussen gered![]()
Je mag nog protesteren alleen als de overheid het onderwerp ok vindt
Dat lijkt toch verdacht veel op dictatuur principe's...
Wat rellen betreft, daar ben ik nog meer tegen dan tegen protesteren, maar je mag er à priori niet vanuit gaan dat er rellen zullen komen, anders kan je inderdaad elk protest verbieden.
Dat is juridisch eigenlijk EXACT hetzelfde als de redenering en kritiek op de avondklok/lockdown: je mag niet straffen voor dat de misdaad is begaan.
We kunnen niet goed repressief handelen, dus vermijden we het maar door al jullie rechten af te nemen.
Een overheid MOET kordaat handelen bij rellen en zwaar straffen, maar mag niet iedereen straffen omdat ze potentieel een misdaad kunnen begaan.
Jouw redenering geeft de overheid het recht om je in de gevangenis te steken, er bestaat immers een (kleine) kans dat je iemand zal vermoorden. Ik kan dat niet vermijden, dus dan straf je ik je maar voordien om zeker te zijn dat het niet zal gebeuren.
Dus de alcohol controles bij automobilisten is ook zinloos?Aerolla schreef: ↑27 januari 2021, 08:59 Dat is juridisch eigenlijk EXACT hetzelfde als de redenering en kritiek op de avondklok/lockdown: je mag niet straffen voor dat de misdaad is begaan.
We kunnen niet goed repressief handelen, dus vermijden we het maar door al jullie rechten af te nemen.
Een overheid MOET kordaat handelen bij rellen en zwaar straffen, maar mag niet iedereen straffen omdat ze potentieel een misdaad kunnen begaan.
Jouw redenering geeft de overheid het recht om je in de gevangenis te steken, er bestaat immers een (kleine) kans dat je iemand zal vermoorden. Ik kan dat niet vermijden, dus dan straf je ik je maar voordien om zeker te zijn dat het niet zal gebeuren.
De overheid neemt mij het recht af om enkele pinten te drinken en daarna naar huis te rijden. Dit omdat er een risco is dat ik daarna een misdaad bega (verkeersovertreding, ongeval, iemand dood rijden).
Wat doe je eraan als het grootste krapuul regelmatig dergelijke toeren uithaalt.
Hen neerschieten of laten begaan. In het midden is er niet veel.
Ik ben voor het eerste.
Hen neerschieten of laten begaan. In het midden is er niet veel.
Ik ben voor het eerste.
Dronken rijden is ook een misdaad an sich, zelfs als je niemand doodrijdt, dus je vergelijking gaat niet op...anonymous schreef: ↑27 januari 2021, 09:43
Dus de alcohol controles bij automobilisten is ook zinloos?
De overheid neemt mij het recht af om enkele pinten te drinken en daarna naar huis te rijden. Dit omdat er een risco is dat ik daarna een misdaad bega (verkeersovertreding, ongeval, iemand dood rijden).
Protesteren is op zich geen misdaad...
Je zou kunnen argumenteren: waarom is dronken rijden strafbaar, als je niemand gaat doodrijden, maar ik denk dat we het allemaal erover eens zijn dat dat een debiele argumentatie is.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Wat bazel je nou toch, man? We mogen blij zijn en dankbaar op onze knietjes vallen met zo'n vooruitziende overheid. Dankzij hun kregen we meer blauw op straat en is de criminaliteit tot nul herleid, en en en voelt iedereen zich veilig op straat en in zijn eigen huis, en en ...
Euh, wacht effe. Toen ik klein was, lag de veldwachter alle dagen bezopen ergens onder een boom te snurken, van verveling want er gebeurde niks, nada, zip. Deuren werden zelfs niet op slot gedaan. We maakten er een spel van krekels te vangen en die door zijn neusgaten naar boven te laten kruipen. Daar leert een kind van. Krekels zijn slimme dieren die niet naar het donker kruipen maar terug naar het licht vanwaar ze kwamen. Ook geleerd van die krekels dan maar gewoon in zijn mond te gooien wanneer die tussen 2 snurken open ging. Ja, ik heb nog een jeugd gehad in tegenstelling tot 'de jeugd van tegenwoordig'.
Bij nader inzicht: misschien had hij wel zoveel dorst van al die krekels? Gelukkig bestond toen het concept van minderjarigheid nog, mij kan dus niks aangewreven worden.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ondertussen hebben we al een hele tijd wegversperringen en meer en meer slimme camera's om 'routine'controles te houden zodat zeker alle papiertjes in orde zijn. En owee als je ergens op een bankje durft uit te rusten nadat je 40+ jaren uitgeperst als een citroen je 'steentje hebt bijgedragen'. Maar dat is de prijs die we graag betalen voor veilige steden en straten, voor de wetenschap dat een inbreker gevat is nog voor hij de hoek om is. De bijzonder zeldzame inbreker dan, want dankzij onze vooruitziende overheid wordt inbraak afgeraden en ook volledig onnodig in onze marxistisch utopische samenleving waar de vooruitziende overheid 'voor iedereen zorgt'.
Wie nu nog niet door heeft dat die marxistische utopie niet werkt en nooit ergens gewerkt heeft, is ziende blind. Ze werkt uiteraard wel, maar enkel voor de 'kameraden'. Er zijn er veel die denken dat ze bij de 'kameraden' horen, maar die gaan nog heel pijnlijk ontwaken.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Zijn we onderweg ook ergens een Dean verloren ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 januari 2021, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat geldt voor veel zaken hoor ... je mag er a priori ook niet van uit gaan dat elke vluchteling een leegloper, terrorist, vrouwenverkrachter, enzovoorts is maar velen doen het toch.
Je mag er niet vanuitgaan dat elke Waal een leegloper, luizak, werkloze, enzovoorts is maar velen doen het toch.
Je mag er niet vanuitgaan dat elke Brusselse derde-generatie-iets-donkerder-gekleurde naar de zee gaat om met strandstoelen te werpen maar velen doen het toch.
Als bovenstaande clichés algemeen aanvaard worden dan mag men er ook vanuitgaan dat het oproepen tot protest via schimmige facebookgroepen - en net toevallig als het in Nederland vollenbak is - dan mag men er van mij ook vanuitgaan dat de enige bedoeling van deze "protest"acties niet meer en niet minder dan het oproepen is tot het plegen van vandalisme.
Niet zeveren héé maat !
Wij zeggen het hier al van in het begin van de pandemie wij zijn nochtans geen viroloog of minister maar gewoon mensen met gezond verstand (alee de meeste toch
).
De scholen snappen het ook.
https://www.hln.be/gent/sluit-de-schole ... ~aaa44e74/
Alleen Weyts snapt het nog steeds niet.
Ik kan deze directeur bijtreden. De manier waarop mijn dochter elke dag les moet geven is compleet onveilig. Met brol mondmaskers die ze zelf moeten voorzien.
Laatst was de vader van een kind waar ze les aan geeft ziek en positief getest. Het kind is nog een paar dagen naar school gekomen en werd nooit getest. Mijn dochter moest dan maar blijven les geven, ook niet getest. Ze heeft twee weken met een klein hartje les gegeven en is constant op haar hoede geweest om toch maar niet te dicht bij andere leerlingen te komen. Je moet eens proberen les te geven aan kleuters en eerste en tweede leerjaar met afstand houden. Onmogelijk. Die kleintjes snappen dat niet dat ze geen handje of knuffel aan de juf mogen geven.
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
De scholen snappen het ook.
https://www.hln.be/gent/sluit-de-schole ... ~aaa44e74/
Alleen Weyts snapt het nog steeds niet.
Ik kan deze directeur bijtreden. De manier waarop mijn dochter elke dag les moet geven is compleet onveilig. Met brol mondmaskers die ze zelf moeten voorzien.
Laatst was de vader van een kind waar ze les aan geeft ziek en positief getest. Het kind is nog een paar dagen naar school gekomen en werd nooit getest. Mijn dochter moest dan maar blijven les geven, ook niet getest. Ze heeft twee weken met een klein hartje les gegeven en is constant op haar hoede geweest om toch maar niet te dicht bij andere leerlingen te komen. Je moet eens proberen les te geven aan kleuters en eerste en tweede leerjaar met afstand houden. Onmogelijk. Die kleintjes snappen dat niet dat ze geen handje of knuffel aan de juf mogen geven.
Je moet je volk gewoon bezig houden. Zowel de profvoetballer die maar 3 uur per dag op de club moet zijn als de derde generatie leeglopers in de M...gé wijk in Broekzele.
In de jaren '70 hebben wij op school geleerd ons nuttig bezig te houden als er een leerkracht een dag ziek was. Dat was toen een hele opgave maar dat lukte. Nu kan je in België geen miljoen mensen bezig houden die de god-ganse-dag geen zak te doen hebben. Verveling ... verder moet je het niet zoeken.
Dit is op dit forum niet anders hoor. We zullen maar geen namen noemen, hé H,G,W,A, ...
![Kiss :-*](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/kiss.gif)
In de jaren '70 hebben wij op school geleerd ons nuttig bezig te houden als er een leerkracht een dag ziek was. Dat was toen een hele opgave maar dat lukte. Nu kan je in België geen miljoen mensen bezig houden die de god-ganse-dag geen zak te doen hebben. Verveling ... verder moet je het niet zoeken.
Dit is op dit forum niet anders hoor. We zullen maar geen namen noemen, hé H,G,W,A, ...
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
-
- Verbannen Gebruiker
Voilà, er voelt zich al ene aangesproken. Dikke post hoor. Knap.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Zo debiel is dat toch niet als je wil aantonen dat we een heel dunne lijn proberen te bewandelen, en dat in sommige gevallen het evenwicht totaal zoek is waardoor we in het totalitaire belanden.
Ik drink zelf geen alcohol en denk ook dat het voor de meeste mensen beter zou zijn geen alcohol te drinken. Maar daar stopt mijn mening, en die wil ik zeker niet opdringen. Laat staan dat ik een ander zou moeten vertellen, of wetgeving zou eisen die een ander oplegt, wat hij moet doen en laten.
Dus wat met diabetici of mensen die anti-psychotica slikken (en daar hebben we er wel wat van in land)? Mogen die wel met de auto rijden? En wat bij een ongeval? Zijn die dan ook per definitie in fout zonder dat er een oorzakelijk verband hoeft aangetoond te worden?
Kunnen we die mensen dan ook op de bon slingeren wanneer ze in de buurt van hun auto komen omdat ze 'aanstalten maken om te gaan rijden'?
Voor de duidelijkheid, nee, ik denk niet dat iemand dronken met de wagen moet kunnen rijden. En we hebben terecht wetgeving die dat strafbaar stelt wanneer dat wel gebeurt. Maar ik denk wel dat iemand die een paar glazen gedronken heeft in vrede in zijn auto moet kunnen zitten (of zijn roes uitslapen) en dat hij die auto zelfs moet kunnen starten voor airco of verwarming. Ik denk ook dat hij pas strafbaar zou mogen zijn vanaf wanneer die wagen een beweging maakt.
Ja, sommige mensen moeten inderdaad tegen zichzelf beschermd worden, maar dat is niet de taak van bonnen-schrijvers (want we hebben ondertussen wel wat categorieën die voor vanalles en nog wat bevoegd zijn je op de bon te slingeren) en wetgever, dat is een taak voor zorgverleners zodat het probleem aangepakt kan worden i.p.v. het erger te maken.
Als ik de signalen die ik opvang goed interpreteer, lijkt het erop dat de corona situatie een heel aantal mensen doet inzien dat vrijheid hun hoogste goed is. Er is echter ook een andere groep die dat maar al te graag wil opgeven voor wat vermeende veiligheid. Wie die tweespalt creëert en ervan probeert te profiteren zal voor de meesten ook wel duidelijk zijn. Vraag is of dat ook gaat lukken? De tijd zal het uitwijzen maar de waanzin waar we al inzitten geeft niet bepaald goede hoop.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Dean rebourne?
-
- Verbannen Gebruiker
Ik noem een kat een kat.
Jij verwijst naar de zwarten als "de derde generatie leeglopers in de M...gé wijk in Broekzele".
Schrik dat ze jou een racist gaan noemen
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
"Neen hoor. Ik zwarten leeglopers noemen? Neen hoor. Nooit gedaan. M...gé wijk? Dat is de chique buurt van Ukkel waar er om de 5 huizen een MG (M gé, snap je?) op de oprit staat."
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Het woord is gevallen!
En jij bent natuurlijk een kat, met 7 levens natuurlijk. Prettige en vooral nuttige dag/leven-verderzetting nog.![Kiss :-*](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/kiss.gif)
En jij bent natuurlijk een kat, met 7 levens natuurlijk. Prettige en vooral nuttige dag/leven-verderzetting nog.