GameStop
TIP
Re: GameStop
Waar eindigt dit.... Als leek is dit echt onvoorstelbaar

24%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
17%SWRD&IWDA - 17%IMIE - 13%CSPX - 4%EMIM
25%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/03/2025
17%SWRD&IWDA - 17%IMIE - 13%CSPX - 4%EMIM
25%Bonds - 2%IEGA - 0%CASH Updated 01/03/2025
En vandaag Bolero niet beschikbaar van 8 tot 14u
Gelukkig is de NYSE dan nog niet open...
Gelukkig is de NYSE dan nog niet open...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
https://whalewisdom.com/filer/melvin-ca ... s_tab_link
Je moet eens kijken naar de koersevolutie van de shortposities van Melvin Capital.
Al die aandelen zijn hard aan het stijgen de laatste week: KR, FIZZ, GME, GSX, LGND, BBBY
En dat zijn niet allemaal retail type stocks zoals Gamestop. Het kan niet dat een subreddit ál deze stocks aan het pumpen is, want daarvoor wegen een koppel internettrolls toch nog te licht. En veel van die tickers worden daar ook niet besproken. Enige andere redenering die ik kan inzien, is dat Melvin margin vrij moet maken door heel wat van die posities te sluiten?
Omgekeerd doen hun grootste long holdings het slecht: DDOG, SE, TJX...
De stront zit daar niet aan de knikker, de zak met knikkers zit diep in hun reet vrees ik.
Je moet eens kijken naar de koersevolutie van de shortposities van Melvin Capital.
Al die aandelen zijn hard aan het stijgen de laatste week: KR, FIZZ, GME, GSX, LGND, BBBY
En dat zijn niet allemaal retail type stocks zoals Gamestop. Het kan niet dat een subreddit ál deze stocks aan het pumpen is, want daarvoor wegen een koppel internettrolls toch nog te licht. En veel van die tickers worden daar ook niet besproken. Enige andere redenering die ik kan inzien, is dat Melvin margin vrij moet maken door heel wat van die posities te sluiten?
De stront zit daar niet aan de knikker, de zak met knikkers zit diep in hun reet vrees ik.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Dit gamestop verhaal heb ik volledig gemist!
Heb het wat doorgelezen, maar 100% ben ik niet mee.
Proficiat aan allen die hier wel mee waren, het is gegund!

Heb het wat doorgelezen, maar 100% ben ik niet mee.
Proficiat aan allen die hier wel mee waren, het is gegund!

Je kan de holdings van de fondsen makkelijk op het internet vinden.nielsv schreef: ↑26 januari 2021, 22:56 heel deze sage is toch echt wel een "sign of the times", we zitten bijna aan het einde van de bull market. Uit curiositeit, gegeven de toegenomen waarde... zouden ETFs nu massaal GME moeten beginnen kopen om hun allocaties correct te houden of zou daar toch iemand op de rem gaan staan.
bvb etf.com voor ETFs.
In principe moeten ETF fondsen niet kopen of verkopen. Zij houden een vast # aandelen aan, onafhankelijk van de waardeveranderingen. Indien er een instroom/uitstroom is in US small cap ETFs zal er wel gehandeld worden.
Actieve fondsen kunnen en zullen natuurlijk wel actief handelen, zij hebben mogelijk ook opties en en short posities.
Zie ook bvb holdingschannel
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Er is natuurlijk wel een theoretische mogelijkheid

Een ETF houdt niet altijd alle posities in zijn index aan. Vaak zijn het kleine posities die ontbreken, en heeft dit geen tot amper invloed op de tracking error.
Als één van die kleine posities (GME) nu explodeert, dan gaat de ETF mogelijks in de problemen komen met die strategie.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Uiteraard niet

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Opening in Frankfurt aan +142%
. Totale capitulatie

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goh, aandeelhouders moeten toch toegeven dat heel deze situatie 95% geluk is geweest. Geluk dat je initieel de mogelijkheid hebt om een bedrag(je) te investeren (dit is voor een groot deel van de Belgen al geen optie). Geluk dat je minder risicoavers bent dan de gemiddelde Belg. Geluk dat je tijd hebt om je te verdiepen in literatuur/fora/fin berichtgeving. Geluk dat RC deze zomer ineens op de proppen kwam, met het retailleger van WSB in zijn kielzog. Geluk dat de shorters te arrogant waren om hun investment case tijdig bij te werken en hun positie te sluiten. Geluk de Musk het blijkbaar grappig vindt om de shorters een kloot af te draaien.tomke schreef: ↑27 januari 2021, 08:59Uiteraard niet. Ik heb heel vaak getwijfeld om het risico te nemen, maar ik heb nooit de stap durven zetten. Dure en pijnlijke fout, maar achteraf is het altijd makkelijk praten. Proficiat aan de mensen die wel de kennis, de durf én het geduld hadden. Het is jullie gegund!
Laatst gewijzigd door nyotaimori op 27 januari 2021, 09:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat is omgerekend 308 dollar.
is AMC de volgende Gamestop "case" ?
M.i. hebben beleggers hier een enorm risico genomen. Als je ver genoeg terug gaat in deze draad kun je mijn afkeer tov dit aandeel uitvoerig lezen. Wie toch het risico genomen heeft MAG dus ook wel treffelijk beloond worden. Aan hen kan ik dan ook maar 1 ding zeggen: dikke proficiat! Dat hier een stevige portie geluk bij gemoeid is, is evident. Maar geluk moet je soms afdwingen.
AMC is de volgende short squeeze.
Wat er gebeurd is, is angstaanjagend en totaal onverantwoord...
https://markets.businessinsider.com/new ... 1030006593
Ik ben het totaal eens met Michael Burry hier
Mijn idee is, dat dit het einde van Gamestop nog zal versnellen, want uiteindelijk komt het terug naar de fundamentals en die zijn gewoon barslecht...
Als het niet was gebeurd was het leven gewoon doorgegaan, nu focussen alle analisten erop, stoppen ze met volgen of komen met zware verkoopadviezen en ziet iedereen dat het eigenlijk brol is...
https://markets.businessinsider.com/new ... 1030006593
Ik ben het totaal eens met Michael Burry hier
Mijn idee is, dat dit het einde van Gamestop nog zal versnellen, want uiteindelijk komt het terug naar de fundamentals en die zijn gewoon barslecht...
Als het niet was gebeurd was het leven gewoon doorgegaan, nu focussen alle analisten erop, stoppen ze met volgen of komen met zware verkoopadviezen en ziet iedereen dat het eigenlijk brol is...
"Die trolls", zo zou ik ze niet noemen.reteiP schreef: ↑27 januari 2021, 07:17 https://whalewisdom.com/filer/melvin-ca ... s_tab_link
Het zijn veel jongeren die robinhood apps gebruiken om het klein beetje geld ze hebben te beleggen om hun studieleningen te proberen afbetalen, het is breder dan dit, het is een clash tussen generaties. Ik hoop dat ooit iemand de tijd neemt om dit eens grondig te beschrijven, trolls zijn het absoluut niet en veel te kort door de bocht. Ze hebben een heel duidelijke "why".
Moet je hun discord channel eens bekijken, het is als een zwerm vogels, ik zat gisteren hun kanaal te volgen met naast mij de koers van gamestop. Het valt mij ontzettend hard op hoe de koers correleert met hetgeen in discord gevraagd wordt.
Men kan inderdaad niet alle stocks manipuleren, waar ik wel sterk in geloof is dat men het sentiment van die anderen kan beïnvloeden.
Veel te risicovol voor mij, al vind ik het wel prachtig om te zien welke kracht zo'n community kan hebben door 1,5 miljoen jonge beleggers samen te brengen. (ontzettend ruwe schatting van 1,5 miljoen jongeren die elk 10k dollar beleggen heb je wel een fonds van 15 miljard waarmee je koersen kan manipuleren, behoorlijk krachtige tool lijkt me en een gevaarlijk wapen tegen shorters).