Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Bedankt voor de feedback.dreamy schreef: ↑18 januari 2021, 16:05Ik kijk ook al een tijdje naar Alfen, maar ik vrees dat het aandeel voorlopig nog niet koopwaardig is. Het is moeilijk om een correcte prijs op dit soort aandelen te plakken, maar ik denk dat het aandeel nog steeds duur is. Dwz het is zéker duur volgens alle klassieke maatstaven, maar waarschijnlijk ook nog nu met de groene aandelenhype. Misschien dat we hier eens een aparte topic over zouden moeten starten. Het aandeel lijkt wel een stuk koopwaardiger dan Fastned.
Voor de context:
In juni 2020 heeft Alfen met succes een kapitaalverhoging van 1,75 miljoen aandelen tegen 29,00 euro per aandeel doorgevoerd.
Ik had toevallig een order geplaatst voor €67 of €68, maar die is zonder succes verlopen. Ik denk dat ik het nog eens ga proberen, want dit is wel een aandeel met toekomst waar ik meer van in mijn port zou willen hebben.
Edit: het aandeel gaat wild op en neer vandaag, tussen €74 en €80.20.
Ik heb besloten om het aandeel voorlopig niet te kopen. Ik volg het wel verder op en mocht het sterk dalen overweeg ik om een kleine positie in te nemen.
https://tomblancketb.wixsite.com/euronextshares
Wat vinden jullie van de recente afstraffing van het PSA aandeel, nu Stellantis ?
Zou dit een koopmoment kunnen zijn, of toch beter afblijven ?
Zou dit een koopmoment kunnen zijn, of toch beter afblijven ?
Alle merken met een slechte reputatie onder 1 dak, en dat zou dan een winnende combinatie moeten zijn? Dit in een wereld die heel sterk in verandering is met nieuwe concurrenten op de markt (Tesla, Nio, XPeng, BYD,...) en disruptors op vlak van services, software (Uber, Lyft, Apple,...). Kilometers ver van wegblijven imo.
Mee eens. Voeg nog maar Cruise en Waymo toe aan dat lijstje van disruptors.
Ik zie overigens geen recente afstraffing van het aandeel PSA of Stellantis, maar ik verwacht hier zeker geen wonderen van. Ik denk dat het nog wat kan oplopen met de verwachte stijging van cyclische/waarde aandelen, maar dan zou ik er afscheid van nemen. Dit soort aandelen moet je kopen in tijden van crisis, zoals maart/april vorig jaar.
Ik heb zelf BMW, Tesla en Renault. Dat laatste aandeel gaat bij mij ook langzaam maar zeker richting de verkoop.
Ik zie overigens geen recente afstraffing van het aandeel PSA of Stellantis, maar ik verwacht hier zeker geen wonderen van. Ik denk dat het nog wat kan oplopen met de verwachte stijging van cyclische/waarde aandelen, maar dan zou ik er afscheid van nemen. Dit soort aandelen moet je kopen in tijden van crisis, zoals maart/april vorig jaar.
Ik heb zelf BMW, Tesla en Renault. Dat laatste aandeel gaat bij mij ook langzaam maar zeker richting de verkoop.
Eerste post hier:
Zelf heb ik interesse in Bayer maar vind er op dit forum weinig over terug. Ik heb al wat opzoekwerk gedaan, maar heb iets te weinig kennis om de cijfers te interpreteren. Zijn de cijfers zonder schadevergoeding meegerekend ook slecht?
Ikzelf denk dat de lage koers bijna volledig te wijten is aan de onzekerheid rond de RoundUp-kwestie. Eens daar duidelijkheid komt zal het vertrouwen langzaam aan wel terugkeren vermoed ik? Mooi dividend ondertussen...? Vraag blijft wel wanneer er eindelijk een schikking bereikt wordt... ik kan wel nog 2 jaar wachten. Wat is jullie mening?
Zelf heb ik interesse in Bayer maar vind er op dit forum weinig over terug. Ik heb al wat opzoekwerk gedaan, maar heb iets te weinig kennis om de cijfers te interpreteren. Zijn de cijfers zonder schadevergoeding meegerekend ook slecht?
Ikzelf denk dat de lage koers bijna volledig te wijten is aan de onzekerheid rond de RoundUp-kwestie. Eens daar duidelijkheid komt zal het vertrouwen langzaam aan wel terugkeren vermoed ik? Mooi dividend ondertussen...? Vraag blijft wel wanneer er eindelijk een schikking bereikt wordt... ik kan wel nog 2 jaar wachten. Wat is jullie mening?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Berenberg verwacht dat Air France - KLM naar €3 zakt, als je dan ziet vanwaar die komen...
Mocht dat daadwerkelijk onder de 3 dippen, lijkt me wel een zeer aantrekkelijke instapprijs voor op (heel) lange termijn...? Ik ken de aviation sector niet (behalve als consument ) dus ik vroeg me af wat de meningen hier zijn.
Einde van corona lijkt toch stilaan in zicht, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat zowel Frankrijk als Nederland die echt wel zullen blijven ondersteunen de komende tijd.
Mocht dat daadwerkelijk onder de 3 dippen, lijkt me wel een zeer aantrekkelijke instapprijs voor op (heel) lange termijn...? Ik ken de aviation sector niet (behalve als consument ) dus ik vroeg me af wat de meningen hier zijn.
Einde van corona lijkt toch stilaan in zicht, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat zowel Frankrijk als Nederland die echt wel zullen blijven ondersteunen de komende tijd.
Einde van corona lijkt toch stilaan in zicht
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou eerder zeggen dat de kans reëel is dat we nog eens een forse duik maken op de beurzen wereldwijd - het is stilaan duidelijk dat de impact voor heel veel bedrijven niet alleen groter maar ook véél langer zal aanhouden dan gedacht.Jebus4life schreef: ↑27 januari 2021, 10:52 Einde van corona lijkt toch stilaan in zicht, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat zowel Frankrijk als Nederland die echt wel zullen blijven ondersteunen de komende tijd.
De beurs kijkt vooruit zegt men maar het scenario dat zich nu afspeelt strookt niet met de verwachtingen. Die 2de remonte zal er komen maar met ettelijke maanden vertraging.
Zo zie je maar dat alles gaat wennen: in "the UK" gaat men zowaar los over de 100K doden, een jaar geleden zou dat groot nieuws geweest zijn, nu wordt het kort vermeld voor het feit dat één of andere voetballer zijn enkel heeft verstuikt.
contextbinder schreef: ↑27 januari 2021, 16:29Ik zou eerder zeggen dat de kans reëel is dat we nog eens een forse duik maken op de beurzen wereldwijd - het is stilaan duidelijk dat de impact voor heel veel bedrijven niet alleen groter maar ook véél langer zal aanhouden dan gedacht.Jebus4life schreef: ↑27 januari 2021, 10:52 Einde van corona lijkt toch stilaan in zicht, en ik kan me niet van de indruk ontdoen dat zowel Frankrijk als Nederland die echt wel zullen blijven ondersteunen de komende tijd.
De beurs kijkt vooruit zegt men maar het scenario dat zich nu afspeelt strookt niet met de verwachtingen. Die 2de remonte zal er komen maar met ettelijke maanden vertraging.
Zo zie je maar dat alles gaat wennen: in "the UK" gaat men zowaar los over de 100K doden, een jaar geleden zou dat groot nieuws geweest zijn, nu wordt het kort vermeld voor het feit dat één of andere voetballer zijn enkel heeft verstuikt.
Kan geen groot nieuws zijn gezien we in Belgie op een bevolking van 11.5 miljoen reeds 20879 doden tellen, dat is 20% meer dan de Engelsen (die zijn met 65.8 miljoen).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet de bedoeling off topic te gaan maar het totale procentuele aantal slachtoffers niet verwarren met deze van de laatste weken, dat is het grote nieuws en vrees ... kijk maar eens naar de grafiek voor UK.
Mss terug meer koopwaardige aandelen in de nabije toekomst
Iemand die zalmkwekerijen in port heeft (onrechtstreeks al via GBL (Mowi), momenteel ligt de export markt hiervoor een beetje op zijn gat door corona en dat het hoofdzakelijk naar Azië exporteert..?
Momenteel staat grieg seafood redelijk laag genoteerd ...
Momenteel staat grieg seafood redelijk laag genoteerd ...
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Ik ben sinds 2020 beginnen te beleggen dus ik beschouw mij totaal niet als doorwinterde kenner van allerhande mechanismen en trends op de aandelenmarkten.
Maar wat ik zie op gebied van hernieuwbare energie zoals solar and hydrogen, en dan vooral in de US,....
Fuel Cell Energy, Plug Power, Ballard, Maxeon, Bloom Energy, ...
Als ik op een half jaar mijn rendement vergelijk met de Belgische aandelen, dan vraag ik mij af waarom je uberhaupt nog zou investeren in Bel20 aandelen.
Maar wat ik zie op gebied van hernieuwbare energie zoals solar and hydrogen, en dan vooral in de US,....
Fuel Cell Energy, Plug Power, Ballard, Maxeon, Bloom Energy, ...
Als ik op een half jaar mijn rendement vergelijk met de Belgische aandelen, dan vraag ik mij af waarom je uberhaupt nog zou investeren in Bel20 aandelen.
Bloom energy heb ik destijds bekeken bij zijn IPO...
Het probleem met die firma was/is heel simpel: het werd gesubsidieerd voor zijn stroom en zonder de subsidies kon het geen stroom opwekken aan marktconforme prijzen.
Dus: subsidies weg = firma weg
en zouden de multiples in die sector ook niet extreem hoog zijn? (waar je onder een lage olieprijs toch zeker vragen bij moet stellen...)
Het probleem met die firma was/is heel simpel: het werd gesubsidieerd voor zijn stroom en zonder de subsidies kon het geen stroom opwekken aan marktconforme prijzen.
Dus: subsidies weg = firma weg
en zouden de multiples in die sector ook niet extreem hoog zijn? (waar je onder een lage olieprijs toch zeker vragen bij moet stellen...)
Iemand hier die een positie heeft in Viatris (Merger van Mylan & Upjohn, aftakking van pfizer), farma bedrijf wat momenteel aan forward p/e van circa 4 noteert, koers-boekwaarde 0.76. Op de beurs sinds okt/nov '20
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Uw koers/winst lijkt me niet te kloppen. Zeker van dat je de aandelen die aan Pfizer-aandeelhouders werden uitgereikt niet vergeten hebt bij te tellen? Er staan er zo'n 1,3 miljard uit als ik me niet vergis.