Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Zeventiende aankoop voor 2021; Monroe Capital Corporation aan 8.75 $ (halve positie).
https://uk.finance.yahoo.com/quote/MRCC?p=MRCC
http://www.monroebdc.com
https://uk.finance.yahoo.com/quote/MRCC?p=MRCC
http://www.monroebdc.com
[quote=Mattia post_id=489736 time=1611393144 user_id=55369]
Ik heb gisteren trouwens nog een aankoop gedaan, mijn dertiende dit jaar, eentje die hier reeds ter sprake kwam; Lumen Technologies aan 11.04$.
Een stijging met 27 % vandaag tot 14.59 $ .......(Tip van Iceman).
Ik heb gisteren trouwens nog een aankoop gedaan, mijn dertiende dit jaar, eentje die hier reeds ter sprake kwam; Lumen Technologies aan 11.04$.
Een stijging met 27 % vandaag tot 14.59 $ .......(Tip van Iceman).
Mattia schreef: ↑26 januari 2021, 22:02Zou winst nemen en herbeleggen zou moeten u zijn .
Het rendement op eigen vermogen ligt lager dan de gemiddelden in de industrie .
Hun schulden zijn 2.36 .
Deze 2 zeggen dat het bedrijf niet aantrekkelijk is .
Dit bedrijf haalt dus niet een gemiddeld rendement vergeleken met de branche en daarvoor gebruikt het een enorm grote hefboom . Hun positieve resultaten dat het bedrijf nu haalt komt niet door groei maar door hun schulden goedkoper te financieren . Zoals de obligatie uitgifte van verleden week met een coupon van 3,75% voor een bedrag van 900 miljoen .
Ze willen dit jaar nog hun prefs herfinancieren ook op die manier .
Ik zal deze namiddag wel uitstappen denk ik, het zou dwaas zijn om +32% winst (op een paar dagen) te negeren.
Mattia schreef: ↑23 januari 2021, 10:12 Ik heb gisteren trouwens nog een aankoop gedaan, mijn dertiende dit jaar, eentje die hier reeds ter sprake kwam; Lumen Technologies aan 11.04$.
Ik heb de laatste tijd wat winsten genomen op mijn aandelen en zit met nogal wat cash en daar hou ik niet zo van, ik probeer altijd om zo weinig mogelijk cash aan te houden.
Eerste verkoop dit jaar aan 15.50$ maakt een rendement van ruim 40%...Wel iets te vroeg verkocht want de koers stijgt nog altijd.
Je hebt het dan gekocht na de crash, een goeie zaak .....kopen "als het bloed in de straten staat" loont dus ! Proficiat.
Niet of nog niet voor Viscofan gegaan? Ik ga die eens doorlichten denk ikMattia schreef: ↑10 januari 2021, 14:21Jamo schreef: ↑7 januari 2021, 10:32 zoals gepost in aandelen voor 2021 ; een spaanse armada ...
Enagas
bruto dividend : 8% (al 18 jaar niet verlaagd) + Kw: 11 + wpa groeit sneller dan de koers
Red elektra de espana
bruto dividend : 6% (al 20 jaar niet verlaagd) + Kw: 13 + wpa groeit sneller dan de koers
Inditex
bruto dividend : 2,3% (al 19 jaar niet verlaagd) + Kw: 25 (post-corona)+ wpa groeit sneller dan de koers
Viscofan
bruto dividend : 3% (al 22 jaar niet verlaagd) + Kw: 24
Prosegur
bruto dividend : 5,4% (al 20 jaar niet verlaagd) + Kw: 12 (post-corona)
Bronheffing Spanje : 19% RV 30% of om tot een netto dividend te komen betaal je 43,3%
Jamo,
Ik heb jouw selectie eens doorgelicht en ben van plan om volgende week minstens één daarvan aan te kopen.
Bedankt
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Viscofan ziet er een goed bedrijf uit maar als je naar de koers kijkt denk ik niet dat er op korte termijn een snelle stijging inzit. Vandaar dat ik het niet nader bekeken heb.
Ja samen met NRZ , NNN , FRT ,UNM , OZK , Abbv opgepikt En een positie in rabo certificaten
NRZ en SKT zijn meest gestegen . Van NRZ is het nog steeds afwachten als ze Newresi naar de beurs brengen kan de koers gemakkelijk nog met 50% stijgen .
NRZ ....is dat New Residential Investment Corporation?
Mocht ik ervoor willen gaan wacht ik nog een koersdaling af sowieso. Zwemt vandaag wel tegen de stroom in, wat ook wel iets zegt natuurlijk. Ook in maart 2020 kende het geen al te grote terugval.
Portefeuille:
Iedereen in de vleesindustrie heeft dit bedrijf nodig om te kunnen verkopen en dus is het logisch dat er weinig koersvariaties zijn .....