GameStop
TIP
Re: GameStop
Kon het niet laten om toch eens een extreem speculatief short-term gokje te wagen op GME, na de uitspraken van S3 Partners.
Voorbije anderhalf uur 4x gekocht en verkocht met telkens ong. 14% v/d cash uit de port, telkens met de bedoeling kleine winstjes te maken.
Het resultaat is een verlies, inclusief kosten, van 0,8% van de port
Opmerkelijk genoeg was ik niet zenuwachtig.
Voorbije anderhalf uur 4x gekocht en verkocht met telkens ong. 14% v/d cash uit de port, telkens met de bedoeling kleine winstjes te maken.
Het resultaat is een verlies, inclusief kosten, van 0,8% van de port

Opmerkelijk genoeg was ik niet zenuwachtig.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 27 januari 2021, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat ik in een van de boeken van Taleb heb gelezen dat hedgdefunds zoals Melvin die jaarlijks 50% winst boeken een grote kans hebben om hun tail risk te onderschatten en door uitzonderlijke omstandigheden snel héél véél waarde kunnen zien verdampen.nyotaimori schreef: ↑27 januari 2021, 18:16Ik zou als risico-analyst van een hedgefund dat shortposities heeft toch ook mijn modellen voor zwaar geshorte aandelen bijstellen na deze week.amturingas schreef: ↑27 januari 2021, 18:11 Ladies and gentlemen.... place your bets![]()
It isn’t just GameStop: Here are some of the other heavily shorted stocks shooting higher
AMC, Koss and Express stocks were at the top of the biggest gainers list on Wednesday, in sympathy with another GameStop rocket ride
The dynamic that has seemingly contributed to a short squeeze in the stock of videogame retailer GameStop Corp. also appears to be affecting shares in a host of other heavily shorted companies.
Shares of AMC Entertainment Holdings Inc. AMC, +182.26%, BlackBerry Ltd. BB, +15.22%, headphone maker Koss Corp. KOSS, +275.00% and retailer Express Inc. EXPR, +204.93%, have all experienced sharp moves without any apparent news to act as a driver while facing a large amount of bets against them. The same dynamic exists for GameStop GME, +110.33% stock, which has skyrocketed more than 1,600% in the past two-plus weeks amid support from investors on Reddit’s WallStreetBets message board.
Ik ga dit aandeel niet aanraden, want pure speculatie op basis van een community (Reddit).
Maar ik heb gisteren avond, vlak voor sluiting van de NYSE, 5 stuks GME gekocht. Enkele minuten later, na beurs, stond het plots al vele malen hoger.
Zodra de beurs openging om 15:30 (lokale tijd) toch maar onmiddellijk proberen te verkopen. Alle orders dat ik ingaf kregen de status "Vervallen" in Binckbank, zonder echte reden. Vermoedelijk door overbelasting van de NYSE op GME?
Ik kreeg ze dus niet verkocht en had bijzonder veel schrik voor een dump. Dan maar besloten om nog meer risico te nemen: markt order geplaatst.
Tot mijn verbazing ging dit order wel en zijn de 5 stuks verkocht aan 312 dollar (meer dan ik als limiet had ingesteld, dat was namelijk 250 dollar).
110 % winst genomen op minder dan 24 uur.
Roller coaster.
Maar ik heb gisteren avond, vlak voor sluiting van de NYSE, 5 stuks GME gekocht. Enkele minuten later, na beurs, stond het plots al vele malen hoger.
Zodra de beurs openging om 15:30 (lokale tijd) toch maar onmiddellijk proberen te verkopen. Alle orders dat ik ingaf kregen de status "Vervallen" in Binckbank, zonder echte reden. Vermoedelijk door overbelasting van de NYSE op GME?
Ik kreeg ze dus niet verkocht en had bijzonder veel schrik voor een dump. Dan maar besloten om nog meer risico te nemen: markt order geplaatst.
Tot mijn verbazing ging dit order wel en zijn de 5 stuks verkocht aan 312 dollar (meer dan ik als limiet had ingesteld, dat was namelijk 250 dollar).
110 % winst genomen op minder dan 24 uur.
Roller coaster.
Mij lijkt het idd 'veiliger' om een kooporder te plaatsen voor sluitingstijd en dan te hopen op een jump de volgende dag bij opening. Dat is misschien iets wat ik vanavond zou kunnen doen, weliswaar met een veel kleiner bedrag dan ik daarnet gebruikte.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Ik heb geen zin meer om weer 20 uur met zoveel spanning te zitten, dus ik stop.
Maar let op, vrijdag is een spannende dag voor GME.
Er komen meer en meer stemmen dat ze vrijdag gaan verkopen op Reddit; Melvin heeft voldoende pijn én bijkomstige is het expiration date.
Geen idee of de argumenten correct zijn.
Maar let op, vrijdag is een spannende dag voor GME.
Er komen meer en meer stemmen dat ze vrijdag gaan verkopen op Reddit; Melvin heeft voldoende pijn én bijkomstige is het expiration date.
Geen idee of de argumenten correct zijn.
-
- Verbannen Gebruiker
Ja, in The Black Swan.nyotaimori schreef: ↑27 januari 2021, 18:39 Ik denk dat ik in een van de boeken van Taleb heb gelezen dat hedgdefunds zoals Melvin die jaarlijks 50% winst boeken een grote kans hebben om hun tail risk te onderschatten en door uitzonderlijke omstandigheden snel héél véél waarde kunnen zien verdampen.
Dat is ook de reden dat de banken in 2008 zo in de problemen gekomen zijn. Ze moesten het Basel II model volgen voor hun solvency requirements. En dat onderschatte ook het tail risk. Basel III zou dit moeten oplossen maar de realiteit is dat indien er opnieuw een crisis optreedt zoals in 2008 de kredietcrisis (maar het zal een andere zijn; we zijn altijd beschermd tegen de crisissen die we al eens meegemaakt hebben), geen enkel model daarop voorzien is.
Om maar één voorbeeld te geven: de solvency requirements gaven expliciet aan dat sovereign risk = 0. Na de euro crisis in de nasleep van 2008 weten we wel beter. Wie Griekse overheidsobligaties had, heeft die moeten verkopen aan de ECB met tientallen procenten verlies.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik ben in overleg met Makke en Dokke mijn vennoten van Doppers Import & Export We zullen zien wat we kunnen doen,reteiP schreef: ↑27 januari 2021, 13:55Ik heb uit goeie bron vernomen dat Wannesdendopper voor coke en hoeren gaat zorgen.LaCucaracha schreef: ↑27 januari 2021, 13:47
Niet echt, want ik heb geen aandelen meer
Tenzij mijn rol beperkt is tot enkel de locatie te verstrekken en stockzombie voor de rest zorgt![]()
![]()
de zaken lopen wat stroef de laatste tijd.
Security is wel al in orde:

Ons feestje zullen ze al niet meer komen verknallen.
Misschien moeten we ons geluk in evenementen zoeken, klinkt goed "Doppers Events"
de restricties zijn begonnen
beurshuizen beknotten
https://www.marketwatch.com/story/games ... latestnews
beurshuizen beknotten
https://www.marketwatch.com/story/games ... latestnews
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Mijn drinkgeld ga ik zomaar niet opgeven, het is voor een arme alleenstaande vader van 5 ziekelijke kindjes, die allemaal kreupel en dakloos zijn.DonDraper schreef: ↑27 januari 2021, 12:57Jij gaat alleszins niet veel meer moeten doppen.WannesDenDopper schreef: ↑27 januari 2021, 00:35 Heb ze nog 1600 aan $5.15 (ik kan er een cent naast zitten)
Ik zag eerst de Short Squeeze als een mogelijke bonus, de laatste twee weken geloof ik er in.
![]()
gaat men nu niet binnenkort shorten op gamestop ?
of zie ik dat verkeerd ?
want ooit zakt dit naar de bodem me dunkt
of zie ik dat verkeerd ?
want ooit zakt dit naar de bodem me dunkt
Eeeeuhm, is dat nu net niet aan de hand? Dat er veel shorters zijn op Gamestop omdat de fundamentals ervan dramatisch zijn, maar dat particulieren de koersen omhoog jagen, waardoor er een short squeeze ontstaat, wat dan de koersen nog meer omhoog jaagt, waardoor er weer nieuwe shorters in de markt komen?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
600 weg aan $ 320
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer: