Holdings
TIP
Re: Holdings
Op dezelfde dag als Sofina komt ook Investor AB naar buiten met (goede!) cijfers: intrinsieke waarde steeg +14% in 2020, koers zelf steeg +- 21% (in SEK)
In 2021 zal er een dividend uitgekeerd worden van 14 SEK.p.a., dat in twee maal zal worden uitgekeerd (juni en november). Ook zal er werk gemaakt worden van aandelensplits (4 nieuwe tegen 1 oud aandeel) om de verhandelbaarheid van het aandeel te verbeteren.
Balans blijft sterk: schuldgraad slechts 3,5%
In 2021 zal er een dividend uitgekeerd worden van 14 SEK.p.a., dat in twee maal zal worden uitgekeerd (juni en november). Ook zal er werk gemaakt worden van aandelensplits (4 nieuwe tegen 1 oud aandeel) om de verhandelbaarheid van het aandeel te verbeteren.
Balans blijft sterk: schuldgraad slechts 3,5%
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Terug ingestapt in FFP was enkele dagen geleden uitgestapt aan 105.4 euro. Nu dus terug in.
In een studie van KBC las ik dat Stellantis aan een KW van iets meer dan 4 noteert.
Ook nog afgelopen dagen wat Financiere Moncey bijgekocht. Kon ik echt niet laten liggen aan deze prijs.
In een studie van KBC las ik dat Stellantis aan een KW van iets meer dan 4 noteert.
Ook nog afgelopen dagen wat Financiere Moncey bijgekocht. Kon ik echt niet laten liggen aan deze prijs.
Terug ingestapt in FFP was enkele dagen geleden uitgestapt aan 105.4 euro. Nu dus terug in.
Bedankt om ons hier op te attenderen. Goede resultaten van een zeer mooie holding waar ik nog veel plezier van hoop te hebben!
De waarde van hun investeringen in EQT is met 55% gestegen en die in EQT AB is zelfs zo'n beetje verdubbeld!
Ik ben blij dat Investor AB al een tijdje de tweede grootste holding in mijn port is, na Sofina.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zoals vermeld door Oudere Jongere en r0477476 publiceerden Investor en Sofina reeds de NAV van EOY2020.
Twee plaatjes op het gebruikelijke adres met de NAV, koers en discount tov NAV voor beide:
https://twitter.com/orakelvanoilsjt/sta ... 8183066624
Bij Sofina zie je mooi de discount jaar na jaar afnemen door de vernieuwe strategie en goede resultaten qua waardecreatie.
Om dan vooral het laatste jaar daar nog een extra scheut "search for yield", "search for growth" en "search for quality" bovenop te krijgen en te evolueren naar premie op NAV.
Bij Investor evolueerde de discount (over deze periode) meer in een range, om dan ook dit jaar te evolueren naar premie op NAV.
Twee plaatjes op het gebruikelijke adres met de NAV, koers en discount tov NAV voor beide:
https://twitter.com/orakelvanoilsjt/sta ... 8183066624
Bij Sofina zie je mooi de discount jaar na jaar afnemen door de vernieuwe strategie en goede resultaten qua waardecreatie.
Om dan vooral het laatste jaar daar nog een extra scheut "search for yield", "search for growth" en "search for quality" bovenop te krijgen en te evolueren naar premie op NAV.
Bij Investor evolueerde de discount (over deze periode) meer in een range, om dan ook dit jaar te evolueren naar premie op NAV.
https://twitter.com/orakelvanoilsjt
Bedankt Orakel, maar bij Investor AB lijkt het mij correcter om de aangepaste NAV te gebruiken, die volgens Investor beter de marktwaarde reflecteert. Volgens die maatstaf is er nog wel sprake van een korting op de NAV.
Bedankt Orakel voor je tweet, 2 holdings waar ik in geloof voor op lange termijn in te beleggen.
In other news, Prosus vandaag +7,50% naar ATH 106,60 EUR.
Reden is me wat onduidelijk maar ik klaag niet!
EDIT: reden is startup "Kuaishou", gesteund door Tencent, wil via een beursgang 5,4 miljard dollar ophalen.
In other news, Prosus vandaag +7,50% naar ATH 106,60 EUR.
Reden is me wat onduidelijk maar ik klaag niet!
EDIT: reden is startup "Kuaishou", gesteund door Tencent, wil via een beursgang 5,4 miljard dollar ophalen.
Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Volgens de analyse van Bolero op 12 januari:
"Momenteel is de totale marktkapitalisatie van Prosus zo’n 20% lager dan de beurswaarde van het belang dat Prosus in Tencent aanhoudt. De korting tegenover de netto-inventariswaarde van de portefeuille bevindt zich op meer dan 35%. De korting ligt
een stuk hoger dan op het moment van de beursgang van Prosus "
"Momenteel is de totale marktkapitalisatie van Prosus zo’n 20% lager dan de beurswaarde van het belang dat Prosus in Tencent aanhoudt. De korting tegenover de netto-inventariswaarde van de portefeuille bevindt zich op meer dan 35%. De korting ligt
een stuk hoger dan op het moment van de beursgang van Prosus "
En met regelmaat van de klok rijft men de aandelen uit de palmoliesector binnen.
https://www.socfin.com/fr/publications
palmolieprijzen trouwens weer fors gestegen.
https://www.socfin.com/fr/publications
palmolieprijzen trouwens weer fors gestegen.
Een beetje Corporacion financiera alba bijgekocht. Het was daar precies gisteren feest bij hun belangrijkste deelneming nl.
Naturgy Energy.
Naturgy Energy.
Maar toch gaat de holding, Corporacion Financiera Alba, momenteel 3% naar beneden?
Had hier al een positie in, maar lijkt me bizar?
AEP volgt de stijging van de palmolieprijzen ook weinig.
Had hier al een positie in, maar lijkt me bizar?
AEP volgt de stijging van de palmolieprijzen ook weinig.
Alba algemeen sentiment he beurzen zakken.
AEP Het nieuws niet gevolgd??? Indonesië gaat een tax invoeren op de palmolie. 15USD telkens als de palmolie 25 USD stijgt. De grote winst gaat naar de Indonesische overheid.
Ik zet nu vol in op Socfinaf.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Afrodiziak en Dreamy,
Helaas kan ik niet debatteren op uw niveau. Het logisch denken blijft dan over. Maar wellicht is dat verkeerd!
Hoe dan ook: BB Biotech een holding om te volgen. Ben er ingestapt heel laag en heel hoog. Een holding om te bewaren.
En om bij te kopen wanneer het niveau onder het ‘bewaren’’ valt.
Met deze holding koopt u een ‘’gevaarlijke’’ verzameling van biotech bedrijven. Wees gerust Galapagos staat er niet bij. Wel Moderna. En de NAV staat niet juist....
Helaas kan ik niet debatteren op uw niveau. Het logisch denken blijft dan over. Maar wellicht is dat verkeerd!
Hoe dan ook: BB Biotech een holding om te volgen. Ben er ingestapt heel laag en heel hoog. Een holding om te bewaren.
En om bij te kopen wanneer het niveau onder het ‘bewaren’’ valt.
Met deze holding koopt u een ‘’gevaarlijke’’ verzameling van biotech bedrijven. Wees gerust Galapagos staat er niet bij. Wel Moderna. En de NAV staat niet juist....
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Offbook exange gaat door bij Odet, kleine 4k st voorbije week.
Impressie monc arto
verkoper monc nog steeds iceberg per 10st @4480
Impressie monc arto
verkoper monc nog steeds iceberg per 10st @4480
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.