GameStop
TIP
Re: GameStop
Het klopt ook niet, je kan nog kopen en verkopen, maar de margin vereisten zijn gewoon verminderd (100% voor long, 300% voor short)
Want dat is voor de brokers het eigenlijke probleem: zolang het stijgt is er geen probleem, maar bij de daling erna zullen de particulieren hun geld verliezen en aangezien het op margin is gekocht, de brokers waarschijnlijk dus...
Alsof de koers van gamestop de brokers ook maar iets interesseert...
Want dat is voor de brokers het eigenlijke probleem: zolang het stijgt is er geen probleem, maar bij de daling erna zullen de particulieren hun geld verliezen en aangezien het op margin is gekocht, de brokers waarschijnlijk dus...
Alsof de koers van gamestop de brokers ook maar iets interesseert...
(Robinhood.com) "In light of recent volatility, we are restricting transactions for certain securities to position closing only, including $AMC, $BB, $BBBY, $EXPR, $GME, $KOSS, $NAKD and $NOK. We also raised margin requirements for certain securities."
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Day's Range 261.52 - 420.69
Bleef even haperen daar
Bleef even haperen daar

Net voor de $420,69 was er even een drempel maar daar vliegen ze nu los door.
RIP hedge funds
RIP hedge funds
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik hoop dat er een aantal big dick activist investors met diepe zakken de totale wanhoop van de shorters ruiken (ze zijn blijkbaar bereid zijn over te gaan tot open en blote manipulatie en collusion met brokers), en massaal aandelen kopen
.

Ik vrees dat het gevolg zal zijn dat men in Washington nu veel striktere regels gaat opleggen aan beleggen/speculeren van particuliere beleggers. Dat zal in het nadeel van ieder van ons zijn.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
MoreOrLess schreef: ↑28 januari 2021, 16:10 Ik vrees dat het gevolg zal zijn dat men in Washington nu veel striktere regels gaat opleggen aan beleggen/speculeren van particuliere beleggers. Dat zal in het nadeel van ieder van ons zijn.

Zouden ze hedgefunds en naked short selling niet beter aan banden leggen? Waarom denk je dat we in deze situatie zitten?
Enfin, dat is al illegaal. Ze moeten het enkel willen enforcen...
Op het einde van de rit wint het grote geld altijd. Dat is een wijsheid zo oud als de straat.nyotaimori schreef: ↑28 januari 2021, 16:12
Zouden ze hedgefunds en naked short selling niet beter aan banden leggen? Waarom denk je dat we in deze situatie zitten?
Veel van de speculanten kopen nu op margin. Er zal gehuil en geroep zijn als er margin calls komen. Er komen zelfmoorden aan. Het wordt een bloedbad voor de mensen van Wallstreet Bets en hun volgelingen.
Enfin, ik wil hier niet de pretbederver zijn. Ik geniet ervan. Maar geen haar aan mijn hoofd dat er aan denkt mee te doen.
Je merkt het nu ook al aan de prijs van zilverMoreOrLess schreef: ↑28 januari 2021, 15:36 "Wallstreet Bets are on the attack of SLV and /SI now."
Een uurtje geleden gepost in de Facebookgroep 'TastyTrade Options'
Koers SLV:
Wallstreet Bets is nu ook een besloten forum geworden.

-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://play.google.com/store/apps/deta ... n_US&gl=US

Nog anderen die Wallstreet Bets niet meer kunnen openen? Wellicht veel te veel traffic.
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/
Was dat niet private gemaakt? 'invite only'MoreOrLess schreef: ↑28 januari 2021, 16:53 Nog anderen die Wallstreet Bets niet meer kunnen openen? Wellicht veel te veel traffic.
Ik vind het toch altijd sympathieker als mensen hier tegen in proberen te gaan dan zich er dociel bij neer te leggen.MoreOrLess schreef: ↑28 januari 2021, 16:18
Op het einde van de rit wint het grote geld altijd. Dat is een wijsheid zo oud als de straat.
Sommigen van hen nemen onverantwoorde risico's ja, maar het Robin Hood aspect van deze hele samenzwering tegen de hedge funds vind ik geweldig.