Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Jr. Member
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Annetje, die 2de zichtrekening, bedoel je daar een gemeenschappelijke rekening met je partner mee?annetje schreef: ↑28 januari 2021, 16:20De 1e zichtrekening is waar mijn loon op komt, waar ik dingen mee koop in winkels, enz.
Alle vaste kosten worden vanuit de 2e zichtrekening betaald : nutsvoorzieningen, telecom, verzekeringen, taksen,...
Het totaal van deze kosten wordt eind december opgeteld en gedeeld door 12. Dit bedrag wordt naar boven afgerond, en gaat via een doorlopende opdracht van zichtrekening 1 naar zichtrekening 2.
Elke maand is voor mij zo even duur.
-
- Jr. Member
slaapwel annetje met je 2 zichtrekeningen
Ik heb ook 2 zichtrekeningen bij dezelfde bank ( Fortis)met één bankkaart. Super handig.telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 16:16 Enfin, geen antwoord. Ik begrijp het nut niet van 2 zichtrekeningen bij één bank. Heb je dan ook 2 verschillende kaartlezers om in te loggen op elk van die zichtrekeningen?
Graan enige verduidelijking aub, ik ben een leek
Een rekening voor mijn dagelijke verrichtingen, en de andere ' betaalrekening genoemd " waar al mijn domicilieringen van worden betaald.
Die 2de rekening voorzie ik elke maand met een vaste opdracht zodat er geld opkomt en de rekeningen betaald worden.. Nog nooit iets mee voorgehad, en nog nooit een onbetaalde rekening gehad in 47 jaar..
-
- Jr. Member
Ik heb nooit 2 zichtrekeningen bij één bank gehad. Ik snap het nut daar ook niet van. Je hebt toch extra werk om dan overschrijvingen te doen van de ene naar de andere rekening? Of is dat enkel om een beetje duidelijkheid te scheppen in je betalingen? Nee, ik begrijp het niet. Bovendien, zijn die 2 zichtrekeningen inbegrepen in dat gratis pakket van argenta?
Als je dat nog niet begrijpt hoe eenvoudig verrichtingen automatisch kunnen verlopen,, wordt het misschien tijd om je er eens in te verdiepen, je kan altijd bijleren..telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 17:49 Ik heb nooit 2 zichtrekeningen bij één bank gehad. Ik snap het nut daar ook niet van. Je hebt toch extra werk om dan overschrijvingen te doen van de ene naar de andere rekening? Of is dat enkel om een beetje duidelijkheid te scheppen in je betalingen? Nee, ik begrijp het niet. Bovendien, zijn die 2 zichtrekeningen inbegrepen in dat gratis pakket van argenta?
-
- Jr. Member
jamaar die automatische betalingen kunnen toch evenzeer gebeuren vanuit één rekening? waarom 2 ?
Als je hier alles leest wat leden schrijven zal je het antwoord op je vraag er wel tussen vinden.. Staat er 2 of 3 keer tussentelewerken schreef: ↑28 januari 2021, 17:52 jamaar die automatische betalingen kunnen toch evenzeer gebeuren vanuit één rekening? waarom 2 ?
Mijn grootvader die beenhouwer was had als 'financieel-systeem';
- al het geld dat binnenkomt gaat in de schuif. Alle rekeningen, zakelijke en privaat, betalen we door geld uit de schuif te halen. Zolang er geld in de schuif ligt is er geen probleem. Dat is de 'winst'.
Zijn boekhouder had daar beroepshalve wel een probleem mee, maar uiteindelijk waren dat de zaken van mijn grootvader.
Of je uw betalingen wil opdelen over verschillende zichtrekeningen, wil diverse spaarrekeningen aanhouden waar je reserves gaat opbouwen voor welbepaalde doeleinden ipv van alles op één rekening.
Of cash wil afhalen en in omslagen steken voor bepaalde doeleinden, dat moet iedereen zelf weten. Je kunt enkel overwegen dat ook te doen als je wat een ander doet zinvol lijkt.
- al het geld dat binnenkomt gaat in de schuif. Alle rekeningen, zakelijke en privaat, betalen we door geld uit de schuif te halen. Zolang er geld in de schuif ligt is er geen probleem. Dat is de 'winst'.
Zijn boekhouder had daar beroepshalve wel een probleem mee, maar uiteindelijk waren dat de zaken van mijn grootvader.
Of je uw betalingen wil opdelen over verschillende zichtrekeningen, wil diverse spaarrekeningen aanhouden waar je reserves gaat opbouwen voor welbepaalde doeleinden ipv van alles op één rekening.
Of cash wil afhalen en in omslagen steken voor bepaalde doeleinden, dat moet iedereen zelf weten. Je kunt enkel overwegen dat ook te doen als je wat een ander doet zinvol lijkt.
-
- Jr. Member
Om het even extreem uit te drukken, in de gedachtengang die hierboven wordt uiteengezet, zou je bevoorbeeld 10 zichtrekeningen kunnen houden : voor gas, voor electriciteit, huishuur, belastingen, voeding, benzine enz enz...zo kan je op het einde van het jaar direct de som maken van elke uitgavepost.
Is dàt nu de logica die achter het houden van 2 zichtrekeningen zit?
NEE, ik vind dat je slechts één zichtrekening moet hebben, alle bijkomende zijn slechts méérwerk, zonder méér nut!
NEE, ik vind dat je slechts één zichtrekening moet hebben, alle bijkomende zijn slechts méérwerk, zonder méér nut!
Bravo! - Ik ondersteun uw recht om slechts één enkele rekening aan te houden.telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 18:14 NEE, ik vind dat je slechts één zichtrekening moet hebben, alle bijkomende zijn slechts méérwerk, zonder méér nut!
Hé, het is ondertussen donker geworden .....waar ging het alweer over? - Aja, Argenta. Kosten. Juist.
Set topic: Kosten betaalrekening Argenta
-
- Jr. Member
Mijn oorspronkelijke vraag, gericht aan 'annetje' was héél simpel : 1) waarom heb je 2 zichtrekeningen 2) is dat inbegrepen in het gratis pakket dat argenta aanbiedt?
Op geen enkele van deze vragen heeft zij zelf geantwoordt. En anderen wel met een ontwijkend en nietzszeggend antwoord. (zoals die hierboven)
Op geen enkele van deze vragen heeft zij zelf geantwoordt. En anderen wel met een ontwijkend en nietzszeggend antwoord. (zoals die hierboven)
Ieder zoekt een manier die voor hem of haar het gemakkelijkste is.. Al goed dat niet iedereen hetzelfde doet misschien.. Toch??telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 18:14 Om het even extreem uit te drukken, in de gedachtengang die hierboven wordt uiteengezet, zou je bevoorbeeld 10 zichtrekeningen kunnen houden : voor gas, voor electriciteit, huishuur, belastingen, voeding, benzine enz enz...zo kan je op het einde van het jaar direct de som maken van elke uitgavepost.
-
- Jr. Member
Zeg ludo, kan jij dan antwoorden in annetjes plaats? 2 simpele vraagjes maar
Mocht je collega's hebben, ze zullen blij zijn met je 'telewerken'.
Elke aparte zichtrekening bij Argenta is een pakket. Anders gezegd: aan elk pakket hangt 1 zichtrekening.
Heb je meerdere zichtrekeningen, dan heb je dus meerdere pakketten.
Een pakket kan Green zijn (gratis), Silver (3,35 euro per maand) of Golden (5,35 euro per maand).
Wat je dan precies krijgt voor en mag doen met elke zichtrekening / pakket, dat kan je in detail vinden op de website van Argenta: https://www.argenta.be/nl/pakketten.html#inhoud
Je vindt er wellicht ook het antwoord op de vragen rond pakketten die nog aan het opborrelen zijn.
Elke aparte zichtrekening bij Argenta is een pakket. Anders gezegd: aan elk pakket hangt 1 zichtrekening.
Heb je meerdere zichtrekeningen, dan heb je dus meerdere pakketten.
Een pakket kan Green zijn (gratis), Silver (3,35 euro per maand) of Golden (5,35 euro per maand).
Wat je dan precies krijgt voor en mag doen met elke zichtrekening / pakket, dat kan je in detail vinden op de website van Argenta: https://www.argenta.be/nl/pakketten.html#inhoud
Je vindt er wellicht ook het antwoord op de vragen rond pakketten die nog aan het opborrelen zijn.
welke 2 vraagjes ??telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 18:29 Zeg ludo, kan jij dan antwoorden in annetjes plaats? 2 simpele vraagjes maar
Als je hier op het forum komt om de ezel ( zgz. leek ) uit te hangen, kun je dat beter via een ander forum doen.. mijn gedacht..
Je gaat me toch ni wijsmaken dat je van bankverrichtingen en standaard toepassingen ( overschrijving - vaste opdracht - domiciliering ) die al zo oud zijn als de straat niets kent..