Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Ik hanteer ongeveer hetzelfde systeem als Ludo. Twee zichtrekeningen bij Belfius.ludo schreef: ↑28 januari 2021, 17:10 Ik heb ook 2 zichtrekeningen bij dezelfde bank ( Fortis)met één bankkaart. Super handig.
Een rekening voor mijn dagelijke verrichtingen, en de andere ' betaalrekening genoemd " waar al mijn domicilieringen van worden betaald.
Die 2de rekening voorzie ik elke maand met een vaste opdracht zodat er geld opkomt en de rekeningen betaald worden.. Nog nooit iets mee voorgehad, en nog nooit een onbetaalde rekening gehad in 47 jaar..
Twee bankkaarten ook maar die ene gebruik ik niet want daar vertrekken gewoon al mijn betalingen. Ik stort er automatisch maandelijks 400 euro op.
Ik heb nog een zichtrekening bij 8 andere banken ook
Er is er één die ik gebruik om gratis instant over te schrijven in binnen- en buitenland (ING) want het gaat nergens sneller dan daar,
één om gratis geld af te halen aan eender welke machine (Europabank)
één om dingen te transfereren of getransfereerd te krijgen a la minute met mijn familie die fan zijn van dat bankmerk. Ik wissel nogal wat geld uit voor boodschappen etc.. en mijn zus betaalt er iets op terug dat ik haar geleend heb (KBC)
één om via de vikingpunten gratis GSM belkrediet te krijgen (Hello Bank)
één die ik niet meer gebruik (Beobank) maar wel makkelijk is omdat ik daar ook een kredietkaart heb.. komt soms van pas.
één voor als ik bv een of apart project voor verbouwingen heb maar verder geen gebruik meer (Bpost)
een die ik enkel gebruik omdat ik van mijn spaarrekening enkel kan geld opnemen en overschrijven naar een rekening bij dezelfde bank (Axa)
en eigenlijk nog één in Litouwen omdat ik ook een prepaid mastercard van Revolut heb
-
- Jr. Member
hoe komt het dan dat ik bij keytrade maar één zichtrekening heb? en nog nooit de behoefte heb gehad om er 2 te hebben?
ik begrijp nog steeds het nut niet van 2 zichtrekeningen bij 1 bank...te dom zeker...
ik begrijp nog steeds het nut niet van 2 zichtrekeningen bij 1 bank...te dom zeker...
-
- Jr. Member
Ik weet dat banken reclame maken in deze zin : kom naar ons, je krijgt bij ons 2 bankkaarten en 2 visakaarten.
Maar ik heb nog nooit reclame gezien : kom naar ons, je krijgt bij ons 2 zichtrekeningen.
Nee, en blijkbaar is hier op spaargids NIEMAND die mij kan uitleggen waarom je 2 zichtrekeningen bij 1 bank moet hebben..
Ik zou trouwens niet weten hoe ik bij keytrade een 2de zichtrekening moet openen, àls ik daar al behoefte aan zou hebben..
Maar ik heb nog nooit reclame gezien : kom naar ons, je krijgt bij ons 2 zichtrekeningen.
Nee, en blijkbaar is hier op spaargids NIEMAND die mij kan uitleggen waarom je 2 zichtrekeningen bij 1 bank moet hebben..
Ik zou trouwens niet weten hoe ik bij keytrade een 2de zichtrekening moet openen, àls ik daar al behoefte aan zou hebben..
Als je met Uw één zichtrekening tevreden bent,is alles oké voor jou hé...telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 21:45 hoe komt het dan dat ik bij keytrade maar één zichtrekening heb? en nog nooit de behoefte heb gehad om er 2 te hebben?
Niks dus om je er verder vragen over te stellen dan..
Ik zal je verlossen met een uitleg.telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 21:53
Ik heb een zichtrekening al heel mijn leven.
Tot zoveel jaar geleden was er de verandering van domiciliëring bij de banken waardoor jezelf geen baas meer was ivm stopzetting maar wel het bedrijf of dergelijke.
Mijn eerste en vaste zichtrekening komt mijn wedde toe.
Op de tweede staan domiciliëringen die tijdelijk zijn of diverse, komt er ooit een probleem met de domiciliëringen sluit ik gewoon de tweede zichtrekening en open terug een andere tweede.
-
- Jr. Member
Ik heb zojuist eens gezocht op keytradebank HOE ik een tweede zichtrekening kan openen. Nérgens gevonden. Nu heb ik die vraag ook gesteld aan de klantendienst. Morgen misschien antwoord.
Misschien lukt dat bij andere banken wél? Wié heeft bij wélke bank 2 zichtrekeningen, en WAAROM (als je die al hebt)
Misschien lukt dat bij andere banken wél? Wié heeft bij wélke bank 2 zichtrekeningen, en WAAROM (als je die al hebt)
BNP had een formule, misschien nog steeds, waar tot drie zichtrekeningen inbegrepen zijn in één pakket.
Niet gratis uiteraard.
Edit : premium en comfort pack BNP hebben nog steeds 1 tot 3 zichtrekeningen inbegrepen.
Vier keer in totaal uitgelegd (Annetje, Ludo, Zorro en ikzelf) waarom mensen twee rekeningen willen bij één bank.
Wat ontbreekt er nog voor 'telewerken' ?
Waarom wil iemand een gele auto of een witte onderbroek ? Moeten zij weten !?
Niet gratis uiteraard.
Edit : premium en comfort pack BNP hebben nog steeds 1 tot 3 zichtrekeningen inbegrepen.
Vier keer in totaal uitgelegd (Annetje, Ludo, Zorro en ikzelf) waarom mensen twee rekeningen willen bij één bank.
Wat ontbreekt er nog voor 'telewerken' ?
Waarom wil iemand een gele auto of een witte onderbroek ? Moeten zij weten !?
telewerken is een trol of een debiel, heb je dat nu nog ni door..?
Zeg Ludo, dat denken of zeggen sommigen van ons ook wel eens.
Als iemand vier keer hetzelfde vraagt alhoewel hij ondertussen toch antwoord krijgt zal er wel iets schelen - dat was me echt ook al opgevallen ! Maar wat ? Ik heb nog niet veel gelezen van die nick.
Als iemand vier keer hetzelfde vraagt alhoewel hij ondertussen toch antwoord krijgt zal er wel iets schelen - dat was me echt ook al opgevallen ! Maar wat ? Ik heb nog niet veel gelezen van die nick.
-
- Jr. Member
Als iemand iets aankaart, is die dan een trol? Ik vind nérgens tussen alle 'antwoorden' op mijn vraag een afdoend antwoord.
Maar soit, ik zwijg erover. Blijkbaar moet je op dit forum met iedereen méépraten, vooral geen kritieke vragen stellen.
En bovendien, ik heb de vraag gesteld aan Keytrade, ik zal hun antwoord hier afdrukken, als ik het heb.
Maar soit, ik zwijg erover. Blijkbaar moet je op dit forum met iedereen méépraten, vooral geen kritieke vragen stellen.
En bovendien, ik heb de vraag gesteld aan Keytrade, ik zal hun antwoord hier afdrukken, als ik het heb.
Er zijn meerdere antwoorden gegeven op je vragen: lees ze
Niet alle banken laten toe om meer dan 1 zichtrekening te openen op naam van dezelfde titularis.
Als je de reacties leest waarom bepaalde mensen meer dan 1 zichtrekening bij dezelfde bank hebben, en je vindt die antwoorden 'niet afdoend', blijf dan bij je ene zichtrekening. Er is geen verplichting om 2 zichtrekening te hebben.
Waarom rijden mensen met een benzine of diesel auto?
Waarom eten mensen wit brood?
Waarom hebben mensen 2 smartphones?
Je kan veel vragen stellen, veel antwoorden krijgen, maar wanneer vind je de antwoorden afdoend?
Waarom rijden mensen met een benzine of diesel auto?
Waarom eten mensen wit brood?
Waarom hebben mensen 2 smartphones?
Je kan veel vragen stellen, veel antwoorden krijgen, maar wanneer vind je de antwoorden afdoend?
Zoals Ludo reeds schreef, loopt ook hier alles van rekening 1 naar rekening 2 via een doorlopende opdracht.telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 17:49 Ik heb nooit 2 zichtrekeningen bij één bank gehad. Ik snap het nut daar ook niet van. Je hebt toch extra werk om dan overschrijvingen te doen van de ene naar de andere rekening? Of is dat enkel om een beetje duidelijkheid te scheppen in je betalingen? Nee, ik begrijp het niet. Bovendien, zijn die 2 zichtrekeningen inbegrepen in dat gratis pakket van argenta?
En blijkbaar is lezen en begrijpend lezen voor jou heel moeilijk, want je stelt een vraag waar ik het antwoord al opgegeven had :
Ik denk dat daarmee al je dringende vragen beantwoord zijn...
telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 21:53 Ik weet dat banken reclame maken in deze zin : kom naar ons, je krijgt bij ons 2 bankkaarten en 2 visakaarten.
Het motto van Keytrade veel beloven doet de zotten in vreugde leven.
Mastercard dit , Mastercard dat.
Bij ons dit , bij ons dat , men wordt klant en plots is het we kunnen het u niet aanbieden.
Op de vraag wat zijn dan de voorwaarden , blijft het al maanden lang stil aan de andere kant.
Veel beloven maar waarmaken.
Estate Guru believer.