GameStop
TIP
Re: GameStop
Robinhood kan failliet gaan hierdoor. Wouden ze ook geen IPO doen? Hun waarde zal alleszins enorm zakken.
The system is rigged:
Robinhood raises $1B, draws on bank credit lines, to reopen halted trades https://seekingalpha.com/news/3656023-r ... ted-trades
76% respondents plan to leave Robinhood: Blind platform https://seekingalpha.com/news/3655984-7 ... d-platform
The system is rigged:
Robinhood raises $1B, draws on bank credit lines, to reopen halted trades https://seekingalpha.com/news/3656023-r ... ted-trades
76% respondents plan to leave Robinhood: Blind platform https://seekingalpha.com/news/3655984-7 ... d-platform
en we zijn weer vertrokken
premarket : GME : 400 bucks
met als gevolg negatieve futures!!
premarket : GME : 400 bucks

met als gevolg negatieve futures!!
Spel gaat nog langer dan vandaag doorgaan hoor. Nieuwe shorts vervangen oude enz...
https://isthesqueezesquoze.com/
https://isthesqueezesquoze.com/
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
'Gedupeerde' beleggers maken weinig kans voor de rechtbank
Bloomberg
28/29 januari 2021
While users of the trading platforms claim in court filings that they suffered losses from the restrictions, legal experts say brokerages have broad powers to block or restrict transactions -- all of which is spelled out as part of customer agreements everyone signs to gain access to the services.
“I’m looking at the Robinhood contract, and it says in black and white they can block or restrict trades at any time,” said Jeff Erez, who runs a Miami-based law firm specializing in securities-fraud litigation and represents plaintiffs in a lawsuit filed last year against Robinhood related to service disruptions. “I’m not aware of any law that would guarantee you a right to purchase a certain security at a certain brokerage firm.”
...
Robinhood Chief Executive Officer Vlad Tenev denied the company had been pressured to curtail trading in the stocks by institutions.
“We weren’t directed by a market maker, or any other market participant,” Tenev said in an interview with Bloomberg Television. “This was a technical and operational decision that we made.”
He said the company’s financial requirements, such as deposits to clearing houses, increase when there’s a lot of volatility in the market, so “to protect the firm and to protect our customers we temporarily disabled buying in these securities.”
https://www.bloomberg.com/news/articles ... f-gamestop
Bloomberg
28/29 januari 2021
While users of the trading platforms claim in court filings that they suffered losses from the restrictions, legal experts say brokerages have broad powers to block or restrict transactions -- all of which is spelled out as part of customer agreements everyone signs to gain access to the services.
“I’m looking at the Robinhood contract, and it says in black and white they can block or restrict trades at any time,” said Jeff Erez, who runs a Miami-based law firm specializing in securities-fraud litigation and represents plaintiffs in a lawsuit filed last year against Robinhood related to service disruptions. “I’m not aware of any law that would guarantee you a right to purchase a certain security at a certain brokerage firm.”
...
Robinhood Chief Executive Officer Vlad Tenev denied the company had been pressured to curtail trading in the stocks by institutions.
“We weren’t directed by a market maker, or any other market participant,” Tenev said in an interview with Bloomberg Television. “This was a technical and operational decision that we made.”
He said the company’s financial requirements, such as deposits to clearing houses, increase when there’s a lot of volatility in the market, so “to protect the firm and to protect our customers we temporarily disabled buying in these securities.”
https://www.bloomberg.com/news/articles ... f-gamestop
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
Momenteel: 38% Rapid7, IVU, Illumina, BlackLine, Tenable; 62% cash
Dit is ook mijn vraag. Weet iemand hoe dit werkt? Dus stel GME springt nog verder omhoog, dan is er toch een moment dat tegenpartij failliet gaat. Hoe gaat het dan verder, bijv. met de clearinghouses die het aandeel uitgeleend hebben?nyotaimori schreef: ↑29 januari 2021, 00:08Als het echt tot een infinity squeeze komt, gaat het tegenpartijrisico ook belangrijk worden volgens mij. Als ik het goed begrijp garanderen de 'clearing houses' normaal gezien, dat als je een aandeel verkoopt, je je centen krijgt. Maar gaan die clearing houses dat nog kunnen garanderen als GME aan 5.000 $ noteert![]()
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Dit gaan we allemaal te weten komen in de film: "The big shortsqueeze", met Bale weeral in één van de hoofdrollen, in 2022simbala schreef: ↑29 januari 2021, 12:15Dit is ook mijn vraag. Weet iemand hoe dit werkt? Dus stel GME springt nog verder omhoog, dan is er toch een moment dat tegenpartij failliet gaat. Hoe gaat het dan verder, bijv. met de clearinghouses die het aandeel uitgeleend hebben?nyotaimori schreef: ↑29 januari 2021, 00:08Als het echt tot een infinity squeeze komt, gaat het tegenpartijrisico ook belangrijk worden volgens mij. Als ik het goed begrijp garanderen de 'clearing houses' normaal gezien, dat als je een aandeel verkoopt, je je centen krijgt. Maar gaan die clearing houses dat nog kunnen garanderen als GME aan 5.000 $ noteert![]()

- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik hoop dat er achter de schermen momenteel serieuze sommen geld bewogen worden om alles te faciliteren...simbala schreef: ↑29 januari 2021, 12:15Dit is ook mijn vraag. Weet iemand hoe dit werkt? Dus stel GME springt nog verder omhoog, dan is er toch een moment dat tegenpartij failliet gaat. Hoe gaat het dan verder, bijv. met de clearinghouses die het aandeel uitgeleend hebben?nyotaimori schreef: ↑29 januari 2021, 00:08Als het echt tot een infinity squeeze komt, gaat het tegenpartijrisico ook belangrijk worden volgens mij. Als ik het goed begrijp garanderen de 'clearing houses' normaal gezien, dat als je een aandeel verkoopt, je je centen krijgt. Maar gaan die clearing houses dat nog kunnen garanderen als GME aan 5.000 $ noteert![]()
https://www.youtube.com/watch?v=B3eAMGXFw1o
Zet dieje printer maar aan
-
- Verbannen Gebruiker
Partijen die aandelen of obligaties lenen om short te gaan, moeten andere waardepapieren zonder risico (staatsobligaties) als waarborg deponeren. Steeds meer (bvb 20% meer) dan de waarde van de aandelen of obligaties die ze geleend hebben. Elke dag wordt bepaald of ze extra waarborg moeten deponeren.simbala schreef: ↑29 januari 2021, 12:15Dit is ook mijn vraag. Weet iemand hoe dit werkt? Dus stel GME springt nog verder omhoog, dan is er toch een moment dat tegenpartij failliet gaat. Hoe gaat het dan verder, bijv. met de clearinghouses die het aandeel uitgeleend hebben?nyotaimori schreef: ↑29 januari 2021, 00:08Als het echt tot een infinity squeeze komt, gaat het tegenpartijrisico ook belangrijk worden volgens mij. Als ik het goed begrijp garanderen de 'clearing houses' normaal gezien, dat als je een aandeel verkoopt, je je centen krijgt. Maar gaan die clearing houses dat nog kunnen garanderen als GME aan 5.000 $ noteert![]()
Maar bij een aandeel als GME zijn er dagen dat ze plots in 1 dag 3 keer zoveel waarborg moeten storten. Dat kan de ontlener failliet laten gaan. De waarborg is misschien zeer onvoldoende om het verlies te dekken.
Als je zelf aan jouw bank toegestaan hebt om jouw eigen aandelen uit te lenen, moet je de kleine lettertjes van het contract lezen: wie draagt het verlies: jijzelf, de bank, de depositaris, een andere partij?
Het clearinghouse doet enkel de matching, de clearing en settlement: kijken of verkoop en koop kunnen doorgaan: is de cash aanwezig, zijn de effecten aanwezig en niet geblokkeerd. Klinkt eenvoudig maar is uitermate complex omdat kopers en verkopers misschien aankopen, verkopen, ontleningen, in pandgeving e.d. hebben gedaan. Dus een lange reeks van checks die gedaan moeten worden. Met heel veel afhankelijkheden van andere aankopen en verkopen die op dezelfde dag hebben plaatsgevonden.
Effecten kunnen bovendien bij verschillende depositarissen zitten.
Dit is de matching en clearing. Indien alles OK gebeurt de settlement: het effectief uitwisselen van effecten tgo cash.
Laatst gewijzigd door amturingas op 29 januari 2021, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat de hype wat gaat beginnen uitdoven nu. De onverwachte restricties van Robinhood en IB, alsook de immense koersschommelingen zullen vele speculanten tot voorzichtigheid aanzetten. Er zal denk ik ook wat GameStop-moeheid beginnen optreden. Da's mijn buikgevoel.
Aandelenportefeuille netto met 1154% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -3,5% (tem 28 feb '25)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk ongeveer het omgekeerde. Ik denk dat er veel woede bij de Amerikaanse kleine belegger zit door de schaamteloze marktmanipulatie van gisteren. Veel retailerbeleggers gaan bijkopen straks (als ze kunnen), niet per se voor het geld maar gewoon uit principe en om de shorters te kl*ten.gpv1 schreef: ↑29 januari 2021, 13:48 Ik denk dat de hype wat gaat beginnen uitdoven nu. De onverwachte restricties van Robinhood en IB, alsook de immense koersschommelingen zullen vele speculanten tot voorzichtigheid aanzetten. Er zal denk ik ook wat GameStop-moeheid beginnen optreden. Da's mijn buikgevoel.
Ik voorspel totale chaos
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hmm ik weet het niet... Ik denk niet dat er veel "uit principe" gigantische verliezen willen riskeren... Principes worden snel overboord gegooid, als eraan vasthouden tot financieel verlies zou kunnen leiden...nyotaimori schreef: ↑29 januari 2021, 13:53Ik denk ongeveer het omgekeerde. Ik denk dat er veel woede bij de Amerikaanse kleine belegger zit door de schaamteloze marktmanipulatie van gisteren. Veel retailerbeleggers gaan bijkopen straks (als ze kunnen), niet per se voor het geld maar gewoon uit principe en om de shorters te kl*ten.gpv1 schreef: ↑29 januari 2021, 13:48 Ik denk dat de hype wat gaat beginnen uitdoven nu. De onverwachte restricties van Robinhood en IB, alsook de immense koersschommelingen zullen vele speculanten tot voorzichtigheid aanzetten. Er zal denk ik ook wat GameStop-moeheid beginnen optreden. Da's mijn buikgevoel.
Ik voorspel totale chaos
Maar alles kan hier, dus ik laat mij graag verrassen

Ik heb al berichten gelezen van 'gekken' die volledig hun spaartegoeden leeghalen, voor 10.000en USD, om vandaag all in in GME te kunnen gaan.
Lees:
Game on again? GameStop shares jump to brink of $400 in pre-market trading
https://www.thisismoney.co.uk/money/mar ... block.html
Game on again? GameStop shares jump to brink of $400 in pre-market trading
https://www.thisismoney.co.uk/money/mar ... block.html
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 29 januari 2021, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.