Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Naar aanleiding van recente bericht hier van zwembad even iets gaan navragen bij Argenta;
Ik heb daar twee zichtrekeningen en twee spaarrekeningen. Eén zichtrekening met debitkaart. En eentje zonder kaart. De tweede was tot voor kort mijn domicilierekening.
Omdat er volgens zwembad en de infofiche maar een betaalrekening kan zitten in een pakket vroeg ik wat dit betekende ivm met kosten. In de infofiche staat ook dat Diensten boven deze aantallen worden
afzonderlijk in rekening gebracht. waardoor ik niet zeker was wat dit betekende voor mij.
Ik kreeg bevestiging dat ik twee green pakketten heb en dat er geen kosten verbonden zijn aan mijn rekeningen.
https://www.argenta.be/content/dam/arge ... pakket.pdf
Extra rekeningen openen maken ze wel heel gemakkelijk. Kwestie van een paar keer te klikken. Rekeningen sluiten moet via het kantoor. Kan niet online of via de contactfunctie in de app, die verwees door naar het kantoor.
Ik heb daar twee zichtrekeningen en twee spaarrekeningen. Eén zichtrekening met debitkaart. En eentje zonder kaart. De tweede was tot voor kort mijn domicilierekening.
Omdat er volgens zwembad en de infofiche maar een betaalrekening kan zitten in een pakket vroeg ik wat dit betekende ivm met kosten. In de infofiche staat ook dat Diensten boven deze aantallen worden
afzonderlijk in rekening gebracht. waardoor ik niet zeker was wat dit betekende voor mij.
Ik kreeg bevestiging dat ik twee green pakketten heb en dat er geen kosten verbonden zijn aan mijn rekeningen.
https://www.argenta.be/content/dam/arge ... pakket.pdf
Extra rekeningen openen maken ze wel heel gemakkelijk. Kwestie van een paar keer te klikken. Rekeningen sluiten moet via het kantoor. Kan niet online of via de contactfunctie in de app, die verwees door naar het kantoor.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan bij kbc ook 2 basisrekeningen op 1 gebruiker gebruiken weet ik ook.
Onafgezien of je het nu al dan niet wil begrijpen, iedereen doet wat ie wil.telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 21:45 hoe komt het dan dat ik bij keytrade maar één zichtrekening heb? en nog nooit de behoefte heb gehad om er 2 te hebben?
ik begrijp nog steeds het nut niet van 2 zichtrekeningen bij 1 bank...te dom zeker...
Een waarschijnlijk veel voorkomende reden is als koppel. Je krijgt je loon op rekening 1 en hebt samen met je partner rekening 2, waar je de lopende facturen mee betaald.
-
- Jr. Member
mouche schreef: ↑29 januari 2021, 13:15Dat is reeds wat ik van in het begin zei aan annetje : je hebt 1 zichtrekening en 1 gemeenschappelijke rekening.telewerken schreef: ↑28 januari 2021, 21:45
Een waarschijnlijk veel voorkomende reden is als koppel. Je krijgt je loon op rekening 1 en hebt samen met je partner rekening 2, waar je de lopende facturen mee betaald.
Maar daar ging het niet over, het ging wél over meerdere zichtrekeningen op naam van 1 persoon, bij dezelfde bank. Ik begrijp daar het nut niet van, en volgens mij zijn er slechts enkele banken waar dat kan, en al zeker niet gratis!
telewerken schreef: ↑29 januari 2021, 15:26Ik heb het al met hand-en-tand uitgelegd waarom "ik" (alleen, momenteel geen partner) 2 zichtrekeningen heb bij een zelfde bank. Maar begrijpend lezen...mouche schreef: ↑29 januari 2021, 13:15 Dat is reeds wat ik van in het begin zei aan annetje : je hebt 1 zichtrekening en 1 gemeenschappelijke rekening.
Maar daar ging het niet over, het ging wél over meerdere zichtrekeningen op naam van 1 persoon, bij dezelfde bank. Ik begrijp daar het nut niet van, en volgens mij zijn er slechts enkele banken waar dat kan, en al zeker niet gratis!
Soit, voor mij stopt het hier...
Pffffffffffffffff
-
- Jr. Member
Ik heb jou uiteenzetting goed gelezen, maar ik vind deze handelswijze helemaal niet voordelig, het bezorgt jou méér werk dan dat je alles vanuit één rekening betaalt. Bovendien, zijn die 2 zichtrekeningen gratis dan? En bij welke bank?annetje schreef: ↑28 januari 2021, 16:20De 1e zichtrekening is waar mijn loon op komt, waar ik dingen mee koop in winkels, enz.
Alle vaste kosten worden vanuit de 2e zichtrekening betaald : nutsvoorzieningen, telecom, verzekeringen, taksen,...
Het totaal van deze kosten wordt eind december opgeteld en gedeeld door 12. Dit bedrag wordt naar boven afgerond, en gaat via een doorlopende opdracht van zichtrekening 1 naar zichtrekening 2.
Elke maand is voor mij zo even duur.
-
- Jr. Member
Jij moet dus een permanente opdracht instellen van ZR1 naar ZR2. Dan moet je in ZR2 allemaal permanenteopdrachten instellen voor je vaste kosten. Dan moet je jaarlijks al die kosten optellen en door 12 delen.
Wat gebeurt er dan als je in januari ineens een grote vaste kost moet betalen (Brandverzekering, onroerende voorheffing of zo)? Dan staat er op dat ogenblik toch niet genoeg geld op ZR2 want je schrijft maandelijks maar 1/12de van het totaalbedrag over?
In plaats van gewoon àlles vanuit ZR1 te betalen, dan moet je niet optellen, door 12 delen, 15 permanente opdrachten instellen enz enz en de kans lopen dat er te weinig op ZR2 staat omdat er ineens een zware rekening komt.
Ik ben een doordenker, ja hoor!
Wat gebeurt er dan als je in januari ineens een grote vaste kost moet betalen (Brandverzekering, onroerende voorheffing of zo)? Dan staat er op dat ogenblik toch niet genoeg geld op ZR2 want je schrijft maandelijks maar 1/12de van het totaalbedrag over?
In plaats van gewoon àlles vanuit ZR1 te betalen, dan moet je niet optellen, door 12 delen, 15 permanente opdrachten instellen enz enz en de kans lopen dat er te weinig op ZR2 staat omdat er ineens een zware rekening komt.
Veel succes met je ene zichtrekening en ik wil er niks meer over horen
-
- Jr. Member
Slotsom : als partikulier, je financiele transacties besturen via 2 zichtrekeningen is nutteloos en dom. Het bezorgt je méér werk en kosten dan 1 hoofdzichtrekening. Niémand hier op spaargids kan een (valabele) reden daarvoor formuleren. Meerdere rekeningen hebben alleen zin in de bedrijfswereld.
Amen
Amen
Als jijzelf er niets positief inziet,, uw goed recht, maar blijf er dan niet over zeveren.. En doe wat voor U het beste uitkomt...telewerken schreef: ↑29 januari 2021, 15:42 Jij moet dus een permanente opdracht instellen van ZR1 naar ZR2. Dan moet je in ZR2 allemaal permanenteopdrachten instellen voor je vaste kosten. Dan moet je jaarlijks al die kosten optellen en door 12 delen.
-
- Jr. Member
dit onderwerp is voor mij afgesloten, sorry
Het kost dan gewoon twee keer niks in plaats van 1 keer niks.telewerken schreef: ↑29 januari 2021, 15:55 Slotsom : als partikulier, je financiele transacties besturen via 2 zichtrekeningen is nutteloos en dom. Het bezorgt je méér werk en kosten dan 1 hoofdzichtrekening. Niémand hier op spaargids kan een (valabele) reden daarvoor formuleren. Meerdere rekeningen hebben alleen zin in de bedrijfswereld.
Amen
Nog altijd niks.
Niet meer werk want van rekening 1 naar 2 gebeurt automatisch net als de meeste betalingen die vertrekken op rekening 2.
Velen vinden het hier een goed systeem.
Het is niet nutteloos, noch dom.
Jij ziet het gewoon anders en je bent niet in staat om het te begrijpen dat iedereen zijn eigen systeem heeft voor dingen. Ook niet om in te zien hoe het echt werkt als we zien wat je hierboven beweert. Dat is dom van jou.
Dat je het niet begrijpt : ligt aan jou hoor. Niet aan de rest.
Ivm met 'werk' en saldo op peil houden;
Voor zover de bank die functie heeft kun je met variable automatische overschrijving werken.
Van zichtrekening 1 naar zichtrekening 2 een doorlopende overschrijving van een vast bedrag dat in principe genoeg moet zijn voor de te verwachte uitgaven. En dan wat meer.
Bijvoorbeeld; ik verwacht maandelijks een 450 euro te moeten betalen. Schrijf over elke maand 550 euro. En dus bouw ik een buffer op.
En dan geef ik een doorlopende opdracht op zichtrekening 2 om elke X periode alles boven bedrag Y over te schrijven naar een spaarrekeningen of - voor zover de bank die optie geeft - terug naar zichtrekening 1 .
Zo heb je een automatisch stabiel saldo op zichtrekening 2 met wat buffer maar het gaat niet te hoog worden. Geen omkijken naar.
Voor zover de bank die functie heeft kun je met variable automatische overschrijving werken.
Van zichtrekening 1 naar zichtrekening 2 een doorlopende overschrijving van een vast bedrag dat in principe genoeg moet zijn voor de te verwachte uitgaven. En dan wat meer.
Bijvoorbeeld; ik verwacht maandelijks een 450 euro te moeten betalen. Schrijf over elke maand 550 euro. En dus bouw ik een buffer op.
En dan geef ik een doorlopende opdracht op zichtrekening 2 om elke X periode alles boven bedrag Y over te schrijven naar een spaarrekeningen of - voor zover de bank die optie geeft - terug naar zichtrekening 1 .
Zo heb je een automatisch stabiel saldo op zichtrekening 2 met wat buffer maar het gaat niet te hoog worden. Geen omkijken naar.