Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
-
- Jr. Member
Re: Verbruik elektrisch vuurtje 2000 watt
In een badkamer heb je 2 types electrische verwarmingen nodig. 1) Een keramische verwarming met een ventilator die de warme lucht naar binnen blaast. Er bestaan talrijke uitvoeringen van dit type verwarming : met muurophanging, afstandsbediening, op pootjes, aan het plafond enz. Kies er eentje uit dat je kan installeren zodanig dat je het niet kan bereiken als je in het bad of douche zit. Of met afstandbediening, dat is ook veilig, je kan de afstandsbediening veilig gebruiken onder de douche, geen electrocutiegevaar. Zet zo'n vuurtje een halfuur op, voor je gaat badderen, tot jebadkamer 23-25° is.
2) een stralingsverwarming, met quartzbuizen, die je richt (buiten bereik) op je lichaam. Meestal te bedienen met een koordje of zo. Zet dat pas op juist voor je de douche instapt.
Een olieradiator is niet interressant in een badkamer, teveel restwarmte.
2) een stralingsverwarming, met quartzbuizen, die je richt (buiten bereik) op je lichaam. Meestal te bedienen met een koordje of zo. Zet dat pas op juist voor je de douche instapt.
Amaai, gij weet da allemaal seg, je bent wel ne slimme hé..telewerken schreef: ↑30 januari 2021, 21:24 In een badkamer heb je 2 types electrische verwarmingen nodig. 1) Een keramische verwarming met een ventilator die de warme lucht naar binnen blaast. Er bestaan talrijke uitvoeringen van dit type verwarming : met muurophanging, afstandsbediening, op pootjes, aan het plafond enz. Kies er eentje uit dat je kan installeren zodanig dat je het niet kan bereiken als je in het bad of douche zit. Of met afstandbediening, dat is ook veilig, je kan de afstandsbediening veilig gebruiken onder de douche, geen electrocutiegevaar. Zet zo'n vuurtje een halfuur op, voor je gaat badderen, tot jebadkamer 23-25° is.
-
- Jr. Member
dat weet ik, iédereen zegt dat!
Momenteel heb ik zo een kleintje (gewoon, geen keramisch), dat werkt met een ventilator. Wel op letten met de tocht, want 't geeft "koude" stroom.
Ach, dan blijven we misschien ook niet lang in douche/bad
Ach, dan blijven we misschien ook niet lang in douche/bad

-
- Jr. Member
Marylin, zo'n kleintje, dat is met een spiraaldraad van 'maillechort'. Dat wordt niet meer gemaakt. Pas op dat je het niet te dicht tegen je bad zet, en kom er nooit aan als je in het bad zit.
Al gehoord van radiator borstels.LennyNG schreef: ↑25 januari 2016, 12:43 Een oud elektrisch vuurtje, van 6 jaar oud in de badkamer was door stof ook ongezonder geworden. Ik heb ook metingen gedaan, wat bleek, het ding was ook minder efficiënt geworden! Omdat de meeste verwarmingselementen er uit zien als een spiraaldraad, is het al erg moeilijk om het aangebakken stof hiervan volledig te verwijderen.
Resultaat, het vuurtje stond hoger en langer op. Op lange termijn, kochten we daardoor al eens sneller een nieuw 'reukvrij' vuurtje, en ging het oudere vuurtje voor af en toe gebruik, naar de garage.
Maar ja wie gebruikt dit.
Estate Guru believer.
Beste is IR van minstens 2000 watt met low glare lampen, hebben meer rendement.
Direct in zonnetje en af wanneer je de badkamer uitgaat.
Ga eens kijken bij Trotec., komt mijne van super content.
Direct in zonnetje en af wanneer je de badkamer uitgaat.
Ga eens kijken bij Trotec., komt mijne van super content.
-
- Jr. Member
Een IR-verwarming geeft stralingswarmte, dat voel je alleen als je er recht voor zit. Je kan daar geen badkamer mee verwarmen.
-
- Jr. Member
In dit onderwerp staan 22 reacties op dit ogenblik, en het is al 26500 keren gelezen. Dat is in verhouding véél méér dan vele andere actuele onderwerpen. Allemaal dankzij mijn nuchtere en verstandige tekstjes die ik erbij lap!
Jij bent ni te schatten makker... zoveel onzin verkopen hier...telewerken schreef: ↑31 januari 2021, 13:50 In dit onderwerp staan 22 reacties op dit ogenblik, en het is al 26500 keren gelezen. Dat is in verhouding véél méér dan vele andere actuele onderwerpen. Allemaal dankzij mijn nuchtere en verstandige tekstjes die ik erbij lap!
-
- Verbannen Gebruiker
Ha nee ?telewerken schreef: ↑31 januari 2021, 12:15 Een IR-verwarming geeft stralingswarmte, dat voel je alleen als je er recht voor zit. Je kan daar geen badkamer mee verwarmen.
Waar gaat de verbruikte energie dan naar toe?
Je moet uw cursus thermodynamika eens opnieuw instuderen!
-
- Jr. Member
De stralingswarmte wordt opgenomen door de muren en/of alle vaste materialen die zich in de stralingszone bevinden. Maar niet in de lucht. Dus al staat zo'n IR vuurtje een hele dag aan, de lucht blijft ijskoud, de muren zijn misschien 0,5° opgewarmd.
Ik wil daar niet een douche nemen.
Ik wil daar niet een douche nemen.
-
- Jr. Member
aossa ik neem je niet kwalijk dat je tot de 98% domoren bevindt. Niet boos he domboaossa schreef: ↑31 januari 2021, 17:22Ha nee ?telewerken schreef: ↑31 januari 2021, 12:15 Een IR-verwarming geeft stralingswarmte, dat voel je alleen als je er recht voor zit. Je kan daar geen badkamer mee verwarmen.
Waar gaat de verbruikte energie dan naar toe?
Je moet uw cursus thermodynamika eens opnieuw instuderen!
-
- Jr. Member
Nog even een korte verwarmingsles : de enige warmte die een mens als aangenaam ervaart is de temperatuur van de lucht rondom hem. Daarom dragen we truien en jassen, ze houden de warme lucht vast rond je lijf. Dus ook in een iglo van -40° kan je het behaaglijk warm hebben, als de lucht maar warm is.
Je kan het ook behoorlijk warm hebben door stralingswarmte, bijvoorbeeld van de zon, of van een electrische verwarming op straling. Boven in de Alpen, bij een temperatuur van -40° kan je behoorlijk zweten als de zon op je lijf staat.
Dit was een korte les voor de 98%
Je kan het ook behoorlijk warm hebben door stralingswarmte, bijvoorbeeld van de zon, of van een electrische verwarming op straling. Boven in de Alpen, bij een temperatuur van -40° kan je behoorlijk zweten als de zon op je lijf staat.
Dit was een korte les voor de 98%