Holdings
TIP
Re: Holdings
Inderdaad opvallend. Op 20/01 en 27/01 werden telkens meer dan 2000 stuks verhandeld wat behoorlijk veel is voor een aandeel als Odet die gemiddeld een 300 stuks verhandeld. Broeit er iets ...
https://bourse.lefigaro.fr/actu-conseil ... e-20201016
https://bourse.lefigaro.fr/actu-conseil ... e-20201016
Denk dat ik heel binnenkort mijn eerste stuks BRK-B ga kopen
Uiteindelijk toch de moeder aller holdings.
Uiteindelijk toch de moeder aller holdings.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Moncey is een duidelijke achterblijver. Vreemd allemaal dat men dan aan 4480 euro blijft verkopen.doorwinterd schreef: ↑27 januari 2021, 21:11 Offbook exange gaat door bij Odet, kleine 4k st voorbije week.
Impressie monc arto
verkoper monc nog steeds iceberg per 10st @4480
Bedankt Jozefien! Altijd leuk om van een "nieuwe" holding te horen. Argenx staat er blijkbaar ook bij.Jozefien1969 schreef: ↑27 januari 2021, 20:39 Hoe dan ook: BB Biotech een holding om te volgen. Ben er ingestapt heel laag en heel hoog. Een holding om te bewaren.
En om bij te kopen wanneer het niveau onder het ‘bewaren’’ valt.
Met deze holding koopt u een ‘’gevaarlijke’’ verzameling van biotech bedrijven. Wees gerust Galapagos staat er niet bij. Wel Moderna. En de NAV staat niet juist....
Ben ook BB Biotech gaan volgen. Is er een reden waarom een bedrijf opteert om zowel op Italiaanse Beurs, Duitse Beurs (xetra) en Zwitserse beurs te noteren? Voor welke beurs zouden jullie opteren, bv impact Zwitserse Frank?
Deze holding staat wel met een premium van +/- 10%. Is dit meer dan het historisch gemiddelde?
Thx voor jullie visie te delen.
Deze holding staat wel met een premium van +/- 10%. Is dit meer dan het historisch gemiddelde?
Thx voor jullie visie te delen.
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Gimv gaat vanaf 1 februari 40000 aandelen inkopen om te verdelen over bepaalde personeelsleden.
Ik heb duidelijk een verkeerde job!
Ik heb duidelijk een verkeerde job!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Eigenlijk, wie in deze onzekere tijden cash wenst aan te houden die niets opbrengt kan dit doen via holdings met een stabiele cashpositie en krijgt zo nog meer korting op het gedeelte in de holding dat wel geïnvesteerd is. Aandelen zijn zelfs beter beschermd dan bankgarantie vanaf 100K. (=andere risico's van aandelen zijn u bekend)
Met die redenering bv Artois 3800€
- je parkeert 2400€ cash
- voor de resterende 1400€ krijg je 3300€ verrekend naar aandelen Odet
Dat is 57% korting, te weten dat Odet ook nog met holdingkorting noteert.
Zelfde oef. kan gemaakt worden voor Moncey en co. (cashpositie Monc tov cap bestaat grotendeels uit participatie v Arto)
- je parkeert 2400€ cash
Zelfde oef. kan gemaakt worden voor Moncey en co. (cashpositie Monc tov cap bestaat grotendeels uit participatie v Arto)
Koersexplosie Financiere Monceydoorwinterd schreef: ↑1 februari 2021, 16:15 Eigenlijk, wie in deze onzekere tijden cash wenst aan te houden die niets opbrengt kan dit doen via holdings met een stabiele cashpositie en krijgt zo nog meer korting op het gedeelte in de holding dat wel geïnvesteerd is. Aandelen zijn zelfs beter beschermd dan bankgarantie vanaf 100K. (=andere risico's van aandelen zijn u bekend)
- je parkeert 2400€ cash
Het gebrek aan liquiditeit van deze holdings lijkt mij een gigantische no-go voor een cashbuffer.doorwinterd schreef: ↑1 februari 2021, 16:15 Eigenlijk, wie in deze onzekere tijden cash wenst aan te houden die niets opbrengt kan dit doen via holdings met een stabiele cashpositie en krijgt zo nog meer korting op het gedeelte in de holding dat wel geïnvesteerd is. Aandelen zijn zelfs beter beschermd dan bankgarantie vanaf 100K. (=andere risico's van aandelen zijn u bekend)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
De interesse is ook in verhouding dus voor de doorsnee particulier maar een beperkt probleem vind ik.Didymus schreef: ↑1 februari 2021, 16:39Het gebrek aan liquiditeit van deze holdings lijkt mij een gigantische no-go voor een cashbuffer.doorwinterd schreef: ↑1 februari 2021, 16:15 Eigenlijk, wie in deze onzekere tijden cash wenst aan te houden die niets opbrengt kan dit doen via holdings met een stabiele cashpositie en krijgt zo nog meer korting op het gedeelte in de holding dat wel geïnvesteerd is. Aandelen zijn zelfs beter beschermd dan bankgarantie vanaf 100K. (=andere risico's van aandelen zijn u bekend)
Zie vorige post over bv Moncey, vorige week vrijdag waren het nog zeker >120st aan 4480€ restorder iceberg per 10 (order tot einde maand veronderstel ik) , recent ook in Artois. Omgekeerde gebeurt ook. En nog een gratis lottobiljet bij de vereenvoudiging van de structuur Bol.
@laeka; op eigenaardige manier wel, 1 bid market 5st, seconde later ask market 5st, evenwicht op +0%
Gebeurt regelmatig in die reeks aandelen, deze keer veranderde laatste sec ask market in limietorder.
Investeren in UCB of in Financiere De Tubize?dreamy schreef: ↑17 juni 2020, 15:12 In navolging van UCB heeft ook Tubize een nieuwe recordkoers bereikt van boven de €80, een stijging van meer dan 20% dit jaar.
Aangezien er tegenover elk aandeel Tubize 1.5 aandelen UCB staan en aangezien de schuld van Tubize als sneeuw voor de zon aan het wegsmelten is, mogen we hopen dat de koers van Tubize binnen afzienbare tijd ook boven de €100 zal stijgen.
Op de website van Gert De Mesure vond ik een interessant artikel over monoholdings (http://www.gertdemesure.be/media/images ... 19_jan.pdf) en tevens Excel voor berekening van de discount https://www.gertdemesure.be/nl/monohold ... ---039-20-
Ik kom uit op volgende analyse:
* Een discount van +/- 40% (in lijn met historische discount+/- 45% (?))
* Rendement 5Y en 10y: Fin. Tubize respectievelijk 35,64% en 252,42% VS UCB respectievelijk 15,49% en 233,03%
* Dividendrendement wel hoger bij UCB 1,34 dan bij Tubize 0,81.
* Bij overname potentiële meerwaarde
* UCB toch sterke fundamentals met goede trackrecord.
* Beurskoers zit sinds juli 2020 wel in negatieve trend.
Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar Fin. Tubize.
Benieuwd naar jullie gewaardeerde feedback!
Mvg,
B.
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
Sofina is terug een sprintje aan het trekken, stond daarnet op 293,5, een nieuw ATH denk ik.
Ook Prosus gaat de goede kant op, staat nu weer boven de 100
Ook Prosus gaat de goede kant op, staat nu weer boven de 100
300 komt in zicht. Uiteindelijk bleek vorige week waarschijnlijk een (bij)koopmoment, toen het even van 283 naar begin 260 ging.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Eindelijk een prikje bij Hal trust.
Buy and Hold(ing) belegger:Berkshire Hathaway,Brederode,GBL,Ackermans,Hal Trust,Sofina,Dieteren,Alphabet.
Ligt toch voor de hand dat je voor Tubize kiest. Het is UCB maar dan aan een korting. Of dat het nu de moment is om te kopen weet ik niet. UCB zit in een duidelijk dalende trend.BasVE schreef: ↑2 februari 2021, 23:25
Investeren in UCB of in Financiere De Tubize?
Op de website van Gert De Mesure vond ik een interessant artikel over monoholdings (http://www.gertdemesure.be/media/images ... 19_jan.pdf) en tevens Excel voor berekening van de discount https://www.gertdemesure.be/nl/monohold ... ---039-20-
Ik kom uit op volgende analyse:
* Een discount van +/- 40% (in lijn met historische discount+/- 45% (?))
* Rendement 5Y en 10y: Fin. Tubize respectievelijk 35,64% en 252,42% VS UCB respectievelijk 15,49% en 233,03%
* Dividendrendement wel hoger bij UCB 1,34 dan bij Tubize 0,81.
* Bij overname potentiële meerwaarde
* UCB toch sterke fundamentals met goede trackrecord.
* Beurskoers zit sinds juli 2020 wel in negatieve trend.
Mijn voorkeur lijkt uit te gaan naar Fin. Tubize.
Benieuwd naar jullie gewaardeerde feedback!
Mvg,
B.