Beginnen met beleggen
TIP
Re: Beginnen met beleggen
De beheerskosten zijn belangrijk en zeer zichtbaar.
We zijn hier nu 2 cijfers na de komma aant vergelijken.
Buiten de beheerskosten zijn er nog andere elementen die de performantie bepalen:
Wat zijn de interne transactiekosten?
Wat zijn de inkomsten uit securities lending?
Praktisch gezien loopt SWRD sinds zijn ontstaan iets achter op IWDA.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Beheerskosten = TER ?
Dus TER is exclusief die factoren die je aanhaalt ?
Wat zijn "interne transactiekosten" ?
Dus TER is exclusief die factoren die je aanhaalt ?
Wat zijn "interne transactiekosten" ?
De beheerskosten zijn de "vaste" kosten van een fonds.
Daarbuiten zijn er nog kosten van de aankoop en verkoop van de effecten. Voor een passief fonds is dit relatief weinig want er zijn weinig bewegingen, voor een aktief fonds kan dit hoog oplopen.
Daarbuiten zijn er nog kosten van de aankoop en verkoop van de effecten. Voor een passief fonds is dit relatief weinig want er zijn weinig bewegingen, voor een aktief fonds kan dit hoog oplopen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat zijn dan "interne transactiekosten" waarover je spreekt ?
Wat valt allemaal onder "TER" en wat niet ?
Ik veronderstel dat hij dit bedoelt :
Van investopedia.comLimitations of Using the Total Expense Ratio