Rekening aangeven bij NBB / CAP: ja of nee?
TIP
Re: Rekening aangeven bij NBB / CAP: ja of nee?
Net even gekeken bij het CAP op de site van de NBB.
Jullie hebben, wederom, gelijk. Je kan niet raadplegen welke rekeningen je al gemeld hebben. Dit anno 2021 toch volledig onbegrijpelijk. Nuja we zullen wel inzage mogen vragen in ons eigen dossier, maar dan nog, dit is toch niet gebruiksvriendelijk. (Zou er niemand eens een mailtje sturen naar het kabinet van de heer Van Petegem? ... )
Enfin, ik heb mijn rekening van Degiro, de Duitse, dan toch nog maar eens aangemeld en je kan een bewijs afdrukken, in pdf zelfs! Ze zullen er wel niet over vallen zeker dat ik een keertje teveel iets aanmeld
Jullie hebben, wederom, gelijk. Je kan niet raadplegen welke rekeningen je al gemeld hebben. Dit anno 2021 toch volledig onbegrijpelijk. Nuja we zullen wel inzage mogen vragen in ons eigen dossier, maar dan nog, dit is toch niet gebruiksvriendelijk. (Zou er niemand eens een mailtje sturen naar het kabinet van de heer Van Petegem? ... )
Enfin, ik heb mijn rekening van Degiro, de Duitse, dan toch nog maar eens aangemeld en je kan een bewijs afdrukken, in pdf zelfs! Ze zullen er wel niet over vallen zeker dat ik een keertje teveel iets aanmeld
Nee hoor, geen zorgen. De eerste keer dat ik een aangifte deed, "in lang vervlogen tijden", heb ik een keer of 5 na elkaar dezelfde rekening aangemeld, simpelweg omdat ik er intuïtief van uit ging dat wanneer de ingave correct was verlopen, ik een bevestigingscherm ofzo zou te zien krijgen, of dat ik op z'n minst de rekening wel in het overzicht zou zien verschijnen (een 'overzicht' dat, blijkbaar, - tot op de dag van vandaag nog steeds - tot niets dient). Laat het ons beroepsmisvorming noemen
Ik heb thuis al 2 jaar 15 postzegels liggen die niet op raken.
Geen probleem. Ik moet al eens meer iets per brief doen.
Als ze bij de NBB nu eens een ander middel hadden om in te loggen dan cardreader... Website van mijn kl* waarvoor door de Vlaamse of Belgische regering 10 keer teveel geld werd betaald voor wat het maar is..
Inderdaad. Op quasi elk overheidsplatform kan je tegenwoordig inloggen via Itsme. NBB? Nyet! Als ze de authenticatiemethodes al eens up-to-date zouden brengen en dan (God forbid) nog eens de gekende gegevens zouden kunnen weergeven in het overzicht, zouden we al een stuk verder staan, maarja...
Dat is ook niet het enige dat daar vierkant draait blijkbaar. In oktober vorig jaar heb ik eens een beschadigd biljet van 10 EUR opgestuurd naar de NBB met een aangifteformulier om de waarde op mijn rekening te laten storten, aangezien die loketten nauwelijks open zijn door de lopende maatregelen. Drie maanden later, nog geen rooie cent gezien. Ze zullen daar met z'n allen de geldpers moeten bemannen me dunkt.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De website van de NBB werd betaald door de Vlaamse regering? Je gelooft dit echt?
Het wordt stilaan zielig hoe desperaat je de federale regering uit de wind probeert te zetten...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Neeje ... Je doet maar al te graag of je dingen ten volle begrijpt, maar leer er mee leven dat dat echt niet zo is.
Verre van zelfs ! Het zit er niet in dat dat gauw gaat veranderen.
De NBB website wordt wel betaald door de nationale overheid neem ik aan...
Maar op Vlaams niveau is het geen haar beter, Daar hadden ze vroeger de website van de dienstencheques onder Sodexo ..
De Vlaamse overheid nam over, doet het nu onder de website van de overheid waar je ook kan inloggen op je belastingen.
Je kan WEL inloggen voor jezelf met ITSME.. Voor mijn moeder bv die geen pc heeft en geen ITSME (geen smartphone ook al) en dat is er niet op verbeterd. Het moet nu met de goeie ouwe token en username + paswoord.
Vroeger bij Sodexo was username + paswoord genoeg. Nu is niet alleen de website slechter en minder gebruiksvriendelijk maar ook het inloggen voor een ander is moeilijker. Wie maakt er zoal gebruik van dienstencheques denk je ?
En daarom haal ik er de Vlaamse regering ook maar ineens bij omdat zij er net zo weinig van terecht brengen, die gasten van rechts en windmolen centraal die alles beter kunnen en zullen doen.
Als je ondertitels nodig hebt kan je het ook gewoon vragen. Je krijgt ze dan hoor.
Verre van zelfs ! Het zit er niet in dat dat gauw gaat veranderen.
De NBB website wordt wel betaald door de nationale overheid neem ik aan...
Maar op Vlaams niveau is het geen haar beter, Daar hadden ze vroeger de website van de dienstencheques onder Sodexo ..
De Vlaamse overheid nam over, doet het nu onder de website van de overheid waar je ook kan inloggen op je belastingen.
Je kan WEL inloggen voor jezelf met ITSME.. Voor mijn moeder bv die geen pc heeft en geen ITSME (geen smartphone ook al) en dat is er niet op verbeterd. Het moet nu met de goeie ouwe token en username + paswoord.
Vroeger bij Sodexo was username + paswoord genoeg. Nu is niet alleen de website slechter en minder gebruiksvriendelijk maar ook het inloggen voor een ander is moeilijker. Wie maakt er zoal gebruik van dienstencheques denk je ?
En daarom haal ik er de Vlaamse regering ook maar ineens bij omdat zij er net zo weinig van terecht brengen, die gasten van rechts en windmolen centraal die alles beter kunnen en zullen doen.
Als je ondertitels nodig hebt kan je het ook gewoon vragen. Je krijgt ze dan hoor.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zoals gewoonlijk veel gespartel maar kijk wat je letterlijk geschreven hebt:
Slaapwel
Ik rust mijn valies.
Slaapwel
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ondert!teling was nodig .. je hebt ze gekregen.
Slaapwel.
Slaapwel.
Gisteren op de bus gedaan, ik hou jullie op de hoogte
Portefeuille:
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
EBR: AED - ABI - GBLB - BEKB - TINC - EVS - DIE
AMS: NN - UNA
NYSE: ASG - JNJ - USB - CNI- BABA - O - V - GDV-H
EPA: SAN - TTE
LON: BNKR - CTY - CSN - TRY
BME: IBE
NASDAQ: TROW
TSE: BIPC
STO: CAST - XACTHDIV
XOSL:EQNR
Intussen een mail gehad van De Giro:DimiDee schreef: ↑19 januari 2021, 14:07Thanks voor de verduidelijking. Hier een account sinds begin januari en wel nog steeds moeten overboeken naar een NL IBAN. Dus zelfs met een nieuw account hier nog geen sprake van Flatex.phase schreef: ↑17 januari 2021, 14:41 Oude systeem: DEGIRO is geen bank maar een broker. Aangezien zij geen cash tegoeden mogen aanhouden volgens de Nederlandse wetgeving, wordt als workaround uw cash tegoed achter de schermen belegd in een money market fund van Morgan Stanley of Fundshare. Technisch gezien dus geen cash, maar een belegging die het zo goed mogelijk probeert na te bootsen.
Nieuwe systeem: Je krijgt een persoonlijke, Duitse bankrekening op naam bij flatex, zij hebben een Duitse banklicentie. Hierdoor kan je wel cash aanhouden, dit valt onder het Duitse depositogarantiestelsel. De rekening bij flatex is een (bijkomende) buitenlandse rekening en dien je bijgevolg ook aan te geven bij het CAP.
De uitrol van de persoonlijke flatex rekeningen gebeurt gefaseerd voor bestaande klanten, ze contacteren je wanneer je aan de beurt bent. Na het opzetten van de nieuwe rekening ontvang je daarvan bevestiging. Vermoedelijk gebeurt de opzet van de flatex rekening voor nieuwe klanten bij DEGIRO al meteen bij opening intussen. Als je geld wil overboeken naar DEGIRO en je krijgt op hun platform een NL IBAN om naar over te boeken, zit je nog in het oude systeem. Krijg je daar een DE IBAN te zien, dan is dat jouw persoonlijke flatex rekeningnummer en val je reeds onder het nieuwe systeem.
Meer uitleg over de verschillen kan je hier terugvinden.
Er is een nieuw online formulier dat u kunt voltooien in uw DEGIRO account.
Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande online formulier te voltooien. U kunt inloggen op uw account om hier meer over te lezen.
Online formulier:
Open een geldrekening
Dit is wellicht de befaamde Duitse Flatex-rekening?
Inderdaad, vandaag ook ontvangen. Meteen aangevraagd. Degiro regelt alles voor je, je moet gewoon enkele dagen wachten op de toekenning ervan.DimiDee schreef: ↑28 januari 2021, 22:34Intussen een mail gehad van De Giro:
Er is een nieuw online formulier dat u kunt voltooien in uw DEGIRO account.
Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande online formulier te voltooien. U kunt inloggen op uw account om hier meer over te lezen.
Online formulier:
Open een geldrekening
Dit is wellicht de befaamde Duitse Flatex-rekening?
Ik heb vorige week ook mijn flatex rekening gekregen van DeGiro. Ik heb aangelogd op de site van de NBB om deze aan te geven. Met de EID reader lukte dit niet met Chrome noch met Firefox, gelukkig wel met Edge. Nu zag ik tot mijn verbazing zoals hierboven gemeld eveneens geen DeGiro rekening meer staan die ik nochtans vorig jaar als brave Belg aangegeven had. Dus ik heb de flatex ingevuld en mijn PDF gedownload. Daarna afgelogd en opnieuw ingelogd en er was opnieuw geen enkele rekening meer zichtbaar. Ik heb voor alle zekerheid mijn Degiro nogmaals ingevuld en de pdf opnieuw gedownload. WTF? Dit trekt nergens op.
Voor het invullen heb ik deze voorbeelden gevolgd: https://www.debelgischebelegger.be/bela ... giro-lynx/
Voor het invullen heb ik deze voorbeelden gevolgd: https://www.debelgischebelegger.be/bela ... giro-lynx/
-
- Newbie
Als u de degiro rekening hebt aangegeven bij het cap is het niet meer nodig om de bijpassende flatexrekening aan te geven.
Degiro heeft reeds làng aangegeven aan de belgische fiscus dat àl zijn rekeningen overgenomen zijn door flattes.
Degiro heeft reeds làng aangegeven aan de belgische fiscus dat àl zijn rekeningen overgenomen zijn door flattes.
Nl geloven , veel beloven doet de zotten in vreugde leven.SpaarzwijnIV schreef: ↑6 februari 2021, 17:45 Als u de degiro rekening hebt aangegeven bij het cap is het niet meer nodig om de bijpassende flatexrekening aan te geven.
Of levert de giro het bewijs dat het voor u persoonlijk in orde is.
Zou handig zijn zo een papierke.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
Ok, geloof me dan niet en geeft de rekening aan. Hoe lang duurt dat? 2 minuten? Wat een gezever om een rekening aan te geven.