cash rechtspersoon wegzetten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
cash rechtspersoon wegzetten
Hi,
Ik zit mee in de RvB van een rechtspersoon en we zitten momenteel met een hoeveelheid cash > 100kEUR. Om ons risico te spreiden willen we deze zo goed mogelijk wegzetten op verschillende plaatsen. Liefst niet aan 0% opbrengst. Zo staat het grootste deel bij CKV, de enige bank die nog iets meer rente geeft dan het gemiddelde (bijna 0%).
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die tips kunnen geven wat de beste en veilige haven is voor cash van een vennootschap die we de komende 3-4 jaar niet nodig hebben? Een spaarboekje is dus niet de enige optie dat we bekijken maar we willen ook liever geen verliezen incasseren.
thx
Ik zit mee in de RvB van een rechtspersoon en we zitten momenteel met een hoeveelheid cash > 100kEUR. Om ons risico te spreiden willen we deze zo goed mogelijk wegzetten op verschillende plaatsen. Liefst niet aan 0% opbrengst. Zo staat het grootste deel bij CKV, de enige bank die nog iets meer rente geeft dan het gemiddelde (bijna 0%).
Zijn er hier ervaringsdeskundigen die tips kunnen geven wat de beste en veilige haven is voor cash van een vennootschap die we de komende 3-4 jaar niet nodig hebben? Een spaarboekje is dus niet de enige optie dat we bekijken maar we willen ook liever geen verliezen incasseren.
thx
Re: cash rechtspersoon wegzetten
fryelectro schreef: ↑7 februari 2021, 18:34 ... CKV, de enige bank die nog iets meer rente geeft dan het gemiddelde ...
Dan heb je toch nog niet goed rondgekeken!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zet het op een termijnrekening, weet je op voorhand hoeveel je wint, en loop je géén risico op kapitaalverlies..
Met aandelen weet je nooit wat het gaat worden, misschien zal je ze langer moeten aanhouden dan de periode die je vooropgesteld had om geen verlies te hebben... Mogelijks maak je beetje winst.... WHO KNOWS????
Of je kiest voor zekerheid, of voor risico..
Met aandelen weet je nooit wat het gaat worden, misschien zal je ze langer moeten aanhouden dan de periode die je vooropgesteld had om geen verlies te hebben... Mogelijks maak je beetje winst.... WHO KNOWS????
Of je kiest voor zekerheid, of voor risico..
Laatst gewijzigd door ludo op 8 februari 2021, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Thanks voor je antwoord. Kan je misschien een suggestie geven?Nefertari schreef: ↑8 februari 2021, 10:24fryelectro schreef: ↑7 februari 2021, 18:34 ... CKV, de enige bank die nog iets meer rente geeft dan het gemiddelde ...
Dan heb je toch nog niet goed rondgekeken!
Zie "spaarrekeningen vergelijken" op (deze) website van spaargids.be.
https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html
(CKV 0,25%)
Opmerking: mogelijk bieden niet alle banken spaarrekeningen aan voor rechtspersonen.
-
- Newbie
- Contacteer:
wel ja, dat is het probleem. bijna geen enkele challenger biedt rekeningen aan voor rechtspersonen. Vandaar de vraag hier he.
OK: ik had niet onmiddellijk het verband gelegd.
-
- Newbie
- Contacteer:
Wat was de conclusie? Ik ben ook wel geïntereseerd - geen gemakkelijke zoektocht.
-
- Newbie
- Contacteer:
know the feeling, nog steeds geen oplossing eigenlijk...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
In een gelijkaardige situatie.
Iemand een idee welke bank (met een beter-dan-gemiddeld rendement) professionele of rechtspersoonsklanten toelaat?
Iemand een idee welke bank (met een beter-dan-gemiddeld rendement) professionele of rechtspersoonsklanten toelaat?
-
- Newbie
- Contacteer:
Enkel ckv momenteel. Tenminste waar je een klein beetje interest krijgt en geen extra kosten hebt. Open voor suggesties.
Zelf klant met mijn vennootschap bij Belfius op dit moment en ik had dezelfde vraag. Afspraak gemaakt bij het lokale kantoor en uiteindelijk een groot deel van de gelden die ik enkele jaren kan missen in een obligatie op 2j gestoken met bruto rente 3,2%. Na 1j wordt de helft van het kapitaal reeds terugbetaald.
In de vennootschap neem ik liever geen risico met geld dus dan ben ik tevreden met deze opbrengst. Volgend jaar zien we wel weer waar we het vrijgekomen kapitaal voor gebruiken. Was wel tijdelijk aanbod voor maart als ik het goed heb.
In de vennootschap neem ik liever geen risico met geld dus dan ben ik tevreden met deze opbrengst. Volgend jaar zien we wel weer waar we het vrijgekomen kapitaal voor gebruiken. Was wel tijdelijk aanbod voor maart als ik het goed heb.
Ken het probleem…
Bij Keytrade en europabank kan je ook een rekening als rechtspersoon openen.
Grts
Gunther
Bij Keytrade en europabank kan je ook een rekening als rechtspersoon openen.
Grts
Gunther
-
- Newbie
- Contacteer:
Bij Keytrade was dit heel lang niet meer mogelijk. Recent dan terug wel??