Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
De ene strooit zand in de ogen van de anderen, verdraait iedereens' woorden (jij bv), maakt er totaal iets anders van dan gezegd is... en als puntje bij paaltje komt heeft hij niets gezegd over wat hij wel gezegd heeft.
Toch maar slappe thee hoor, dat rechtse gekronkel.
Recept uit Azie : die vlieg in de vijg is nuttig want ge kunt die eens afspoelen en daarna frituren.
Schijnt voedzaam te zijn. zelf nooit geprobeerd.
Dus ja .. vraag nu niet aan mij om de vergelijking te maken.
Size does matter
maar niet altijd in positieve zin
Daar zijn ze in Nl inmiddels ook al achter gekomen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210205_92918670
Ik zal alvast maar 2 prikjes nodig hebben. Wat dat wel of niet over mij zegt, dat laat ik over aan de verbeelding van zij die graag hun database aanvullen ;-)
maar niet altijd in positieve zin
Daar zijn ze in Nl inmiddels ook al achter gekomen.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210205_92918670
Ik zal alvast maar 2 prikjes nodig hebben. Wat dat wel of niet over mij zegt, dat laat ik over aan de verbeelding van zij die graag hun database aanvullen ;-)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Vanaf half februari gaan zorgverleners en mensen met een of andere aandoening (bv politie) het AstraZeneca vaccin krijgen. Benieuwd hoeveel procent van de ongeduldig wachtende zorgverleners zich nu nog gaan laten vaccineren, zij worden echt wel in de watten gelegd, eerst de riante corona premie waarvan meteen de helft terug naar de staat ging en na lang wachten het B-vaccin 

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

En nu terug serieus, naar de cijfers:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
-
- Newbie
Wulde gaa pollies weurre in Aantwaarrepe?
Vult oeppa gemak dees oanvroag in. Stuutte papiere binne no den hoefdkommesseir en den beurregemiester en mé wa chaans zedder baa.
OANVROAG OEM POLLIES TE MEUGE WEURRE IN ‘T STAD
Aave noam Aaven bloetgroep
......................................... ..........................
Aave veunoam Aave gebuur zene noam
......................................... .......................................
Aaven baanoam Aa vringdin eure noam
......................................... ......................................
Aav patje zene noam Aawen ongd zene noam
……………………………. .......................................
Aa schoemuuder eure noam Naam van oewen doktoor
......................................... .......................................
(x)Geslacht: (man/vraa/alletwiee)
(x)Zedde getraat? ....... Joa/neije zene
Edde joeng? : baa oe aage vraa/baa een aander ......./.......
Plak van aave nottoo: ...…………...
(x)Oeveul is ieen en twiee? (twellef/draa/ienentwintich)
Wiejes den daarde keuning van Bellege?
......................
Wa kleu hedde gaa, en edde gaa krolle?
......................
Oeveul partaakoarte hedde gaa?.............
(x)Kunde gaa boemekewies speele?...........Joa/neije/kweenie
(x)Hedde gaa e moestach oef nie?......... Joa/neije
(x)Kunde gaa schraave? ....... Joa/neije
(x)Kunde gaa leize? ....... Joa/neije
(x)Kunde gaa telle? ....... Joa/neije
Zoa joa : tod oeveul? ……..
(x)Kunde gaa fraans klappe? ....... neije
(x)Edde gaa iet teigge vreumde? ....... Joa
Moat van aave kol? .... (veu aa em)
Moat van aave kop? .... (veu aa klak)
Stammenees woa da woe miestaal kunne vingde (verras tringent is) :
...................................................................................…………………..
(x)Kunde gaa me ne motsiklet of nen nottoo raaje? ....... Joa/neije/kweenie
(x)Edde gaa allis deu troet licht gereeje? ....... Joa/neije/kweenie
(x)Kunde gaa al me ne revolver schiete? ……..Joa/neije, mo kzaa wel wulle
(x)Kendiet van nen ongd??? ……..Joa/neije
Wa zaade tliefst toeng? : mé revolvers rondloepe, boetes geeve, tverkier tegenouwe, tgespois afkloppe, me ne motseklet raaje, nen doenkeren bril draage (x)
Welke waapes wuld emme : boksijzer, knuppel, velooketting, ne magnum of nen oezi(x)
PAZOEP: baa vroage me e kreuske moette oijtkraabbe wa ni vandoeng is. Ache binne e meungt noch niks et goord, vergettet tan mor!
Vult oeppa gemak dees oanvroag in. Stuutte papiere binne no den hoefdkommesseir en den beurregemiester en mé wa chaans zedder baa.
OANVROAG OEM POLLIES TE MEUGE WEURRE IN ‘T STAD
Aave noam Aaven bloetgroep
......................................... ..........................
Aave veunoam Aave gebuur zene noam
Aaven baanoam Aa vringdin eure noam
......................................... ......................................
Aav patje zene noam Aawen ongd zene noam
……………………………. .......................................
Aa schoemuuder eure noam Naam van oewen doktoor
(x)Geslacht: (man/vraa/alletwiee)
(x)Zedde getraat? ....... Joa/neije zene
Edde joeng? : baa oe aage vraa/baa een aander ......./.......
Plak van aave nottoo: ...…………...
(x)Oeveul is ieen en twiee? (twellef/draa/ienentwintich)
Wiejes den daarde keuning van Bellege?
......................
Wa kleu hedde gaa, en edde gaa krolle?
......................
Oeveul partaakoarte hedde gaa?.............
(x)Kunde gaa boemekewies speele?...........Joa/neije/kweenie
(x)Hedde gaa e moestach oef nie?......... Joa/neije
(x)Kunde gaa schraave? ....... Joa/neije
(x)Kunde gaa leize? ....... Joa/neije
(x)Kunde gaa telle? ....... Joa/neije
Zoa joa : tod oeveul? ……..
(x)Kunde gaa fraans klappe? ....... neije
(x)Edde gaa iet teigge vreumde? ....... Joa
Moat van aave kol? .... (veu aa em)
Moat van aave kop? .... (veu aa klak)
Stammenees woa da woe miestaal kunne vingde (verras tringent is) :
...................................................................................…………………..
(x)Kunde gaa me ne motsiklet of nen nottoo raaje? ....... Joa/neije/kweenie
(x)Edde gaa allis deu troet licht gereeje? ....... Joa/neije/kweenie
(x)Kunde gaa al me ne revolver schiete? ……..Joa/neije, mo kzaa wel wulle
(x)Kendiet van nen ongd??? ……..Joa/neije
Wa zaade tliefst toeng? : mé revolvers rondloepe, boetes geeve, tverkier tegenouwe, tgespois afkloppe, me ne motseklet raaje, nen doenkeren bril draage (x)
Welke waapes wuld emme : boksijzer, knuppel, velooketting, ne magnum of nen oezi(x)
PAZOEP: baa vroage me e kreuske moette oijtkraabbe wa ni vandoeng is. Ache binne e meungt noch niks et goord, vergettet tan mor!
Je vergeet de consumptiecheques die quasi nergens aanvaard worden (behalve waarschijnlijk bij zaken van vrienden/familie van politici).vortex schreef: ↑6 februari 2021, 14:42 Vanaf half februari gaan zorgverleners en mensen met een of andere aandoening (bv politie) het AstraZeneca vaccin krijgen. Benieuwd hoeveel procent van de ongeduldig wachtende zorgverleners zich nu nog gaan laten vaccineren, zij worden echt wel in de watten gelegd, eerst de riante corona premie waarvan meteen de helft terug naar de staat ging en na lang wachten het B-vaccin![]()
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Is wel een goed vaccin hoor. Het heeft enkel het nadeel dat Pfizer en Moderna extreem goed zijn. Het is een A-vaccin, Pfizer en Moderna zijn AA.vortex schreef: ↑6 februari 2021, 14:42 Vanaf half februari gaan zorgverleners en mensen met een of andere aandoening (bv politie) het AstraZeneca vaccin krijgen. Benieuwd hoeveel procent van de ongeduldig wachtende zorgverleners zich nu nog gaan laten vaccineren, zij worden echt wel in de watten gelegd, eerst de riante corona premie waarvan meteen de helft terug naar de staat ging en na lang wachten het B-vaccin![]()
De tabel met cumulatieve curves van besmettingen in gevaccineerde groep en niet-gevaccineerde groep spreekt voor zich, al al zag je uiteraard een lagere blijvende curve in de 2 mRNA-studies ivm deze studie:
https://marlin-prod.literatumonline.com ... 4e/gr1.jpg
Het heeft ook het voordeel dat de helft van de studiepopulatie de tweede dosis minstens 12 weken na de eerste dosis kreeg, dat laat toe dat je de eerste drie maand iedereen de eerste dosis kan geven, en dat je pas dan moet denken aan een booster.
Dus niet dat gedoe met de Pfizervaccins dat je na 3 weken al een tweede dosis moet geven aan al gevaccineerden, in plaats van aan nieuwe personen.
Het heeft aangetoond dat het effectief is tegen de Britse variant.
Analyses hebben aangetoond dat ook 65-plussers een goede antilichaamproductie hebben na toediening van dit vaccin. Het had goede resultaten in deze groep, maar het aantal patiënten in deze groep was te klein om statistisch significant te zijn.
Een aanvullende studie bij ouderen wordt binnen enkele weken verwacht. Gezien de goede antilichaamproductie zal deze bijkomende studie wellicht aantonen dat het ook bij 55/65-plusssers goed werkt.
Het is veel goedkoper en veel gemakkelijker te bewaren dan Pfizer/Moderna.
Ik klink als een verkoper van het AstraZenecavaccin, maar ik heb verder niks met dit vaccin. Alleen klopt het niet dat het een B-vaccin zou zijn.
En duimen dat het vlot geleverd wordt !
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 6 februari 2021, 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wat ik er van onthouden heb : resultaten zijn beter als er een interval is van 12 weken tussen eerste en tweede dosis.
Bescherming is er al vanaf de eerste dosis en blijft behouden door de tweede dosis.
Het moet op een gewone temperatuur bewaard blijven en er zijn dus minder problemen te verwachten met ontdooiing en transport.
Volgens Astra zeneca beschermt het vaccin 100 procent tegen zware ziekte door het virus.
Als dat klopt is er niet veel aan de hand voor wie het krijgt.
Je wordt dan misschien nog ziek maar niet dat je moet opgenomen worden in een ziekenhuis.
Tijdsvoordeel : als ik zelf zou moeten wachten op het andere vaccin tot ergens in april door leveringsproblemen heb ik liever dit vaccin in februari.
Nu nog af te wachten of de cijfers die AZ dacht te realiseren naar boven of naar onder worden bijgesteld.
Al bij al : we gaan moeten aannemen wat er te krijg is want hier is niets te koop.
Bescherming is er al vanaf de eerste dosis en blijft behouden door de tweede dosis.
Het moet op een gewone temperatuur bewaard blijven en er zijn dus minder problemen te verwachten met ontdooiing en transport.
Volgens Astra zeneca beschermt het vaccin 100 procent tegen zware ziekte door het virus.
Als dat klopt is er niet veel aan de hand voor wie het krijgt.
Je wordt dan misschien nog ziek maar niet dat je moet opgenomen worden in een ziekenhuis.
Tijdsvoordeel : als ik zelf zou moeten wachten op het andere vaccin tot ergens in april door leveringsproblemen heb ik liever dit vaccin in februari.
Nu nog af te wachten of de cijfers die AZ dacht te realiseren naar boven of naar onder worden bijgesteld.
Al bij al : we gaan moeten aannemen wat er te krijg is want hier is niets te koop.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als ik me niet vergis worden er morgen 80.000 AZ vaccins geleverd en 10 dagen later op 17 februari nog eens 200.000.
Als deze vlug ingezet worden moet het toch lukken om al het ZHpersoneel tegen eind van de maand een eerste dosis gegeven te hebben.
Als deze vlug ingezet worden moet het toch lukken om al het ZHpersoneel tegen eind van de maand een eerste dosis gegeven te hebben.
In een ander land zou dat mogelijk zijn maar this is Belgium, remember.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Deze week geen Pfizer of Modernaspuitjes in de ZH. Vooral de Pfizer gaan naar de 2de dosis voor de rusthuizen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
https://www.bbc.com/news/health-55905158
Met het relatieve tekort aan vaccins, en de langdurige immuniteit na infectie, zouden we onze vaccins rationeler kunnen gebruiken door ze NIET te geven aan mensen die al Covid gehad hebben.
Met het relatieve tekort aan vaccins, en de langdurige immuniteit na infectie, zouden we onze vaccins rationeler kunnen gebruiken door ze NIET te geven aan mensen die al Covid gehad hebben.
Dat zeg ik al maanden, vaccin geven aan wie ziek was van corona is niet echt dringend nodig. Ze hebben veel antistoffen.