met de fiets naar het werk
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: met de fiets naar het werk
Euh, de donkerste maand is december, vanaf 21 december worden de dagen weer iets langer.
Hier wat uitleg, 't is van bij onze Noorderburen maar 't principe blijft.
Gemiddelde daglengte in uren
januari 8,0
februari 9,7
maart 11,8
april 13,8
mei 15,3
juni 16,4
juli 16,2
augustus 14,6
september 12,7
oktober 10,7
november 8,8
december 7,6
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
ik heb het gevoel op de fiets dat het januari is.
Zoveel te beter dat het december is, dan ben ik er bijna door
Wat een meevaller.
Zoveel te beter dat het december is, dan ben ik er bijna door
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Stemmig, deze tijd van het jaar.
@Carpe
Denk dat er in december ook meer bewolking is omdat het warmer is dan in januari.
Toegevoegd: En dat is ook zo: google op 'zonuren per maand'. Fameus verschil !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het is hier héél stil de laatste tijd. Ik denk dat inmiddels iedereen die met de fiets naar het werk gaat al minstens één keer ferm verzopen is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
ha spruitekop, rij je ondertussen ook al met de fiets naar het werk?
blijven gaan ...100% fietsgraad in 2020. 2x maal doornat geweest :-) maar ik ben daarop voorzien. Goeie training.
Ik rij nu al een paar jaar alleen nog met de fiets naar het werk (buiten 3 maal de de bus ofzo). Ik kan het alleen maar aanraden om elke dag naar het werk te fietsen.
blijven gaan ...100% fietsgraad in 2020. 2x maal doornat geweest :-) maar ik ben daarop voorzien. Goeie training.
Ik rij nu al een paar jaar alleen nog met de fiets naar het werk (buiten 3 maal de de bus ofzo). Ik kan het alleen maar aanraden om elke dag naar het werk te fietsen.
Er zijn er die zelfs geen werk hebben om met de fiets naartoe te gaan. De profiteurs. En dan zijn er de werkers die een job hebben waar je niet met de fiets naartoe kan. Ook iets om rekening mee te houden.Spruitekop schreef: ↑11 maart 2020, 07:28 Het is hier héél stil de laatste tijd. Ik denk dat inmiddels iedereen die met de fiets naar het werk gaat al minstens één keer ferm verzopen is.
En die regen. Hier en daar zie je af en toe een die-hard. Bewonderenswaardig. Maar die moeten dan toch een zwaar gefaciliteerde job hebben met douche etc? Hoeveel metsers zouden er met de fiets kunnen gaan werken? Weinig denk ik. En dit het hele jaar door? Nog minder, van huis tot werf 0 durf ik beweren.
Is het nog iemand opgevallen hoe verzopen het vlaamsche landschap erbij ligt? Deze zomer zal wel weer een of andere gouden pamper komen beweren dat we geen water mogen oppompen omdat het grondwaterpeil te laag is. Terwijl we zelfs niet meer van grondwater kunnen spreken, maar eerder van oppervlakte water.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Dat is net het probleem, het water blijft op het oppervlak of wordt zo snel mogelijk afgevoerd en krijgt de tijd niet om door te sijpelen in de bodem. We betonneren alles vol en al het water wordt zo snel mogelijk afgevoerd naar rivieren en kanalen. Gelukkig zet men tegenwoordig steeds meer in op spaarbekken en dergelijken en verplicht men iedereen om zoveel mogelijk water bij te houden zonder het direct af te voeren. Het grondwater op een degelijk niveau houden zal ook moeilijk blijven in de toekomst. Reken daarbij nog de vervuiling van bodemwater door bijvoorbeeld open water-water systemen van warmtepompen, maar dat is een ander probleem...GreenDean schreef: ↑11 maart 2020, 09:24 Is het nog iemand opgevallen hoe verzopen het vlaamsche landschap erbij ligt? Deze zomer zal wel weer een of andere gouden pamper komen beweren dat we geen water mogen oppompen omdat het grondwaterpeil te laag is. Terwijl we zelfs niet meer van grondwater kunnen spreken, maar eerder van oppervlakte water.![]()
Ja, die uitleg kan niet ontbreken natuurlijk. Koren op de molen van die gouden pamper deze zomer.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Deze zomer gaan we niet dezelfde watertekorten hebben dan vorige zomer aangezien het grondwater nu een pak hoger staat vergeleken met vorig jaar begin maart.
We hebben dat te danken aan de erg natte februari in vergelijking met een zomerse februari vorig jaar.
Qua fietsen naar het werk zit ik nog maar aan 10 beurten dit jaar. Nog niet vaak zo'n lange natte periode meegemaakt. (of stormwinden die je van het fietspad rukken)
We hebben dat te danken aan de erg natte februari in vergelijking met een zomerse februari vorig jaar.
Qua fietsen naar het werk zit ik nog maar aan 10 beurten dit jaar. Nog niet vaak zo'n lange natte periode meegemaakt. (of stormwinden die je van het fietspad rukken)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Simplismen zonder argumenten? Zeer spijtig...
Alleszins, de grondwaterstanden zijn wel mooi aan het verbeteren. Goed nieuws dus.
https://www.dov.vlaanderen.be/page/actu ... dindicator
Vooruit dan maar, de grondwaterstanden zijn aan het verbeteren, da's dan toch al een beetje goed nieuws. We verzuipen, maar niet echt want al die regen vloeit naar de zee.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Bij mij is het nu 30km enkel ipv 15. Dit verschil krijg ik voorlopig niet overwonnen zelfs niet met de electrische. Eind vorig jaar met tennis ook achillespees afgescheurd dus lang niet mobiel geweest. Fietsen op dit moment op een laag pitje spijtig genoeg.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Zonder woorden...
![Afbeelding](https://assets.catawiki.nl/assets/2016/2/11/a/2/4/a2470150-d0c1-11e5-823e-9aba2cfd23c6.jpg)
![Afbeelding](https://assets.catawiki.nl/assets/2016/2/11/a/2/4/a2470150-d0c1-11e5-823e-9aba2cfd23c6.jpg)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik ben er door gereden -9C, Zalig. Ik kan het u alleen maar aanraden. Jaagpad lag echt goed, de stadsdiensten leveren mooi werk. Het landschap was een pareltje.
Alle bikers: respect en blijven gaan.
Alle bikers: respect en blijven gaan.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 9 februari 2021, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat maakt het uit? Excuses genoeg he spruit. Het is 9 jaar geleden dat het nog zo koud is geweest.Spruitekop schreef: ↑28 december 2018, 13:56 Een héél uitzonderlijk jaar, als je volgend jaar het andere uiterste hebt zal je wel anders piepen. Het is van 1833 geleden dat het nog zo weinig heeft geregend.
Een ganse dag op het werk zitten met regenwater in de bilspleet, leuk is anders.