Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Annaly kwam zoals verwacht met goeie cijfers;
Annaly Capital Management (NLY) came out with quarterly earnings of $0.30 per share, in line with the Zacks Consensus Estimate. This compares to earnings of $0.26 per share a year ago. These figures are adjusted for non-recurring items.
A quarter ago, it was expected that this real estate investment trust would post earnings of $0.26 per share when it actually produced earnings of $0.32, delivering a surprise of 23.08%.
Over the last four quarters, the company has surpassed consensus EPS estimates two times.
https://uk.finance.yahoo.com/news/annal ... 11570.html
Annaly Capital Management (NLY) came out with quarterly earnings of $0.30 per share, in line with the Zacks Consensus Estimate. This compares to earnings of $0.26 per share a year ago. These figures are adjusted for non-recurring items.
A quarter ago, it was expected that this real estate investment trust would post earnings of $0.26 per share when it actually produced earnings of $0.32, delivering a surprise of 23.08%.
Over the last four quarters, the company has surpassed consensus EPS estimates two times.
https://uk.finance.yahoo.com/news/annal ... 11570.html
-
- Hero Member
- Contacteer:
Blijf gerust posten op de wijze die je zelf het beste vind, het is een publiek forum - bovendien is men niet verplicht alles te lezenMattia schreef: ↑10 februari 2021, 22:04
Ik koop twee soorten aandelen vanwege twee strategieën;
1)Ik koop niet VOOR het dividend maar VANWEGE het hoge dividend omdat er dan veel meer kans is op een koersstijging, dividend is dan bijzaak.
Gezien ik volgens u blijkbaar teveel post zal ik deze aankopen dus best niet posten en mij beperken tot nu en dan een algemeenheidje zoals de meesten hier doen.
Ik ben al blij dat er geen heksenjacht ontstaat t.g.v. je puntje 1) ... want er zijn een aantal leden die letterlijk dwars door het dak gaan .
Persoonlijk apprecieer ik eigenlijk alle bijdragen, op die manier zie je aandelen de revue passeren waar je nooit had van gehoord, je ziet dat er soms op een geheel andere wijze wordt gekeken/beoordeeld als je zelf zou doen, .... alleen maar motiverend
contextbinder schreef: ↑11 februari 2021, 11:24Blijf gerust posten op de wijze die je zelf het beste vind, het is een publiek forum - bovendien is men niet verplicht alles te lezenMattia schreef: ↑10 februari 2021, 22:04
Ik koop twee soorten aandelen vanwege twee strategieën;
1)Ik koop niet VOOR het dividend maar VANWEGE het hoge dividend omdat er dan veel meer kans is op een koersstijging, dividend is dan bijzaak.
Gezien ik volgens u blijkbaar teveel post zal ik deze aankopen dus best niet posten en mij beperken tot nu en dan een algemeenheidje zoals de meesten hier doen.
Ik ben al blij dat er geen heksenjacht ontstaat t.g.v. je puntje 1) ... want er zijn een aantal leden die letterlijk dwars door het dak gaan .
Persoonlijk apprecieer ik eigenlijk alle bijdragen, op die manier zie je aandelen de revue passeren waar je nooit had van gehoord, je ziet dat er soms op een geheel andere wijze wordt gekeken/beoordeeld als je zelf zou doen, .... alleen maar motiverend
Hey Contextbinder,
Ik ben van hetzelfde gedacht maar zie dat velen hier nog niet rijp voor zijn.
Spijtig want ik sta momenteel met al mijn korte termijn trades (Amerikaanse) op winst wat niet het geval zou zijn indien ik conservatief zou beleggen.
Maar je hebt gelijk, ik moet minder rekening houden met criticasters.
Bedankt.
Vind ik ook.We kunnen enkel van elkander leren.Al vaak eens een aandeel hier op het forum zien voorbij komen die ik niet kende en zo mijn interesse wekte.
Het pure dividendbeleggen is wel een buy&hold strategie.En zeker als men kiest voor DGI (dividend growth investing).Mijn persoonlijke beleggingsstrategie...
Het pure dividendbeleggen is wel een buy&hold strategie.En zeker als men kiest voor DGI (dividend growth investing).Mijn persoonlijke beleggingsstrategie...
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
contextbinder schreef: ↑11 februari 2021, 11:24 Persoonlijk apprecieer ik eigenlijk alle bijdragen, op die manier zie je aandelen de revue passeren waar je nooit had van gehoord, je ziet dat er soms op een geheel andere wijze wordt gekeken/beoordeeld als je zelf zou doen, .... alleen maar motiverend
+1
En wie te lomp is om eroverheen te lezen als hij het niet wil weten, krijgt maar een hartverzakking. Peace.
Blijven posten die handel!
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Een eerste positie genomen in Greencoat Uk Wind plc voor mijn buy & hold portfolio.
https://www.hl.co.uk/shares/shares-sear ... ary-shares
https://www.hl.co.uk/shares/shares-sear ... ary-shares
Ageas lijkt me nog steeds ondergewaardeerd en kan gezien de huidige prijs 45,72EUR nog hoger imo.
Heeft tevens een mooi dividend en keert deze ook effectief uit.
Komen later deze maand met resultaten, ik ben benieuwd!
Heeft tevens een mooi dividend en keert deze ook effectief uit.
Komen later deze maand met resultaten, ik ben benieuwd!
Het merendeel der analisten geeft jou gelijk;
https://www.ageas.com/nl/investors/opvo ... -analisten
Hey,
Ik probeer me wat te verdiepen in hoog dividend beleggen. Vorige week ook de webinar gezien van Binck bank over dividend beleggen met Fred Hendriks. Dat is de auteur van Beter beleggen dan de bank.
Echter als Belg zie ik nog steeds niet in hoe dit een interessante manier van beleggen is door de bronbelasting gevolgd door de 30% roerende voorheffing wat in andere landen niet zo is. Het enige voordeel lijkt me dat je iets minder afhankelijk bent van de koersschommelingen en dat de koersen ook veel minder gaan schommelen van hoog dividend aandelen. Maar tijdens een echte beurscrisis gaan die dividend aandelen toch ook gewoon tijdelijk dividend terugschroeven. Plus ik ga ervanuit dat je het geld dat je belegt toch niet nodig hebt dus dat die koersschommelingen ook geen kwaad kunnen.
Kan iemand me dit verduidelijken? Ik heb diagonaal door dit forum gelezen maar geen helder antwoord gelezen.
Ik probeer me wat te verdiepen in hoog dividend beleggen. Vorige week ook de webinar gezien van Binck bank over dividend beleggen met Fred Hendriks. Dat is de auteur van Beter beleggen dan de bank.
Echter als Belg zie ik nog steeds niet in hoe dit een interessante manier van beleggen is door de bronbelasting gevolgd door de 30% roerende voorheffing wat in andere landen niet zo is. Het enige voordeel lijkt me dat je iets minder afhankelijk bent van de koersschommelingen en dat de koersen ook veel minder gaan schommelen van hoog dividend aandelen. Maar tijdens een echte beurscrisis gaan die dividend aandelen toch ook gewoon tijdelijk dividend terugschroeven. Plus ik ga ervanuit dat je het geld dat je belegt toch niet nodig hebt dus dat die koersschommelingen ook geen kwaad kunnen.
Kan iemand me dit verduidelijken? Ik heb diagonaal door dit forum gelezen maar geen helder antwoord gelezen.
Mattia schreef: ↑22 januari 2021, 14:07 Elfde aankoop voor 2021; Gladstone Investment Corporation aan 10,74$ (halve positie).
https://uk.finance.yahoo.com/quote/GAIN?p=GAIN
http://www.gladstoneinvestment.com
Verkocht aan 11.91$ (11% winst).
-
- Full Member
- Contacteer:
Klopt, beter als Buffett doen met Berkshire hataway, die heeft nog nooit dividend uitgekeerd. Zeker als Belg accumulatie beleggen en stukken verkopen als je geld wil onttrekken.Wes1983 schreef: ↑11 februari 2021, 16:34 Hey,
Wie bang is van schommelingen blijft beter weg van de beurs. Zonder dividenduitkering met megalek naar de fiscus schommelt het sneller omhoog. Kijk naar de nasdaq etf die heeft een yield van amper 0,55%.
Hoogdividendbeleggen... voor dommeriken die graag de staatskas spekken misschien wel.
Van mijn Ierse accumulatiefondsen krijgen ze niks.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ze moeten niks weten van dividendaandelen maar toch schuimen ze elk draadje af waar men het over dividenden heeft .....rare kerels die trollen !
Laatst gewijzigd door Mattia op 11 februari 2021, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kan tot 800€ aan dividend jaarlijks ontvangen onbelast ...dus een deel van je portfolio met dividend aandelen voorzien , bvb:+- 3% gemiddeld dividend mag je toch al +-27000€ in dividend aandelen steken.the_bishop schreef: ↑11 februari 2021, 19:38Klopt, beter als Buffett doen met Berkshire hataway, die heeft nog nooit dividend uitgekeerd. Zeker als Belg accumulatie beleggen en stukken verkopen als je geld wil onttrekken.Wes1983 schreef: ↑11 februari 2021, 16:34 Hey,
Wie bang is van schommelingen blijft beter weg van de beurs. Zonder dividenduitkering met megalek naar de fiscus schommelt het sneller omhoog. Kijk naar de nasdaq etf die heeft een yield van amper 0,55%.
Hoogdividendbeleggen... voor dommeriken die graag de staatskas spekken misschien wel.
Van mijn Ierse accumulatiefondsen krijgen ze niks.
Wes1983 schreef: ↑11 februari 2021, 16:34 Hey,
Beleggen in dividendaandelen (buy and hold) doe je best met aandelen uit België zelf (meestal lage dividenden) of met aandelen uit landen die geen bronbelasting hebben, dan moet je enkel de Belgische roerende voorheffing betalen.
Met Britse aandelen kom je al een heel eind, ze hebben daar heel veel internationale bedrijven waardoor het muntrisico miniem is en en ze betalen meestal hogere dividenden dan in België het geval is.
Laatst gewijzigd door Mattia op 11 februari 2021, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.