Financieel adviseur gezocht
TIP
Re: Financieel adviseur gezocht
Als je er echt niets van kent zoals de OP is het inderdaad moeilijk van het kaf van het koren te scheiden vandaar dat ik een adviseur aanraadde.GreenDean schreef: ↑8 november 2019, 13:31En ik nu net niet. Hier zijn financiële analfabeten actief, daarenboven nog te lui om te leren lezen, die dezelfde voorgekauwde mantra's als financieel advies blijven herhalen.
Ook bij betaald advies: zorg dat je weet wat er uitgekraamd wordt. Dit wereldje loopt vol oplichters, van het laagste tot het hoogste niveau.
Nu ja het zelf doen is natuurlijk vaak beter maarja dan moet je ook je huiswerk willen maken.
Johan/MijnKapitaal is aan het terug komen ... nieuwste bijdrage :
Private Banking : wat je moet weten over Vermogensbeheer.
Private Banking : wat je moet weten over Vermogensbeheer.
Ik ben benieuwd waarom je hier zo dankbaar voor bent. Kan je dit even toelichten aub? Ben daar even langs geweest vorige week en was wel een aangenaam gesprek, maar langs de andere kant voel ik me niet competent om een deftig oordeel te vellen.
Ik beheer 4 vastgoedeigendommen (verhuur via mijn vennootschap). Pm gerust indien je vragen hebt.Lerre schreef: ↑31 oktober 2019, 16:48 Hallo iedereen,
Eerst en vooral wil ik jullie bedanken.
Dankzij jullie informatie die mij hier al verschaft is geweest ben ik gestart met zelf beleggen via ETF's, en ben ik ook afgestapt van mijn 'levensverzekering' investering bij de Finotheker.
Eindeloos dank hiervoor!
Nu is mijn hieropvolgende vraag:
Aangezien ik nu mijn hele vermogen zelf beheer, en dit toch een groot bedrag is, vroeg ik me af of ik er het goed aan doe om een onafhankelijke financieel adviseur aan te nemen?
In The Intelligent Investor wordt dit vaak vermeld, maar het valt me op dat deze in België niet zo dik gezaaid zijn.
Meestal kom je in contact met financiële diensten zoals banken of de finotheker waar je enorm hoge instapkosten en beheerskosten betaald. Dit wil ik niet meer.
Ik ben opzoek naar iemand die ik kan betalen, liefst per consultatie die thuis is op het vlak van vermogensgroei, op alle vlakken: fondsen en andere investeringen zoals vastgoed.
Tips van goede, capabele mensen hier rond zijn altijd welkom. Mag ook per PM.
Vriendelijke groeten